Jump to content

Probleme stergatoare


GunX
 Share

Postare recomandată

Salut. Are dreptate GunX. Cu reglajul e si mai greu. Cind nu mai stropesc luneta nu mai stropesc bine nici pe parbriz.Si m-am chinuit sa le reglez, trust me.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GunX

    10

  • azreil24

    10

  • F l o r i n

    8

  • fx_

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe loc la mine stropesc luneta, daca am macar 20 km/h ramane perfect uscata. Ca se uda pe plafon sau nu aia nu stiu si nu ma intereseaza, ca nu privesc prin el.

De reglat se regleaza foarte simplu, duzele au un ghidaj pe care culiseaza sus-jos, de fabrica vin o idee cam prea sus. Se misca cu mana si se ras-testeaza. Pe urma se spala masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am resit sa le reglez astfel incat sa nu mai spal si luneta o data cu parbrizul, insa mai ajung stropi pe geamurile laterale fata, dar asta e :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o intrebare legata de stergatoare. Un "binevoitor" mi-a umblat la stergatoare... le-am gasit date la maximum de cursa pe amandoua (partea opusa celei de rapaus), si ridicate in sus. Le-am coborat pe parbriz si vad ca pozitia lor s-a restabilit, pare sa fie totul in regula, nu par bratele indoite, iar la sters par sa fie in regula. Puteti sa imi spuneti daca e posibil sa fi patit ceva? Unde anume sa ma uit, exista ceva care s-ar fi putut strica? M-am uitat de curiozitate cum a putut sa faca asta, si chiar nu imi dau seama cat de rau a putut forta...

Multumesc anticipat si Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi le-a ridicat un taran cam la jumatate de cursa, dupa aceea le-am pus si eu la loc cu mana(cred ca era locul unuia, dar nu scria nimic).

Oricum nu cred sa pateasca ceva; ale mele merg si acum la 1 an de la eveniment.

Se misca cu tot cu reductor, dar daca se trage brutal e posibil sa sara vreun dinte de pinion.

In caz de ceva se inlocuieste servomecanismul cu tot cu motor.

off topic: Cel mai civilizat este sa lasi un bilet la stergator, nu sa tragi de masina sau sa zgarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema la un stergator. poate ma ajutati cu un sfat.

ieri stergatoarele mergeau perfect. azi a nins si acum o ora am iesit sa dezapezesc masina. prostia a fost ca am dat direct din stergatoare, care erau acoperite cu un strat de 5-10cm de zapada apoasa.

pb e ca stergatorul din dreapta nu mai merge. merge decat cel din stanga. cel din dreapta incearca sa plece dar nu reuseste. de asemenea am mai observat ca cel din dreapta se misca foarte usor daca vreau sa trag de el comparativ cu cel din stanga parca ar fi ceva rupt la el.

ce ma sfatuiti in afara de service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demonteaza bratul si vezi sa nu fie crapat acolo unde intra pe ax. DAca e crapat, alt brat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema la un stergator. poate ma ajutati cu un sfat.

ieri stergatoarele mergeau perfect. azi a nins si acum o ora am iesit sa dezapezesc masina. prostia a fost ca am dat direct din stergatoare, care erau acoperite cu un strat de 5-10cm de zapada apoasa.

pb e ca stergatorul din dreapta nu mai merge. merge decat cel din stanga. cel din dreapta incearca sa plece dar nu reuseste. de asemenea am mai observat ca cel din dreapta se misca foarte usor daca vreau sa trag de el comparativ cu cel din stanga parca ar fi ceva rupt la el.

ce ma sfatuiti in afara de service?

Al Bundy ti-a spus corect , de regula primele care cedeaza la o treaba de asta sunt bratele care crapa sau piulitele slabite ...

