Jump to content

Fum alb


evo
 Share

Postare recomandată

Sigur ai avut parte de o regenerare,posibil DPF sa faca regenerari prea dese .

Urmareste acest aspect pe un tester (trebuie o diagnoza amanuntita) urmareste si valorile la injectoare si nivelul uleiului.

Da niste detalii cod motor si nr de km reali,an de fabricatie si de unde a fost cumparata (intern) sau extern.

Este posibil sa nu finalizeze regenerarea fiindca nu sunt indeplinite conditiile,ai martorul DPF aprins?

PS.daca erai din Brasov te ajutam cu o diagnoza!Oricum gasesti destui colegi si in Bucuresti care chiar se pricep!

Sa ne tii la curent.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fi inceput regenerarea si sa nu o fi terminat. Cel mai bine , daca poti sa mergi cu ea vreo 40 de km asa pe autostrada. Dar clar, pe VCDS se vede cel mai bine daca e in regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlahdacoroman, ilky, va multumesc mult pentru raspunsuri.

Ati putea sa imi dati mai multe detalii despre regenerarea asta? E de rau? (oricum mai caut si eu pe google, poate ma dumiresc) :D Voi incerca sa caut sa fac o diagnoza buna undeva, poate ma ajuta cineva de pe aici in Bucuresti.

nu s-a aprins nici un martor in bord. Nu ar fi trebuit?

Detalii despre masina:

An fabricatie-2011; eu o am din luna Mai, este adusa din Belgia, Km reali: 146.000;

detalii cod motor: unde ar trebui sa ma uit? :D Scuze, dar mai sunt si ignoranti ca mine in ale mecanicii.

Multumesc,

Modificat de Grazia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau este un 1.6 tdi TDI common rail cod motor posibil CAYC.

Acesta este dotat cu un filtru de particule(DPF)care are rol de a retine particulele de carbon din gazele de evacuare,insa ca orice filtru acesta se incarca cu respectivele paricule(fumul negru )si gazele de evacuare sunt partial obturate de filtru.

Este nevoie de o regenerare(ardere a acestor particule la o temperatura mare)si in acest moment pe baza info de la senzori ECU(calculator motor)initiaza procesul de ardere (regenerare).Acest poces este unul automat,dar va trebui sa indeplineasca niste conditii.putem vorbi de regenerare pasiva si regenerare activa.

Fitrul este deci un consumabil cu o utilizare medie de 200.000 km(poate sa duca si dublu daca este exploatat cum trebuie).

Nu este pretabil in mediu urban(se incarca foarte repede),acest motor este conceput pentru utilizare extra-urban, in drumuri lungi.

In momentul cand martorul DPF se aprinde inseamna ca motorul a avut regenerari esuate,si va trebui ca masina sa iasa pe autostrada cu o viteza de 60-80  km la 2000-2500 de ture,in mod constant pentru a initia procesul de regenerare,este obligatoriu ca auto sa aiba 1/4 motorina in rezervor,altfel aceasta regenerare nu are loc.

Acest proces nu este semnalizat pe bord,insa turatia de relanti creste la 1000 si pornesc ambele ventilatoare de la motor(radiator),consum marit de combustibil la relanti cca.1.4l/h.

In general maisnile aduse din import sunt cu multi km,acum ramane sa vedem cati are in mod real sa putem tragem o conluzie.

De obicei la anul tau de fabricatie are cam peste 200.000 reali,pot fi si exceptii eu nu am intalnit insa pana acum.Nu stiu  daca este si cazul tau,dar trebuie sa luam in calcul si varianta aceasta.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este CAYC.

Incerc sa citesc cu atentie ceea ce ai scris. Iti multumesc tare mult. In afara de diagnoza ce anume as mai putea face ca sa ajut Filtrul sa se regenereze?

Masina este testata in Belgia si este cumparata de fratele meu, tind sa cred totusi ca sunt reali KM, dar tot ce e posibil, ce pot sa spun?

 

Modificat de Grazia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat nivelul antigelului din vas si se pare ca  nivelul a scazut destul de mult fata de aseara. pun si poza sa vedeti. 

Deci, ce ar mai putea fi?

2016-11-11 17.17.59.jpg

Modificat de Grazia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce observ este intre max si min.

Daca este asa atunci e ok.In aceasta perioada si nu numai lichidul se contracta la frig si se dilata la cald,dar in valorile respective.

