Jump to content

Schema Legaturi Termocupla - Sonda Apa - Ceas Indicator Bord


philip.robz
 Share

Postare recomandată

rog pe cei mai priceputi de pe acest forum sa ne ajute pe cei care avem diverse probleme cu temperatura apei ,cu o schema a legaturilor dintre termocupla de pe radiator - sonda de apa de langa motor si ceasul indicator de la bord. bineinteles ca sunt situatii diferite in functie de tipul de motor . Sa luam de exemplu un motor 1.9 td cu sonda de apa cu 4 pini si termocupla de la radiator cu 2 trepte si in fapt cu trei iesiri (pini). De unde vin firele si unde se duc . Avand culori diferite putem urmari daca avem curent sau nu pe ele, daca acesta ajunge acolo unde trebuie si cand trebuie . multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am scanner acasa, ti-am trimis mail cu schema de la 1Z. Sper sa te descurci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am chinuit sa inteleg schema dar nu am reusit mare lucru pentru ca nu am cunostinte de specialitate. ma gandeam mai degraba la o descriere a acestor legaturi de genul: firul verde din cele patru de la sonda de apa vine de la... si are /n-are curent pe el atunci cand... si asa mai departe . eu am ceva modificari din pacate la instalatie si va trebui sa refac acele legaturi de la zero ca sa fiu sigur ce functioneaza si ce nu. momentan termocupla de pe radiator este independenta ca circuit fata de sonda de apa fiind alimentata separat si cu plus si cu minus si legata direct de ventilator. cred ca de aceea nici nu porneste ventilatorul atunci cand ar trebui nici la prima treapta si cu atat mai putin la a doua .mai mult decat atat motorul e schimbat si modificarile la instalatia electrica de la un benzinar la un diesel sunt numeroase.poate cineva care a refacut aceste legaturi asa cum spuneam de la zero sa ma ajute cu un raspuns .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda de temperatura are 4 fire: 2 sint pt. indicatorul de ltemperatura de la bord si 2 sint pentru bujiile incandescente (cind citeste o anumita temperatura nu se mai aprinde becul de bujii din bord si atunci poti sa dai direct la cheie - atunci cind e motorul cald).

asa e la mine 1.9D, motor 1Y.

termocupla trebuie sa actioneze direct ventilatorul si e legata direct la ventilator. o poti proba, dar e cam greu pt treapta a 2-a ( trebuie sa fierbi un amestec de apa cu antigel si vezi daca face contact la 99-105grade).

firul rosu e +

firul rosu/alb e pt treapta 1

firul rosu/negru e pt treapta 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

am si eu o mica intrebare: cum se schimba termocupla..

golesc lichidu de racire din radiator si se desurubeaza pur si simplu??

ps:am verificat siguranta de la ventilator,ventilatorul l-am pus pe direct si merge, mai e cv de verificat pana sa schimb termocupla ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai important: bulbul de pe radiator(termocontactul)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la ce a scris colegul hacki dar as vrea sa stiu daca se poate schimba termocupla si fara a se goli instalatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, eu am termocupla sus pe radiator acum nu stiu cum e la tine, daca e sus o sa iti curga putin lichid , eu asa am schimbat-o , fara sa golesc ....Important sa fie motorul rece ;)

Modificat de adi_adi23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul este rece, termostatul este inchis, deci nu o sa curga.Eventual putin ,dar nicidecum nu se goleste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curge foarte putin. eventual ce era pe furtun si in radiator deasupra termocuplei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termocontactul e la jumatatea radiatorului..si eu cred ca o sa curga tot lichidu din radiator pana la nivelul termocontactului(termocuplei)

..eu intrebam cum se desface ca la intalnirea g3 cineva mi-a zis ca sunt 4 suruburi (probabil la modelul lui ca la mine nu am vazut asa cv) din cate am vazut eu e nevoie de o cheie fixa sau tubulara(dupa dotari) si se desurubeaza pur si simplu termocupla..asa e ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost nevoie de o tubulara . De asemenea termocupla la mine este situata destul de sus pe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am vazut ca v-ati schimbat termocuplele. Mie imi curge putin antigel si se goleste din rezervorul lui. La inspectia service mi-au spus ca trebuie schimbata termocupla. Piesa cu manopera m-ar costa cam 300 ron.

Aveti idee cum se schimba termocupla la un VW Polo (2004, 1.4 benzina) ca sa nu mai platesc manopera?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!