Jump to content

ITP-ul


RedLiner
 Share

Postare recomandată

In primul rand nu stiu unde ar trebui sa stea topicul asta asa ca daca vreun admin se supara ca e aici, il rog sa il mute unde crede de cuviinta.

Sunt posesorul unui golf IV cu ITP-ul (inspectia tehnica periodica) expirat. Am luat acum doua saptamani o amenda ( a fost de fapt spaga) de 500000. Acum 2 zile m-au mai prins cu viteza mare in oras, nu aveau radarul pornit, asa ca m-au luat la cautat. Rezultate: cauciucuri mai mari decat permite certificatul, evacuarea Borla nu e agreata RAR (spun ei), si Itp-ul expirat. S-a oferit dl politist sa imi retina certificatul asa ca am mai scapat de 500000. Cu banii dati pe spaga pana acum aproape ca imi faceam revizia. Asa ca, pana nu uit din nou, va rog frumos, spuneti-mi unde isi poate face omu' itp-ul, rapid (fara programari), preferabil si cu putini bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

one more thing: masina scoate fum (de cateva saptamani) dimineata la prima cheie. ITP-ul trebuie sa il fac cat mai repede si cum sunt in sesiune si diagnosticareaa problemei mai trebuie sa astepte: Credeti ca o sa am probleme la noxe? Exista vreo legatura intre fum si noxe?

precizare: am evacuare inox Borla,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai dat prea mult in cipul ala, nu o sa ai probleme, chiar si cu evacuarea Borla! ITP-ul il faci la orice service care este autorizat sa faca asta. Vezi si tu pe la un service mai mic de cartier, c-acolo nu iti trebuie programare. Mai mult de 650.000 nu trebuie sa coste. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In certificatul de inmatriculare la pozitia 10 Nr. de omologare este un sir de caractere. In functie de ultimele doua se poate sti in ce norma de poluare se incadreaza motorul. Care sant ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact, certificatul e in masina si mi-e lene :salut: :) :D sa ma duc jos. - am examen maine si in afara de forum nu mai fac nimic. However: daca masina nu se inscrie la noxe, ma pot intelege cu respectivul sa imi puna stampila? Si daca da, cam cat ma costa?

Cipul e facut la aspad si se numeste "sport-safe" adica nici sa nu fie ca un 1.6 normal, nici sa imi cada motorul de pe ea. - singura diferenta pe care am vazut-o in afara de un mare "zvac" dupa 3000rpm e limitare turatiei undeva dupa 6700. La itp o turez eu sau mi-o tureaza mecanicul. Iar turatia atinsa trebuie sa fie cea maxima pe care o atinge masina sau un standard. (pentru ca daca e un standard, masina poate trece drept ok ,sa aiba limitatorul scos si sa aiba noxe la 7000 de ture - nu ma pricep)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la itp o tureaza max pana la 3000 si la acest nivel se printeaza valorile de la noxe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

good! multumesc pentru toate informatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm adevarul ca nu m-am dus decat cu Bora la test de noxe si a mea este TDI, dar la benzinare parca nu se tureaza masina deloc, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba se tureaza!!! Am vandut un Ford Escort Cabrio mai de mult si am mers cu el la RAR (se face si tip, nush de ce). Era 1.4 75 cp. A turat-o pana a inceput sa miroase a ambreiaj ars sau ceva asemanator, si a tinut-o in ture la limita cam 30 sec nonstop(de obicei nu se face asa, tipul era dus) - cumparatorul, care era langa mine ca sa se asigure daca masina nu avea noxe mi-a spus sa nu ma supar pe el, dar daca masina nu mai merge la fel de bine dupa ce plecam de acolo nu o mai cumpara :salut: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta se tureaza !!! prima data cand m-am dus sa fac eu singur ITP-ul la o dacie, desi il cunosteam bine pe seful de service ( deh, vecinii se ajuta intre ei ) tot mi-a turat-o destul de tare, dar pe-atunci nu stiam ca asa e procedura ( masina avea 10 anisori, ultimul rar expirase de vreo 4 ani si totusi la noxe a iesit PERFECT ) , deci sper ca atunci cand va veni vremea ptr ITP la Golf-ul meu sa nu imi fac griji chiar asa mari :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D-andrei, nu mai ntelege gresit: imi faceam griji pentru turatie excesiva si indelungata (pana mi-as spus mmneg ca se tureaza doar pana in 3000 - acum nush ce sa cred) cat si pentru faptul ca am chip si toba de inox. In rest masina merge bine, doar ca dimineata la prima cheie scoate fum ca un diesel de prin 80 nepornit de 2-3 ani de zile :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pura curiozitate, de ce iti faci griji pentru turatie excesiva si indelungata ? din cate vad eu in semnatura ta ai 1.6 16v, nu ? un benzinar bun cred eu. eu detin un frate mai mic, 1.4 16v si am ramas foarte placut surprins si impresionat cat de bine rezista la turatii mari in timp(la 3000 rpm inca nu-mi aud bine motorul sub capota, iar abia la 5000 am cuplu&putere maxima... :salut: )

personal nu stiu care sunt normele dupa care se face ITP, insa cred ca fiecare service autorizat ptr ITP le aplica cam cum cred ei ca e mai bine. Unii spun ca iti tureaza masina de-ti sare acu din bord, altii spun ca nu o tureaza, altii spun doar ca o "sprituiesc" spre turatii mai mari. cred ca adevarul se ascunde pe la mijloc...

ps: bafta in sesiune, si eu sunt in focuri... :D :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt atat de ingrijorat pentru motor cat pentru stampila ( am mai scris ca am toba si chip care nu stiu cat de bine au fost configurate/montate).

