Jump to content

Sare Cureaua De Distributie?


psyco
 Share

Postare recomandată

Salve!

Cureaua de distributie utilizata in regim normal nu ar trebui sa sara. Daca soferul a sarit cu ceva km peste schimbarea kitului, fiind din cauciuc (chiar panzat) se mai intinde un pic, pierzandu-si proprietatile. Devenind mai elastica la socuri poate sari dar nu iti inchipui ca prea mult. Sare 1, 2 dnti de la punct, indeajuns cat sa nu mai porneasca sau sa nu mai traga. Bafta si drum(uri) bun(e) !

Pacat ca nu am pozat cureau mea la 60 000 de km, sa vezi ce uzura avea.Utilizarea masini in romania cu traficul prost care este determina o uzura pronuntata.Practic la mine cureau sa presase putin, datorita uzuri.Rolele erau pe duca, se auzeau un fasait fin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Asta cu pornirea prin împingere e mit... nu este niciun risc. Poți să o împungi și să o tragi până o zăpăcești, n-are nicio treabă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este mit prietene,am vazut destule cazuri personal....chiar si la benzina,la diesel este si mai periculos.

La unele marci de masini scrie si in manual ca este interzis pornirea prin tractare sau impingere.

Ca si un hit point iti recomand o meditatie la fluxul motor sau mai bine zis la directia sa..motor-cutie de viteze-roti vs roti-cutie de viteza-motor.

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti nevoit  sa o pornesti impinsa, toata smecheria e sa nu dai drumul la ambreiaj dintr-o data sa ia soc puternic, il lasi mai usor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/18/2017 at 11:10 PM, vlahdacoroman said:

Nu este mit prietene,am vazut destule cazuri personal....chiar si la benzina,la diesel este si mai periculos.

La unele marci de masini scrie si in manual ca este interzis pornirea prin tractare sau impingere.

Ca si un hit point iti recomand o meditatie la fluxul motor sau mai bine zis la directia sa..motor-cutie de viteze-roti vs roti-cutie de viteza-motor.

 

Ai văzut tu vreun caz în care s-a rupt cureaua de distribuție din cauză ca a fost mașina pornită împinsă? Dă-mi voie sa mă îndoiesc.

Doar la mașinile cu cutie automată scrie treaba asta, nu are nicio legătură cu distribuția.

HINT: Roți => planetare => cutie de viteze => ambreiaj => motor. Unde în schema asta vezi să apară cureaua de distribuție, care doar deschide și închide niște supape? Gândește-te ce șocuri dai în motor când faci frână de motor sau când retrogradezi 2 trepte și accelerezi blană cu toți caii de sub capotă. Nu e cazul să îți faci griji de "șocul" obținut prin împingere cu 0,1 cai putere și oricum o gândim, șocul nu trece prin cureaua de distribuție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se poate porni impinsa o masina cu cutie automata .

Am avut motor distrus de la pornit prin impingere .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cutiile automate da, dar era vorba de cutii manuale + curea de distribuție :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reader 

motorul -> cureaua poate sari de la punct si implicit se poate si rupe .

prin tractare "poate" e mai putin probabil dar prin impingere e total nerecomandat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e bună, crezi că motorul știe dacă mașina este împinsă sau trasă? Eventual știe dacă o împingi de portbagaj, de eleron, din lateral cu ușa deschisă și în funcție de asta sare sau nu cureaua? Mai spun odată, șocul este nesemnificativ, în comparație cu șocurile și solicitările din timpul unei frâne de motor sau a unei accelerări. Și de fapt șocul nu este în curea, care doar comandă supapele, ci în planetare, cutie, ambreiaj. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, floro_st205 said:

prin tractare "poate" e mai putin probabil dar prin impingere e total nerecomandat .

droll, verry droll. Hai, serios? Dar care e explicatia academica la aceasta diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, reader a scris:

Ai văzut tu vreun caz în care s-a rupt cureaua de distribuție din cauză ca a fost mașina pornită împinsă? Dă-mi voie sa mă îndoiesc.

Doar la mașinile cu cutie automată scrie treaba asta, nu are nicio legătură cu distribuția.

HINT: Roți => planetare => cutie de viteze => ambreiaj => motor. Unde în schema asta vezi să apară cureaua de distribuție, care doar deschide și închide niște supape? Gândește-te ce șocuri dai în motor când faci frână de motor sau când retrogradezi 2 trepte și accelerezi blană cu toți caii de sub capotă. Nu e cazul să îți faci griji de "șocul" obținut prin împingere cu 0,1 cai putere și oricum o gândim, șocul nu trece prin cureaua de distribuție.

Cauza pt care e posibil sa rupi cureaua de distributie la pornirea motorului impins se datoreaza faptului ca e posibil sa distrugi intinzatorul acesteia. La frana de motor sau accelerari bruste, socul asupra acestui intinzator este mult mai mic pt ca majoritatea componentelor motorului sunt deja in miscare, pe cand la pornirea prin impingere nu.

PS. Nu caii putere sunt cei responsabili de forta cu care motorul iti invarte rotile, ci cuplu. In blana ai cam 60-70% din cuplu total al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, marius1982.11 said:

droll, verry droll. Hai, serios? Dar care e explicatia academica la aceasta diferenta?

... diferenta dintre fortele cu care se incearca punerea in miscare a masinii ?!?

Exemplu: la o masina diesel care nu porneste "la sfert" si incerci sa o pornesti impinsa de una sau doua persoane, cam cate "suturi" ii dai pana porneste ? Dar daca e trasa de o alta masina mai "are" acele "suturi" ?

