Jump to content

Sare Cureaua De Distributie?


psyco
 Share

Postare recomandată

salut

vin si eu cu o intrebare, poate cam tampita. Am auzit ca in cazul in care vrei sa pornesti masina tractata sau impinsa(vorbesc despre masinile noastre :icon_thumright: )esti in pericol sa iti sara cureaua de distributie, sau ceva pe acolo. Stie cineva ceva despre asta, sau e o aiureala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

E real.Datorita socului de la pornire poate sa sara distributia de la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de distributie este antrenata de arborele cotit si la randul ei antreneaza arborele (i) cu came si poate pompa de apa de aceea ii este INDIFERENT ce antreneaza arborele cotit: aprinderea normala, demarorul sau rotile (la tractiune-impingere). Asadar nu are de ce sa sara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, asa este...in practica, insa, au fost "reclamatii" in acest sens. Ma gandesc ca, o masina tractata (pentru pornire), ar trebui sa se comporte ca si in cazul pornirii din demaror dar, daca masina este impinsa de 1-2 persoane - care nu pot oferii continuitate rotatiilor - sa nu apara la un moment dat o usoara cursa inapoi a arborelui, urmata rapid de un soc al cursei normale(si asta sa duca la "sarirea" distributiei). Nu stiu daca am fost suficient de explicit ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles dar, deoarece cureaua intrepatrunde peste 5 dinti cu fuliile ar trebui ca aceasta (cureaua) sa "cheleasca" pe o porttiune de 6-7 dinti (sau sa devina destul de larga) ca sa se poata descentra avansul.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de raspunsuri, chiar daca sunt un pic confuz.... macar acum stiu ca trebuie evitata tractare sau impinsul(sper sa nu am nevoie vreodata). take care.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a intamplat sa sara de la punct cand am dat la demaror si a fost din cauza ca intinzatorul (cele 2 patine) distributiei este hidraulic si nu a intins lantul de distributie cum a trebuit si mi-a sarit de la punct!

Modificat de yacuzza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au mai fost cazuri cand a sarit cativa dinti la frana de motor f puternica, cu rezultatele banuite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pai tot asa ar putea sa sara la acceleratii bruste (aici forta de tensionare e de "n"-spe ori mai puternica decit ce puteti furniza voi prin impingere) si exemplele pot continua pe un fagas ce ar duce la concluzia ca mersul cu masina este extrem de periculos (nuzic ca nu ar fi dar din alte motive).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am auzit ca nu e bine sa o pornesti impansa, insa fostele masini din semnatura au fost pornite de mai multe ori trase/impinse, si nu au fost niciodata probleme. E drept ca am lasat ambreiajul incet. Sharanul a fost remorcat 40km, si din cand in cand lasam incet ambreiajul in treapta a 5-a, sa ma scap din nou la frana si servodirectie, si nu s-a intamplat nimic.

Oricum, logic, nu are de ce sa sara distributia de pe punct. Tind sa cred ca e o legenda urbana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de raspunsuri, chiar daca sunt un pic confuz.... macar acum stiu ca trebuie evitata tractare sau impinsul(sper sa nu am nevoie vreodata). take care.

Sorry dar, chiar esti confuz :) . Daca o tractezi/impingi este bine ,asa cum spune si SHARANEL, sa dai drumul usor la ambreiaj si... sa folosesti treapta a II-a (nu I-a). Restul "rationamentului" l-am spus mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o impingi si lasi usor ambreajul fiind in treapta 2 nu o pornesti in veci, respectiv ii obosesti pe aia de imping degeaba.

Din cate am vazut eu, in manualul masinii scrie sa nu se porneasca aceasta prin impingere/tractare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa te contrazic , se porneste foarte usor in a-2-a. Am patit-o din motiv descarcare baterie.

Mi-a fost teama sa o imping pe motiv ca sare de la punct, dar fiindca eram in imposibilitatea de a o porni in alt mod am procedat la impingere. Am folosit a-2-a ca sa nu fie socul prea mare.

Au fost 3 impingatori, am ridicat usor ambreiajul in a-2-a si in distanta scurata a pornit, banuiesc ca a fost 1 metru si ceva.

Mi-a fost teama, dar nu am avut ce face. Bateria a fost moarta, avea curent foarte putin, am incercat de vreo 5 ori la automat, dar de fiecare data dupa carul demarorului se restea tot ce era electric pe la ea. Singura solutia a fost impingerea.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am fost nevoit sa pornesc masina impinsa..... nu a fost o pornire f frumoasa....adica chiar pot sa zic ca daca aveam o distributie mai obosita cred ca sarea + stiu lume care au facut la fel si s-a rupt cureaua..... (parerea mea e ca nu merita efortu) cu niste cabluti in 5 min pornesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Transmisia puterii spre motor NU se face prin cureaua de distributie asa ca nu mai repetati folclor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni... cureaua poate sa sara poate sa se si rupa poate face o catastrofa in buzunarul dumenavoastra. Odata sarita de la punct adio supape (sa va rugati sa nu sara prin capota - poate nici chiar asa) de indoit sigur se indoaie toate. Motive pt care se pot intampla cele de mai sus pai ar fi mai mutle, cureaua sa nu fie intinsa cum trebuie, curea veche (coapta) soc mare (poate sa fie cureaua lu' peste ca daca se gripeaza axul cu came tot se rupe).

