Jump to content

Audi A4 Model (1998-2003)


MOTANUL
 Share

Postare recomandată

Dupa 2 masini noi, cumparate de la reprezentanta, a venit momentul unei schimbari.

Imi doresc A4 quattro. Model 1.9 TDI. Si nu mai vreau masina noua. (cel putin pana nu dispare generatia de motoare TDI-PD)

Fac apel la cei care au acest model, si il au de multi km. (la intilnirea de iarna am bunghit unul singur).

De ce sa ma feresc, ce sa caut??

Caut o masina cu ~ 150.000 km. (la vechimea masinii de ~ 7-8 ani mai putini nu au cum sa fie).

As lua in calcul si 1.8T benzina. (doar daca sunt probleme grave cu cel de mai sus).

Orice informatie imi este de folos (nu doar critici - se accepta si laude, puncte forte :icon_cool: )

PS: la momentul respectiv A4 era cea mai fiabila masina (inclusiv peste toyota); In 2006 este pe locul 3 daca nu ma insel.

(am scorurila ADAC la birou - sper sa nu ma insel).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa fi un pic mai explicit in sensul ca perioada de fabricatie('98-'03) a automobilului de care esti tu interesat,A4 in speta prinde exact doua platforme b5 pana in 2001 si b6 apoi...eu iti sugeram sa fi mai explicit in sensul:care din cele 2 modele iti surade mai mult,deci de care esti mai interesat in opinii?Cu respect ALEX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana te decizi ce anume vrei sa stii, iti dau cateva "valori"

1) A4-1995!, B5, 1.8 ADR, 125 CP

Achizitionat in 2005 cu 155.000 km la bord, acum are 180.000

Nicio problema majora de semnalat. Am rupt din greseala macaraua de la geamul de la sofer (era inghetata), mi-a crapat bateria si niste becuri in bord. Are cativa greierasi care se manifesta sporadic. Consum 10-13% in oras, 6-8% extraurban.

2) A4 2001, B6, 1.9TDi-PD, 131 CP, 130.000 km la bord

O am din august 2007, nicio problema pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum spune alex_zuz, care model te intereseaza mai mult, B5 sau B6? Eu pot sa iti spun despre cel de-al doilea, chiar daca nu am QUATTRO. Este intr-adevar foarte fiabila, am luat-o la 142,000 Km si acum are 217,000 Km. Am schimbat la ea cureaua de la alternator + rola (la approx 200,000 Km), cateva becuri in perioada de inceput (pozitie si semnal), s-a rupt una din balamalele de la torpedou (asta e o "boala" la ele, se ingreuneaza amortizorul si forteaza in timp balamaua dreapta care se rupe), s-a rupt clapeta de inchidere a capacului de la cotiera (pe asta l-am lipit si tine). In rest numai reviziile. Mentionez si faptul ca masina a circulat cu soft toata perioada de cand am luat-o adica peste 60,000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statistica ADAC-ului imi spune sa evit A4-urile fabricate in 2000. Sa fiu sincer nu am stiut ca in 2001 s-au schimbat modelele (s-a facut trecerea de la B5 la B6). Cred ca in primul rand ma intereseaza B5-ul.

Faptul ca vreau quattro si scaune imbracate in piele nu inseamna ca doar posesorii de B5 cu quatro si scaune imbracate in piele imi pot da detalii despre masina... (sunt pana la urma niste optiuni de care nu depinde asa mult parerea generala despre masina).

Trebuie sa recunosc ca am gasit f. putine sa indeplineasca cele 2 criterii (din 90 de masini 2). Clientii ori au dat bani pe quattro, ori pe confort (piele, xenon, navigatie).

Pana se modifica taxa am timp sa ma documentez si sa gasesc o masina potrivita...

O sa dau cordoba, pun diferenta si cumpar audi A4.

Interiorul: asa nu / asa da

post-1853-1200302183_thumb.jpg

post-1853-1200302233_thumb.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si B5 din 2001 au avut probleme, mai ales la instrumentele de bord. Mai bine iei un B6 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu capacul de la cotiera o am si eu.

Rapier, cu ce l-ai lipit? Eu am incercat cu Picatura si nu tine.

Eu mai am o problema la portbagaj. Il pot deschide de 2, max. 3 ori, dupa care nu mai vrea decat cu cheia. Doar din clapeta nu se deschide. Se aude acel motoras, sau ce e, dar nu se deschide.

Am mai schimbat 1 bec pozitie si ambele becuri de faza scurta.

Masina o am doar de 5 luni, in acest timp am facut cu ea 8000 km fara nici o problema majora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la cordoba am probleme cu incuietorile - la temperaturi scazute. De ex. la usa: Motorasul lucreaza - sare piedica in sus dar nu se deschide decat din cheie. Nici nu am dat cu solutie antifreeze in broasca (desi am cumparat-o o tin pe undeva prin casa) sa vad daca isi revine.