PS: prin "suturi" a se intelege comportamentul motorului o ia-nu o ia, nu reprize de incercare .

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fie ca e impinsa de oameni, fie ca e trasa de o alta masina, daunele sunt aceleasi.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE. First/last warning.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reader...

Da, am vazut destule cazuri de motor cu distributie sarita si motor distrus,chiar si benzina,la diesel e mult mai frecvent.

Nu e obligatoriu sa se rupa cureaua,doar sa sara sau sa se rupa cativa dinti...

Cate confirmari vrei???vezi si colegul Excalade confirma acelasi lucru.

Este diferenta intre frana de motor si tractare....pot. detalia dar e mult de scris,nu am timp....este si off topic.A explicat deja Cristy....

Cand vorbeam de flux motor ma refer si la distributie,daca tu crezi ca aceasta nu e actionata cand o pornesti tractata....no comment.

Fluxul este invers la tractare,fiindca rotile sunt cele care produc momentul motor prin inertie,asta pana la pornire.

Apar forte contrare sensului de rotatie normal al motorului,incearca sa invarti un motor invers sensului sau de rotatie,si vezi ce se intampla cu intinzatorul si cureaua(capacul de la distributie sa fie dat jos).

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic Treaba absolut romaneasca !

Fratilor !!! ,de ce va asumati riscul de a distruge motorul  prin tragere/impingere ??? 

Oricum masina trebuie reparata ca sa porneasca la cheie .

 A devenit asa de scumpa o platforma ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am scris nicăieri că distribuția nu e acționată când o pornești tractată. Nu știu de unde ai înțeles tu așa ceva. Fiecare înțelege cât poate. 

Niciun producător nu interzice pornirea mașinii cu cutie manuală prin tractare sau împingere. Dar desigur fiecare poate face ce vrea cu mașina lui, unii schimbă uleiul la 5000 km, alții completează săptămânal cu 15 ml, alții îmbogățesc aerul din roți cu azot, știu, e incredibil, dar cei care fac așa ceva sunt convinși că așa trebuie :)))

Eexcalade să te văd pe tine cum chemi tu platforma duminică la o cabană de munte.

Acum că ne-am lămurit reciproc, putem să revenim la subiectul topicului.

vlahdacoroman, forțele care acționează asupra motorului când o pornești împinsă nu sunt în sens invers, ci sunt exact aceleași care acționează în timpul frânei de motor. Adică motorul tehnic este oprit (consum zero), doar roțile mai învârt motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@reader dar ce te opreste pe tine sa iti impingi masina ca sa o pornesti? Scepticismul nostru? Cu ocazia asta scapi si de niste kg si cheltuieli(baterie, cabluri, eletromotor).

Cand tu tragi masina, si mai ales la impins, nu poti asigura o miscare constanta, se porneste mai mult prin socuri. Si care piesa din motor e cea mai sensibila si mereu in miscare?

P.S: fiecare e liber sa faca ce considera ca e mai bine cu banii lui. Cum tu esti amuzat de cei care " schimbă uleiul la 5000 km, alții completează săptămânal cu 15 ml, alții îmbogățesc aerul din roți cu azot, știu" la fel sunt si altii pe seama convingerii tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca reader este pe "drumul lui"...amuzament total.

Disctutiile tehnice si/sau logice nu-l conving....poate pe viitor,cine stie?!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ale tale nu au fost logice, doar pt ca: "incearca sa invarti un motor invers sensului sau de rotatie,si vezi ce se intampla cu intinzatorul si cureaua(capacul de la distributie sa fie dat jos)."

Sa stii ca atunci cand pornesti masina impinsa nu se invarte invers motorul in concluzie comparatia ta e invalida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius ,invarte in sens normal motorul de pe vilbrochen si urmareste fluctuatiile intinzatorului

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa invarta cum vrea...

57 minutes ago, marius1982.11 said:

ale tale nu au fost logice, doar pt ca: "incearca sa invarti un motor invers sensului sau de rotatie,si vezi ce se intampla cu intinzatorul si cureaua(capacul de la distributie sa fie dat jos)."

Sa stii ca atunci cand pornesti masina impinsa nu se invarte invers motorul in concluzie comparatia ta e invalida.

Nu comparatia mea este invalida,ci faptul ca nu vreti sa intelegeti ce forte intervin la tractare...asupra distributiei si implicit asupra intinzatorului.

 

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi forte intervin dar venite din parti opuse, de la roti catre cutie, ambreiaj si ultima e distributia, la electromotor e direct in distributie, actionarea la fiecare pornire e la fel de violenta pentru distributie doar ca e liniara in turatie, nu faceti o tragedie din pornirea asta prin impingere, odata la o urgenta cand nu ai alternativa. De aceea are intinzator sa preia asemenea socuri cand e necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus bn din parti opuse....

Te intreb insa,care este flowul normal...?

Si daca apar forte opuse nu crezi ca intinzatorul si cureaua sunt solicitate mult mai mult datorita socurilor?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, toate socurile motorului la pornire, fie ca apar instant in frana de motor, la acceleratii puternice sau reducere, aceste cauze duc la solicitarea intinzatorului, care in sarcina nu sta fix, el lucreaza permanent, numai in ralanti se stabilizeaza..De aceea nu trebuie abuzat cu aceste porniri prin impingere, dar intr-o situatie dificila nu cred sa fie problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pornita trasa sau ax gripat, e ca si cum ai spune ca sunt paralel la motoare, pe cand tot ce am facut la ea in afara de soft e facut de mine

in fine

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!