Cand pornesti dimineata e mai mic nivelul,la 90 de grade o sa observi ca este mai mare.

Tine sub observatie nivelul si dimineata verifici sa fie acelasi nivel.

Daca doresti sa ajuti filtru DPF sa se regenereze recomand un drum pe saptamana pe autostrada, la 70 km/h cu 2000-2500 ture, cam 20 minute, dar turatie si viteza cat mai constante.

PS.Sa nu poluam forumul ai PM,am scris un mesaj acolo.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul aseara era unde era linia albastra facuta cu mine cu pixul. eu cred ca de cand am verificat aseara a scazut cu vreo 200ml. :( voi verifica si dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica in acelasi conditii nivelul . Lasati prostiile cu o data pe saptamana,pai daca trebuie sa o forjezi o data pe saptamana doar de dragul dpf,atunci mai bine renunti la tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma indrumarilor primite de la colegul vlahhdacoroman, am decis sa merg la o diagnoza cu masinuta mea.

Se pare ca fumul alb si dens care dura cam 5 minute si care s-a repetat in 2 dimineti (la 5 zile diferenta) a fost de la regenerarea DPF. Diagnoza a indicat ca regenerarea se facuse in urma cu 26 km (cam cat trecusera de cand scosese ultima data fum alb).

Nu au aparut alte erori la masina.

Diferenta de nivel la antigel am realizat ca nu era reala, deoarece prima data am masurat cu  motorul cald- cand nivelul era mai sus si urmatoarea data cu motorul rece.

Ca si recomadari:

-          Sa schimb benzinaria de unde alimentez cu motorina: sa merg la MOL (eu alimentam de la Lukoil si am inteles ca este extreme de proasta)

-          Sa schimb un pic stilul de mers: sa schimb viteza la 2500 turatii

-          Sa fac un drum saptamanal sau macar la 2 saptamani pe autostrada – cam 40 km.

Acestea fiind spuse, sper sa nu mai ajung curand in situatia sa fiu stresata ca masina nu e ok, ceea ce va doresc si voua!

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ce cam clar, ai avut ghinionul sa prinzi masina in regenerare, probabil ai oprit inainte sa se finalizeze si apoi cand ai pornit din nou si atins conditiile optime pentru regenerare aceast a pornit din nou. Nu trebui saptamanal sau la 2 saptamani, regenerarea cam are loc la 300+ km deci si o data pe luna merge, daca nu tot porneste cand are nevoie in oras :)Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragilor,

On 11/15/2016 at 0:16 PM, marius1982.11 said:

Verifica in acelasi conditii nivelul . Lasati prostiile cu o data pe saptamana,pai daca trebuie sa o forjezi o data pe saptamana doar de dragul dpf,atunci mai bine renunti la tdi

Este o recomandare,asta ca sa ai un DPF functional mai mult timp.;) Poate ai sa citesti putin de regenerare pasiva....

In oras nu vor fi indeplinite conditiile de regenerare...vezi speta de mai sus.

Asta este diferenta dintre o masina cu 140.000 km cu DPF colmatat total si una de 340.000 cu un DPF care mai duce lejer 80-100.000 km

Si da TDI cu DPF clar nu este o masina pentru mers  urban.

Ce te faci daca utilizatorul face mai mult de 300 de km pe saptamana urban???

Intrebarea este retorica.....!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, vlahdacoroman said:

dragilor,

 

Ce te faci daca utilizatorul face mai mult de 300 de km pe saptamana urban???

Intrebarea este retorica.....!

