Jump to content

Problema: comenzi nefunctionale


Remplace
 Share

Postare recomandată

Va salut !

Am ridicat masina acum 5 zile si in fiecare dimineatza, pana ce se incalzeste in masina (sau poate compartimentul motor - nu am localizat inca cu precizie), nu functioneaza nici o comanda in afara de comutatorul rotativ de la faruri si instalatia de climatizare. Practic, tot ce este in jurul volanului, comanda pentru semnalizatoare, comanda pentru stergatoare, comanda pentru maxidot, claxonul - NU FUNCTIONEAZA. Dupa ce se incalzeste in masina incep sa mearga toate odata. De asemenea indicatorul de la servodirectia electromecanica este galben aproximativ inca 1-2 minute dupa ce isi dau drumul comenzile. Apoi si acesta se stinge. VA rog daca a mai intalnit cineva un simptom asemanator sa imi recomande o solutie. Mentionez ca in acest timp daca pornesc semnalizatoarele de la butonul de avarie acestea functioneaza.

Va multumesc pentru sprijin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Fugi repede cu ea in service... probabil vreun releu, asa cum am avut si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti unde sunt localizate releele la Octavia II, in compartimentul motor sau undeva in bord ?

Se poate umbla acolo ?

E posibil sa fie de la o sigurantza ? Vad in carte ca exista o sigurantza - F16(varianta 1)/F2(Varianta 2) - "Maneta de actionare a stergatoarelor si a luminilor de semnalizare" ! Aceasta siguranta se gaseste in grupul din compartimentul motor. Stiti ce rol are exact aceasta siguranta ? Lucrurile ar fi oarecum pe aproape ca denumire, numai ca la numerge nici claxonul ..., Pare a lipsi o tensiune folosita la comanda de catre comutatoarele din carcasa volanului - de exemplu un +.

Fac parte acesti consumatori din aceia care la punerea cotactului sint deconectati si reconectati apoi (printr-un releu) pentru a micsora consumul auxiliar de curent la pornire ?

Astept vesti de la cei cu mai multa experienta - eu nu am decat cateva zile cu aceasta mica uzina sub mine ... :P Se pare ca am sa invatz mai repede decat ma asteptam aceasta mica fabricutza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa o stapanesti sanatos dar, cum a zis si ramses II. mergi in service cat mai curand, mai ales ca abia ti-a sosit masina si e in garantie. nu te juca singur ca service-urile atat asteapta. sa aiba motiv sa pierzi garantia. oricum, cred ca puteai sa postezi la probleme octavia 2 si sa nu deschizi un nou topic. numai bine ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa fie o functie normala - cand bateria e descarcata - se opresc consumatorii ne-esentiali. Mai da si tu o tura cu ea, si daca face la fel, probabil le faci o vizita in service.

Nu cumva ai instalat ceva echipament pe masina - alarma sau amplif - ce pot descarca bateria peste noapte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara !

Multumesc pentru raspuns !

Este incurajator - cel putin !

NU am instalat nimic in masina. Totul a fost montat in fabrica sau cel putin eu asa am comandat - nu pot fi sigur ce s-a intamplat in realitate ..... Pana si alarma este cea din fabrica. Este totusi o functie normala, deconectarea consumatorilor atunci cand bateria este descarcata, si conectarea acestora automat, atunci cand computerul considera ca "lucrurile s-au mai indreptat" ca sa-mi pastrez nota de optimism ... Ochiul de control al bateriei este negru. Pe borne cu contactul luat - dimineatza, deci atunci cand face "nebuniile" are putin peste 12V.

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ochiul de control al bateriei este negru. Pe borne cu contactul luat - dimineatza, deci atunci cand face "nebuniile" are putin peste 12V.

