Jump to content

In ce treapta de viteza se parcheaza masina in rampa/panta


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Compresie slaba la motor? Am observat ca, la o parcare in panta destul de mare, masina o lua la vale, fiind doar in viteza, fara frina de mina. Deci masina era cu botul in susul penti, si in viteza 2a. Ainceput sa mearga incet inapoi, aproape insesizabil, da mergea. Sa fie scazuta compresia? Am masina de 1 an, nu consuma ulei, galeriile sint curate, am dus-o in ture cum trebuie dus un TDI.Oare este normal? Am avot mai de citiva ani o Dacie 1400 si nu scapa in panta , decit in a4a. Astept raspunsurile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan Moraru

    5

  • Ebi

    4

  • n4spd

    4

  • P.Alin

    3

Un lucru e sigur .Daca masina nu consuma mult ulei motorul nu este uzat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru e sigur .Daca masina nu consuma mult ulei motorul nu este uzat

Si daca consuma e uzat, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina trebuie lasata in panta/rampa in viteza I-a sau marsarier. Asa sta cel mai bine pe loc din compresia motorului pentru ca aceste viteze au cel mai mic raport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. In treapta 2 raportul e de 1:1. Este normal sa plece pt ca masina este grea, nu ca Dacia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o dacie are circa 900 de kilograme iar un Golf 4 are 1200 de kilograme.Paii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles ai lasat masina in treapta 2 dar ea se deplasa in spate, asta inseamna co motorul se invirte invers si nu este aceeasi compresie.Corectati-ma daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

acelasi lucru l-am observat si eu astazi la masina.am parcat-o undeva in panta, am bagat-o in treapta 3 si a inceput sa smuceasca finutz luand-o la vale :D .Am bagat-o atunci in tr.1 sa vad daca mai face la fel,am coborat,m-am proptit cu picioarele in bordura si m-am impins in ea dar nu se mai clintea.

In concluzie,m-am linistit citind acest topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi tot nu intelegeti! Pentru ca masina sa fie tinuta de compresie din motor trebuie neaparat ca raportul la cutie sa fi mai mic ca 1. Tinand cont ca in trapta 2 raportul este 1:1 adica 1, atunci ca sa nu plece masina de pe loc (indiferent daca in fata sau in spate) trebuie bagata in treapta mai mica decat treapta 2 adica treapta I sau marsarier.

PS:Nu vreau sa fiu rau, dar treaba asta se invatza cand faci scola de soferi :vaidecapulmeu: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles ai lasat masina in treapta 2 dar ea se deplasa in spate, asta inseamna co motorul se invirte invers si nu este aceeasi compresie.Corectati-ma daca gresesc.

Sa nu mai zici nimanui asta. O sa traga o pofta serioasa de ras pe seama ta.

Schimbarea de rotatie edit: (cea transmisa rotilor) se produce in cutie prin intermediul unor pinioane.

Pentru cei care au facut intr-adevar scoala si ulterior si-au insusit si alte cunostinte, se stie ca in panta masina se parcheaza asigurand-o cu frana de mana, cutia se pune in treapta inferioara (adica a-ntaia sau marsarier ) si rotile virate spre bordura tinand cont de orientarea masinii (daca esti pe panta si ai bordura in dreapta virezi dreapta, daca esti pe deal si ai bordura in dreapta virezi stanga s.a.m.d.)

Folositi intotdeauna in cazuri d-astea si frana de mana, de-aia e de fapt acolo.

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Golful n-am avut probleme ptr ca nu m-am incumetat sa urc pante prea abrupte si s-o las acolo, insa cu Dacia am facut treaba asta ;) Intotdeauna o lasam in treapta intai sau marsarier (frana de mana nu tinea asa ca foloseam sofisticatul sistem "bolovan la roata" ;) , insa doar ca sa ma asigur inca odata). Si ca sa fiu 100% sigur ca o mai gasesc acolo, asa cum a spus si colegul @catalin_u, o viram spre gard, in cazul meu :D

In treapta a II-a n-am lasat-o, insa nu cred ca o compresie de Dacie, al carui motor il rotesti cu mana se compara cu o compresie de Golf, mai ales diesel ;)

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna,

Problema suna cam asa: am lasat si eu masina in panta cu motoru oprit, cu spatele orientat spre vale, in treapta 1, inclinatia pantei vreo 30 de grade si fara

frana de mana trasa si masina a inceput sa o ia la vale. M-ar interesa si pe mine daca lucru asta e normal, sau care ar putea fi defectiunea. In cazul in care

masina o ia la vale si in situatia in care botul este orientat spre vale, in aceleasi conditii prezentate mai sus , ma gandesc ca sigur e ceva in neregula cu ea.

Multumesc de raspunsuri.

Modificat de WNS
post mutat din topicul Nu gasesc topic-ul?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu las masina in alta viteza decat I atunci cand stationeaza si oriunde ar fi neaparat frana de mana trasa, in rampa sau panta nici nu ma gandesc s-o las doar in viteza :lol:

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca o lasi in treapta 1 cu spatele spre panta motorul se da peste cap, nu stiu cat de mult bine ii face asta, las-o in marche-ariere. Vad ca ai motor pe benzina, care prin definitie are compresie mai mica ca un diesel.

Si neaparat si frana de mana!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu mai zici nimanui asta. O sa traga o pofta serioasa de ras pe seama ta.

Schimbarea de rotatie edit: (cea transmisa rotilor) se produce in cutie prin intermediul unor pinioane.

