Jump to content

Impresii despre Tiguan 5N & 5N2 (Tiguan 5N & 5N2)


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

Lipsesc imaginile cand toti eram pe burta ca sa scoatem zapada de sub "burta" masinutei...  garda la sol mi-a facut-o de data asta. Spre necazul meu cat a continuat sa ninga am mers numai cu Duster-ul luat pentru fete care nu s-a lasat impresionat prea mult de zapada... :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 326
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • eurotig

    21

  • Andy_B

    18

  • Vlad F Buc

    17

  • dadu

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

unde in bucuresti ? e asfaltat pe jos ? daca e rezolvi problema cu o freza de zapada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asfalt poate la anul... prima parte nici macar nu e pietruita... Cartierul ANL Henri Coanda...

Problema mea e alta : Tiguanul are garda la sol 19,5 si cauciucuri Vredestein 235/55/17. Dusterul are garda 21cm si cauciucuri Nokian 215/65/16. Cu Dusterul nu am ramas niciodata pe burta pe acelasi traseu. Nu cred ca 1,5cm este asa de important . Sa fie gumele mai inguste mai eficace in zapada , sau forma scutului fata care la Tiguan taseaza zapada sub masina pana se pune pe burta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nokian-ul?!. Mama zapezilor o gasesti la ei. Acele anvelope sunt foarte bune...si nu te fac de rusine. Am Nokian pe masina si stiu ce vorbesc. Diferenta intre anvelope nu este foarte mare si ca atare nu cred ca ar trebui sa o punem la socoteala

Mai gandeste-te un pic si la transmisie. Transmisia ce echipeaza Duster-ul este de la Nissan, iar Nissan are in spate multi ani de experienta in 4x4. Sper sa nu-mi sara colegii in cap!

Sporuri!

Modificat de mac01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Duster cuplez 4x4 scot ESP-ul si o calc in a I-a pana-i scot segmentii pe teava. La Tiguan apas pe off-road scot ESP-ul , o pun pe Sport si apas la fund pedala , dar la un moment dat scade turatia si ramane pe burta...(sau se afunda in zapada si de aia scade turatia (cutie automata))...si atunci jos din masina dat zapada la o parte etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la duster treapta 1 are rol de reductor, asta combinat cu nokianurile iti da probabil un plus de tractiune

 

diferenta majora insa este greutatea masinii, cred ca dusterul e mai usor cu 300-400kg, aicea e diferenta majora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca in loc de Sport pui DSG-ul pe manual, cum se comporta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E tiptronic nu DSG. Nu am incercat pe manual (nu mi-a dat prin cap !!!) :tuktuk:

Acum am vazut diferenta de greutate ... 300 de kg  conteaza  dar, unde sunt cei 30 CP in plus de la Tiguan ?

Modificat de Alex-S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caii putere se vad si simt atunci cand ai tractiune. Daca tu ai pus masina pe burta, ce mai vrei? Stai linistit ca zilele astea am vazut un q7 nou care a ramas suspendat in zapada. Oricum, ce 4x4 avem noi, sunt mai mult fite. Adevarat gasesti la subaru, jeep, etc...la noi in grup e asa...sa avem si noi, dar nu suntem noi pionierii in tractiune integrala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu puterea te ajuta acolo in zapada ci cuplu, dar oricum la 300 kg, care personal inclin sa cred ca-s vreo 400 de fapt, plusul de cuplu e vax albina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caii putere se vad si simt atunci cand ai tractiune. Daca tu ai pus masina pe burta, ce mai vrei? Stai linistit ca zilele astea am vazut un q7 nou care a ramas suspendat in zapada. Oricum, ce 4x4 avem noi, sunt mai mult fite. Adevarat gasesti la subaru, jeep, etc...la noi in grup e asa...sa avem si noi, dar nu suntem noi pionierii in tractiune integrala

Daca subaru si jeep sunt specialisti in tractiune integrala atunci nu o sa-mi mai cumpar niciodata masina 4x4.

