Jump to content

Vibreaza Masina Atunci Cand Cutia E Pe D.


martug
 Share

Postare recomandată

Am simtit si eu chestia asta de cateva ori cand am fost atent la masina :somnmare:

Atribui aceasta schimbare modificarii automate (?) a avasului de catre ECU si setarile diferite in general facute de ECU cand e asa frig.

Masina are 110 mii km reali, proprietarul anterior nu se pricepea deloc la masini si a facut tot ce i-au zis cei de la midocar de unde a luat-o. Tind sa cred ca uleiul tiptronic n-a fost schimbat niciodata.

As vrea sa-l schimb, dar inca n-am gasit un service in Buc care pare sa stie ce face cu tiptronicele.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Executron

    13

  • Spawn b93rlf

    9

  • martug

    6

  • dan m

    5

:somnmare: La mine functioneaza bine cutia... deocamdata desi am avut numai belele cu ea. Cand am cumparat masina anul trecut, aceasta avea 126.000 km la bord, ireali si neverificabili. Banuiesc ca nu i-a schimbat nimeni uleiul in cutie pana la mine. Cand am luat-o, m-am hotarat primul lucru sa ii schimb uleiul. Era negru si oribil dupa spusele mecanicilor, dar nu avea pilitura prin el. Am pus un ulei texamatic cu vreo 20 ron litrul (5 litri), ca sa se curete vreo cateva sute de km. Oricum, intre timp am troznit-o din neatentie intr-un bolovan si mi-a curs din ea aprox 4 litri pe la garnitura. Mi-au indreptat capacul la baie, au golit cutia complet de ulei si am bagat 9 litri de ulei original VAG. Dupa aceasta miscare inca curgea. Garnitura originala VW este foarte subtire si nu etansa calumea, asa ca am gasit un meserias care mi-a facut o garnitura din pluta. Am montat-o pe aceea si nu am mai avut probleme pana ieri, cand in parcare, s-a rupt o gura de canal de sub roata din dreapta si a picat in el.... am scos-o intr-un final de acolo si uitandu-ma daca s-a intamplat ceva in acea zona, am observat ca picura foarte fin ulei de transmisie la imbinarea furtunului care vine de la cutie si se insurubeaza intr-o teava care merge la radiator. Picura putin chiar la acel surub. Maine ma duc sa o ridic pe elevator sa vad ce se intampla. Numai dinastea am patit cu ea, asa ca am devenit putin paranoic mai ales dupa ce am citit ce costuri implica reparatia unei cutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa-l schimb, dar inca n-am gasit un service in Buc care pare sa stie ce face cu tiptronicele.
Gaseste unul (service) care sa se priceapa la automatice (cu convertizor de cuplu, daca vrei sa fii mai exigent :P )... tiptronic-ul este doar o functie (functionarea in regim manual) in rest, nu difera foarte mult; principiile sunt aceleasi.
Picura putin chiar la acel surub. Maine ma duc sa o ridic pe elevator sa vad ce se intampla. Numai dinastea am patit cu ea, asa ca am devenit putin paranoic mai ales dupa ce am citit ce costuri implica reparatia unei cutii.
Asta se rezolva mai usor...fara costuri prea mari :somnmare:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus o Toyota L.C aproape noua si intradevar se simte si la aia, dar e de intensitate mica, probabil ca e generatie mai noua si ceva mai bine gandita.

Eu asi fi curios ca aud parerea celor care au schimbat uleiul si ce mai trebuie pe acolo, filtru etc cum se simtea inainte si cum de simte acuma din toate punctele de vedere. Iar consumul in N este de 0.4L/H, iar in D este de 0.8L/H.

Aseara m-am plimbat prin oras si am ajuns la un consum de 6.5l. Am sa fac intr-o zi plinul si am sa ii fac si consumul plin-plin.

La voi consumul afisat de BC e diferit cu mult fata de consumul real?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe frig schimba un pic mai ciudat pana se incalzeste motorul (si implicit cutia).Dupa aia merge totul la fel ca si vara.Poate un pic mai zgomotos motorul.Cel putin cand e rece grohaie ca naiba, iar cutia schimba la turatii mai ridicate si mi se pare normal pentru ca uleiul este mai vascos.Pt a preveni comportamentele neplacute stau un pic cu ea pe loc si dupa aia plec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat cum am promis aseara la passatul prietenului meu si nu se simte nici o vibratie in "D" consumul instantaneu la motor cald fara consumatori sta la 0.7 l/h in "P" si la 1,0 l/h in "D"

Modificat de Spawn b93rlf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare domne. Sincer as fi tare curios sa vad si eu passatul care nu "dardaie" in D....Cum am zis cele 3-4 care le-am vazut toate faceau asa si pe forum vad ca parerea e la fel.

