Jump to content

Tiguan Vs. Concurenta


aalex2006
 Share

Postare recomandată

Mutumesc, am preferat cu selectarea manuala a tractiunii pt reducerea consumului si imi place ideea sa aleg eu cum merg cu ea, motorizarea vw mi-a convenit de minune(am peste 200.000km cu masini vag), spatiu interior este necesar in anumite situatii, pielea nu este necesara dar este placuta iar sistemul audio suna demential, etc

Nu stiu daca au rezolvat problema de la servodirectie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Michael

    20

  • sorin_g

    10

  • DANNY VW

    8

  • Devastator

    7

Am sa contrazic cele spuse de DannyVW in alt topic cu rezultatul unui test comparativ realizat de italienii de la Quattroruote, care acordau Tiguan in off-road 4 stele, iar lui Outlander 3,5 stele. Potrivit revistei respective, rezultatul mai slab al lui Outlander se datoreaza, in primul rand, dimensiunilor de trecere inferioare (garda la sol si unghiuri de apropiere, rampa si iesire) si, intr-o oarecare masura, faptului ca este rigid pe denivelari. In schimb, Outlander prezinta ca avantaje diferentialul central blocabil si un control mai bun pe alunecarile laterale.

Capitolele unde Outlander a fost evident peste Tiguan sunt spatiul in habitaclu si volumul portbagajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: cand se cupleaza modulul OFF-ROAD de la Tiguan (evident cine il are :icon_thumleft: ) nu se blocheaza diferentialul central in proportie 50%/50%? Stiu ca se mai controleaza cuplul motor la accelerare etc. Stie careva exact toate beneficiile aduse de acest buton?

Nu de alta, dar daca blocheaza diferentialul central sau poate bloca diferentialul central intr-o anumita proportie conteaza si cred ca face asta, dar sa stim exact si cat si cum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat eu asta cand am luat masina, insa pentru ca nu eram pe o suprafata prea alunecoasa, nu mi s-a parut ceva special - din ce am citit in alta parte pe net (nu mai stiu exact unde), face doar ceea ce spui tu: are grija sa nu pleci prea brusc pentru a nu patina rotile... In felul asta teoretic ar putea preveni o patinare in gol pe noroi, care ti-ar putea imobiliza total masina...

In week-end-ul asta o sa scot putin masina la padure (dar numai daca vine si vecinul meu cu Pathfinder-ul lui :lol: ) sa vad daca gasesc o portiune de pamant mai ud pentru a vedea care este diferenta cu/fara buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: cand se cupleaza modulul OFF-ROAD de la Tiguan (evident cine il are :lol: ) nu se blocheaza diferentialul central in proportie 50%/50%?
Din pacate, nu exista diferential central blocabil la Tiguan. Iata ce se activeaza, potrivit producatorului, la apasarea butonului "off-road":

-"asistenta la coborare", pentru un control optim in panta,

-"adaptarea caracteristicilor pedalei de acceleratie", pentru o dozare mai fina a cuplului,

-"adaptarea EDS", ceea ce inseamna ca "blocarea electronica a diferentialului" (EDS) actioneaza la cea mai usoara patinare,

-"adaptarea ABS", pentru o franare mai buna pe sol instabil,

-"asistenta la urcare", pentru facilitarea urcarii pe pante abrupte si pentru protectia ambreiajului,

-"preselectarea vitezei" (in cazul versiunilor echipate cu transmisia automata), ceea ce inseamna ca impiedica schimbarea vitezei intr-o treapta superioara (include si o franare de motor imbunatatita).

Separat de programul de rulare off-road, producatorul mai declara ca un alt plus in off-road este faptul ca transmisia manuala permite functionarea pana la un minim al turatiei de 1.000 rpm, adica pana la un minim al vitezei vehiculului de 6.69 km/h.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, mare parte din aceste caracteristici le-am citit si eu pe undeva. Cred ca face treaba suficient de buna EDS-ul cu un raspuns foarte prompt si mai deduc ca trage tot puntea fata cu 90% si pe teren si cum se sesizeaza nevoia de tractiune suplimentara intra si spatele cu pana la 50%. Daca tranferul se face foarte repede este de ajutor destul de important, dar tot nu este acelasi lucru ca blocare 50 fata / 50 spate. Problema e ca cand ai blocare dif central vei beneficia de tractiune inainte de a ajunge pe suprafata dificila, iar in cazul oricarui sistem eletronic care "simte" pierderea tractiunii unei roti/punti vei beneficia de repartitia tractiunii pe ambele punti in procentul corect pentru suprafete alunecoase doar dupa ce o roata sau punte a ajuns sa derapeze cu un anumit unghi.