Vestitele Land Cruiser si Patroale sunt conserve cu patru roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac01: colegul a emis o parere personala. In text apare si "etc." :D . Va rog sa nu cream un "versus 4x4" in acest topic. Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Vroiam doar sa exprim ca sistemul de tractiune de pe masinile din grupul vag nu este in top. Doar nu era sa enumar toate marcile cu traditie in 4x4.

Iar pt stiinta lui mac subaru este singura marca cu tractiune mecanica permanenta 4x4.

Modificat de andreihey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna "tractiune mecanica permanenta 4X4" ? exista si tractiune nemecanica ? 


sistemul de tractiune al vechiului treg este foarte performant, iar ce se pune in cazul dotarii actualului cu terrain tech, nu e cu nimic mai prejos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate exprimarea nu a fost cea mai corecta , Tiguanul cupleaza spatele prin presiune de ulei, Dusterul prin electromagnet, Audi mecanic pur(!) dar numai Subaru are permanent din cutie 50-50.(Sunt convins ca stiai asta...) Interesant la Subaru este ca are consum mic cu tractiune permanenta spre deosebire de celelalte marci. Din pacate nici una nu are diferential spate blocabil la buton.(Torsen-ul se blocheaza cand "vrea el"). Discutia pe care am inceput-o (daca tot m-a filmat prietenul fetei) vrea ca o concluzie pentru viitor daca rotile de iarna vor fii tot 235/55/17 sau trebuie sa-mi cumpar jante de 16 pentru 215/65-70/16. Nu cred ca diferenta de 15mm de la garda este foarte importanta(diferenta de greutate in schimb este...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca vorbim de aceleasi conditii ale vremii (desi am avut si in Constanta ceva troiene pe strada), dar eu, cu Nokianele 215/65/16, am facut efectiv partie prin zapada de inaltimea pragului. Am folosit Tiguanul pe post de plug (ca sa fac sleauri sa pot dupa aia sa scot si Latitudele din curte) si s-a comportat ireprosabil.

Cand am luat anvelopele de iarna, prin noiembrie, am vrut sa iau pe 17, dar amicul meu de la vulcanizare (il cunosc de 15 ani si e absolut OK) nici nu a vrut sa auda. Vorba lui: "mie imi convine sa luati pe 17 ca sunt mai scumpe, dar nu va las eu; pentru iarna, cumparati-le pe 16 si o sa ma pomeniti".

Si a avut dreptate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni!

Voi va dati seama ce vorbiti p'aici? Cum sa mergi cuplat 4x4 permanent, adica 50/50. La primul viraj luat cu viteza te rastorni cu masina, de numai iti trebuie nimic toata viata. Plus ca se face praf toata transmisia. Va cumparati masini 4x4 dar nu aveti nicio notiune despre acest sistem.

4x4 cuplat permanent se foloseste doar la viteze mici (pana in 40km/h) pentru iesirea din impas Doar atat.

Ca vehiculul simte ca nu are aderenta si cupleaza si fata (spatele) in functie de necesitati (functia AUTO)  asta este cu totul alta poveste. Intrati pe forumuri specializate si documentati-va ce inseamna un diferential, ce inseamna un blocant, ce inseamna un cuplaj, un lsd, un torsen...s.a.m.d. Sunt o gramada de lucruri de invatat despre aceste transmisii.

Modificat de mac01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ho ho ho. Mai usor dl mac. Ce te aprinzi asa? Citeste tu despre subaru, mai intai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dl Mac , cred ca faceti o foarte mare confuzie ...4x4 permanent NU inseamna blocarea permanenta a diferentialelor fata -spate care la prima tentativa de drum aderent si curba ar insemna distrugerea transmisiei... Nu confundati notiunile . La 4x4 permanent fara blocarea macar a diferentialului spate , daca derapeaza o roata fata si una spate poti sa cobori linistit din masina ca nu se misca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne oprim aici!

