Jump to content

Bataie Si Tacanit Urat


AB-05-ZYC
 Share

Postare recomandată

Salut baieti, imi cer scz daca mai e vre-un topic pe tema asta ca eu am cautat dar nu am gasit...

Am dat de necaz la masina din semnatura, acum vreo 4 zile am pornit masina, am lasat-o ca de obicei sa isi traga ulei si sa, se incalzeasca putin si am plecat la plimbare...nimic suspect nu se auzea inauntru, iar cand am oprit si m-am dat jos sa merg pana la un magazin imi tacanea ceva la motor...m-am urcat am tras capota si am accelerat-o usor, suna ca un tachet...pe urma m-am uitat la ulei mi se parea mai gros in comparatie cu uleuiul altui passat al unui prieten...am zis ca nu e nici un necaz ulei uzat s.a.m.d (tin sa mentionez ca am mers vreo 18000 cu uleiul respectiv si asta in decursul unui an). A doua zi ii schimb uleiul, nici o schimbare iar pe urma am auzit ca se aude si un "bubuit" in filtrul de aer, iar motorul vibreaza mai tare ca de obicei...azi am dus-o la tester nu a gasit nimic.

Intrebare: a-ti mai patit careva asa ceva? Ce poate sa fie? Vreun tachet spart sau uzat si din cauza lui sa nu inchida vreo supapa si sa "bubuie" in filtru? sau ceva mai grav supapa arsa sau biele indoita? Ce pot sa va mai zic e ca masina nu este forjata(cel putin de cand este la mine de un an si ceva) pt ca este automata si cand vreau sa "dau dupa ea" numa ma enervez.

Astept parerile voastre daca a-ti patit careva asa ceva. Numai bine va doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a patit nimeni asa ceva? Chiar numai eu???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-s specialist in motoare de Passat, dar din ce descrii tu se pare ca e vorba de o tija de culbutori indoita (daca la Passat are asa ceva), la o supapa de admisie, sau un culbutor dereglat. Cel mai bine mergi la un mecanic specialist sa asculte el motorul.

P.S.: se scrie "ati", nicidecum "a-ti".....ma enerveaza greselile astea elementare... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul ca un bubuit , sau ca o bataie care se aude in partea dreapta din cand in cand e cauzat de supapa EGR , daca o sa bagi o motorina Euro 5 de la MOL si o sa faci cateva drumuri lungi o sa dispara zgomotul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

walker, nu se aude intr-un loc neidentificat sau in zona EGR-ului, am dat jos filtrul de aer si clar de acolo provine zgomotul...

Oricum mersi, pana la urma intentia conteaza :)

Modificat de R_a_z_v_a_n
Te rog nu mai da QUOTE la mesajul anterior. Citeste REGULAMENTUL.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Unul sau mai multi tacheti hidraulici au cedat si sigur din cauza uleiului. Ai cumparat ulei din Romania pentru 15.000? Daca da, nu-ti recomand sa mergi mai mult de 10.000 Km deoarece sunt facute in Romania nu in Germania asa cum Nemti le recomanda pt 15.000 sau mai mult.

Cumparat ulei Romanesc "ARAL" 10 W 40, indoit 2 biele si 4 tacheti dusi, am verificat motorul cu amanuntul, pompa ulei circuit, totul OK, verificat ulei si am ajuns la concluzi ca era cam suspect in comparatie cu altul nou de acelasi tip, cumparat dupa reparatia motorului, specific ca motorul era un DOHC de Cielo.

Ce puteam sa fac sa merg la Protectia Consumatorului? :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Azi dupa ce mi-am reparat racordu la frana si am plecat cu masina la o proba pe stradute, i-am cam dat eu tare in pedala si motoru era rece, dupa ce m-am oprit am sesizat un fel de tacanit/bataie undeva in zona celor trei injectoare de pe partea dreapta a motorului find motor in V. Zgomotul apare si dispare singur din senin. Aveti idee ce poate sa fie? Sa se blocheze vre un injector si sa isi revina ? Dispare pana la urma singur, sau e nevoie sa intervin cu ceva? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.Aceeasi problema o am si eu...se aud bufnituri regulate in filtru de aer la relanti si in mers...daca scot filtru de aer se aude si mai tare,masina trage f bine dar sunetu ala ma dispera.Cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fie o supapa indoita sau un tachet picat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vorba de supapa egr.clapeta poate fi blocata sau chiar rupta.o puteti verifica la un service.eu am patit la fel la un passat si am fost nevoit sa schimb egr pentru ca membrana era rupta din cauza funinginei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariobos, ridica capacul la culbutori si verifica cu atentie:

