Jump to content

In ce treapta de viteza se parcheaza masina in rampa/panta


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Bogdan Moraru

Cu pietrele nu prea sunt de acord...nu cred ca avem dacii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan Moraru

    5

  • Ebi

    4

  • n4spd

    4

  • P.Alin

    3

Nu avem dacii dar uite la cattanu ce i sa intamplat.Se poate intampla sa lasi masina in panta cu frana de mana trasa si sa nu tina.Mai bine bagi si in treapta 1 tragi frana de mana si pui si pietre sub roti.Apai sti ca nu pleaca masina :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu si de pe la un prieten care e mecanic nu are voie sa o ia la vale daca e bagata in 1.Chiar vorbeam odata cu cineva ca asa iti cam poti da seama daca motorul mai are compresie.Mie unu personal nu mia luat-o la vale dar bine si cand stai in vale cu ea frana de mana trasa si bagata in 1.BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna asta ca nu are voie sa o ia la vale? Este o singura vale? Sunt vai si vai, una mai abrupta, alta mai putin abrupta. Si daca cilindrul si supapele sunt perfect etanse si nu scapa compresia, tot o ia la vale daca este panta mare. In cilindru se face aer comprimat care poate fi fortat. Apoi cablul de la frana de mana se poate rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa scape. Depinde acum si ce motor este benzina sau diesel. La diesel mai greu ar trebuie sa scape. In orice caz folositi frana de mana !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pietre la roti daca e mai abrupta si asa scapi de griji :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eventual sa le tina in portbagaj, sa fie pregatit, daca parcheaza pe o strada in panta.... :blah:

Cu scuzele de rigoare - masina trebuie tinuta in stare perfecta de functionare - asa ca, reparati frana de mana (daca se constata ca aceasta nu mai tine) - la cei care au probleme si nu apelati la pietre, borduri, etc....

pana la urma, e vb de siguranta noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n era vorba de panta abrupta. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de mana in combinatie cu treapta 1 sau R (in parcarea , bineinteles sa functioneaza frana de mana corect) nu are cum sa mai miste de pe loc :blink: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Deci pana la urma este normal sau nu sa aiba o mica scapare in panta abrupta de 30-40 de grade? Motor pe benzina 1.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e asa , daca e abrupta pannta , cum este in viteza , tot din compresie se mai misca umpic ? Pentru ca nu e atat de mare compresia incat sa blocheze de tot rotile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia si mai ales cutia de viteze sunt greu de miscat. E normal sa se miste la o panta abrupta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...la benzinare. La Diesel - cu un motor ok, e greu sa se intample.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai depinde si in care din cei 4 timpi ai motorului era,de pozitia arborelui cotit si a bielei. E normal ceea ce ti s-a intamplat.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e tot una ? In orice timp , un piston se afla in punctul de compresie (nu cred ca motorul se invarte o tura fara sa nu fie insotit de catre o explozie) :blah: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de mana neaparat, cutia de viteze in a 1-a sau reverse, si rotile bracate catre marginea drumului: bordura, sant, parapet, etc; in SUA e lege. Neoficial, se pot pune si pietre daca se gasesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si sti ca masina va fi tot acolo cand te intorci! asta doar in vale foarte abrupta... am citit unedeva ca ar fi bine sa lasi masina cu spatele catre vale si fata catre deal... nu stiu care e faza dar eu cred ca oricum ai lasa masina centrul de greutate e acelasi!

Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca frana de mana e pe puntea spate. Centrul de greutate nu e acelasi, se modifica si din suspensie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, stai linistit, si la diesel se intampla, daca panta e suficient de mare. Si pana la urma se opreste

Dar la benzina daca "scapa" o data, nu as lasa masina doar in viteza in acel loc, as trage frana de mana, si cel mai sigur un bolovan-doi la roata(roti)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut la toti membrii VW forum. De curand am inceput sa conduc dupa o pauza de 5 ani :icon_redface: si astazi m-am confruntat cu aceasta parcare in panta/rampa. Parcarea din fata blocului meu e in asa fel incat iti poti parca masina in sau in rampa,la alegere nefiind o panta/rampa cu o inclinatie foarte mare,cred ca 30 sau 35. Intrucat nu stiu sa parchez bine,ma adaptez in functie de cat e de aglomerata parcarea insa mai mereu o parcam cu spatele, resepectiv in panta, botul in jos spatele sus, bagam in tr1 trageam frana de mana masina statea nemiscata. Astazi a trebuit sa parchez in rampa, botul in sus si spatele in jos iar dupa ce am bagat in tr. 1 si am tras frana de mana se auzea un zgomot ciudat la motor ca si cum ar ceda ceva si sprenorocul meu ca am ramas in masina deoarece a inceput sa o ia la vale :exclaim: . Pana la urma am parcat tot in rampa insa in R si frana de mana trasa si pana acum e tot acolo insa sincer tot ma duc prin balcon sa o verific. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva la tine zgomotul provenea de la franele de pe spate? Atunci cand frana de mana nu e trasa decat putin sau nu infraneaza perfect se aude ca un scartait metalic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil de la asta sa se fi auzit,pentru ca am avut si impresia ca a luat-o la vale din cauza ca nu am tras frana de mana cum trebuie desi in bord era aprins becul. Dar daca o las parcata asa, o zi sau mai mult sau o parchez tot timpul asa, pe termen indelungat sa am vreo problema ceva,sa ma trezesc ca cedeaza cablu de la frana de mana :) Intreb si eu pentru ca nu le am deloc cu partea mecanica si mai bine o intrebare rusinoasa decat prostie indelungata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La panta/rampa cu inclinatie mare scapa compresia la motor si masina o ia la vale. In viteza 1-a masina opune cea mai mare rezistenta, in viteza 6-a motorul opune o rezistenta mai mica, poti chiar sa o impingi cu greu totusi. In R este un fel de viteza intre 1 si 2 ca si raport la cutia de viteze. Deci cel mai bine in panta este sa parchezi in viteza1 si frana de mana trasa. La un munte groaznic suplimentar brachezi rotile inspre deal si eventual pui si pietre la roti.

Deci raspunsul este viteza 1 pentru ca la 1m de deplasare motorul ar trebui sa se invarta mai multe ture decat daca este in viteza 6. Un motor diesel se invarte mai greu pentru ca are compresie mai mare, un motor nou se invarte mai greu, un motor la care scapa compresia pe la cilindrii sau supape se invarte mai usor. Daca panta este f. mare la nici un motor nu tine compresia deci trebuie si frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar in rampa cum e parcata momentan, frana de mana trasa si in R cel mai indicat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!