Sa ascultam doleantele lui @Andy_B in privinta topicului.

Iar daca sunteti buni si siguri ca stiti toate detaliile privind transmisiile 4x4, deschideti un topic nou si discutam acolo toate nebuniile legate de transmisii.

Modificat de Andy_B
flame
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, 

 

In ultimul timp am inceput sa ma interesez de o masina din clasa mini-suv.

Variantele mele preferate ar fi Honda CR-V ( momentan am un civic) si VW tiguan. Intrebarea mea este compusa din mai multe subpuncte:

 

- ce motorizare este mai buna. 1.4 TSI mi se pare prea mic pentru o masina de dimensiunile astea, raman 2.0TDI 140 si 2.0TSI

- ce probleme specifice exista ( ma refer la sensibilitati anume, gen caseta directie, cutie viteze, turbina, injectoare, etc.

- cam care ar fi valoarea potrivita pentru o masina 2008-2009, <80000km cu cele 2 motorizari de mai sus.

 

La diesel ma incanta cuplul si consumul, dar ma sperie volant, injectoarele si turbina. Exista vre-un cod de motor de care sa ma feresc? ( exemplu ar fi TDI-ul de 140 de pe G5 cu injectoarele sinucigase )

 

Ma scuzati daca s-au mai pus intrebarile acestea, dar cand incepi sa studiezi o masina de la 0 sunt prea multe informatii deodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Impresii Tiguan...trecand de la Golf 7, Tiguanul mi se pare cam depasit la interior, cam urat. Exterior a primit restilizare, insa interior este cam acelasi de acum 5 ani.

 

Silentios dupa ce i-am schimbat cauciucurile originale de 235 Bridgestone cu unele de Goodyear de 215. Consum decent, in aceleasi conditii de mers consuma cu un litru mai mult decat Golful 2.0 tdi.

 

Am vrut un SUV, mai mult sotia decat eu...si dupa ce am vazut si ce ofera concurenta, ne-am intors decisi la VW.

 

Usor manevrabila, compacta si confortabila. Una peste alta...Golful ramane Golf.

Modificat de M. Golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Baieti, folosesc post-ul cu impresii despre Tiguan ca sa-mi iau ramas bun de la voi.

Desi e o masina fara repros, Tiguanul a plecat azi inapoi catre dealer; returnarea ei nu a fost din cauza vreunei nemultumiri ci s-a transformat intr-un buy-back pentru un Touareg Edition X, asa ca nu va parasesc ci doar ma mut catre sectiunea dedicata.

Am toata stima pentru colegii de aici si sper sa colaborez la fel de bine si cu cei din sectiunea Touareg.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti doresc sa te bucuri de el si sa gasesti usor.......... locuri de parcare........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De data aceasta experinta mea cu Tiguanul a fost relativ scurta; l-am dat la buy back si am luat un Golf Sportsvan 1.6 tdi cu DSG.

 

Oricum nu  ma dau in vant sa le tin prea mult...insa, Tiguanul nu mi-a mai placut ca masina.

 

Sotia s-a cam suparat, insa s-a linistit cand a aflat ca noua masina va avea cutie automata.

 

Nu de altceva, insa instructorul auto i-a recomandat cu " caldura"  ca ar fi bine sa-si cumpere masina cu cutie automata... :icon_bounce: ...saracul om, il compatimesc!

 

Nu am avut nemultumiri legate de masina, este o  masina corecta;  iar garda de sol este o binecuvantare pentru drumurile din Romania.

 

Daca cineva este interesat de un Tiguan SH, ii pot recomanda cu caldura de unde sa-l ia si chiar si un pret la care se poate negocia masina. :censur:

 

Insa, numai pe PM.  :censur:

Modificat de M. Golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Impresii despre Tiguan 5N & 5N2 (Tiguan 5N & 5N2)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!