Cum sunt peste 0 grade isi revin si merg doar din telecomanda. La mine la porbagaj merge doar din telecomanda. (chiar si cand e frig).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma bag si eu... :icon_cool: am masina de vreo 7 luni, timp in care am facut cam 10.000km. Probleme majore nu au fost, am schimbat bieletele anti-ruliu pe fata (niste bucse) si cam atat... Alte probleme nu am de niciun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...da... eu am un B5/2001 din septembrie... nimic schimbat, doar uleiul... si am completat putin lichid de frana ;)

masina se comporta extraordinar, cel putin nu am avut nicio problema cu ea pana acuma desi am luat-o cu 235000km :icon_thumright: ;) ...

eu sunt foarte multumit de ea, si ca dimensiune, consum, tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca ideie vorbim de generatii de audi !!!

acuma in functie de co tip de motor vrei diesel sau benzina!!

la benzinar tias recomanda 1,6 eu am fost foarte multumit de el lam dat la cca 350000 km fara sa riidic o data capota la motor !!

la diesel clasicul 1,9 dar cele fara tehnologia pd adica 90 si 110 cp

si tot ca o parere personala cu cat au faost facute mai demult am senzatia ca au fost mai reusite decat modele noi parca pe an ce trece is tot mai proste masinile

ca exemplu noua generatie vw (de la cel mai mic pana la cel mai mare ) dupa parerea mea is catastrofe !!din ce in ce mai proste!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt asa radical ca tine - dar in mare impartasesc opinia ta. Sunt mult mai complicate - intre 15-20 computere de gestiune, partea electrica in special a evoluat mult. Trebuie sa recunosc ca la generatia noua sunt si multe puncte forte: tinuta de drum, elasticitate motor mai buna la geometrie variabila decat la cele cu geometrie fixa, - sa dau doar cateva exemple / lista poate continua.

La fiabilitate sunt deacord cu tine - lucrurile simple sunt mai fiabile. Calitatea materialelor este in scadere - la mine deja s-au scamosat scaunele sport la masina din 06.2006 !!! (cineva de la tehnic de la Poro m-a avertizat din timp ca asa se va intimpla).

1.6 benzina nu contest ca este un motor bun, dar nu cred ca s-a fabricat si in varianta quattro si cred ca 101 CP sunt cam putini sau la limita pt. A4.

De motorul 2.5 TDI poate sa-mi dea cineva detalii? Eu l-am exclus din cauza impozitului mare si taxei care se calculeaza la capacitate. Dar am inteles ca sunt si probleme la el iarna pe temp f. scazute, turbina etc (eu consideram un V6 bullet-proof).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Eu am un 2.5 tdi quattro din 2002, 180CP, luat sh din Germania la aprox. 30.000 km. Acum masina are cam 140.000km.

Probleme aparute in timp:

- discuri frana ovalizate (am schimbat pana acuma 3 seturi); setul 1 si 2 l-am schimbat la reprezentanta, cu garantie, dar se pare ca nu am avut noroc sa ma tina. Cu setul 3 nu am probleme deocamdata, dar am invatat sa nu conduc sportiv pe vreme ploioasa.

- pe la 85.000km a trebuit sa schimb aparatul cu kilometraj/turatie din cauza ecranului din mijloc (color) care mergea cand vroia el.

- am schimbat acumulatorul cam acum 1 an.

In rest doar reviziile la 15.000 km si distributia la 120.000 km. Nimic la partea de suspensie (masina are suspensie sport).

Sunt foarte multumit de ea. Are cam toate dotarile pe care le vroiam (mai putin piele - care nu imi convine oricum, trapa si carlig de remorcare - de care as fi avut nevoie). In oras consuma in jur de 11-13%, iar in afara intre 7.5-9%. Majoritatea kilometrilor sunt facuti in afara orasului si mai mult de jumatate in afara granitelor (mai ales Germania). Pentru oras va recomand Lupo 3Ltdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La SDI discurile vor muri de batranete (100.000 km)... La urmatorul schimb de placute trebuie sa le schimb si pe ele ca s-au subtiat.

Mai stiu pe cineva cu audi care schimba discurile la 20.000 dar si mergea in consecinta (super-sport).

Eu merg 90% in oras - dar lupo? Dupa ce mergi cu Audi? Nu iti da senzatie de claustrofobie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La SDI discurile vor muri de batranete (100.000 km)... La urmatorul schimb de placute trebuie sa le schimb si pe ele ca s-au subtiat.

Mai stiu pe cineva cu audi care schimba discurile la 20.000 dar si mergea in consecinta (super-sport).

Eu merg 90% in oras - dar lupo? Dupa ce mergi cu Audi? Nu iti da senzatie de claustrofobie?

Lupo il foloseste sotia mea, preponderent in oras. Si nu iti da deloc senzatii de claustrofobie. Pentru 2 persoane este chiar spatioasa. Audi il folosesc la drumuri mai lungi. Am facut cu Lupo si drumuri mai lungi, dar este seensibil la vant lateral, caci are o suspensie cam moale. Si la Lupo te poti juca cu cutia tiptronic in oras, unde poate fi suficient de nervoasa la nevoie.

