Jump to content

Siguranta 14 - Daca nu o scot mi se descarca bateria


sadi
 Share

Postare recomandată

Ma poate ajuta cineva? Am luat o bora din 2000 1.9 tdi si mi se descarca bateria in decurs de 2 saptamani. La inceput bateria era slaba si am pus baterie noua, crezand ca asta e motivul descarcarii. Si totusi chiar si bateria noua o descarca in 10-15 zile. Am facut tot felul de teste si diagnosticari si toti imi spun ca masina nu are nimic, doar ca are consum mare de curent la pornire. Daca nu are nimic, atunci de ce se descarca bateria... Am ajuns sa iau borna de la baterie ca sa fiu sigura c-o sa pot porni masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simplu ..... exista un consumator ..... acesta trebuie depistat si eliminat ........ un banal ampermetru va confirma aceasta situatie . succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o data o problema asemanatoare la un golf 4 - imi ramanea ventilatorul electric mergand dupa ce opream motorul si inchideam masina. Mai mergea o perioada lunga de timp si apoi se oprea. Cand veneam la masina dimineata nu mai mergea ventilatorul dar bateria se descarca din ce in ce mai mult si la un moment dat nu a mai pornit de loc. Cei de la Sandra au diagnosticat releul ( electronic ) care controleaza ventilatoarele dar pana la urma era o siguranta arsa .

Verifica toate sigurantele cu atentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si cu ampermetrul. Un prieten electronist a demontat cablul de la borna de minus a bateriei si a intercalat un ampermetru intre borna de minus a bateriei si cablul masinii sare se monteaza la borna de minus. La inceput am avut valori de 0,6 pina la 1 mA. Dupa ce a scos sigurantele si le-a montat iar a scazut la 0,05 mA. Am crezut ca s-a remediat defectul dar simbata s-a descarcat iarasi bateria. Cind am pus in acelasi fel ampermetrul am avut 0.7 0,8 mA. Am pus redresorul si dupa ce s-a incarcat am masurat-o si arata iar 0.05. Nu mai inteleg nimic.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament !

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc !

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0,05 mA ? Eu cred ca erau A, nu mA. Ca la curentul asta nu cred ca se aprinde nici un led de pa masina. Consumul in stand_by a unei masini e de 20-25mA. Ai incercat sa masori curentul si dupa ce incui masina din telecomanda?

Vezi sa nu ramana aprins becul din torpedou, asa am gasit eu la un golf si consuma 300mA. La tine curentul masurat la inceput esti sigur ca era 1mA si nu 1A?

TIPS: Cu ampermetrul conectat atunci cand ai curent mare scoate sigurantele pe rand si vezi cand scade consumul, si vezi ce alimenteaza siguranta respectiva.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

stie cineva , la bora din 2000, siguranta nr. 14, de la luminile interioare are legatura si cu geamurile electrice? sau am o defectiune, pt ca daca scot aceasta siguranta nu mai am lumini interioare, lumina in portbagaj, inchidere din telecomanda si nu mai pot deschide geamurile. este corect asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la schemele astea te-ai uitat? http://vwforum.ro/index.php?showtopic=34447

Siguranta 14 alimenteaza modulul de confort si tot ce ai enumerat mai sus sunt legate de acest modul, asa ca....

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca ai fi folosit SEARCH , sigur gaseai topicul acesta si te edificai singur .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos domnule aryes13,chiar daca nu am inteles nimic. In caz ca nu v-ati dat seama ,sunt femeie si am incercat sa-mi rezolv problema singura ,ca la toti "specialistii " la care am fost am dat numai bani si nu am avut nici un rezultat.

atunci refolmulez: recomandati-mi pe cineva care poate sa rezolve problema (sunt din ardeal, deci ar fi indicat sa nu fiu trimisa in germania) : DE CE MI SE DESCARCA BATERIA IN CATEVA ZILE DACA NU SCOT SIGUTANTA 14?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca este posibil ca pe instalatie sa fie un scurt circuit sau unul din consumatorii aferenti sigurantei respective sa functioneze permanent din cauza unei avarii.

Aceasta nu se poate depista decat printr-o diagnoza sau un electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simona, de unde esti, mai precis? Poti lua legatura cu un coleg din zona respectiva?

LE: Asta este al treilea topic pe care il deschizi din acelasi motiv, este chiar necesar? Poate acum iti dai seama ce a vrut sa zica aryes13...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

refolmulez: recomandati-mi pe cineva care poate sa rezolve problema (sunt din ardeal, deci ar fi indicat sa nu fiu trimisa in germania) : DE CE MI SE DESCARCA BATERIA IN CATEVA ZILE DACA NU SCOT SIGUTANTA 14?

Simona am inteles ca te cheama :icon_cool: .

In primul rand, bun venit pe forum! Daca nu ai observat, noi aici avem completat profilul cat mai corect, tocmai ca sa stim unii de altii, si sa ne putem ajuta daca avem probleme. De unde mai exact esti din Ardeal? Cum scrie si in profilul meu, eu sant din Zalau, si daca esti din Salaj, poate te pot ajuta.

Raspunsul la problema ta l-a expus si un coleg mai sus, dar iti explic putin mai clar: ai un consum crescut pe ramura respectiva de instalatie, si cand scoti siguranta cu pricina, partea cu problema nu se mai alimenteaza, si nu mai e cine sa-ti consume bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru este sigur, siguranta 14 este siguranta de la modulul confort. Adica inchidere centralizata, geamuri electrice, plafoniera. Undeva aici trebuie sa fie problema.