Cred ca cei care au citit raspunsul tau au tras o pofta de ras pe seama ta. In cazul descris de flavius76 motorul intr-adevar se invarte invers, "se da peste cap", cum s-a exprimat cineva aici. Ceea ce spui tu cu cutia de viteze este cu totul altceva, dar probabil din January si pana acum te-ai lamurit si tu :P

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar e normal ca masina sa o ia la vale in panta cu botul spre vale, pusa doar in treapta 1 si fara frana de mana? sau e problema cu compresia la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi tot nu intelegeti! Pentru ca masina sa fie tinuta de compresie din motor trebuie neaparat ca raportul la cutie sa fi mai mic ca 1. Tinand cont ca in trapta 2 raportul este 1:1 adica 1, atunci ca sa nu plece masina de pe loc (indiferent daca in fata sau in spate) trebuie bagata in treapta mai mica decat treapta 2 adica treapta I sau marsarier.

PS:Nu vreau sa fiu rau, dar treaba asta se invatza cand faci scola de soferi :P .

Vad ca tot insisti pe raportul 1:1 in treapta a doua, daca nu stiti ceva mai bine intrebati si nici intr-un caz nu o expuneti aici ca pe un Adevar Suprem. Rapoartele cutiilor difera de la motorizare la motorizare, dar raportul 1:1 (aproximativ) se gaseste la ultima treapta la masinile mai vechi si la cele cu motoare mai slabe, pe cand la motoarele de generatie noua, la penultima treapta (adica tr.4 daca ai 5 viteze, nicidecum a doua).

Si pe langa faptul ca nu stii totusi ii dai inainte cu ""neaparat raportul sa fie sub 1:1", poi nu are nicio legatura, doar ca masina e cu atat mai greu de miscat din loc cu cat treapta in care este introdusa este mai mica (deci da, lasati-o intotdeauna in tr.1 - are cel mai mic raport, mai mic chiar si decat R - treapta de mers inapoi). In oras insa cand o lasati pe loc drept cand intrati in magazin poti sa o lasi in orice treapta, chiar si 5 (6).

edit: orice masina mai scapa putin la vale daca panta e abrupta, deci da, e normal. O masina cu motorul uzat se duce mult mai repede la vale (chiar si in pante cu inclinatie mica) decat una cu motorul in stare buna. Vericacompresia, dar la modul general vorbind, nu e o problema daca mai scapa putintel.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu ar trebui sa o ia la vale in treapta 1 . Cel mai sanatos este sa o lasi in treapta 1 si sa tragi frana de mana , asa cum s-a tot repetat in acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula...am inteles si multumesc de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu cred ca in treapta 1 este cel mai corect sa lasi masina nu ? cam asta am inteles si de la voi , oricum eu o las in treapta 1 cu frana de mana trasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu rau,

Dar chiar trebuie 20 de posturi ca sa poti intelege cum se lasa masina parcata? Din partea mea, o poti lasa pe liber si cand simti ca o ia la vale te dai jos si inchizi usa :blah_: . Masina o parchezi cum vrei tu dar intre scaune este o MANETA care iti aprinde un P pe bord. P = Parking Brake (Faceti voi traducerea). Deci maneta aia se trage cand parchezi masina.

Optional poti sa introduci masina in treapta 1 (Unde raportul este mai mic decat 1:1) pentru ca, Doamne fereste cedeaza cablul de frana si pleaca cotetul la vale.

Optional poti sa virezi rotile inspre bordura (Unde raportul este Bolovan drept-Roata) pentru ca, Doamne fereste cedeaza cablul de frana de mana si pleaca cotetul la vale, sau preferi din oaresce idee idioata sa lasi masina intr-o alta treapta decat 1 sau R ca asa ai auzit undeva (Generalizez)

O parcare "A la carte" se face cu P (Frana de mana trasa), Treapta 1, si rotile virate inspre bordura (Rampa sau Panta, difera pozitia rotilor cum a descris colegul mai sus)

Daca sunt neclaritati, ma puteti contacta sa vin sa va ajut cu un bolovan la roata sau alte improvizatii pentru a putea lasa masina in treapta superioara :D

Sper ca este subject closed,

Drive Safe!

:o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Bogdan Moraru

Salutare,

Vin cu o intrebare cat de cat stupida din punctul meu de vedere. Am lasat masina ieri in panta, cu botul in jos, in treapta 1, o panta destul de abrupta. Dupa ce am dat drumul pedalei de ambreiaj masina s-a oprit, apoi parca a scapat cativa cm si s-a oprit cum era normal sa stea in treapta 1. Intrebarea mea este: " Scaparea aceea de cativa cm pana s-a oprit efectiv este normala la o panta abrupta sau? scapa fie ambreiajul fie se intampla altceva"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este absolut normal sa scape. A scapat compresia in cilindru de fapt. Normal era si daca o lua impiedicat(in trepte) la vale. In panta nu te poti baza pe introdusul in viteza. Se trage si frana de mana si se bracheaza rotile inspre deal sau marginea soselei si chiar se pun pietre sub roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Parcarea o stiu, doar scaparea aceea era dilema mea. Ma gandeam sa nu fie vreo problema cu compresia. Nu am mai sesizat asta pana ieri :)

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a intamplat mi-e in panta doar cu frana de mana trasa, batea vantul puternic din spate si atunci mi-am dat seama ca frana de mana nu tine prea bine, pur si simplu a scapat din frana si a luat-o la vale, norocul meu e ca am fost in masina si nu aveam alta masina in fata, fara sa imi dau seama a mers vreo 1,5 m apoi am apasat brusc frana...

asa ca aveti grija, foarte bun sfatul lui Ebi, frana da mana, bagat I, si ceva pietre pe la roata.

Respect!

Modificat de cattanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!