Jump to content

Posesori de Tiguan 5N & 5N2


quatro2
 Share

Nivel de echipare, motorizare, cutie de viteze  

214 voturi

  1. 1. Nivel de echipare

    • Trend&Fun
      36
    • Sport&Style
      110
    • Track&Field
      64
  2. 2. Motorizare

    • 1.4 TSI 150 CP
      40
    • 2.0 TSI 170 CP
      9
    • 2.0 TSI 200 CP
      7
    • 2.0 TDI 140 CP
      119
    • 2.0 TDI 170 CP
      35
  3. 3. Cutie de viteze

    • Manuala
      159
    • Tiptronic
      51


Postare recomandată

Ha,ha, prima impresie!

Nici nu mi-au livrat masina și românașii deja își dau în petic; concret, 3 zile transport Germania-Curtici și 10 zile livrare și transport de la Curtici la Constanța. Asta nu e țară, e casă de nebuni.

Mașina achitată integral, cu încasarea banilor confirmată... Adică măgărie pe banii mei.

Sper să fie singura nemulțumire!

P.S.

Am un amic care m-a luat la mișto, cică să mă duc singur la Curtici să mi-o iau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Danmarc

    33

  • Andy_B

    26

  • andreihey

    15

  • Vlad F Buc

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu e magarie. E birocratia tarii noastre. Face 10 de cand e la curtici. Nu pe drum. La curtici sta una sau doua zile, 2-3 pe drum, vreo 2 zile la dealer pentru formalitati de livrare, adica acte. Parantez, eu am fost azi sa iau certificat fiscal pe firma. Stii cat dureaza? 3 zile. Stii ce face? Se uita in baza de date daca am datorii, adica max 5 min, scoate la imprimanta si semneaza. Asta la anaf sect3 dureaza 3 zile. Ce sa te miri ca masina ta vine asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate o fi si birocratie dar eu cred ca e intretinuta si stimulata si de jmecherie.

Normal, in momentul in care am toata suma achitata, repet, toata suma achitata, ar trebui sa ma sui in masina in secunda 2.

Dar nuu, ei nu misca masina din Curtici decat dupa ce au toata plata confirmata.

Timp de 10 zile stau cu fundul pe banii mei (destul de mult peste un miliard), iar masina este, tehnic, a mea.

Hai sa ne gandim cam cate astfel de mliarde se ruleaza si o sa constatam uimiti ca e un mod ne-elegant (putin spus) de a-si face treaba pe banii altora.

Daca pe traseul Curtici-Cta se intampla ceva, cine raspunde juridic?

Si daca tot vorbim de magarii, atunci coeficientul ala de risc valutar ce e? Platim masinile la un curs arbitrar, cu 2% mai mare. Adica dai din start peste 5-600 de euro aiurea, cica daca variaza cursul. Pai cand sa varieze, daca eu am primit pro-forma la ora 9 si ei aveau banii la 10? E problema lor daca fac schimbul valutar dupa cateva zile, nu mai e a mea.

Sunt probleme generale, nu sunt specifice VW, dar toate se incadreaza la capitolul "jumuleala gușterului" sau jupuitul bizonului care a facut greseala sa-si ia masina noua in romania. Pentru ca cei care-si iau masini noi sunt o tinta sigura ( se vedea si magaria numita timbru de mediu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e general vw. Tu achiti o factura proforma la un curs de schimb. Importatorul aduce masina la curtici. Cand este in tara se emite factura fiscala. Aici intervine diferenta de curs. Pentru ca trec cateva zile bune intre cursul de schimb al proformei si cel al facturii finale. Este smecheria statului roman. Asa este la toti dealerii mai putin im cazul in care masina este in curte la dealer tu achiti iar peste cateva ore poti sa o iei. In cazul tau si la mine la fel am platit diferenta de curs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta am spus, ca nu sunt specifice VW, sunt specifice sistemului "ticăloșit".