Masina de 5 zile si cu ochiul magic negru(?!)....mergi in service; este posibil sa existe o problema la circuitul de incarcare. De ce zic asta? Pentru ca, masina odata pornita, alternatorul ar trebui sa asigure curentul necesar functionarii tuturor consumatorilor. O tensiune de incarcare sub limita admisa, ar putea explica atat descarcarea bateriei cat si managementul centralei electrice care (asa cum s-a mai spus) "taie" anumiti consumatori, intr-o anumita ordine, in functie de importanta lor.

LE: daca-mi este permis un mic sfat...este bine sa inveti, sa-ti cunosti masina dar, cat timp este in garantie, nu-ti baga degetele prin ea. Este mai sanatos asa :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc !

Acum am venit din service.

S-au facut urmatoarele verificari:

1.Stare de incarcare baterie (Varta de 72Ah): 35 %

2.Consum curent - pornire: 70 A;

3.Consum curent - contact luat, masina inchisa, alarma armata: 20 mA

Concluzie:

Bateria a fost pusa la incarcat - pe o satie industriala;

Am primit o baterie de service - f. mica si am fost lasat sa plec la treburile mele cu tot cu masina.

Trebuie sa revin dupa ora 17.00 astazi, sa vedem ce se hotaraste cu bateria originala.

P.S.

Ramane posibilitatea cu circuitul de incarcare - la temperaturi scazute sa incarce necorespunzator.

Insa, pentru ca la cald este ok, bateria nu trebuia sa ajunga in situatia asta. Nu am folosit clima, nu am folosit consumatori puternici in timpul mersului. Nici pozitiile nu le-am aprins, iar astazi dimineazta am mers si fara caldura (ca sa nu folosesc turbina) si fara radio pana la service si fara stergatoare si fara semnalizatoare (acestea doua din urma nu au mers ca nu au vrut ele ...) !!!

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bine ca te-ai dus in service, dar ... ce treaba are caldura cu turbina??? :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@audi_fan:Se refera, cred, la turbina ventilatorului de climatizare.

Nu au verificat si curentul de incarcare si tensiunea la borne cu motorul pornit??? Ar fi cam cuidat sa le fi scapat.

Eu cred ca nu e cazul sa-ti faci probleme. Nu e normal sa ai bateria atat de descarcata - mai ales ca masina e noua. Poate fi sau o problema a bateriei sau o problema a circuitului electric. Se va vedea in cateva zile, dar in mod sigur e acoperita de garantie.

In legatura cu "managementul" tau al consumatorilor electrici, eu nu as face asta - masina e gandita sa faca fata cu toti consumatorii la maxim. Daca nu functioneaza in aceste conditii e o problema, si cu cat o depistezi mai repede cu atat mai bine.

Aproximativ 90% din problemele legate de garantie ale circuitelor electrice/electronice apar in primele 30 zile. Asa ca daca sunt probleme nu le ascunde. Chiar te sfatuiesc sa incarci circuitele, de proba, dupa ce service-ul considera problema rezolvata. Sistemul electric nu are nevoie de rodaj, sunt sigur ca stii :beerchug:

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multumesc de sprijin !!!

Am fost tare necajit din pricina la problema asta. Acum mi-a mai trecut ...

Sigur ca am sa urmaresc si am sa folosesc accesoriile electrice asa cum trebuie, poate chiar un pic mai agresiv - pentru test.

Sigur, m-am referit la turbinele pentru climatizare.

Stiti cum este, vin de pe dacie, 11 ani saracutza, nu am schimbat nimic la ea, bateria o singura data (este pe masina prima baterie cumparata dupa ce s-a defectat cea din fabrica), platinile cred ca de doua ori si bujiile la fel. In rest doua seturi de placute, ulei si filtru odata la 10.000 km si benzina cand ramanea goala ...

Iarna cand era tare frig, mai inchideam farurile, mai inchideam ventilatorul doar doar sa tina bateria cat mai mult. Si uite ca si aceasta a doua baterie (prima cea din fabrica - un ciclon de 50Ah tot cca 5 ani a tinut) a trecut de cinci ani !!!

De aceea am inchis si la asta toate alea ...

