Jump to content

4Motion - caracteristici & mod de funcționare (Tiguan 5N & 5N2)


dadu
 Share

Postare recomandată

Spune-i unchiului tau sa il cumpere linistit si fara sistemul de "off-road". Este mai mult o strategie de marketing, si o porcarie total inutila pe masina. Nu o sa il foloseasca niciodata si nici nu o sa ii simta lipsa.

Eu am incercat masina in toate conditiile, cu toate sistemele si nu am observat nici o diferenta in comportamentul ei.

Iar daca are nevoie sa il foloseasca in regim de off-road sa se orienteze spre altceva, Tiguanul e o gluma pe teren accidentat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Doomy

    4

  • Master22

    4

  • Vlad F Buc

    3

  • dudi_90ss

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

dreptate la voodoo!

pe mine m-a ajutat numai la coborare cand franeaza singur, doar acolo mi s-a parut bun.

in rest, pe drum alunecos mai bine il dezactivezi, ca incepe sa moara motorul si se incing placutele de frana.....treaba incercata de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Pe mine ma interesa mai mult sa stiu daca ii 4x4 permanent, si eu gandinduma ca are 4Motion-ul "classi" ca pe toate modelele VAG stiam ca nu ii 4x4 permanent DAR auzind de aceasta optiune cu un nume care suna bine, ma gandeam ca aceste modele au 4x4 permanent ca si la Touareg de exemplu.

Multumesc de informatii.

Have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Salut.Voi deveni proaspat posesor de Tiguan,mai exact in decembrie si ma intereseaza in ce consta suspensia adaptiva electronic si sistemul XDS(diferential autoblocant electronic).



 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De suspensie nu pot să-ți spun din experiență pentru că nu am; chiar daca mulți vor sări ca arși, tot ce știu e că însuși dealer-ul ( pe care-l cunoșteam bine la momentul comandării mașinii) mi-a spus ca nu face banii. Cât de sportiv poți să te dai cu Tiguanu' astfel încât să ai nevoie de suspensii adaptive (sau adaptative)?

În ceea ce privește opțiunea cu diferențialul electronic, aici am pus și eu botul, ca mulți alții, deși dealer-ul săracul m-a atenționat și mi-a spus că nu e nevoie. Practic, denumirea aia pompoasă e un element extraordinar de marketing și care te duce cu gandul la o transmisie sofisticată, capabilă să te scoată, la nevoie, din cine știe ce blocaj off-road.

În realitate, am înțeles că e un supliment la softul calculatorului care nu are nici o legătură cu off-road-ul ci pur și simplu gestionează mai deștept distribuția puterii către roți în anumite situații de drum și viteză, deci fără nici o legatura cu off-road. Un ESP ceva mai deștept i-aș spune eu, fără a fi specialist.

Probabil că pe forum sunt membrii de la care vei primii informații mai exacte și mai pertinente (și care, sper, să nu mă ia la înjurat) dar, dacă mă întrebi, eu la momentul ăsta nu aș da banii pe niciuna din opțiuni. Mia aia de euro (și ceva) ar putea avea o destinație mai cu folos.

Și ca să păstrăm ideea, vezi că și chestia aia cu parcarea automată e o fiță destul de scumpă și fără de care poți trăi fără probleme. Eu am luat-o pentru că destinatarul inițial al mașinii era nevastă-mea și am zis că o ajută. În ceea ce mă privește însă, în afară de spectaculozitate, pot să-ți spun că parchez mai repede singur decât cu gadgetul respectiv. Probabil că o să ajute la revânzarea mașinii, dă bine ca opțiune pentru clienți.

Stimă.

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danmarc nu vad de ce te-ar injura cineva pt ca ti-ai spus deschis parerea!

Si chiar daca se va gasi vre-un ''bizon'' ......nu pune la inima.

El chiar nu conteaza.

Sint destui aceia care apreciaza sinceritatea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns si numai bine.Astept cu nerabdare luna decembrie pana ajunge masina ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ușor off topic: dacă vreți să participați al un concurs offroad inedit, haideți la 100tracks! 