VW nu face nimic diferit de ceilalți dealeri; am patit asa si la Reno, si la Ford :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit de luni, marti l-am ridicat de la reprezentanta.

Primele impresii: bine inchegat, finisaje OK (nu de exceptie totusi, asa cum se zice despre nemti). Bordul cu plastic OK, in schimb fetele de usi sunt mai nasoale decat la Logan. E un plastic negru si aspru de te apuca sila. Zona centrala a bordului pare expusa la zgarieturi, mai ales in jurul afisajului. Pielea de pe volan este foarte placuta insa, desi si aici senzatia e de fragil. Sper sa nu se jupoaie prea repede.

Motorasul de 1.4 e o surpriza placuta: trage surprinzator de bine, evident cu consumul de rigoare. Senzatia e aproape ca de diesel, mai ales la cuplu, in mers. Nu ma agit, a absurd sa trag concluzii la 2 zile numai. Pot doar sa-l compar cu 1.6 de pe Megane-ul nevesti-mii (vandut) si care era mult mai puturos si infinit mai zgomotos.

Antifonare buna spre foarte buna, motorasul e super-silent si restul masinii aproape la fel. E confortabila la rulaj, nu ca Renault-ul Latitude dar nici nu are duritatea cu care ne-au obisnuit masinile germane. Aici cred ca au o contributie semnificativa si anvelopele pe 16 si cu talon de 65. Asa ca pt iarna am sa iau tot pe 16 si nu pe 17 cum ma batea gandul.

Cu Parc-assist-ul e distractie; s-a achitat cu brio de prima parcare facuta, desi, daca te inveti cu masina, cred ca poti parca mult mai repede singur. E bun insa pt puturosi si cucoane, mai ales ca destinatia masinii e nevasta-mea.

Problema e ca, din vate vad eu, s-ar putea sa raman eu cu Tiguanul pt ca nevasta-mea, in 3 sapatamani, s-a obisnuit cu Latitudele si a zis va vrea sa-l tina pt ea :(.

Sunt primele impresii, destul de seci si dezlanate, dar e destul de devreme si mai stau sa se sedimenteze. Per total masina isi face banii, cel putin in varianta cu discount. In varianta normala ar fi costat in jur de 31-32 de mii si banii aia nu si i-ar fi meritat.

Si o prima impresie negativa: la oprire, chiar si dupa un drum scurt, ventilatorul electric de pe radiator merge de zici ca a inebunit. Cel putin 3-5 minute dupa oprirea motorului. Si e si foarte zgomotos, aproape de huruit.

Asta in conditiile in care nu e vara si nici exploatarea nu e foarte heavy. Acul de la apa nu sare de 90 de grade (eu stiu ca ar fi trebuit sa stea pe la 80). O fi vreo chestie de termostat sau de releu, o fi normal? Mai vedem.

O sa spuneti poate ca e normal, nu contrazic si oricum e mai bine asa decat sa crape vreun furtun, dar la toate celelalte masini pe care le-am avut ( si credeti-ma, au fost destule), nu am avut un astfel de comportament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe cele mai mari calduri din vara trecuta am avut tot 90 de grade.

S-ar parea ca este bine calculata racirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu asta ar fi problema, am remarcat si eu ca este foarte stabil la 90. Problema e ventilatorul ala care merge ca bezmeticul si se si aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neaparat o problema - si la mine porneste ventilatorul dupa oprirea masinii, si face asa de cand am luat masina acum mai mult de 5 ani.