Deseara merg sa iau bateria, sa vad ce teste mai fac cei de la PBA si va dau detalii. Cred ca nu au verificat totusi curentul de incarcare. Am sa-i intreb deseara sau am sa-i rog sa o faca. in oricevaz un voltmetru pot pune si eu pe borne. Mai greu cu curentul ca nu am clampmetru si tebuie sa scot borna.

Valorile obtinute la primele teste par ok - curentul fara contact si curentul la pornire - motor benzina.

Mi se pare totusi un pic cam ciudat faptul ca masina a venit cu o baterie de 72Ah pe un motor de 1,6 litri - benzina ?!?

Sper sa fie BINE.

Revin cu detalii.

Va multumesc pentru sprijin si va doresc sa nu aveti astfel de probleme.

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai curentul de incarcare numai cu clampmetru se masoara, ca nu am vazut multimetru de uz general sa permita un curent de 100-200A prin el :D Din cate stiu, chiar si standul multifunctional de test foloseste tot masurare inductiva a curentului.

In nici un caz sa nu deconectezi bateria din mers!!! E atata electronica in masina incat consecintele pot fi f neplacute.

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai curentul de incarcare numai cu clampmetru se masoara, ca nu am vazut multimetru de uz general sa permita un curent de 100-200A prin el :D Din cate stiu, chiar si standul multifunctional de test foloseste tot masurare inductiva a curentului.

In nici un caz sa nu deconectezi bateria din mers!!! E atata electronica in masina incat consecintele pot fi f neplacute.

Buna !

In nici intr-un caz nu se ating valori de 100-200A la incarcarea unei baterii auto !!!

Aceste valori sunt specifice actionarii demarorului (a demarorului sau a motorului aproape blocat as putea spune ... :D )!

Valoarea curentului de incarcare a unui acumulator este invers proportionala cu starrea de incarcare a acumulatorului si poate avea valori - de la cca 10% din "C" baterie cand aceasta este descarcata pana la 0,2% din "C" baterie atunci cand aceasta a ajuns la starea normala. Orice valoare in afara acestor limite poate sugera ca avem de a face cu un acumulator cu probleme. Valorile mai sus amintite se regasesc atunci cand la bornele bateriei se conecteaza in vederea incarcarii o sursa de tensiune egala cu suma TEM + max. 10% (1,1*TEM) regasita la bornele fiecarei celule in parte (element).

Astfel e posibila determinarea curentului de incarcare cu un ampermetru "obisnuit", insa asa cum bine ati amintit exista pericolul ca la deconectarea/conectarea bornelor in vederea masuratorilor sa avem ceva probleme la computerele masinii.

Da, cei de la Porsche folosesc determinarea indirecta inductiva pentru masurarea curentilor "in zona" acumulatorului.

Si ca sa revin la problema masinii mele, este posibil sa fie ceva probleme la calculatorul din carcasa volanului - "Gateway control unit" parca l-au numit cei de la PBA.

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Chestia legata de "curentul de incarcare", cred ca a fost doar o neatentie si s-a referit la "curentul de pornire".

2. "cum bine ati amintit exista pericolul ca la deconectarea/conectarea bornelor in vederea masuratorilor sa avem ceva probleme la computerele masinii."

Cred ca este valabil doar in cazul in care, respectivele operatiuni se executa cu motorul pornit. :D

3. Care a fost explicatia descarcarii bateriei?

4. Cu bateria de imprumut, exista aceleasi manifestari -pe care le-ai mentionat la inceput?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E curentul de pornire - motivul e simplu: ampermetrul se conecteaza cu motorul oprit, si de obicei se masoara pe cabul de masa. Asa ca la pornire, am-metrul tb sa reziste la curentul de pornire (consumat de demaror). Dupa, va inregistra curentul de incarcare (ce nu depaseste 70-80A in general). Oricum, multimetrele generale rezista la 10A pentru 1 minut daca nu ma insel. Pana la 20-40A mai e mult :)

De ce se conecteaza am-metrul la masa? Pentru ca de obicei cablurile de + sunt cosmetizate si nu e usor sa treci clestele prin cel ce nu alimenteaza demarorul...

