Jump to content

Pompa motorina Passat B6


KTY
 Share

Postare recomandată

Presupun ca ai schimbat filtrul de motorina?

In 75% din cazuri, daca dupa ce scoti filtrul de motorina si il pui pe cel nou dar nu completezi ( din alta sursa - alta decat dand la automat ) cu motorina recipientul, pompa va crapa!

Mare atentie, cereti in service sa va completeze cu motorina acel recipient si sa nu permita sa se dezamorseze sistemul pentru ca se arde pompa!

Concluzie: pompa oricum este proasta insa si mecanicii ajuta la defectarea ei!

DE unde scoateti astea?

Daca scoti filtrul de motoriuna sistemul de alimentare NU se dezamorseaza deoarece in corpul ansamblului pompa, sonda din rezervor exista o supapa unisens care nu da voie motorinei sa se scurga inapoi in rezervor. Si cand umple filtrul cu motorine pompa lucreaza la "ralanti" sa zic asa, deoarece nu e sub presiune si nu e fortata. Oricum nu lucreaza decat 3 sec la punerea cobntactului si apoi cat dai la automat si bineinteles tot timpul dupa pornirea mlotorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) se pare ca este un pic diferit fata de al tau...

adica are o singura "adancitura" (vezi poza).

Ma gandesc ca, la cat de proaste sunt pompele de motorina, si la cati dintre noi au avut probleme cu ele, acolo at fi trebuit sa existe un

locas pentru o "pompa motorina de rezerva":blah:.

(...)

Mda, deci ala e locasu' de tinut bani in caz ca te lasa la nevoie :wacko:

(...)

P.S. Te rog frumos sa faci si tu cateva poze in momentul schimbarii pompei si mai ales in momentul scoaterii pompei in sine din locasul ei (am inteles ca sunt 3 cleme care o tin)...thx

(...)

O sa incerc sa fac un set bun de poze, si sa fac un DIY pt alti colegi.

Oricum multumesc de poza si de info :icon_thumright:

@Al Bundy: Sincer Cristi, cam acelasi lucru ce-a zis D@ny a zis si electricianu' de la Delcar care mi-a dat verdictu' de pompa arsa.

Totusi e bine de stiut ca nu`i asa, tehnologic vorbind :)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU toate motoarele PD de la VAG au pompa de motorina in rezervor?

DE ce doar la Passat B6 se arde? CA doar etapele schimbarii filtrului sunt aceleasi la toate masinile, nu ?

Concluzia: sunt proaste si in Romania VW nu le schimba pe cheltuiala lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi ... asta a sustinut mecanicul, atat cel la care fac reviziile cat si cel de la Porsche! Exista sanse sa se arda atunci cand se schimba filtrul si nu se completeaza cu motorina, in recipient!

Acum, daca tehnic nu se justifica acest defect insa practic mecanicii au sesizat lucrul asta ... inseamna ca este ceva la mijloc!

Care sunt sansele, daca tehnic nu este posibil, ca pompa sa pice exact in momentul in care schimbi filtrul? De ce nu a picat cu 3 km inainte sau 3 km dupa ?

Eu sunt atent la lucrul asta, ca conteaza, ca nu conteaza ... ca sa nu il acuz pe mecanic ca a stricat-o el ii cer sa completeze cu motorina! Daca si dupa "procedura" asta masina ramane pe rampa atunci macar stau linistit si nu il acuz pe el! (calitatea nemteasca a fost de vina)

P.S. daca inca nu s-a aflat: masinile astea sunt foarte fragile, chiar si in comparatie cu un ou :))

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o intrebare pe topicul acesta decat la GOLF V; deoarece este mult mai "animat" de problema pompei de combustibil :

De ceva timp (aprox. 2-3 luni) se aude un "fasait" in zona din spate drepata a banchetei PREPONDERENT la accelerare si cand e motorul rece-dar nu numai(golf 5; 2.0SDI din 2007; nr km 30,000).

