Jump to content

Fum alb


evo
 Share

Postare recomandată

Laurentiu_LWR

@dukk

cum se aude acel suierat care apare la 1-2 minute de la pornire?

nu cumva este mai de graba un piuit?o frecventa foarte inalta?ca si la mine face la fel..dar nu i-am dat inportanta...

ne anunti te rog daca descoperi de la ce este si daca este de rau?:santa:

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clau daca ai probleme cu fumul numai cand se incalzeste vezi sa nu fie cum a fost si la mine sa arunce ulei sus in ardere , cum se subtieaza uleiul de la caldura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o nelamurire cu fumul alb scos.Dimineata cand o pornesc scoate putin fum vreo 30 sec apoi nu mai scoate, dar dupa vreo 3 min daca o las la relanti scoate un fum de nu te vezi,iar daca merg aprox 1 km cu ea dispare fumul si nu mai scoate toata ziua Nu e nici intepator si nu miroase a ars.Nu stiu de la ce poate fi.Face asta doar dimineata cand e rece motorul.Mentionez ca si egr -ul e anulat caci nu functioneaza valva n18

Modificat de LAURENTIU UTIU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie de la filtru epurator . Ulei cat iti consuma ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu consuma deloc.unde se afla fltrul epurator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de filtrul ce decanteaza uleiul din gazele de carter ar trebui sa fie in capacul blocului motor. Din capacul respectiv iese un furtun ce intra inapoi in admisie si recircula gazele de carter.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu filtrul epurator la modelul tau se afla in capacul de la culbutori, chiar capacul de sus de pe motor, din el iese un furtun ce intra in galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

interesant e ca scoate fum de cand mi-au reglat presiunea la turbina.Pana acum nu scotea,doar f putin.Acum scoate de zici ca-i horn de casa.Deci la pornire scoate foarte putin,apoi dupa 2 min de relanti incepe sa scoata de numa numa.Nu e intepator,nu miroase a ars.Chiar nu stie nimeni cam ce ar fi putea fi?

Modificat de LAURENTIU UTIU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stie cineva fumul albastru cant turez motorul de la ce e,turbina,motor uzat......??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din popor: fum albastru=consum de ulei exagerat. Urmareste nivelul uleiului si vezi cat iti consuma. Acum vad ca ai ALH...e aproape imposibil sa uzezi un astfel de motor din cate stiu eu. Se spune ca sunt printre cele mai fiabile motoare ale grupului VW-Audi. Ar putea sa fie totusi din turbina. Iti fluiera foarte tare cand o calci ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina din cate stiu este ok asta vara cand am curatat-o nu avea joc mare in ax in schimb cam mananca ulei dar fumul de curand a incepup sa il dea sau cel putin astazi am observat eu....(fluiera normal turbina cum am auzit la toate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e fum? poate e doar condens. Stii cum poti verifica foarte simplu? pornesti motorul si tii mana la o distanta de evacuarea tobei astfel incat sa nu te arzi si sa iti bata "fumul" ala in palma, apoi il mirosi si vezi a ce miroase. Oricum o sa miroasa putin innecacios cu o tenta de ulei, dar o sa-ti dai tu seama daca miroase a ulei asa de tare sau nu. Si la T5 scoate dimineata destul abur la pornire, insa nu e fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ LAURENTIU UTIU fumul alb este de la ulei, antigel sau condens.Daca nu-ti consuma nici una din primele doua la un 3000 de km atunci e condens. Nu te ajuta mult ce spun eu dar poate sa fie si ulei deci ia in calcul SI supape, ghiduri de supape sau semeringuri. Uleiul ars in cilindrii e albastrui.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal krumel curatarea turbinei am facut-o singur si se face foarte usor daca ai putina indemanare..!!