Iar aceasta diferenta poate fi in anumite cazuri problematica. In special la plecari de pe loc urmate rapid de suprafata alunecoasa. Cand exista ceva avant inainte se mai reduce din handicap. Oricum pana una alta masinile trebuie testate pe viu sa se vada care sunt situatiile unde una poate trece, iar cealalta se impotmoleste.

Pentru cei care vor efectua aceste teste (in special woundedknee :D ) sa ne spuneti ce ati descoperit.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Raf: Salut! Am gasit si eu concept-ul XC 60 dar fara poze. Din fata are un look destul de agresiv, si mie personal imi place. Ma indoiesc ca o sa concureze neaparat pe Tiguan; cred ca se va orienta mai degraba spre segmentul premium: X3, GLK si viitorul Q5, si isi va lasa fratele Kuga sa intre in competitie cu Tiguan si celelalte SUV-uri compacte... Spun pe baza unei estimari de pret pentru acest model: daca in prezent XC 70 care este un cross-over pur (lungime de 4.8m, inaltime de doar 1,57m si garda la sol sub 16cm) pleaca de la 34,000 EUR, ma indoiesc ca XC 60 pe care constructorul il vede un "baby" XC 90 va avea un pret de plecare mai mic... Ori in conditiile in care vorbim de 35-36,000 EUR, cred ca devine o varianta destul de exclusivista...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pregateste de lansare, la salonul de la Geneva, si Renault Koleos. Dupa parerea mea, designul nu le-a mai iesit asa de bine "creatorilor de automobile", in special in ce priveste partea din spate. Chiar daca e vorba de un Renault, in Europa va fi penalizat la pret, din cauza taxelor vamale. Pentru ca va fi produs la una din facilitatile Nissan din Coreea. Ceea ce nu e tocmai rau... Mai ales ca preia elemente ale platformei tehnice si tractiunii integrale de la Nissan X-Trail.

Ce apreciez: in primul rand hayonul cu dubla deschidere, care faciliteaza incarcarea bagajelor (Tiguan e criticat deja pentru pozitia inalta de incarcare). Partea inferioara poate suporta pana la 200 kg, faciliteaza incarcarea si poate fi folosita si in loc de scaune de doi adulti. In plus, bancheta spate poate fi rabatata si din portbagaj. Ce mai apreciez: altimetrul si indicatoarele pentru unghiul de inclinare laterala si pentru unghiul pantei.

si din ce am vazut eu in poze, interiorul in buna traditie renault (chestie vizibila de la lansarea lagunei 3 incoace) pare calitativ, cu materiale foarte bune. Ramane de vazut si in realitate daca se confirma pozele. Oricum e mai mare ca tiguan cu 12 cm.in offroad nu cred ca se va face de rusine, e bazat pe x-trail care se descurca si el f bine acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este totusi un concurent pe masura

MODERATOR: Posturile monosilabice (gen bagare in seama), care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rullz", "vreau si eu d-ala", si altele asemenea) sunt interzise si vor fi sanctionate cu warning. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce parere aveti despre Mazda Cx-7 ca si concurent pt Tiguan? Doar o intrebare...

Desi Cx-7 nu are decat varianta de motorizare pe benzina de 2.3 si vreo 260cp si nici cutie automata.Insa, in curand o sa apara in gama si motorul diesel de 2.2 de la Psa-Ford de 155cp si daca nu ma insel e acelasi cu cel de pe Freelander.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca CX7 nu se incadreaza in aceasi clasa in primul rind din cauza dimensiunilor sale. Este un SUV in toata regula. Pe Ford, dieselul este de 2.0 TDCI de 136 de CP. Cel puti asta este pe Kuga (am vazut acum 2 ore pe Promotor), pe PSA intradevar exista 2.2 Diesel care este acum disponibil si pe Outlander. Din punct de vedere al vinzarilor este un mare avantaj pentru CX7 sa dispuna si de un diesel (motorul pe benzina cam rupe la consum) dar cu toate astea nu il consider un contracandidat pentru Tiguan.