Intrebare :Cand incui masina din telecomanda primesti confirmare (lumini de semnalizare)? <banuiesc ca le ai activate>

Ma gandesc sa nu fie un microswhitch din usa defect si modulul de confort sa tina sub tensiune motorasul de inchidere mai mult timp + repetare si deci un consum mai mare.

Ai mai putea sa verifici si la plafoniera(e) becurile si firele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau modulul de confort nu intra in stand-by si consuma ca si in starea activ, adica vreo 500mA.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti s-o lasam pe Simona sa ne zica totusi de unde e si sa vedem cine o poate ajuta, ca o bagam mai tare in ceata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau modulul de confort nu intra in stand-by si consuma ca si in starea activ, adica vreo 500mA.

sunt din campia turzii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare banal, dar, ai verificat daca nu cumva ramane aprinsa lumina in portbagaj dupa ce inchizi masina.

Ca sa verifici, dupa ce ai deschis masina parcata de ceva timp, vezi daca e calda lampa din portbagaj.

PS. N-am inteles daca ai alarma sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau lampa din torpedou, e legata pe direct, adica fara contat. Daca intrerupatorul nu lucreaza cum trebuie, lumina ramane aprinsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt din campia turzii

am verificat. nu ramane nimic aprins nici in portbagaj, nici in torpedou. Un "specialist" mi-a scos sig 14 si a zis ca n-o sa se mai descarce bateria. Greseala! luni am scos siguranta si deja ochiul magic de la baterie este negu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai precizat (sau nu am vazut eu) daca ai alarma.

In caz afirmativ incearca sa o decuplezi temporar (daca ai curaj :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut SADI

bine ai venit pe forum

iti recomand sa il cauti pe KISSLORAND, e din Cluj-Napoca

ii gasesti in profil datele de contact

e bun baiatu asta in tot ce inseamna electronica la grupul VAG

bafta si anunta-ne si pe noi rezolvarea problemei tale

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fapt concret: la mine, la un A4, ramanea aprinsa lumina de la torpedou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, si? Ai rezolvat (ai spus "ramenea")? Cel mai probabil s-a dus amortizorul (sau prinderea acestuia) care incetineste deschiderea usii torpedoului si care are lamelele de contact pentru becul din torpedou pe piston. Ai acces acolo printr-un capac similar cu cel de pe partea soferului de la sigurante. Daca il desfaci vezi acolo tot sistemul. Se roteste amortizorul inspre tine cu approx 90 grade si se trage inspre exterior, dupa care se deconecteaza mufa. Dupa aia il poti studia in liniste si chiar desface bucati. Totusi e ciudat ca ramanea aprinsa si dupa ce inchideai masina. La Audi (cel putin A4), daca scoti contactul, lampa din torpedou se stinge. Stiu sigur pt ca la mine asa o am acum...amortizorul e defect si l-am facut asa incat lampa sa stea tot timpul aprinsa. Cand iau insa contactul, aceasta se stinge.

Later Edit: Nu citisem exact toate posturile. Gata, am inteles. In postul de mai sus, motivul pentru care exista un consumator ce descarca baterie era lampa din torpedou ce ramanea aprinsa. La Simona am vazut insa ca nu este cazul, a verificat lampile din torpedou si portbagaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat. nu ramane nimic aprins nici in portbagaj, nici in torpedou. Un "specialist" mi-a scos sig 14 si a zis ca n-o sa se mai descarce bateria. Greseala! luni am scos siguranta si deja ochiul magic de la baterie este negu.

pentru andyG

am sa incerc sa decuplez si alarma. da nu cumva e tot pe siguranta 14? ca atunci n-am facut nimic, tot se descarca

daca nu e pe 14, imi poti spune cum s-o decuplez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gasesti unde este montat modulul alarmei pur si simplu scoti mufele din ea. Poti cauta in "carapacea" prin care trece axul volanului, prin bord (mai ales pe partea soferului), sau pe langa pedalier (in parte stanga a lui bagat pe sub consola centrala).

Trebuie sa ai in vedere ca decuplarea ei duce la resetare acesteia. La setarea ei se foloseste asa zisul buton "valet" care ar trebui sa-l ai instalat pe undeva. Sper ca ai manualul de utilizare si ca te pricepi cat de cat. Daca ti se pare dificil apeleaza mai bine la un electrician, de preferat la unul care instaleaza alarme.

Nu sunt un meserias dar stiu ca se poate intampla ca alarma sa fie alimentata dintr-un circuit prost ales, care nu lasa calculatorul sa intre in stand-by sau care-l "trezeste din somn". O alta problema pentru care calculatorul nu intra in stand-by este si atunci cand este bateria slaba. Am inteles ca bateria este relativ noua si incarcarea in parametrii, deci presupun ca nu-i cazul.

Daca e tot pe sig. 14 inseamna ca nu are baterie backup (adica baterie proprie). Daca ar avea, ar suna si daca ai decupla acumulatorul masinii.

Acum, poti verifica daca e pe acea siguranta. Scoti siguranta, armezi alarma, astepti un minut, si apoi zgaltai nitel masina.

N-ai macar un led de "stare", unul care palpaie cand e armata?

Sunt sigur ca sunt cativa colegi care se pricep de 100x mai mult decat mine, care intuiesc defectul printr-o descriere sumara a problemei. Astept si eu parerea lor.

Spune macar ce marca de alarma ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!