Eu fac pe saptamana cam 200km numai in oras. Normal pe mine ma intereseaza sa am grija de masina, implicit de DPF, de aceea voi incerca macar lunar sa fac un drum mai lung pe autostrada. Poate chiar sa merg la soacra, desi nu este lucrul cel mai placut! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, detin un Passat B5 din 2001 101 CP TDI cod avb si recunosc sunt nou in lumea dieselelor si al Passaturilor si sunt nedumerit legat de o chestie la care nu vreau sa primesc teapa...
De ieri brusc m-am trezit ca masina imi scoate mult fum alb,vapor cemai.. motorul cald temperatura optima, cand verific uleiul da, il vad ceva mai scazut, era aproape de minim in ideea in care eu il mentin intre minim si maxim, ok i-am pus ulei si la fel, fumul persista si are un miros de ars...m-am dus la mecanic si el imediat..gata turbina e pe duca..trebui dat jos trimis la reconditionat..ma costa 1000 de lei plus manopera curatat, filtre etc..inca vreo 600 de lei...dar in acelasi timp o cunostinta mi-a spus ca a patit la fel si desi a reconditionat turbina si a platit o gramada de bani fumul alb persista si cand colo de vina a fost filtru epurator care era infundat complet.....acum nu stiu ce sa cred...tin sa mentionez ca masina trage foarte bine, la fel ca inainte, nu a manifestat nici o forma de slabire, dar fumul si consumul de ulei ma pune pe ganduri...tin sa mentionez ca mecanicul mi-a gasit ulei pe tubulatura de la intercooler dar putin nu mult, gen un litru cum mi-a zis cineva caruia i sa defectat turbosuflanta..plus ca a lui numai tragea mai deloc..a mea merge bine inca...
Ceva sfaturi din cunostinte sau experiente mi-ar prinde bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
nicku8801@yahoo.com

Am si ei o problema la passat ul  meu cu fumul alb mia dat de câteva ori in mers destul de mult si la vitezei si turati diferite. Iar pe tester si injectoareorele  si Turbina sunt in parametri. Care poate fi cauza. La un drum de 2500km mia dat cam de 4 ori. Masina este un  b6 din 2007 iar motor ul are 70000 de mi km

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicku8801@yahoo.com
On 16.01.2017 at 20:52, EEXCALADE a scris:

Regenerarea filtrului de particule?

Da cand am facut testerul aveam 140km de la ultima regenerare. Dar de 4-5 ori in 2500km, este normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ,vezi daca fumul e doar pe perioada regenerarilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutari, de cateva zile Golful meu VI Variant (1,6 /105/CAYC- 200K km- Germania) a inceput sa scoata acest fum alb impreuna cu un miros intepator. Am verificat nivelul uleiului si ce mai puteam eu verifica (avand in vedere ca nu cunosc multe pe partea mecanica) si nu am gasit probleme. Azi, insa, mi-a aparut si martorul DPF (dupa 3 zile de afumat lumea in trafic in care am condus masina pe distante scurte - munca/acasa). E posibil ca DPF-ul sa fi inceput regenerarea inainte ca martorul sa se fi aprins? Sau e altceva mai grav? Oricum am facut o programare in service pentru maine dar as vrea sa stiu daca trebuie sa imi fac griji. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerare dpf ,cayc-ul cere drum mai lung dupa 2-3 zile de oras

Iesi 15 min pe autostrada si se rezolva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

va salut,  problema 2.0 tdi, cod motor bmm si anume: pe esapament scoate f mult fum alb-albastrui de cele mai multe ori cand sunt in aglomeratie si nu scoate in mers ci cand stationez la semafoare pt aproximativ 2 minute dupa care nu mai scoate, misc masina pana la urmatorul semafor iar scoate pt 2 -3 minute un fum de acopera toata masina (n am vazut in viata mea atata fum) dupa care se opreste subit, si tot asa. nicio o eroare pe tester, masina intra si in limpmode destul de des, posibil si motorina in ulei deoarece la ultimul schimb avea mult pe joja. precizez ca masina are soft asta ce mi a zis proprietearul de la care am luat o. masina porneste la sfert si dupa o saptamana de stat, deci nu s oringurile de la injectoare, trage de rupe, am fost la mai multi mecnici si nu stiu cu ce sa inceapa, raspunsul lor a fost sa am grija sa verific mereu joja

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul miroase a motorina sau a ulei ? Verifica etansietate oringuri injectoare si presiune gaze carter

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, EEXCALADE said:

Fumul miroase a motorina sau a ulei ? Verifica etansietate oringuri injectoare si presiune gaze carter

nu, fumul miroase a incins, masina in momentul in care scoate fum nu prezinta nici un simptom (oscilatii turometru sau mers nereguat). poti sa mi recomanzi pe cineva in bucuresti sau pitesti?! o sa iau in considerare raspunsul tau, ms fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Salut.De 2 zile masina mea manifesta cateva simptome care pe mine ma duce cu gandul la defectarea turbinii.Mult fum alb fie ca este motorul rece fie ca este cald si mi-a cam disparut jumate de litru de ulei .Antigelul este curat si nu lipseste ,uleiul este negru.Ce spuneti ?

Modificat de undertacher2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

juma de litru in cati km.?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!