 

100tracks e o combinație palpitantă între offroad și rally raid! Clasa soft a competiției este dedicată celor ca voi, care doresc să-și pună SUV-urile la treabă și să se distreze în natură. Traseele sunt accesibile și nu mai aveți nevoie de co-piloți profesioniști, ci doar de un prieten capabil să urmărească un track GPS. La fel de bine poate fi și iubita, se știe doar că femeile se orientează cel mai bine!  :icon_bounce:

 

http://100tracks.net/blog/first-step/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Recent m-am intors din concediu care a inclus si vizitarea cetatii Trascau din Alba. Pentru mine "vizitarea" a insemnat doar drumul pana la baza ruinelor adica cat am putut sa ma "catar" cu masina... Curios cum un drum greut la urcare se transforma intr-unul cu emotii si adrenalina la coborare. Eu cu Tigu in fata copii cu Duster-ul in spate. Fica-mea : "cand am vazut ca mergi mai mult in trei roti si o cam iei la vale...". Eu sincer simtind ca aderenta nu era prea buna (pamant plouat recent) am apasat butonul de off si cand am luat piciorul de pe frana masina a inceput sa se miste incredibil de incet parca ar fi putut sa se uite pe unde calca. Trosnete , pocnete de la ABS dar eu practic ma 'tineam" doar de volan (prin gropile existente nu prea aveai ce ocolii) pana am ajuns la baza dealului unde am avut curaj sa apas pe frana ca sa opresc si in acel moment am simtit cum se decupleaza singur modul de "Off Doamne prin ce drumuri m-ai bagat"(de la Tigu citire!). Cu alte cuvinte chiar functioneaza da e cam nasol daca ajungi sa ai nevoie de el... Drumuri bune si asfaltate sa aveti ! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Garda nu este foarte inalta (19cm) dar suficienta pentru dimensiunile si greutatea relativ mica a Tiguanului...

 

Esti sigur? La mine e cam 16,5... 17cm. Si nu doar la mine : 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut!  

Sunt posesor al unui Tiguan 2008   4x4 track & field 2.0 tdi 4x4 buton offroad

Am citit comentariile voastre legate de tractiune si as vrea sa stiu daca stie cineva sigur cum trage fata 90% si spatele 10% ca la mine trage mai mult spatele si fata foarte putin!!! Daca apas offroad se inbunatateste putin dar nu extraordinar...

Cand merg cu el pe zapada am senzatia ca sunt la volabul unui bmw cu tractiune spate (cand plec cu masina fuge spatele),masina este echipata cu roti de iarna

Am pus si un prieten la volan si a plecat de pe loc sa vad care roti trag mai mult si spatele trage mai mult decat fata!

Mie mi se pare ca 4x4 asta e mai prost ca un golf tractiune fata (detin si ungolfuri 6 tractiune fata si ala nu se clinteste de pe drum cu tractiune fata,cauciucuri iarna,si cutie dsg)

Am avut si bmw x5 din 2004 4x4 si toyota rav 4 4x4 din 2007 si cu alea nu am avut probleme insa tiguanul asta 4x4 e degeaba...

Se poate modifica din soft tractiunea? 

Pana la ce viteza se poate merge cu butonul offroad apasat?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu in ce măsura iți poți da seama cum e distribuit cuplul doar uitându-te la mașina. Daca e asa cum zici, cred ca ai o problema. Cuplul ar trebui sa fie mai mare pe puntea spate doar când tractezi ceva. Ai anvelope la fel pe ambele punți, atât ca model cat și ca uzura? Despre modul de funcționare al HALDEX-ului, găsești pe acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se simte cand pleci cu ea de pe loc si am si vazut asta,plus ca e foarte instabila pt o masina 4x4

Am mai acut 4x4 si nu se comporta asa slab!! 