-starea camelor: sa nu aiba uzuri, pilituri, riduri etc, ele trebuind sa fie oglinda; [va trebui sa invarti usor de motor][examinare cu ochiul si cu unghia]

-starea tachetilor: - prin apasare usoara cu surubelnita, sa nu aibe joc. se verifica cand nu e apasat de cama;

- sa nu aibe uzuri (scobituri) [eu am gasit unul gaurit, iesea arcul iar cama corespunzatoare era rotunjita bine]

-starea rolelor de la culbutori: sa nu fie vreuna cu joc prea mare, cu ace sparte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut ieri galeria de admisie,am dat-o jos si cand am pornit motoru se auzea f tare bufnitura aia la gaura din dreapta cum stai cu fata la masina aia din stanga era ok dar asta din dreapta bubuia de zici ca,,,,asta cu galeria de admisie data jos.nu stiu daca e de la egr...deci bubuiala se aude la gaura din dreapta cum stai cu fata la masina galeria fiind data jos.

si inca ceva...ieri cand am dat jos galeria de admisie,la furtunu ala gros cu insertie metalixa ce duce spre egr,la partea din fata in partea de catre radiator jumatate de garnitura nu mai era,jumate era prinsa pe teava si jumate niciunde.posibil s-o fi tras undeva inauntru si sa blocheze vreo supapa sau ceva? deci la gaura din dreapta se aude f tare cu galeria de admisie jos.

Modificat de mariobos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e prea bine sa desfaci galeria de admisie aer si sa pornesti motorul. Nu stii ce iti poate aspira inauntru. Si oricum tot nu ai ce sa vezi la motor pe acolo. Desfa capacul de deasupra motor si vezi la culbutori, tacheti, ax came. In topicul "Motorul parca e de tractor" tot la Pasat B5, spre sfarsit, am pus niste poze cu ce am gasit sub capac. Daca mai lasam sa treaca timpul puteam face varza motorul. Tachetul ala gaurit nu mai avea mult pana s-ar fi facut bucati. Iar masina mea mergea bine, nu consuma ulei, nu scotea fum si tragea aproape la fel de bine ca in zilele ei bune. Mica diferenta de putere o puteam pune pe seama motorinei.

Stai linistit cu garnitura aia rupta, chiar daca ar fi putut ajunge in admisie, materialul ala nu avea cum sa stea lipit de scaunul vreunei supape si sa o blocheze

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am lasat masina la service....is curios sa vad care a fost treaba si cu ocazia asta schimb si distributie si ulei si tot.daca nu e de la bucata aia de garnitura inseamna ca s-ar putea sa fie vreo supapa blocata? sper sa iasa totu ok si sa fie bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bucata de garnitura intrata acolo poate fi sigur cauza bubuiturilor pe care le auzi. E semn ca scapa compresia pe galeria de admisie ..pentru ca supapa nu mai inchide bine. Rezolvarea problemei o vad cam complicata pentru ca totul depinde de situatia in care se gaseste supapa, adica poate fi putin stramba fara ca acea bucata de garnitura sa mai fie pe acolo sau eliminand bucata de garnitura sa elimini problema. Cel mai nasol e ca aproape pentru ambele operatiuni tb data chiulasa jos..

Tachetii hidraulici daca se strica de obicei nu iti deschid supapa sau o deschid putin si fac zgomot mare...dar nu pe galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.Se pare ca am probleme mari...am vb azi cu mecanicu si am tacheti cazuti si axa cu came uzata.Deci tre sa scot la bani de ma doare capu si plus ca schimb si distributia.Va mai tin la curent... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamanile trecute am avut si eu un caz asemanator . 2 tacheti erau sparti , gauriti .

Colegul Cosmin stie ca i-am pus la telefon sa asculte halul in care batea motorul .

Faza este ca la cilindrul 3 deja aproape ca nu mai era tachet si simptomul era de injector blocat la +3 .

Am pus injectoare noi dar orice puneam la nr3 tot se bloca .

Pana la urma s-a desfacut motorul si s-a gasit tachetul gaurit pe centru .

La fel ca si la tine se auzea bataie in filtrul de aer .

Costurile sunt undeva pe la 2500 de lei (axa +tacheti+cuzineti ).