Am o intrebare off-topic - la modelul nou de Tiguan au pus telescoape la capota, sau tot tija aia de toata jena a ramas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine tot la 90 sta indiferent ca-l omor prin paduri , serpentine sau noroaie...dar am aflat de ce !!! are un cuisor batut in ceas care nu-l lasa sa creasca mai mult :sly: :10[1]: ...glumesc desigur. Ventilatorul merge normal si dupa ce se opreste motorul dar abia se aude si cu capota ridicata . Ar fi bine sa te duci la reprezentanta sa le arati si eventual sa mai asculti si alte masini . Nu cred ca a venit cu probleme la rulment, poate ceva din apropiere care vibreaza cand porneste...S-al stapanesti sanatos ! (eu abia dupa un an am lasat-o sa se parcheze singura ca ma streseaza cand vad ce repede se roteste volanul si ce aproape trece de masina din dreapta cand da cu spatele :icon_thumleft: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Andy_B

Tot tija :( ; are ea un capat portocaliu aprins dar, vorba ta, tot jenanta e la clasa asta de pret. Pana si Megane 3 avea telescop, dar asta e. Normal ar fi sa nu ma interseze o buna perioada de timp ridicarea capotei, in afara de lichidul pentru spalator  :).

 

@Alex-S

Multumesc de urari.

Asa e, nu mi se pare anormal sa mearga ventilatorul, doar zgomotul mi s-a parut putin cam mare. Mai stau sa se mai lase putin masina.

 

 

Am alta intrebare (deh, masina noua...)

 

La pornirea de pe loc (atat inainte cat si in marsarier), se aude un usor click (de parca ar cupla un releu), urmat de un usor huruit, cred ca din zona transmisiei. Este foarte foarte discret si dispare dupa primii metri de rulare.

Specific ca acel click e diferit si separat de zgomotul (pe care-l cunosc) de ambreiaj cuplat/decuplat. Seamana, asa cum am spus, a click de releu.

Huruitul care urmaza click-ului pare a fii un zgomot de frecare, la un nivel audibil cu mult, mult mai scazut. Dupa ce masina intra in regim de deplasare, zgomotul dispare inca din treapta I.

O fii ceva miscare prin cutie, diferential, pe la cardan, etc?

Eu nu am mai avut 4x4 si ma gandesc sa nu fie ceva regalje sau ajustari pe care si le face singura pana-si distribuie tractiunea si porneste efectiv.

 

Sper sa fie din categoria "asa face toate"  :).

 

Stima.

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai auzul prea fin, sau mergi cu geamul deschis si auzi toate alea. Nu le mai baga in seama. Ai garantie 4 ani. Crapa, asta e... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa am urechea usor deformata de la stetoscop :D .

Oricum nu-mi fac probleme, eram doar curios si, in general, imi place sa stiu cam cum lucreaza mecanismele.

Ca sa nu mai zic ca toate zgomotele astea dispar daca ai muzica pornita :10[1]: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca mai este un Taxonom pe Forum. :D Daca vrei iau bisturiul si-i facem o cutio-tomie exploratorie :10[1]: . Eu m-am lasat de asta dupa ce am vazut multitudinea si  ordinea de fire din bord (nu m-am lasat pana nu am dat ceva plasticaraie jos) asa ca acum  ma multumesc cu "matele" de la spital .Cu toata stima :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D

De acord cu explorarea dar sa nu o bagam dupa aia in ATI vreo 2-3 saptamani.

Eu am si varianta sa incerc sa-mi recuperez Latitudele de la nevasta-mea si sa-i dau eu Tiguanu', asa cum, de fapt, era si menirea initiala. La nevasta-mea si daca-i cade cutia pe asfalt nu ar fi vreo problema.

 

Intre timp pot sa va aduc tuturor la cunostiinta ca m-am linistit: am o colega cu un Tiguan identic (1.4 TSI, 4M), luat prin octombrie. I l-am luat azi putin la condus si "face exact la fel". Aceleasi zgomote la pornire (click-uri, clang-uri, etc), cu mici diferente date de rodaj probabil.

Cu ventilatorul nu m-am lamurit inca, eu il consider prea zgomotos; cand ma duc sa iau cartea de identitate de la dealer o sa-i pun nitel cu urechea pe acolo. Poate ramane vreunul cu ea agatata in ventilator :tuktuk: .

