Jump to content

Intrebare: Maneta Schimbator Leon....


Logos
 Share

Postare recomandată

Buna,

Am si eu o intrebare, am cautat pana am obosit, dar nu am gasit topic care sa descrie ce vreau eu sa intreb.

Deci:

Am luat de cateva zile un Seat Leon din 2001, pe benzina, si totul pare in regula pe el, merge ok nimic deosebit pana aici.

Insa am observat ceva: Eu merg destul de mult timp cu mana pe schimbator. Cand sunt intr-o viteza (de la a 3-a in sus) si accelerez, maneta "se duce" cam 1-2 cm spre inainte. Cand ridic piciorul de pe pe gaz, revine cu aceeasi deplasare inapoi. Maneta nu are altfel nici un joc, sta bine in viteze. Am observat acelasi ucru la Polo-ul fratelui meu, dar la el face numai in a 5-a.

Sa imi fac probleme? Poate fi un semn de uzura la cutie sau la vreo piesa legata de transmisie?

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are absolut nimic. NU mai conduce cu mana pe schimbator! maneta trebuie sa fie libera (cu inertie cat mai mica) pt. a urma miscarile cutiei de viteze. Risti sa iti distrugi ceva prin cutie si te va costa scump. Parerea mea (si nu numai...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu sta cu mana pe maneta

2. S-ar putea sa fie duse niste tampoane daca jocul e prea mare (si se misca cu totul grupul motor-cutie). Dar asta poate fi verificat doar cu masina pe elevator si scutul dat jos. (la benzina e posibil sa nu ai scut).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are absolut nimic. NU mai conduce cu mana pe schimbator! maneta trebuie sa fie libera (cu inertie cat mai mica) pt. a urma miscarile cutiei de viteze. Risti sa iti distrugi ceva prin cutie si te va costa scump. Parerea mea (si nu numai...).

Sper ca nu iti imaginezi ca "ma tin" de schimbator... :P Practic imi sprijin putin mana dreapta pe el, dar nu o misc (maneta) decat in momentul schimbarii vitezelor..... Cred ca imi lipseste o cotiera... :P

Chiar imi era frica sa nu fie "un inceput de sfarsit" pe la cutie. O sa fac o verificare pe elevator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e normal, asa imi facea si mie megane-ul dar numai in viteza a 5-a.

Din cate stiu, Octavia 1 1.6 benzina are comanda schimbatorului pe tije, poate la Leon e la fel. La diesel mi se pare ca e pe cabluri, probabil din cauza asta preia jocul cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi verifica suportii la cutie.

Suportii astia la cutie sunt niste tampoane din cauciuc ranforsat cu care se prinde cutia pe sasiu? Adica ceva asemanator ca idee cu prinderea motorului?.... Scuze daca suna hilar intrebarea, dar nu prea m-am bagat pe sub masini...

@ccristian: Acum sunt mai linistit, daca spui ca si altele fac asa. Oricum, ma duc pe week-end sa o bag pe canal, la taica-miu, dar am asa o "retinere", ca la Bv a venit iar iarna...

PS: Multumesc frumos de raspunsuri. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mersi pentru raspunsuri, baieti, am rezolvat problema cu shimbare suport cutive de viteze (cel de pe partea soferului).

Costat 200 ron piesa si manopera la DIP Motors nu stiu exact ca am schimbat si kitul de ambreiaj si toata manopera a fost 400 ron.

Mutumesc MOTANUL si SEGA, am urmat sfatul vostru de a verifica suportii si acum "nu mai face".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut!

Aceeasi problema o am si eu. Am un Seat Leon 1M 2006, si maneta schimbatorului se misca ingrozitor de rau in spate si in fata circa 2-4 cm, depinde pese ce denivelari dau...atunci cand mai iau cate o groapa sau limitatoarele de viteza din oras.

Problema este ca si aud cum troncane cutia cred...o aud uneori atunci cand denivelarea este mare.

As vrea ma rog sa-mi spuneti care anume sunt tampoanele si cum imi pot da seama pe care sa-l schimb.

O sa pun o poza aici cu un tampon (pe asta l-am gasit pe un site cu piese de vanzare) dar as vrea sa-mi spuneti daca asta ar putea di problema sa nu il cumpar degeaba.

Mentionez ca nu am timp si nici bani sa duc masina in service pt o verificare, vreau sa cumpar eu tamponul respectiv si eventual sa-l monteze un mecanic dupaia.

Va multumesc mult pentru ajutor, o zi buna.

post-26543-1252945838_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus o poza aici cu locul unde se aude bataia. Acea piesa care am inteles ca e tamponul de la cutie, se si misca ~2-3 cm.

Va multumesc mult pentru ajutor.

O seara buna fara evenimente in trafic.

post-26543-1253202649_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am observat si eu aceeasi problema la Polo-ul sotiei; se simte aceeasi miscare in viteza a 4, daca mai tin bine minte. Deocamdata nu mi-am facut probleme din cauza asta, am inteles si eu ca nu e ceva de speriat, nu necesita atentia urgenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Si la mn se misca schimbatorul, da cred ca e normal sa faca asa...e miscarea de basculare a motorului, pe care cutia o urmeaza in prealabil, parerea mea! dar daca ii schimbi toti suportii motor+cutie, atunci ar trebui sa nu mai faca asa decat maxim 1 cm, zic eu! dar n-are rost...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soso_leon 1M, dupa cum vezi, nu e normal sa se miste schimbatorul. Nici macar 1cm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers cu Transporter-ul lui taica-miu de cand avea 5000km si se misca si la el...mai putin, ce-i drept! nu cred ca e panica pentru atata lucru, parerea mea...

Modificat de Roger
quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu te deranjeaza, nu caraie si nu maraie, e bine sa fie verificat.

P.S. Nu mai da quote mesajului anterior, te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca incerc sa ma adaptez regulilor forumului. La revizie nu au zis nimic legat de asta. Eu am alta problema legata de huruit, insa cred ca fac off-topic daca spun asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca problema cu huruit-ul o gasesti in aria de Leon/Toledo, daca nu intra pe Tehnic, sau Motoare pe Benzina...depinde despre ce e vorba.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huruit-ul meu a aparut dupa ce am schimbat racordul ala flexibil de la esapament...am citit tot ce era in topic-ul leon-toledo si nu s-a mai plans nimeni de asa ceva...probabil ca nu a sudat bine mecanicul ala acolo! p.s. Probabil am facut off-topic, scuze! daca a mai patit cineva asa, sa-mi dea add la yahoo: malata_sorin

Modificat de soso_leon 1M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un search dupa "fexibil" te duce aici: http://vwforum.ro/index.php?act=Se...ite=%2Bflexibil

Intra pe link-urile respective, iar daca nu gasesti raspunsuri, as putea sa-ti deschid un topic cu problema ta (tu esti doar inscris si inca nu poti deschide un topic nou).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!