Modificat de maryx14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal.La rece si mie scoate un fum alb dupacea fum negru.Cand se incalzeste motorul (90 grade) nu mai scoate nici un fel de fum (1.6D Transporter t3 bus aprox 1.5t foarte lenes).Cand il bag in sarcina pana cand e demarajul scoate fum negru(nu-i grozav) dupa acea la turatie mare foarte mare nu se mai vede nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o nelamurire cu pornirile masinii. Cateodata la pornire (nu conteaza daca e frig sau cald) scoate fum albastrui(destul de mult cred eu) vreo 5 secunde sa zic. M-am uitat la ulei dar nu il consuma. Dupa pornire, dupa ce trec cele aproximativ 5 secunde nu mai scoate deloc. M-am uitat si in mers la turatii mai mari dar nu scoate fum. Problema aceasta imi apare doar cateodata. Motorul trage normal, nu am probleme cu el iar uleiul este la nivelul normal. S-a mai intalnit careva cu problema aceasta ?

Modificat de DanSDP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simeringurile de la supape sunt uzate. Nu e un motiv de ingrijorare, sunt multe motoare de 1.9 cu aceeasi problema.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca lasi motorul sa merga la relanti , un timp, si apoi pleci scoate si atunci putin fom albastru ? atunci are perfecta dreptate Cosmin. Ai auzit sau intalnit Cosmine pe cineva care a schimbat simeringurile fara sa demonteze chiulasa, exista aceasta posibilitate ?

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema o am si eu(de vreo 3 ani)....la fiecare pornire dimineata imi "scuipa" o gura de fum sanatoasa albastru-negru,si cand folosesc clima la maxim,la fiecare plecare de pe loc ramane in spate un nor consistent de fum negru.In rest in mers nu scoate fum.Intreband in stanga si dreapta prin service-uri mi s-a recomandat sa o las asa,ca e o operatie mai complexa si costisitoare(manopera...ca semeringurile sunt ieftine) schimbarea semeringurilor de la supape.Consumul de ulei e undeva la 1,5 litri la 10000 km(mers destul de tare).Credeti ca e sanatos pentru motor sa merg asa ?Cum pot verifica daca intradevar sunt semerigurile problema?mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tengola, dupa ce da fumul ala la pornire, nu mai da deloc. Daca ar fi de la simeringuri nu ar trebui sa dea la fiecare pornire ? La mine da destul de rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate dar motorul nu se opreste mereu in aceiasi pozitie, si atunci cand se opreste intr-o anumita pozitie unde infiltrarea pe langa simering este facilitata atunci poate aparea scuipatura aia de fum albastriu, o alta chestie ar putea fi tachetii hydraulici care la fel cand sunt mai vechi nu mai tin asa bine presiunea de ulei si scapa si in combinatie cu un simering prost poate aparea o infiltratie de ulei pe langa ventil in camera de ardere.Eu m-am decis pentru viitor sa schimb tacetii, simeringurile, garniturile injectoarelor, cuzinetii de la arborele cu came+simering. Intrebarea pe ca tu o pui are logica dar poate ca in momentul in care opresti, intr-o anumita pozitie acumularea de ulei este mai mare si deaceea nu da de fiecare data. Cand motorul este pornit si se incalzeste putin poti sa ii bagi ulei pe gat in loc de motorina ca nu fumeaza, am facut o curatre a injectoarelor cu LM Diesel Purge care se pune pe direct si cand mai avea putin in bidon am adaugat ceva de genul 1/4L de ulei 2 T ( stii eu sunt unul din ala care merge cu 2T in motorina) deci era la sfarsit mai mult ulei 2T decat Diesel purge si motorul a continuat sa mearga fara nici o schimbare, se uitau baietii in gaaraj ca la masini cu abur si fum in spate mimic, Deci acel putin ulei care scapa pe langa simering si intra in camera de ardere nu va cauza niciodata fum excesiv, motoarele vechi nici nu au simeringuri. Deci eu cred ca nici tu nici Andrusel nu tre sa va faceti griji, stiu ca estetic nu e frumos ca da cateodata o basina de um alb, este totusi un diesel. Andrusel cand ai ajuns la simeringuri ca sa le controlezi atunci le si schimbi pentru ca costa un nimic, in general cauciucul din care sunt facute devine dur in timp si pierde elasticitatea deaceea apare infiltratia. Eu am citit ceva pe un alt forum cum se pot schimba fara a demonta chiulasa dar nu stapanesc inca technica tre sa ma mai informez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Inseamna ca pot schimba simeringurile anul acesta cand schimb distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!