Despre Koleos, am vazut prezentarea sa si desi nu prea tind sa dau dreptate celor de la Promotor, cred ca nu se apropie de nivelul VW,Toyota,Ford,Land Rover,Honda. Mai degraba este un concurent pentru Tucson. Cred ca accentul va fi pus in primul rind pe un pret mai atractiv decit pe o calitate superioara,spre deosebire de cei amintiti mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus CX-7 la drum lung si pot sa spun ca este mai degraba o racheta decat o masina. Exact cum spune si Devastator, dimensiunile lui sunt mult mai mari decat cela ale Tiguanului, suspensiile sunt mai rigide, si iti da senzatia adevarate de zoom-zoom MPS, in comparatie cu Tiguanul care este mult mai linistit (cel putin al meu 2.0 TDI 140CP). Insa pe de alta parte nu vad acel sistem de rulare pe un teren cu gropi ceva mai mari, asta dupa ce am vazut cum face masina pe piatra cubica proasta. E OK sa te scoata din zapada cu garda la sol de 200mm, dar cam atat... Chiar si cei de la BDT recomandau masina mai degraba drept un cross-over inalt decat un SUV. Insa din punct de vedere al finisajelor interioare, al aspectului exterior si al trenului de rulare, mi s-a parut peste Tiguan. Acum insa depinde ce doreste fiecare de la masina: pe mine nu m-ar incanta sa stiu ca am o herghelie de 260 CP cand merg in Bucuresti cu o viteza medie de pana in 20 km/ora si scot consum de 16-17 la suta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream ca ar putea fi o alegere cu motorul diesel care o sa apara de 155cp si care o sa fie cam la acelasi pret cu un tiguan-ul...Ca dimensiuni, intr-adevar este mai mare, insa si Santa Fe-ul este; clasa este, zic eu, dictata de pret pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ca sa nu incep un topic nou intreb aici.... ce spuneti de Jeep Petriot versus Tiguan. Va interb pentru ca tatalui meu i s-a pus pata pe JEEP, dar parca arunca priviri si la Tiguan.

Precizez ca ambele sunt in jurul a 30 000 Euro!

Modificat de DanTra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanTra: Vezi ca s-a vorbit in aria Tiguan despre un test comparativ intre Tiguan, X3 si Patriot, variantele de motorizare pe benzina - la postul #35 aici.

Ca la orice masina comparata cu "un compromis" ca Tiguanul :D , pot exista plusuri si minusuri.

In opinia mea personala, plusurile Patriot-ului ar fi: diferentialul central blocabil manual, consumul declarat de producator pentru motorul diesel de 2 litri care cel putin pe hartie, pare mai mic decat la Tiguan, unghiul de iesire (33 grade) mai bun decat la Tiguan (25 grade), spatiul de incarcare in portbagaj mai mare (cel putin aparent, pentru ca lungimea celor 2 masini este aproape identica - in jur de 4.4 m), si nu in ultimul rand - brand-ul care recomanda masina in off-road.

Ca si minusuri fata de Tiguan, cred ca nu exista oferta de transmisie automata pentru motorul de 2 litri Diesel (singura oferta de pe site-ul jeep.ro, pentru ca motorul de 2.4 litri benzina stiu ca avea o transmisie automata), cuplul putin mai mic (310Nm fata de cei 320Nm ai Tiguanului), paleta de optionale mai mica la Patriot, anumite dotari care nu sunt incluse in standard (ex. airbag-urile laterale, proiectoarele de ceata, bare de acoperis pentru versiunile Sport&Style si Track&Field, etc.), faptul care are taxe vamale iar Tiguanul este produs in UE, unghiul de atac (28 grade la Tiguan Track&Field fata de 21 grade la Patriot), calitatea plasticelor folosite la interior (parere unanima a celor care au descris masina) si nu in ultimul rand, argumente strict subiective care tin de estetica celor 2 masini - de ex. mie personal mi se pare exagerat de mare spoilerul fata al Patriot-ului.

Scuze daca nu suna foarte coerent ce am scris aici, dar enumerarea am facut-o asa cum mi-a venit in minte. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@woundedknee : multumesc mult de tot ptr informatii! -- pina la urma cred ca un drive test cu fiecare din ele va alege cistigatorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca dupa un test drive, sigur va iesi cistigator Tiguanul. Nu sunt 100% sigur, dar din cite stiu eu, motorul 2l CRD, desi se numeste CRD(de la CommonRailDiesel) este de fapt clasicul 2l TDI VW. Aceasi motor sta si pe Dodge Caliber CRD. Prin urmare si aici apare un nou avantaj al Tiguanului. Oricum,am vazut interiorul Jeep-ului si este foarte,foarte slab.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Autoexpress scria in februarie la un test Tiguan:

"The real star is the engine, though. Our test car was fitted with VW’s new 2.0-litre TDI unit, which now features common-rail injection. Where the old P

Modificat de Raf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salve!

Cu scuze daca s-a mai scris dar cred ca si Peugeot 4007 este de luat in seama. Dupa parerea mea X3 si Jeep Cherokee Sport sunt varful din clasa asta combinand capacitatile allroad, eleganta si sportivitatea (daca se poate vorbi de asa ceva la masinute de teren).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!