In legatura cu calculul curentului de incarcare, relatia data de Remus se aplica la aparatele de incarcat (care sunt surse cu rezistenta interna mare, sau pt cele sofisticate, surse de curent constant/tensiune constanta - 2 paliere). In cazul alternatorului, relatia e MULT mai brutala:

Iincarcare = (Ualternator - Ubaterie)/Rint_baterie SAU Imax_alternator - Iconsumatori_auto.

Rint_baterie e de ordinul 0.01Ohm, asa ca in cazul unei baterii descarcate, curentul de incarcare e dat de curentul maxim disponibil la alternator - curentul consumat de masina.

Oricum am scris mult prea mult, si e prea multa teorie pe aici :) Spor la rezolvat problema!

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Chestia legata de "curentul de incarcare", cred ca a fost doar o neatentie si s-a referit la "curentul de pornire".

2. "cum bine ati amintit exista pericolul ca la deconectarea/conectarea bornelor in vederea masuratorilor sa avem ceva probleme la computerele masinii."

Cred ca este valabil doar in cazul in care, respectivele operatiuni se executa cu motorul pornit. :))

3. Care a fost explicatia descarcarii bateriei?

4. Cu bateria de imprumut, exista aceleasi manifestari -pe care le-ai mentionat la inceput?

Da, aici este o problema destul de "grea" pentru inginerii de la Porsche, nu are rost sa ne lansam in ipoteze teoretice.

Simptomul se manifesta identic si cu bateria noua. La frig nu merge nici o comanda ce tine se pare de computerul din carcasa volanului.

Luni trebuie sa las masina in service sa dea volanul si carcasa ce se gaseste intre volan si bord. Daca nu gasesc pe acolo buba (va fi foarte greu in opinia mea sa gaseasca ceva deoarece trebuie sa faca toate verificarile dimineatza pana in ora 9 ca sa fie suficient de frig - mai putin de 5-6 grade, deci probabil cu masina afara din sectie pentru ca inauntru in ateliere sunt convins ca este mai cald), au spus ca va trebui inlocuit calculatorul GATEWAY sau ceva de genul acesta, calculator care se ocupa de comenzile care la mine sunt lipsa atunci cand e rece.

Intrebarea mea este: oare acest calculator se ocupa doar de aceste comenzi ? si anume:

1. Comanda semnalizare + flash faza mare

2. Tempomat

3. Stergatoare si comanda Maxi DOT (maxi DOT functioneaza insa nu-i pot schimba meniurile, deci nu simte comanda de la butonul de actionare, nici resetul de la butonul acela mai mic tot de pe maneta din dreapta volanului)

4. Claxonul

5. Nu trimite mai departe catre calculatorul central semnalul de la senzorul unghiular de directie, motiv pentru care becul de directie se stinge doar dupa ce isi revin si comenzile (la interval de cateva zeci de secunde)

Daca acel calculator doar de aceste functii se ocupa, inseamna ca el nu functioneaza practic de loc in acest interval si deci poate fi vorba si de o problema de alimentare a lui (chiar si de punct de masa). Personal, datorita modului de manifestare al defectului, apreciez ca este mai de graba vorba de functionare incorecta a unui circuit electronic (instabitate termica) si mai putin de un defect ce tine de un contact imperfect situatie care de obicei implica variatii ale rezistentei de contact in functie de vibratii si socuri.

Daca acel calculator mai are si alte functii - functii ce sunt in regula, si ar fi interesant de stiut care sunt ele, atunci cel mai probabil defectul se gaseste chiar in interuorul lui, iar problema se simplifica deoarece nu mai este necesara cautarea unei cauze in exteriorul acelui modul.

Ca sa-mi permit o gluma, se stie, pentru cei in meserie, ca odata localizat modulul defect, deja putem suna sotiile ca ajungem acasa in maxim 2 ore !!!

