Jump to content

Zgomot motor


ioco
 Share

Postare recomandată

Aha. Iata deci cum partea cu culbutorii nu se confirma.

Revenind: cred ca m-am grabit putin cu diagnosticul si l-am indreptat catre "worst case scenario". Ar mai fi o necunoscuta in ecuatia asta (pe care am omis-o!!!) si anume cureaua de anexe (de alternator) si rolele de pe traseul ei. Ar trebui sa faci o pornire dimineata si cu cureaua de anexe demontata ca sa vezi daca zgomotul este in continuare acolo. Nu este exclus ca el sa fie produs si de o rola de pe traiectul curelei de anexe. Acum, ce sa zic, este putin mai dificila operatiunea de demontare curea anexe dar daca esti un tip putin mai tehnic o scoti repede la cap.

No, in rest, ca sa te linistesti putin... situatia nu ar trebui sa fie grava. Cum ziceam, daca ai schimburile de ulei facute la vreme, daca acum in motor ai uleiul la nivel, este complet prematur sa cautam cauze in motor, in opinia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu (iarasi) probleme de zgomot. Cind il apuca (am patit-o si la rece, si la cald) clantane de zici ca l-au apucat frigurile (uneori parca clantane mai multi deodata, de obicei nu). Nu am gasit nici o regula de gen cit il tine si cind il apuca.

90kkm, distributia schimbata odata (varianta fara intinzator, la un moment dat incepuse sa clantane dar regulat si nu asa de tare). Din cite stiu nu am tacheti hidraulici deci cade varianta cu nu se umfla. Uleiul e proaspat (magnatec 10w40) si nu pierde (maninca doar antigel dar nu pare sa ajunga in ulei).

Am capac pe motor si asta ma deruteaza un pic cind incerc sa identific locul de unde clantane.

Din pacate nu clantane pina la service asa ca pina nu se generalizeaza mai greu sa o duc la mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,si eu tot cu clantanitul (tacanit ca de culbutori dar mult mai accentuat)asta iritant.

la mine se aude de 1an 2,maxim.

ieri am dat cureaua de accesorii jos si am pornit masina fara aceasta,si tot se auzea.

din cate mi-am dat eu seama, se aude din partea de jos a motorului.partea cu galeria cum se vede in poza ,zona incercuita cu rosu.

cred ca este cam nasol???masina are 60000 km,distributia schimbata la 50000 km.

post-28990-1270814284_thumb.jpg

post-28990-1270814284_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,legat de problema expusa mai sus,este posibil ca un culbutor(tachet),sa ramana blocat si din aceasta cauza sa se auda clantanitul asta???

sau care sunt simptomele cand ramane blocat??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacane. E posibil sa fie vreunul bocat. Trebuie totusi investigat amanuntit.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,BLITZ

ce se poate intampla daca merg cu masina asa(cu tacanitul asta)??

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff, e greu sa iti raspund Cristi. Trebuie in primul rand investigata amanuntit problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Profitind de faptul ca motorul a inceput sa tacane aproape permanent, am putut in fine sa duc masina la service. Concluzie, schimbat tachetii (care s-au dovedit a fi totusi hidraulici) si constatat ca pe circuitul de ulei s-a depus un fel de mizga de culoare intunecata. Am folosit doar ulei Aral si mai nou Castrol.

Exista vreo metoda de a curata depunerile alea fara sa desfaci motorul (ceva ce se pune in loc de ulei pina curata)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare

Am un unchi ce poseda o skoda fabia motor 1,4 16V 75 CP din 2003. Nu stiu sa va spun ce tip de motor are sau alte detalii. Cert este ca am facut cateva ture cu ea si in timp ce rulam cu 70-80 Km/H, acceleram sa schimb in treapta 5 am inceput sa aud o bataie la motor si chiar sa o simt si in pedalier. Bataia persista si in treapta 5 pana pe la 110-120 Km/h. Mai are cineva problema asta, sau imi poate spune si mie cineva ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt necesare mai multe detalii despre bataie. Este ritmica si creste/scade odata cu turatia motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt necesare mai multe detalii despre bataie. Este ritmica si creste/scade odata cu turatia motorului?

creste si scade odata cu turatia motorului, dar numai dupa ce depasesc 80 Km/h. Nu exista nici un martor aprins in bord, nu are alte simptome. La relanti toarce frumos, merge rotund nu are intreruperi si nici trepidatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Profitind de faptul ca motorul a inceput sa tacane aproape permanent, am putut in fine sa duc masina la service. Concluzie, schimbat tachetii (care s-au dovedit a fi totusi hidraulici) si constatat ca pe circuitul de ulei s-a depus un fel de mizga de culoare intunecata. Am folosit doar ulei Aral si mai nou Castrol.