Nici mie nu mi se auzea motorul sub 2000-2500 de ture. Acum se aude. tare! In schimb, in continuare nu se aude la relanti - acum 2-3 saptamani am lasat masina la omv la alimentare, si am iesit sa ii spun tipului cu cat sa alimenteze si am plecat uitand sa opresc motorul. S-a prins ca motorul a fost pornit abia cand m-am urcat in masina sa ii dau 10000 pentru geamurile spalate. :salut:

PS: come to think about it: de turatie nu mi-e frica deloc, (eu am putere maxima pe la 5600 cred) pentru ca il tin si eu in ture atat la drumuri lungi cat si in oras daca nu e trafic. La drumurile lungi sta intr-a 5-a la 6000 de ture sau mai mult pentru mai multe minute asa ca nu am de ce sa-mi fie frica. :D (just figured it out)

ps: sa fieeeeee! bafta si tie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te mai agita atat cu turatul masinii....

vezi ca mai e un topic pe kestia asta..... te duci si ii dai ceva la tipul de acolo, si se rezolva fara nici un gaz..... fara sa o tureze.... ca asa e in ro :)

succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am veleitati de genul acesta doar in ceea ce ii priveste pe politisti si la cei care iti alimenteaza masina la benzinarie (lewl, acum m-am gandit, daca se inventa/descoperea motorina mai devreme se numea motorinarie sau "dizelarie" - romanizat. ce bine ca nu a fost asa). La cei cu uniforme de medic, mecanic, etc ma pierd. Imi poti recomanda tu un service unde sa stiu sigur ca merge chestia asta? (si deci ca nu vine PNA-ul pe capul meu lolz again)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu in locatiile in care esti tu... sorry......

poate te ajuta cineva din orasele respective...

mult succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

np... am intrebat pentru ca am crezut ca esti din buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe acolo printre artzari banuiesc ca nu se face asa :) si totusi... ce faci cand masina are noxe? te duci sa iti "faci" motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca era o chestie sa modifici cum intra EGRul in functiune sa bage mai multe gaze de pe evacuare la loc. Dar acum nu inteleg o chestie masina ta sufera de ceva? vad ca e din 2003.. a mea a trecut de noxe e din 2000 si are chip de 143 de la 110.. turata la max. in gol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sufera de nimic, imi faceam eu griji prea multe+ nu sunt din bucuresti si nu stiam unde pot face un itp sau cat ma costa + si daca tot se poate de ce sa nu dau o spaga ( daca se incadreaza "in limitele normalului") si sa scap mai usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

salut. nu s-a mai postat de vreo 3 ani despre asta dar problema mea e cat se poate de actuala.

nu reusesc sa fac itpul la golful meu pt ca nu intra pe standul de franare .garda la sol e prea mica.desi am fost in mai multe locuri baietii de acolo mi-au zis ca au toata bunavointa dar nu pot sa imi dea stampila fara a o urca pe standul de franare.ca cica ar fi camere si e nasol pt ei daca ii prinde.

ce ar trebui sa fac?unde sa ma duc ca a expirat deja valabilitatea. si nu pot sa cred ca nu se poate face ceva.adica circula toate jafurile de camioane si dacii din 70 si eu nu mai am voie? va rog dati-mi un sfat. multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai suspensii spoart sfatul meu este sa meresti garda, iar daca nu se regleaza din suspensii dai jos spoilarele ca sa o poata pune pe standul de frinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George Ionescu

Salut

Am vazut ca denumire a topicului era legat de ITP si de aceea vreau sa adresez si eu o intrebare in acest sens.

Acum ceva timp am fost sa imi fac ITP-ul si m-am trezit ca l-am picat. Masina este din 2000 si are pana in 120000 KM. Omul imi zise ca am prea mult oxigen pe evacuare. Acuma am stat sa ma intreb de la ce ar putea fi.

1. Pe galeria de evacuare sa fie vreo fisura si astfel sa traga aer in asa fel in cat sa imi genereze valari ridicate de O2.

2. Sonda Lambda sa fie invechita si sa mearga pe avarie (totusi nu am nici un martor in bord care sa imi indice acest lucru).

Problema care survine in acest moment este ca am un consum ridicat cam de 13l/100KM in oras (motorul fiind de 1.4 16V).

Daca cumva stiti ce alte cauze ar putea genera un consum ridicat de combustibil astept pareri.

P.S. Mentionez ca de curand mi-am curatat si injectoarele. (era un factor destul de important in realizarea amestucului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

George Ionescu

In aria "Motoare pe benzina" sunt destule topic-uri care trateaza problemele motorului 1.4 .

Citeste acolo si sigur vei gasi rezolvarea problemelor tale . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!