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-au inlocuit getway-ul la faza cu blocarea calculatorului (e topic dedicat) de atunci deocamandate si sper sa asa ramana nu am mai avut probleme . Eu sunt ca sa zic asa "promotorul tezei ca MY2008 are probleme cu asa ceva fata de alte versiuni" . Primul care am patit am fost eu (sau mai corect spus primul care a postat pe forum). Le-am zis ca o sa mai vina masini MY2008 inservice cu chestia asta se pare ca nu m-am inselat. Schimba si probabil va fi OPK dupa desi la mine nu se manifesta asa de ...grav :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu, oare nu o fi inghetat bateria aia la transport? O baterie inghetata e ca si dusa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu, oare nu o fi inghetat bateria aia la transport? O baterie inghetata e ca si dusa...
Au schimbat-o, mi-au dat alta in teste, tot la fel s-a manifestat.Era bine sa fie din baterie !Sper sa se termine cu bine.Multumesc de raspuns.

De fapt, fizic, cum arata acest "device" este greu de desfacut carcasa volanului, am inteles ca trebuie dat jos si volanul! Andrei ai reusit sa vezi cum arata acel controler ?

Este oare o manopera complicata. Mi-au spus ca prefera sa las masina acolo cat timp rezolva toata problema.

Nu-mi recomanda sa monteze si sa demonteze de doua ori. Cum credeti ca este mai bine ? Sa-i rog sa faca diagnoza finala si dupa aceea sa repuna la loc totul, asa cum merge, si apoi cand vine acest mic device sa merg din nou, sa desfaca iarasi si sa monteze, urmand iarasi probabil niste teste ?

Mutumesc de raspuns.

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai doua variante: sa faci toate testele pana la iesirea din service si sa pleci multumit, sau sa pleci si sa faci tu testele si sa te intorci, daca o fi cazul... take your time, but not the risks...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, fizic, cum arata acest "device" este greu de desfacut carcasa volanului, am inteles ca trebuie dat jos si volanul! Este oare o manopera complicata. Mi-au spus ca prefera sa las masina acolo cat timp rezolva toata problema.

Nu-mi recomanda sa monteze si sa demonteze de doua ori. Cum credeti ca este mai bine ? Sa-i rog sa faca diagnoza finala si dupa aceea sa repuna la loc totul,

Daca ai ESP, e mai complicat. Oricum, tb decuplat Airbagul.

Ce nu inteleg eu e de ce incerci tu sa gasesti o solutie cand e clar ca nu stii cum arata unitatea? In mod normal, service-ul tb sa se priceapa mult mai bine ca proprietarul - de aia au traininguri, VAS, ELSA si alte chestii care le fac viata usoara. E ca si cum ai cauta o moneda pe jos intr-o camera intunecata, la concurenta cu cineva care are sistem night-vision... cine crezi ca o sa castige?

Singurul sfat pe care ti-l pot da e urmatorul - daca PB te mai plimba mult si nu te conving ca stiu ce are, schimba electricianul sau service-ul. Nu e cazul sa ii ajuti sa invete.

Vorbeste cu Doru_14 sau altii care lucreaza la service-uri - imposibil sa nu te poata ajuta.

Remus - ai vandut dacia, la asta nu se mai asteapta sa fii expert :icon_thumright: Sper ca nu te superi de gluma asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna gluma !

Chiar aveam nevoie si de o gluma ! Sunt destul de necajit, iti dai seama. Ma mai inveselesc si eu putin ...