Exista vreo metoda de a curata depunerile alea fara sa desfaci motorul (ceva ce se pune in loc de ulei pina curata)?

poate te ajuta topicul asta http://vwforum.ro/index.php?showtopic=48678

salut,si eu tot cu clantanitul (tacanit ca de culbutori dar mult mai accentuat)asta iritant.

la mine se aude de 1an 2,maxim.

ieri am dat cureaua de accesorii jos si am pornit masina fara aceasta,si tot se auzea.

din cate mi-am dat eu seama, se aude din partea de jos a motorului.partea cu galeria cum se vede in poza ,zona incercuita cu rosu.

cred ca este cam nasol???masina are 60000 km,distributia schimbata la 50000 km.

distributia e pe lant? daca da, sunt sanse sa fie lantul sau pinionul. in orice caz trebuie desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare Am si eu o problema , azi am auzit un zgomot ciudat in timpul mersului si vine de la cureaua de la alternator, numai atunci cand accelerez , ca un fluierat STIE CINEVA CE SA AIBA ? Sau cum tre sa rezolv problema singur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu, solutia cea mai simpla, si dupa cum ai spus, ca vrei s-o rezolvi singur, este praful de talc, pe care il aplici pe curea, si o sa-i treaca fluieratul, sau o curea noua, asta daca esti sigur ca sunetul vine de la curea nu de la rulmentii din alternator, sau rulmentul intindere curea. Chiar vrei tu singur? :lol: :emthup:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema cu niste zgomote ciudate am si eu, niste pocnituri/batai la motor. Am sa va detaliez cat pot pentru ca e problema veche, cam de un an, asa ca am putut sa imi fac o idee si sa urmaresc zgomotul.

Se manifesta numai si numai cand afara e sub 10 grade, pe la 5 grade sau mai jos se aude cel mai bine si numai cu motorul rece. NU se aud numai cu motor rece, conditia e sa fie motor rece si frig afara, pe toata perioada verii zgomotul a lipsit cu desavarsire.

Deci...pornesc motorul...nu se aude nimic, chiar daca accelerez puternic, bag in viteza, intra usor, nici un zgomot, eliberez ambreiajul si in momentul de sarcina cand masina se pune in miscare aud niste batai/pocnituri de la motor destul de puternice. Daca accelerez puternic, indiferent de treapta de viteza nu se mai aud.Se aud la turatie mica, dca bag din treapta 1 in 2 sau din 2 in 3...in momentul de sarcina dupa ce eliberez ambreiajul si incep sa accelerez atunci se aude. Nu tine mai mult de 3-4 minute dupa ce plec cu masina, deci nu trebuie sa se incalzeasca motorul sa se opreasca zgomotele...dupa 3-4 minute nu se aude nimic , merge de zici ca e nou.

Mentionez ca am 170.000 Km la bord si nu am schimbat niciodata deistributia, care e pe lant. E posibil sa fie de acolo? Oricum intentionez sa o schimb luna viitoare, sper sa fie de acolo. Astept pareri sau sugestii, poate v-ati intalnit cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezovat problema . Am mers cu ea la un service si a avut o rola de la intinzator dusa , asa ca am luat comandat una si am scapat ieftin 90 rola si 20 mana de lucru .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salut...am si eu o problema...qm o fabia 1.4 mpi ...se aude un tacanit la motor exact pe mijloc...dar deodata cu tacanitul am diferente de turaj adik creste-scade 800-900 si da o impresie ca si la evacuare a fi o problema.... tacanitul nu persista ... dupa 2500 de ture disparei cand e rece, cand e cald se aude foarte incet ( mentionez ca am facut akum o luna schimbul de ulei , schimbat filtre si curatat clapeta de acceleratie )

si am uitat sa adaug ca atunci cand o accelerez in treptele 1 2 3 merge in suturi...accelereaza si pentru o fractiune d secunda nu mai trage si tot asa pana schimb in treapta 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite cam asa ceva?

am inteles ca al tau e mpi, dar ca idee:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!