 

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te sperii putin, poate sa fie si un defect. Suntem 2 pe forum care au avut aceasta problema, nu e rau sa porneasca ideea e sa nu fie in turatie maxima. Daca este in turatie maxima ai o problema cu un senzor sau este un scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danmarc, nu este cumva AC-ul care cupleaza pe recirculare cand treci in R pt a da cu spatele? Dupa ce pleci cu fata, revine la setarile initiale.

Toata treaba asta se intampla pt a nu-ti baga gazele de esapament in masina. Dand cu spatele, trec pe sub masina si ajung la AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel ușor click da, poate fi de la cuplarea AC. E clar un click de releu, de contact, exact ca cel de la cuplarea compresorului.

Huruitul la pornirea de pe loc însă (atât înspre înainte cât și spre înapoi) e clar un zgomot distinct, de ceva angrenaj cuplat la deplasare. El e separat și distinct de zgomotul de releu. Am să-l țin sub observație.

În ceea ce privește ventilatorul, e clar în turație maximă, zgomotul e audibil de la 2-3 metri de mașină, cu capota motorului închisă. Si nu e numai un fâșâit de pale, a aproape vibrație ca de elice de avion.

Dacă am timp, dau o fugă până la reprezentanță, dacă nu, oricum după Paște mă duc să-mi iau cartea de la ei și sper să mă lămuresc.

Ca să nu devin off-topic, cu permisiunea voastră și, evident, dacă va fi nevoie, am să mut discuția pe thread-ul cu probleme de funcționare.

Sper totuși să nu fie cazul :).

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot tija aia a ramas !!! Urat pentru o marca care se respecta !

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bune acuma, cu ce va incurca tija asta?? Tii capota in brate? Deschizi de 2 ori pe zi ca la dacie? Sufli in jiglere? Pe bune va cade cu tronc asa cate o chestie...asa sa avem ce vorbi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de problema tijei ca atare, chiar am spus mai sus ca sper sa nu umblu la capota prea curand.

Era, cred, o chestie de principiu si, oarecum, de blazon.

Daca pana si un parlit de Megane 3 pe care am dat 10500 de euro avea un amortizor la capota motor, chiar nu era un capat de tara sa puna unul si VW pe o masina de 30000.

Nimicurile fac de obicei sarea si piperul in astfel de situatii si, trist, tot ele cad primele victima politicilor de reducere drastica a costurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este vorba de economie. Pe passat ai telescop, pe golf ai, pe jetta ai. Nu stiu care este considerentul pt care nu au pus si la tiguan dar sincer, este ultima chestie care ma intereseaza.

Iar comparatia ta cu renault e cam deplasata. Compari mere cu pere...

Hai sa fim seriosi, hai sa vorbim de adevaratele probleme daca apar. Oricum, topicul de tiguan este net mai putin populat cu probleme decat cel de passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca o fi ceva legat de greutatea capotei sau de ideea de suv, mai stiu eu ce.

Nu cred ca e foarte relevant.

Comparatia cu Renault chiar asta i-a dorit :), desi, daca e sa vorbim de fiabiliate, eu in 13 ani si 5 Renaulturi nu am avut absolut nici o problema.

Legat de fiabilitate, discutia s-ar putea prelungi la nesfarsit si nu am suficiente elemente legate de VW la momentul actual.

Un argument ar putea fi totusi si diferenta covarsitoare de masini, evident in favoarea Passat-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa iti spun ca si eu am avut megane 2 berlina. Oribila masina. Am tinut-o 6 luni. Era pe benzina 1.6. Mortaciune. Dar cel mai mult ma enerva pozitia inalta la volan, imposibilitatea reglarii scaunului si aripile din carton ale masinii. Parca era trabant. Asa ca lasa-ma cu renault ca is varza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine v-am gasit.  De acum o zi sunt fericitul posesor de ... asteptat Tiguanul...(sper maxim 12 saptamani)

1.4 TSI 122 cp, bej metalizat Trend & Fun + volan piele, CD510, camera marsarier, climatronic, jante aliaj 16 ... stiu motor mic, dotari putine dar trebuia sa ma inscriu in 20k + ticheht remat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!