NU pot spune ca m-au plimbat cei de la PBA, chiar ii inteleg putin. Ce nu-mi place este faptul ca la cate explicatii le-am dat si la cat de clar am prezentat ceeace se intampla - recunosc nu am dat in scris, dar cred ca am sa ma duc luni dimineatza cu descrierea defectului pe o foaie de hartie asa cum am facut aici pe forum, si zic eu, am explicat destul de clar, mi-au spus ca trebuie sa desfaca sa verifice si abia apoi sa comande acel calculator desi si ei sunt aproape convinsi ca acolo e problema. Eu cred ca un asemenea colos cum este Porsche ar trebui sa-si permita sa aibe pe stoc astfel de componente si atunci cand e nevoie sa schimbe sa o faca si abia apoi sa comande pentru a completa stocul in eventualitatea aparitiei unui alt ghinionist ... nu sa blocheze o masina pana ce le vine calculatorul din Cehia.

Cat ma priveste nu incerc sa rezolv singur, vreau doar sa inteleg ce se intampla pe acolo, ca teorie.

Nu stiam ca exista cineva pe forum care lucreaza la service autorizat porsche, il consultam cu sigurantza.

Modificat de DRAPAR
Nu era nevoie de QUOTE la postul anterior !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca un asemenea colos cum este Porsche ar trebui sa-si permita sa aibe pe stoc astfel de componente si atunci cand e nevoie sa schimbe sa o faca si abia apoi sa comande pentru a completa stocul in eventualitatea aparitiei unui alt ghinionist ... nu sa blocheze o masina pana ce le vine calculatorul din Cehia.

Din pacate nimeni nu lucreaza cu stocuri in ziua de azi acum cand aprovizionarile sunt mai ales rapide :)) Sunt mai multe depozite de piese de unde comanda direct dealerii am senzatia. La mine a venit getway-ul ala parca din Austria si a durat cam 7-8 zile parca....

Ce sa zic ca sa faca haz de necaz (no offence) gandestet-e ca aveai Mazda si venea din Japonia.....cred ca ii lua minim 5-6 saptamani :))

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nimeni nu lucreaza cu stocuri in ziua de azi acum cand aprovizionarile sunt mai ales rapide :icon_thumright: Sunt mai multe depozite de piese de unde comanda direct dealerii am senzatia. La mine a venit getway-ul ala parca din Austria si a durat cam 7-8 zile parca....

Ce sa zic ca sa faca haz de necaz (no offence) gandestet-e ca aveai Mazda si venea din Japonia.....cred ca ii lua minim 5-6 saptamani :lol:

Super ... Cool !

Bine ca nu mi-am luat japoneza !

Mie unul si 7-8 zile mi se pare cam mult dar ce sa fac am sa fiu rabdator ... Poate totusi e doar o problema de contact pe undeva prin conexiunile de masa din compartimentul motor. Am inteles ca acestea vor fi primele verificate.

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna !

Astazi am ridicat masina din service.

Comenzile par functionale, nu a fost suficient de frig, dar par a functiona bine. Maine dimineatza cand plec la servici am sa verific si pe frig.

A aparut o noua problema. Dupa primii 20-30 m facuti am constatat ca masina trage relativ puternic stanga - dar controlabil; (ca atunci cand se desumfla o roata).

Evident m-am intors la service. Un tehnician/inginer s-a uracat la volan si a verificat problema; concluzia: masina a intrat din nou in service.

Dupa cateva diagnosticari cu un laptop etc..., si reverificari ale placilor si senzorilor inlocuiti, au ajuns la concluzia ca pozitia volanului este incorecta. Au subliniat faptul ca la mecanica nu s-a umblat deci nu are rost sa fie verificat sistemul de directie.

In final au rezolvat-o, insa, volanul este usor rotit catre stanga, foarte usor insa sesizabil

Le-am explicat lucrul acesta si mi-au spus sa vin vineri sa o aseze pe standul de directie.

Ce ma sfatuiti. Se poate rezolva acest lucru prin simpla repozitionare a volanului cu un "dinte - canelura" catre dreapta, sau e posibil ca daca incerc acest lucru sa ajung iarasi in situatia de a avea probleme cu directia.

Daca imi puteti explica si ce s-a intamplat de fapt cand masina a pierdut directia normala doar de la schimbarea unui calculator ( calculatorul din coloana volanului), ...

Va multumesc.

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!