Vrei sa spui ca e absolut identic ca in N!??! O sa zici ca sunt ofticos sau pricinos, dar sincer mi-e f. greu sa cred. Si la golf4 a lui teo vibra f. putin mai mult in D si el are tipul cutiei "neangajate".

Iarasi pe un hyundai santa fe 2006 cu automata (de la lexus) si vibreaza putin mai mult in D decat in N.

Pacat ca nu esti din Buc :huh:

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am hotarat sa schimb uleiul la tiptronic impulsionat de acest topic, dar si de recomandarile domnului petru de la PPP care a zis ca si dumnealui a avut tiptronic si ca ar cam trebui schimbat uleiul dupa experienta sa.

Va tin la curent :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatu pe care l-am testat NU vibra deloc in "D"

La cutiile Tiptronic ..:: AG5 Getriebe 09A ::.. nu se schimba uleiul. Uleiul este garantat de producator pentru un rulaj de 1 000 000 km.

Nici o reprezentanta VW nu are in caietul de revizi pentru cutia ..:: AG5 Getriebe 09A ::.. nici o schimbare de ulei are doar verificarea lui la fecare 200 000 km rulati si completarea daca este cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat va consuma in oras si cat afara? De ce consuma asa mult fata de una manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci...

Cutia automata astea care le avem pe masina. este radical diferita de una manuala... Ea (cand mergi prin oras asa frumos) transfera cam 75% din putere/cuplu restu irosandu-se (de acolo si consumul mai mare, cutia fiind mai putin eficienta).

Va intrebati atunci, cum domne.. pai atunci inseamna c-avem mai putini cai etc.

Pai nu. Pentru ca in sarcina mare, sau cand iti bagi picioru in ea, ambreiajul electronic este inlocuit de un ambreiaj mecanic pentru a permite 100% din putere sa fie transferata.

Deci concluzionam ca nu putem atinge consumul de manuala cam niciodata... Chiar de mergi pe manual. Gandeste-te, chiar daca ii dai tu comanda sa schimbe "ceva" electric trebuie sa mute rotitele alea pe acolo, care mananca timp, eficienta etc. Eu am mers o luna numai pe manual si economisesti cam 1-1,5/100km consum.... Nu stiu daca merita chinuiala.

P.S. VA ROG SA MA CORECTATI DACA GRESESC

Cat despre consum sunt multe topic-uri... Dar oricum imi face 6 in afara si 12-13 in oras.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pana la urma ati mai schimbat uleiul si filtru? La mine schimba frumos, abia se simte. Ce ma deranjeaza e ca atunci cand dau din P in alte trepte sau nu conteaza ordinea trecerea manetei nu se face usor, e nevoie de putin putere. Am facut un test pe un audi all road si schimbatorul era usor de manevrat intre diversele trepte. Nu ma zic , ca la mine cand bag in D sau R creste presiunea in planetare incat se vede vizibil cu urca sau coboara de bot masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca ai presiune in cutie si putere in motor. Si a mea la fel face ,se lasa un pic de fund cand o pun pe D.Mie chiar imi place chestia asta.Relativ la mersul greu al selectorului de pozitii al cutiei,cred ca e o chestie de resort elastic,pt ca el in esenta e doar un comutator electric.Cred ca au fost la baza ratiuni de protejare a cutiei, in sensul selectarii unor pozitii in mod accidental (stiut fiind ca 4,3,2 pot fi selectate fara apasarea butonului lateral).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Identic se comporta si la mine. Nu mi-am pus niciodata probleme in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Si a mea se tensioneaza atunci cand e in D, se ridica de fata si se si simte si se si vede. Vreau in mai sa schimb uleiul plus filtrul, o am de 2 ani si nu cred ca a fost schimbat niciodata, masina are 171.000 km si merge destul de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos 5.8l/100km in afara, toata treaba este sa nu accelerezi brusc si sa mergi cu pilotul automat unde ai limite de vitexa si mai sunt si radare..treaba asta ca trebuie sau nu schimbat uleiul lasa de dorit.Unii ca da, altii ca nu, chiar si reprezentante VW ..ciudat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea relantiului la mine sta la 903RPM, si poate si de aici un consum mai mare. Cam ce cantitate de motorina trebuie sa fie injectata la relanti , unde pot vedea asta in vag-com? Se poate modifica cu fara sa dauneze motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am gandit ca la semafor cand e rosu mai mult timp sa o pun pe N,dar am intrebat si eu in stanga in dreapta si am primit mai mult raspunsuri descurajatoare cu privire la aspectul asta.Ca faci presiune de fiecare data in cutie si nu e bine.Ma rog acum cum o fi,ne facem si noi ca nu vedem ca daca e sa le luam pe toate in serios.... :icon_thumright:

A %assatul de 5 ani cutie automatica motor AWD 1,8, 20 V.