Fa o verificare sa vezi daca trebuie sa mergi in sevice sau nu : da jos amindoua bratele si schimbale intre ele ... daca defectul nu se muta odata cu bratul te duci la service , daca se muta de la dreapta la stinga schimbi bratul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles. o sa vad maine de dimineata ca mai devreme era intuneric.

sper sa am noroc. e posibil sa fi sarit vreun arc sau ceva ca dupa cum am mai zis nepornite daca incerc sa trag ce cel din stanga nu merge pe cand cel din dreapta se misca usor parca nu ar fi tensionat.

oricum multumesc si va tin la curent.

p.s. deasupra piulitelor stergatoarele au un capacel negru. la asta din dreapta era sarit. e posibil sa sara singur? sau poate am avut vreun "vizitator" ieri noapte

Modificat de 16mpi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ridici bratul de la stergator si-l cobori , capacelele la care s-a umblat mai mult mai ramin sus ... eu cred totusi ca e opera unui vizitator ... poate a incercat sa-ti ia stergatorul , a slabit piulita ... dar nu a mai apucat sa-ti ia si bratul ...

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e adevarat, capacele de acolo nu se scot singure niciodata la ridicare si coborare (se scot doar cu o surubelnita ceva ), nu e dacie acolo ai niste dopuri nu altceva, stergatorul de o2 are piulita doar sus la brat pt fiecare stergator cate una si una singura care leaga ansamblu de motoras.

Nu prea cred ca poate desface usor stergatorul cu capota jos, mai ales sa ridice de el....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema s-a rezolvat cu 42lei la service brady.

deoarece era zapada inghetata la stergatoare mi-a fost lene sa umblu pe acolo.

la service am primit urmatorul diagnostic: piulita bratului (cred) slabita. deci banuieli confirmate. a incercat cineva sa il ia cu totul pentru ca inainte cu 2 zile mergea perfect. asta e.

sper sa nu mai aiba si alte tentative.

multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum e simplu, pica cu dezaburirea (aerul cald) pe parbriz, dar prin iernile lui 2005-2006 erau niste gheturi de numa si nu puteam sa stau juma de ora pe afara sa astept sa se dezghete :D Datul cu racleta era la sensul bland nu ca ciocanul :D Oricum exista si varianta sprayului de-ice .. care e esential pentru ferestrele inghetate cu gheata din aceea transparenta dar groasa de 2-3mm.

Imi exprimam si eu o dorinta cu privire la o rezistenta de dezghetare, ar merge cu siguranta mult mai repede decat dezaburitorul cu aer, care la -10 nu ajunge pana afara asa repede, mai ales pe unde am fost eu la munte unde-ti ingheata totul iarna :D .. in poza de membru era cald :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor , o rezolvare foarte simpla privind inghetarea stergatoarelor pe sticla si in general acoperirea geamurilor cu o pojghita de gheata este urmatoarea :

seara cind te apropii de casa , cu un km inainte de a ajunge , opresti caldura si deschizi un geam , astfel ca atunci cind parchezi masina si iesi din ea sa ai inauntru acelasi aer rece de afara si nu aerul cald si relativ umed creat de masina . Si veti vedea ca dimineata nu mai e gheata pe parbriz , chederele nu mai sint lipite ... eu procedez asa de ani de zile si nu am probleme ... daca a nins peste noapte nu am decit de indepartat un strat de zapada nelipit in nici-un fel de sticla ...

PS. Ma bucur ca a fost vorba doar de o tentativa de furt a stergatorului si nu ai avut probleme mai grave ... sper nici sa nu ai vre-odata !

Quote inutil

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine , vad ca aici se tot vorbeste de stergatoare care nu sterg...fratilor ati cumparat o masina de 20 de mii de euro si cumparati stergatoare din metro?

Nici la dacie nu le iau de acolo, la vw la dealer sunt 25 de ron perechea de lamele originale...trebuie sa fii un pic trist sa iti bati joc de vizibilitatea ta si de masina cu porcarii de metro.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor , o rezolvare foarte simpla privind inghetarea stergatoarelor pe sticla si in general acoperirea geamurilor cu o pojghita de gheata este urmatoarea :

seara cind te apropii de casa , cu un km inainte de a ajunge , opresti caldura si deschizi un geam , astfel ca atunci cind parchezi masina si iesi din ea sa ai inauntru acelasi aer rece de afara si nu aerul cald si relativ umed creat de masina . ...