Eu in oras folosesc masina de serviciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din acest motiv am scos din discutie A6. Pentru ca merg cu masina mult in oras si nu am nevoie de o masina mare pe care sa nu o pot parca / strecura in trafic. Si nici nu ma reprezinta o masina din clasa medie-mare.

A6-le e beton la capitolul fiabilitate - stiam asta, decizia am luat-o in cunostinta de cauza.

A6 e pe locul 1 la fiabilitate din 2003 pana in 2006 / peste mercedes, bmw & Co

A4 oscileaza la capitolul fiabilitate dar in fiecare an a fost pe podium

are loc 3/2003; loc 2/2004; loc 3 2005; loc 1/2006

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar este seensibil la vant lateral, caci are o suspensie cam moale.

Si o tona in minus, ar putea conta si asta :lol:

Ontopic: Despre V6 pot sa spun si eu una alta pentru ca m-a batut si pe mine gandul de un 2.5TDI. Una din problemele mari este ca am vazut la foarte multe probleme la axa cu came, la varste relativ tinere (100k). Si inca o chestie (nu stiu cat te intereseaza asta) e ca e semnificativ "mai tractoras" decat 1.9, fiind non-pd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca ai punctat acest lucru. Eu nu am mers doar cu V6 2.5 TDI 2006 PD. Si torcea placut urechiutelor mele...

Mult mai bine decat 1.9 TDI.

Adica am comparat mere cu pere. Probabil V6 generatia veche suna si se comporta altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k are dreptate in privinta axelor cu came dar,la fel de bine am vb cu oameni care au peste 200k si nu au schimbat axe cu came sau...deci depinde,si faza cu tractorasu iarasi e cam..mie mi se pare ca suna mult mai bine un v6 decat 1.9,iar tractorasu ala de v6 mai ales quattro io zic ca face ravagii cu merge si daca-l mai si cipuiesti rupi norii cu el pe cand cu un 1.9 mai greu.Dar fiecare cu parerile lui.Io unu nu as da asta a mea pe un 1.9 nici sa stiu ca...chit ca-i schimb axele cu came dar dupaia nu mai am treaba...bafta oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....eu am un 1,8 motor ADR sunt multumit singura problema mi a cazut pompa de benzina , am pus benzina

in Austria si nu a mai pornit ,mecanicul mi a spus ca benzina care am pus o a grabit caderea pompei, am pus

Shell are o culoare albastra este un aditiv posibil nu stiu ....deci mare atentie ce benzina puneti .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi se pare ca suna mult mai bine un v6 decat 1.9

Asta am spus si eu -comparand 1.9 PD cu 2.5 PD - se aude mult mai bine V6-le. Are un sunet mai grav-gutural asa... Din pacate eu incerc sa evit perioada 2000-2001 (perioada in care au aparut 1.9 TDI PD de 116 CP si 2.5 TDI PD 150 CP).

Referitor la care motor e mai tractoras - senzatia mea este ca 1.9 ALH de pe vw era mai silentios decat 1.9 PD-ul de pe Leon. Poate o fi exceptie (am nimerit eu 2 motoare care nu se incadreaza in "normal"). Daca vreti tractoras SDI-ul nu cred ca poate fi intrecut... :Driver: :)

E tatal tractoraselor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate modificarile aduse taxei de prima-inmatriculare nu sunt pe placul meu:

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1725...Hash=7d92e52353

Desi as fi vrut motorul 1.9 TDI 110 inmatricularea costa 2500 euro (euro 2)

Motorul de 1.9 TDI 116 s-a produs incepand cu 2000-2001 (ani pe care as fi dorit sa ii evit)

Apare in discutie tot mai mult motorul 1.8 T benzina. (euro 3) taxa 1148 euro - ca si 1.9 diesel euro 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o intrebare un pic offtopic:

la audi A4 b6, motoarele 1.9 tdi cu 131 cp au cumva ca semn distinctiv capacul la motor argintiu? cineva asa mi-a spus si nu sunt sigur. de asemenea, inscriptionarea TDI avea doar I-ul de culoare rosie. se poate determina ce motor si mai ales puterea acestuia dupa aceste semnalmente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, al meu e negru si am 131 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare un pic offtopic:

la audi A4 b6, motoarele 1.9 tdi cu 131 cp au cumva ca semn distinctiv capacul la motor argintiu? cineva asa mi-a spus si nu sunt sigur. de asemenea, inscriptionarea TDI avea doar I-ul de culoare rosie. se poate determina ce motor si mai ales puterea acestuia dupa aceste semnalmente?

Culoarea capacului motorului e irelevanta din ce stiu eu (eu am 131CP si e negru). Cat despre inscriptionare, intr-adevar la A4 TDI este 131CP (si cel de 285Nm (5 trepte) si cel de 310Nm (6 trepte)). Cel de 115CP am impresia ca este TDI simplu, fara I rosu. Dar ne cam indepartam de subiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!