Jump to content

Probleme la pornirea motorului


marcelino
 Share

Postare recomandată

Buna tuturor,

Am o Fabia 1.9TDI din 2001 si de 2 zile imi face o figura interesanta la pornire.

Mai exact, cand am vrut sa o pornesc sa o duc in garaj (o tinusem in ploaie cateva ore) pun contactul si motorul nu porneste, desi electromotorul isi face treaba, dupa trei incercari hotarat sa renunt, deschid portiera, dar totusi mai incerc o data si surpriza porneste. O las in garaj cam 2 ore si ma duc sa incerc din nou, porneste la prima cheie, dimineata cand plec la serviciu porneste tot fara probleme. Dupa 8 ore, vin in parcare dau la automat, iar nu mai porneste, deschid portiera si dau din nou si porneste, chiar nu mai inteleg ce poate fi, pana acum n-am mai patit asa ceva, pornea intotdeauna la prima cheie, motorina alimentez din acelasi loc. Foarte ciudat ca dimineata, in garaj porneste din prima fara sa deschid portiere (sincer nu stiu daca portiera are legatura cu pornirea, dar m-am gandit sa precizez si acest amanunt). Ar mai fi de mentionat ca temperatura este peste 0 grade si a cam plouat in ultima vreme, ma gandesc sa nu fie ceva contacte sensibile la umezeala.

Va multumesc tuturor in avans pentru sprijin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

portiera are legatura cu pompa de benzina,,,,daca esti atent dimineata cand cobori de acasa si deschizi usa inainte sa apuci sa pui piciorul in masina auzi un zumzet pe care il face pompa de benzina,,semn ca se pregateste sa alimenteze motorul pt pornire (fa un experiment sa vezi)

eu ma gandesc ca ai ceva probleme de alimentare daca in momentu cand deschizi usa porneste

ceva pe la pompa pe-acolo

acuma tu daca ai diesel nu stiu daca e acelasi principiu...la mine asa e

iti spuneam doar ce legatura are portiera cu restul motorului sau cu pornirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate are filtru de motorina prea vechi si se mai infunda(se intareste jegul din el peste noapte, oricum in vreo 7-8 ore de stat).

Ca prima masura, daca ai multi chilometri de la ultima schimbare a filtrului ar cam fi cazul sa te uiti la el,

pe la noi motorina e mai murdara (inpuritati), sau mai nimeresti cand e pompa pe terminate si iei tot jegul din popma care s-a decantat de la ultima aprovizionare,

de aceea filtru trebuie schimbat cam cu 5k - 10k km mai devreme(de obicei se schimba la fiecare 60k km, in manual zice la 60k km pt. motoare pe benzina,

la motorina ar putea fi putin mai repede).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand nu porneste deschide capota si uita-te la valva de oprire a motorului care face corp comun cu EGR, sa nu fie ramasa pe inchis.

Mai multe detalii, aici: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=128812 Dupa ce o rezolvi sa ne spui ce a fost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surpriza placuta, in ultimele zile nu mi-a mai facut figura si porneste la prima cheie, ma gandesc tot mai mult sa nu fi fost de la motorina, nici nu mai stiu de unde sa alimentez sa am o siguranta si vreau sa zic ca bag motorina cea mai scumpa care o comercializeaza petrom.

Chestia asta cu valva de oprire e chiar interesanta, mersi pentru sugestie (foarte bine explicat cu fotografii), eu totusi sper sa nu mai patesc si sa fi fost de la motorina, probabil o sa verific si filtrul.

Va multumesc tuturor pentru sfaturi, iar daca reapare problema promit sa revin sa dau detalii, sa speram ca nu va mai fi cazul.

O alta problema care o am mai demult, tot la pornire, se aude un carait cam 1 secunda dupa ce dau la automat, ca si cum bendixul ar ramane cuplat inca cateva momente dupa pornirea motorului, n-am fost inca la service, dar as fi curios, care ati mai intalnit problema, se poate schimba doar piesa care e vinovata sau trebuie inlocuit tot electromotorul. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie curatat electromotorul si daca tot il demontezi schimba si bucsele din el (sunt 3 in total) si eventual platoul cu carbuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minunile nu tin mai mult de trei zile, asa a fost si in cazul meu. Ieri am fost la spalatorie si pe cand am vrut sa pornesc motorul, n-a mai vrut. Am incercat si chestia cu portiera da n-a mai tinut (deci era doar o coincidenta). Am ridicat capota si m-am uitat la valva de langa EGR, era totul ok, in concluzie a cazut si varianta asta, chiar am impins tija de cateva ori sa vad daca merge greu insa nu mi s-a parut ca e ceva in neregula.

Am impresia ca totusi umezeala e cauza, dar nu-mi dau seama ce ar putea fi, ca doar am mai fost la spalatorie si inainte fara sa am probleme.