Nu inteleg ce legatura are aerul cald si umed din interiorul masinii, cu pojghita de gheata formata pe parbriz, in exteriorul masinii.

Cu chederele am inteles. Cu parbrizul nu am inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario, datorita diferentei de temperatura se face condens care, peste noapte, ingheata.

da' ce stergatoare are o2 ca pentru roomster am dat 185 lei la dealer pe stergatoare fata-spate. la porche erau 195.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bine, dar ingheata pe interior acolo unde este aerul umed, si unde e diferenta de temperatura. Eu nu am avut niciodata condens inghetat pe interiorul parbrizului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, se poate... in special cand ai presurile ude. Apa se evapora peste noapte, de pe presuri, si ingheata pe parbriz. Vorbesc din experienta, nu din auzite.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu despre asta vorbeam si asteptam un raspuns de la papetz, chiar daca nu l-am citat. Mesajul meu era dupa el si nu era necesar. In plus, ne indepartam de la topic. Ca sa iti raspund, totusi, atunci cand e atat de frig afara de ingheata apa pe parbriz, nu apuca sa se evapore de pe presuri si ingheata acolo unde e. Restul sunt cazuri particulare. End of :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce legatura are aerul cald si umed din interiorul masinii, cu pojghita de gheata formata pe parbriz, in exteriorul masinii.

Cu chederele am inteles. Cu parbrizul nu am inteles.

Sa iti explic : aerul cald din interior tine si sticla parbrizului calda , asa ca primii fulgi de zapada care se aseaza pe parbriz se topesc , dupa care se transforma in gheata cind reusesc sa raceasca destul parbrizul ....

Daca ai aer la fel de rece inauntru , ca afara , asta presupune ca si sticla e la aceeasi temperatura , deci fulgii doar se depun si nu se mai transforma in gheata ...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit un raspuns pertinent. :)

Asa e, in acest caz particular, sau in altele, in care aerul cald si umed este IN AFARA si se condenseaza pe parbrizul rece IN AFARA, urmand apoi ca atmosfera sa se raceasca ducand la inghetarea condensului pe parbriz IN AFARA.

Insa, consider ca nu e necesar sa deschidem si geamul pentru a introduce aer rece de afara, pentru a raci parbrizul, sau a egaliza temperatura interioara cu cea exterioara. E suficient sa punem pe LO clima, si sa o orientam spre parbriz, pentru a nu ne zburli freza. Insa, un parbriz rece, poate produce exact efectul invers, condensand aerul umed de afara pe el, daca este mai cald decat parbrizul. Situatia depinde de la caz la caz, probabil ca au fost coincidente cazurile prezentate de papetz.

Solutia, zic eu, este parcarea masinii sub un acoperis (garaj, prelata, etc.) Nu imi explic de ce, dar toate masinile parcate asa aveau parbrizele curate, spre deosebire de cele parcate in aer liber. Ma refer la gheata, bruma, etc. nu zapada, care e clar de ce nu se depunea pe parbriz. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca altceva ziceai putin mai sus.... "end :icon_thumright: " ?! ;)

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, corect! Ai dreptate :icon_thumright: De fapt raspunsul asta il asteptam de la papetz. Daca tot a venit din alta parte ... :blah_: vroiam sa scot in evidenta ca nu are legatura cat de umed e aerul din interior pentru aparitia condensului si ghetii pe exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!Am si eu o problema!In urma unui accident,nu-mi mai merg stergatoarele fata si spate,pompele de spalator parbriz si luneta.Masina este Octavia 2 din 2005.Aveti o schema electrica sau vreo idee pe unde vine(sau ce ar putea avea) instalatia de la stergatorul fata?Banuiesc ca sunt sectionate firele ca nu-mi vine curent la motorasul stergatoarelor,dar din maneta imi pleaca comanda(am vazut-o pe vag com).Va raman indatorat daca ma puteti ajuta!

P.S.-Masina este a unui prieten!Abia a cumparat-o si se vede ca a fost busita frontal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!