Cauciucurile sunt aceiasi marime si pe fata si pe spate 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu ma insel dar butonul offroad il ai activ pana la parca 25-30km/h. E folosit in general la coborare, nu pe drum drept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am intrebat de dimensiunea anvelopelor ci despre tip (marca si model) si despre gradul de uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat pentru modelul vostru, dar la Touareg acestea sunt modificarile care le aduce

OFF ROAD:

● ABS Plus: Raised threshold for better chock formation on loose surfaces (e.g. sand)

● EDS/ASR: Later intervention in torque regulation, EDL control even at low levels of slippage

● Hill descent assist system

● Adapted shift program with shallow accelerator characteristic curve and no automatic upshifting in the Tiptronic gate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua.

Am si eu o problema la un tiguan de 2.0 din 2014. 177 cai, dsg. Mi se tot aprinde sporadic in bord martorul de ESP. Eroarea este 01324 control module for all wheel drive j492, no signal/communication-intermitent. Am desfacut calculatorul de pe difful spate si este perfect uscat, iar mufele sunt in perfecta stare. Oare cu ce sa incep? S-a mai batut cineva de aceasta problema? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare tuturor ! Am si eu o problema la un Tiguan 4motion 2008 CBAB . Am schimbat recent haldexu,l uleiul, rulmentul intermediat, flansa din spate .....am crezut ca scap de troncanit , nu s-a mai auzit nimic 2 saptamani si aseara a aparut din nou bataie ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut! Ma puteti va rog ajuta si pe mine cu o situatie ciudata? Detin un Tiguan 2009 Track&Field 4 motion cu buton Off Road si nu inteleg de ce la coborare cu butonul Off Road activ nu coboara incet sa isi mentina aceeasi viteza... In cazul meu masina isi mareste viteza pe masura ce coboara iar dupa 30km/h se stinge si martorul din bord de la Off Road. Multumesc anticipat!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Master22 este vorba de cutie manuala sau automata? 

 

Legat de peste 30kmh , iti pot confirma ca modul Offroad doar pana la viteza aceea functioneaza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Doomy, imi cer scuze am uitat sa mentionez. Este vorba de cutie automata tiptronic Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa functioneze corect atunci verifica urmatoarele

- centura pusa la sofer

- nu trebuie atinsa frana 

- nu trebuie atinsa acceleratia 

 

Daca tot face asa verifici urmatoarele cu vcds: 

- switchul de frana

- unghiul de apasare al pedalei de acceleratie  -  (Asta cred eu ca este cu problema ca iti ramane intre 0 si 1% apasata non stop) -  pedalele la tiguan mai fac fitze. 

- unghiul de inclinare al masinii cel de pe ABS/ESP  , acesta determina declansarea hill descent sau hill assist.  Din pacate nu prea ai cum sa iti dai seama 100%  de unghiul in care sta masina fara un aparat bine calibrat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat pedala de accelerație cu VCDS și se pare ca sta la 0% când nu e apăsată și progresiv urca la 100% pana la cursa MAXIMA apasata. Același lucru am făcut și cu pedala de frana, când nu e apăsată la 'Pedal Monitoring' am valoarea 101100 iar când o apăs devine 101101. Nu am reușit sa găsesc cum testez senzorul de înclinare al mașinii, cel de la roata fata de pe ABS/ESP Ma poți te rog îndruma unde trebuie sa întru în VCDS? 

Menționez faptul ca la Adress 22 AWD în VCDS la scanare completa nu am nici o eroare pe mașină. 

Modificat de Master22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 22 vei obtine erori doar daca ai interfata originala , in rest nu te poti baza pe orice alta interfata . Senzorul de la roata masinii este de abs si nu are treaba cu inclinarea masinii . 

Pentru senzorul de inclinatie incearca pe 46 - Central Conv ( electric)  Measurement blocks - Group 17 , este acelasi care este folosit si de alarma OE pentru a detecta miscarea masinii . 

 

Inca ceva -> informatie de baza , NUu merge functia fara centurile de siguranta cuplate pentru pasagerii fata ( cele cu senzor) .  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!