Dupa cum s-a mai zis si de catre altii, din experinta pornirea la impins sau tras se face de la a 2 a treapta de viteza in sus. (de obicei a 2a). Treapta 1 e folosita doar la pornirea din loc la majoritatea masinilor, in rest doar un ornament pe maciulia schimbatorului de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de distributie este antrenata de arborele cotit si la randul ei antreneaza arborele (i) cu came si poate pompa de apa de aceea ii este INDIFERENT ce antreneaza arborele cotit: aprinderea normala, demarorul sau rotile (la tractiune-impingere). Asadar nu are de ce sa sara.

dar orice soc care se da la arborele cotit este trimis la axa cu came.....deci cureaua suporta socul pornirii..... pornirea masinii prin impingere creza un soc putermic pt ca motorul tinde sa moara pana apesi ambreaju dupa pornire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandat e sa nu se procedeze asa.

DAR daca curelele, rolele, etc sunt in stare perfecta nu prea vad de ce ar fi probleme la pornire prin ridicarea usoara a abreiajului cand schimbatorul e in treapata a 2-a in conditiile in care bateria e slaba. Daca pornirea e greoaie din alte cauze va sfatuiesc sa nu insistati tractand sau impingand masina.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la pornirea "prin demaraj" este faptul ca transmisia masinii este un angrenaj cu roti dintate care functioneaza ca multiplicator in aceasta situatie. Daca transmiti miscarea dinspre motor spre roti, vei avea un reductor. Adica la turatia de 1000rpm a motorului, functie de treapta angrenata, turatia rotilor va fi mult mai mica.

DAR, daca transmiti miscarea invers, de la roti la motor, mecanismul functioneaza ca si un multiplicator. La lasarea ambreiajului, functie de treapta angrenata si de viteza de deplasare, motorul va face un salt brusc intr-un timp f. scurt de la 0rpm la cateva mii de rpm. De aici intervine socul care se resimte de obicei in cel mai vulnerabil punct. La masinile cu distributie pe curea, e cureaua de distributie, dar au mai fost si motoare cu distributia cu roti dintate la care a cedat arborele cotit sau ceva biela.

Ori, demarorul invarte cu o turatie mai mica (oricum, sub 1000rpm) si plus de asta timpul in care ajunge d ela 0 la turatia asta este mult mai mare decat "instantaneul" de la pornirea in demaraj. Era. cred pe forumul Reno, un tip care a dat viteza 2-a in coborare din 4.. pe la 7-80km/h si datorita cresterii turatiei mult prea brusc a sarit cativa dinti si cureaua.

Take care...

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic se poate dar cred ca practic e un pic mai greu ai nevoie de o curea destul de uzata sau de un intinzator uzat (dar chiar si in acest caz intanzatorul are un blocaj la capat de cursa !!

cred ca cea mai plauzibila varianta ar fi aceea in care intinzatorul nu ar fi intins suficient sau nu ar fi strans si in momentul socului s-ar slabi caci sa rupi dinti la o curea de distribuitie (in stare buna) e aproape imposibil cureua de distributie e confectionata kevlar (sau cam asa ceva)

eu zic ca cea mai buna varianta de a porni masina (fara demaror)ar fi aceia de a o tracta cu alta masina si pornirea se se faca intro treapta superioare fata de masina care tracteza si cu eliberarea ambreiajului cat mai lineara fara bruscari si ma indoiesc ca ar aparea probleme!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tractat si nenumarate masini fara probleme referitor la distributie si nici nu am auzit nici un caz concret, e doar un mit, cureaua poate prelua linistita socurile transmise de catre vilbrochen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

r&d rationamentul tau ar fi bun daca... ai avea atata forta in brate incat sa imprimi brusc o viteza de peste 30kmh pt ca nr. de rotatii al rotilor *4,8...*1,7 sa dea ceva apropiat de 1000rpm si nu prea il vad eu pe Schvartzi ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salve!

Cureaua de distributie utilizata in regim normal nu ar trebui sa sara. Daca soferul a sarit cu ceva km peste schimbarea kitului, fiind din cauciuc (chiar panzat) se mai intinde un pic, pierzandu-si proprietatile. Devenind mai elastica la socuri poate sari dar nu iti inchipui ca prea mult. Sare 1, 2 dnti de la punct, indeajuns cat sa nu mai porneasca sau sa nu mai traga. Bafta si drum(uri) bun(e) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Chestia cu impinsul masinii, atunci cand nu porneste o consider o metehna de zile mari. Nu mai e ca la dacie. Ori o duci tractata la cel mai apropiat service, ori daca e bateria descarcata folositi cablurile de transfer curent. Nu merita riscul sa o impingeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cum a sustinut si colegul Reed si Ionut,pentru o distributie care a fost schimbata la timp sau care e in parametri nu exista riscuri in tractare.Electromotorul nu are variator de turatie la pornire(ca doar nu e tramvai!)si in mai putin de 0,4 secunde cu o baterie buna are turatia de antrenare maxima.Cred ca trebuie sa fii lipsit de orice cunostinta de mecanica sa faci un soc dind drumul ambreiajului brusc intr-o fractiune de secunda,intr-o treapta inferioara celei de tractare.Adica daca te tracteaza cu a 1-a,doar n-ai sa incerci sa pornesti tot cu aceeasi treapta.Iar cureaua poate prelua socuri,cit despre lant am mai auzit ca cica nu s-a tensionat intinzatorul la pornire,lucru neadevarat,pentru ca el ramine tensionat si dupa ce se opreste motorul.Si eu am pornit tras dupa o repriza de muzica la picnic si...nimic!Ca as fi luat curent ca am cabluri,dar... de la cine? :icon_thumright: Asta cu manualul,ca ar trebui sa o tractam pe liber pina la service,cred ca se refera la alte civilizatii si culturi mai avansate si cu ceva bani mai multi prin buzunare decit noi,la care nu le ia nimeni pielea de pe ei cind vine vorba de tractare sau de reparatii la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!