Daca vibreaza la semafor este din cauza ca suportii cutiei si ai motorului sunt uzati.

E de sfatuit sa o scoti din viteza la semafor, sau la stationarile indelungate in trafic...dar este totusi bine sa nu schimbi din D in N la intervale prea scurte de timp.

Deci, din cate stiu eu...daca ai de stat la semafor o gramada( doar ce l-ai pierdut) atunci dai pe N, daca stai la semafor numai cateva secunde, sau chiar si 30 de secunde, nu te ingrijora.

Despre schimbarea uleiului din cutie....este deja un subiect destl de controversat. Din cate stiu eu, cand a fost conceput B5, au avut in cap o cutie automatica "Life Time" adica fara sa trebuiasca ssa schimbi uleiul. La ceva timp dupa au revenit asupra ideii, sugerand totusi sa fie schimbat uleiul dupa 90 mii km.

Am intrebat aici la reprezentantza si mi-au dat un raspuns..mai mult interesant....ca ai nu ar recomandapt simplul fapt ca, noul ulei ar avea o vascozitate mai redusa, chiar folosind acelasi tip de ulei. Pai cum asa am intrebat?..pai vechiul ulei are multa uzura din cutie dupa atatia km ...si ca dupa schimb ar putea aparea probleme....

Chestia mi s-a parut foarte tampita...

In fine, nu am avut bani sa schimb uleiul atunci ...si doar am completat si s-a simtit binisor.

Eu cred ca problema ta vine de la suportii de cutie si motor.

Drum bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca trebuie sa stai mult la semafor,e bine sa opresti motorul,credeti-ma! Masina vibreaza in D deoarece noul "consumator"(cutia) trebuie compensat cu motorina ca sa mentina relantiul. Cuplul crescut la turatie joara provoaca tremuratul motorului(in cazul passatului,longitudinal=trasmite mai usor vibratii).

E BINE sa fie schimbat uleiul din cutie,dar atentie mare ,uleiul nou va creia probleme daca nu se face un "rodaj" minim pentru a mai reduce din diferentele de vascozitate ale uleiurilor(masina se adapteaza singura ). Uleiul se schimba din cauza ca se "arde" in urma patinamentelor ambreiajelor din cutie.Cine nu crede ca trebuie schimbat uleiul ar face bine sa nu bruscheze cutia sa nu ii dea talpa si "sa marga la consum",asa uleiul il va tine 1 000 000 km iar cel longlife din motor 50 000 km!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu sunt de parere ca are ceva uzura in tampoanele cutiei. Este drept ca in D cu frana calcata cutia este angrenata dar daca ai si uzura in tampoane este normal sa apara vibratii. Eu doar am schimbat unul din tampoane si nu mai simt nimic in D cu frana calcata. La schimbari bruste din D in R cu trecere rapida peste N este normal sa balanseze masina, si cartea masinii zice ca este recomandata o stationare in N la schimbare. Mentionez ca posed un 1.9 TDi longitudinal, AJM cu tiptronic si un consum destul de maricel in oras (9-10 l% si undeva la 6-6.5 afara fara a menaja masina, adica mers normal la 140-150). O fi bine? Sunt nou posesor de Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
vw golf 2001

baieti am si eu o intrebare la voi astia cu tiptronice: cand stati pe loc si vreti sa plecati tare de pe loc in D si apasati pedala mai mult sta cam o secunda si nu se intampla nimic si apoi pleaca tare ? Ca la mine asa se intampla de fiecare data si nu stiu daca e normal. Acum de cateva zile am observat ca timpul asta s-a lungit cam de la o secunda la 2 secunde cand nu se intampla nimic fiind cu pedala de acceleratie calcata la fund si apoi pleaca tare. O fi din cutie sau este normal? Masina mea are 210.000 si de cand o am eu nu am schimbat uleiul din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Da, e normal sa existe un timp, pana ce cutia "realizeaza" cum vrei sa pleci. Dar cred totusi ca timpul asta trebuie sa fie sub o secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea nu e normal sa dureze ceva timp.Cutia e conectata tot timpul.Ai luat piciorul de pe frana accelerezi si se duce.La 210.000 trebuia sa fie schimbat cam de 4 ori uleiul pana acum.Programul de invatare a tipului de sofat dicteaza schimbatul vitezelor,nu daca se duce mai tare sau mai incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicat ar fi sa explice cei ce au astfel de cutii pe masini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!