Pana la urma a pornit, dupa ce am incercat de vreo 5 ori. Probabil ca o sa merg la service cu ea, dar daca nu se mai manifesta si acolo, o sa-mi zica ca n-are nimic. In 20 decembrie 2007 am fost la reprezentanta Skoda si i-am facut o verificare generala inclusiv la calculator si totul era in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit sa va spun ca de ieri nu a mai vrut sa porneasca, dimineata a pornit normal, dupa ce am umblat destul de mult prin oras, l-am oprit si pe cand dau la automat nu a mai vrut nici in ruptul capului, noroc ca eram in apropierea unui service, desi nu m-au putut ajuta tare mult. Dupa ce s-au uitat cei de acolo, nu stiu cat de priceputi erau ei in motoare VW, au scos senzorul de pornire, de la volant mai exact asta.

Din pacate nu aveau posibilitatea sa-mi faca o verificare pe VAG-COM, asa ca nu stiu sigur daca ala e problema sau nu, din cate am mai citit, chiar pe forum, senzorul asta-g28 parca, nu prea se defecteaza, iar daca se intampla nu mai porneste motorul deloc nu ca la mine ca o data porneste, o data nu, l-au montat la loc, dar fara surubul de prindere si in timp ce am dat la automat l-a rasucit putin si a pornit, n-am mai oprit motorul pana in garaj. Am verificat imediat daca porneste si n-a mai vrut insa pe dimineata a pornit iar la prima cheie. Saptamana viitoare sunt programat sa-mi schimb distributia si atunci o sa-mi fac si o verificare a senzorului. In orice caz ma gandesc ca mai degraba e ceva contact sau conexiune a senzorului respectiv, ca altfel n-ar porni deloc, nici dupa ce se raceste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de problema ta nu scapi mergand pe bajbaite,pana nu faci diagnoza nu rezolvi nimic.completeaza intre timp si locatia poate te rezolva ceva forumis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

Am eu aceeasi problema. Desi am motor pe benzina de 1,2 si doar 34000 km (aproape 2 ani varsta mashinutza). La inceput am crezut ca e o intamplare sa nu o "ia" din prima, dar azi am patzit-o dinnou. De fapt, parca se rupe contactul, incerc din nou si ... la fel. Dupa 3--4 incercari am reusit sa pornesc. Parca s-ar fi intrerupt alimentarea el-motorului. Am observat ca asta se intampla cand e ploaie sau umezeala mare in aer. Sper in continuare ca e ceva treacator, voi ce zicetzi, ati patzit asa ceva? E singura problema pe care o am cu masina si parca nu mi-as dori sa ajung (inca) in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit eu, m-a chinuit foarte mult timp aceasta problema. La mine a fost un cablu care trecea prin spate la delcou, acolo s-a crapat si s-a ros, si facea scurt din cand in cand prin clema capacului delcoului. Bonus, aveam si o crapatura minuscula pe bobina de inductie (corp comun cu modulul de pornire, cel putin la motorul ADY).

La vremea respectiva s-a discutat mult problema mea pe-aici (sen-q vwf, s_c, andi_tdi, ...), exista pe undeva un topic stufos :D

Poate te ajuta sau macar iti da niste idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am simtit dator sa revin cu raspunsul la problema pe care am avut-o cu pornirea motorului.

Desi mi s-au explicat ca si motive diferite posibilitati, problema mea era la ECU. Da, problema e de la calculator. Am mai citit pe forum intr-un topic despre un caz asemanator. In fine bine ca s-a rezolvat, am schimbat si distributia. Mecanicul mi-a aratat cureaua si mi-a zis ca n-a mai vazut una asa crepata, era plina de crepaturi. Si eu care credeam ca se schimba doar la 120k, cred ca totusi la 90k e cel mai sigur desi unele surse zic la 120k.

Multumesc tutturor care mi-au dat sfaturi intr-un fel sau altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cate ori ai spalat motorul pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat masina in octombrie si motorul nu l-am spalat niciodata. Nu stiu insa daca fostul proprietar l-a spalat sau nu. Crezi ca e vreo legatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

De cateva zile , de cand cu frigul, la pornire se aude un carait scurt de cateva secunde. Ati avut vreopdata problema , ce ar putea fi, parca ar fi de la electromotor, dar voi ce ziceti? Nu de alta dar ca sa nu ma duc nepregatit la vreun meserias cu foame de bani. Cred ca topicul este oarecum potrivit pentru postarea problemei, ...sper.

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, pare ca e de vina electromotorul-e murdar. Anul trecut am avut si eu zgomote asemanatoare si am dat electromotorul jos, l-am spalat pentru ca adunase o palarie de mizerie si totodata am verificat platoul cu periile colectoare ce au necesitat o reinnoire. De asemenaea am schimbat si cele 3 bucse de alama din interiorul electromotorului deoarece erau putin uzate. L-am gresat bine si functioneaza ca nou.

Mult succes!

Modificat de b1ade
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

b1ade.confirm spusele tale si banuiala mea. Asa este caraitul la pornire este din cauza mizeriei de la electromotor. Azi am fost la electricianul auto!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!