Ai grija sa reglezi bine pompele-injector si avansul dupa ce pui piesele noi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariobos ti-am spus de tacheti si axa came. Vezi ca si eu am patit la fel. Vezi topic "Motorul parca e de tractor". varianta cu garnitura ramasa pe scaun supapa si sa blocheze supapa are probabilitate aproape zero, caci bucata de garnitura nu adera la metal (scaun supapa sau supapa) si chiar daca la un ciclu motor o prinde supapa intre ea si scaun la urmatorul ciclu va fi absorbita in cilindru deci oricum nu ar bloca supapa la infinit. Cred ca garnitura ta s-a rupt la desfacere si a cazut si nu ai observat.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mslo: ai avut dreptate....aceeasi chestie e si la mine si cum zici tu probabil a cazut bucata aia de garnitura la desfacere...masina e in service,schimb ce trebuie si asta este...macar dupaia nu mai am treaba...si axe si distributie si ulei si filtre si.... :blah_: si nici uleiu nu era care trebuia,io bagam castrol edge 0w30 cu 60 ron litru si cica nu trebuie dinala ca e prea subtire,trebuie 5w40 ca e mai gros si nici axele nu se mai uzeaza asa repede.asa invata omu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca citesc cele intamplate tie, fac o legatura intre uleiul Castrol 5W30 sau 0W30 (nu mai stiu exact) LL3 si motorul AKN de pe A8-ul unui unchi de-al meu. Si el a patit acelasi lucru. Motorul a mers ok cativa ani, dupa ce l-a adus din Germania. La nici un an de folosire a uleiului Castrol sus mentionat, au picat axele cu came si cativa tacheti.

Cost total al reparatiei cu tot cu cureaua de distributie - 8.200 ron acum un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma innebuni cu castrol, ca si eu am avut castrol ultima oara. Si sa stii, daca ma gandesc bine, masina a devenit zgomotoasa dupa schimb ulei (nu imediat). Inainte am avut parca ulei mobil. Maine ma duc si imi cumpar valvoline. Castrol este acum facut tot in ungaria

Ai grija sa reglezi bine pompele-injector si avansul dupa ce pui piesele noi .

Pentru avans am gasit postul tau. perfect.

Pentru PD-uri ce trebuie facut?

Asta sa fie cauza pentru care am consumul un pic mai mare? 0,8l/h in loc de 0,6-07l/h respectiv consumul mediu cu aprox 0,5-1l/100km

Mersi

Daca tot esti in service, nu ar strica sa arunci o privire si la cuzineti la vilbrochen

Cosmin, ai dat baia jos, te-ai uitat?

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, inca nu m-am uitat. Poate nici nu voi ajunge s-o fac. Mai bine pun alt motor mai mare.

Referitor la avans, da. Acesta influenteaza consumul, inclusiv cel de la ralanti. Testat de mine pe masina unui coleg. Daca ajungi cu avansul pe la +2 o sa ai consumul sensibil mai mic, insa masina va deveni mai lenesa.

Il reglezi din cele 3 suruburi de pe fulia axului cu came. La tine in mod sigur trebuie facut acest reglaj, din moment ce ai inlocuit axul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut!

Am si eu o problema asemanatoare.... la motor 1.9 SDI cod motor AQM, si anume: zgomot asemanator unei tobe de esapament sparte si tacanit (ca de ceas) in compartimentul motor. Am fst cu ea la mecanic si a zis ca am un cilindru/tachet hidraulic uzat si nu mai inchide corect o supapa de admisie, si atunci cand se face compresia in cilindrul respectiv, o parte din amestecul carburant iese pe langa supapa si da in galeria de admisie, filtru de aer... etc.

Acum apare o problema

A zis ca a mai lucrat pe motoare de la VW de tip SDI dar nu stie daca in cazul motorului meu pentru schimbarea acelui tachet (sau mai multi care or fi uzati) este nevoie sa dea si chiulasa jos sau merge doar demontand capacul....pentru daca ar da chiulasa jos ar s-ar complica treaba si costurile ar fi sensibil mai mari.... adica garnitura noua, completare cu ulei, antigel... implicit manopera mai mare.

Deci va rog mult de tot ...cei care stiti sau ati avut aceiasi problema sa imi spuneti si mie la ce sa ma astept.

Va multumesc!

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru schimbarea tachetilor se da jos distributia, axele cu culbutori si axul cu came. NU se da jos chiulasa.

Problema ar fi sa fii sigur ca e de la tacheti. Eu i-am schimbat, impreuna cu cuzinetii axului cu came si tot la fel face. Deci problema mai poate fi si prin motor (pistoane, bolturi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

O sa o desfacem si o sa vedem (daca se poate) ce este la interior.... ca orice om .... sper sa nu fie ceva grav... ramane de vazut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salutare!!deci sa inteleg ca daca schimb axul cu came si tachetii trebuie neaparat reglat avansul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!