Nu prea i-am dat initial importanta; credeam ca vine de la roata/boxa/etc. Acu se aude clar de la pompa. Nu stiu exact daca sunt similitudini intre pompe Golf/Passat dar ma gandesc ca cei patiti si nu numai mi-ar putea da vreo sugestie ceva; nu de alta dar n-as vrea sa raman in drum cu ea in vreo intersectie. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUTARI,

Aceiasi problema o am si eu, acum 2 sapatamani pe aici pe la Baia Mare, a fost un ger de crapau pietrele...Pompa ma lasat chiar la 2 km de statoa peco, buunnn iau un prieten...scot pompa....ce constat? BULA DE APA IN REZERVOR!!! ( ALimentare ultimele 6 luni de la un peco cu renume)Nu dau nici o importanta acelei bule....bag un plin din nou si la drum....fac vreo 1000 km din nou aceiasi problema. Scot pompa ii dau niste socuri si merge. Dupa 1 zi din nou. Scot pompa + motorina si constat ca motorina este neagra. Curat rezervorul+ pompa , iau ala motorina si porneste. O zi nu sa intamplat nimika. Merg ieri la cluj...toate bune, ajung si in centru ma lasa din nou. Procedez la fel cu socurile si porneste. Intrebarea mea este Daca motorasul de la pompa se poate schimba, adica am observat ca e demontabil dar ce gasim noi aici pe net nu specifica nicaieri daca e pentru varianta cu o axa sau doua axe. Parerea mea este ca trebuie foarte bine gandita treaba inainte de a comanda! Zimi si mie daca e ceva schimbat dupa toata operatiunea de inlocuire.

O zeara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa lungi tatonari aseara a venit Mosu' si la mine....cu o pompa noua.

Pentru cei care urmeaza sa-si cumpere o noua pompa si nu stiu cum arata, m-am hotarat sa atasez cateva poze cu noua mea achizitie.

Pompa am cumparat-o de la un magazin de piese auto care are 2 magazine in Bucuresti si cate unul in Iasi, Galati, Bacau si Ploiesti.

In urma VIN-ului si a achitarii sumei de 470 ron am primit intr-o cutie de carton pe care scrie PIERBURG sigilata cu o eticheta (vezi imaginea), o pompa, un colier, o sita si un certificat de garantie de 18 luni.

Corpul pompei (cilindru) are un diametru de 4,5 cm si o lungime de 10,5 cm, iar pe el scrie Automotive Germany si doua coduri 7.50068.01 si 80T3122320.

Acum....nu stiu cat de "originala" este aceasta pompa sau daca este, cum spunea un coleg cateva posturi mai inainte, o "chinezarie" frumos ambalata :vaidecapulmeu:.

Vanzatorul m-a avertizat ca trebuie sa spal rezervorul inaintea schimbari pompei pentru ca in cazul in care am probleme cu noua pompa,

cei de la garantie o taie in doua si daca gasesc mizerie (pamant, mazga) in ea nu mai acorda garantia.

Cu toate ca experienta mea nu a fost "tehnica" ci mai mult "comerciala", sper sa nu se considere ca sunt OFF TOPIC!

10122010106a.jpg10122010107a.jpg

10122010109a.jpg10122010111a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colegii care intentioneaza sa schimbe numai motorasul, va sfatuiesc sa eliminati din pompa si acel brat suplimentar cu sita in capat. Cauza pentru care se arde motorasul este tocmai acest brat, facut sa traga de pe fundul rezervorului. Noile pompe vin fara acesta (vorbesc din proprie experienta dupa ce am achizitionat o pompa noua - tot made in France. In urma discutiilor cu cineva de la reprezentanta mi-a spus ca noile pompe vin fara acest brat).

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scade autonomia daca elimini acel brat cu sita? trage de la acelasi nivel sau de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred. In cazul meu nu s-a modificat. Pompa noua era fara acel brat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat pompa fara sa mai astept sa raman in drum , mergea perfect doar ca se auzea un zumzet atat de puternic incat am crezut ca e sparta toba , ba chiar m-am dus la cineva sa ne uitam pe dedesubt .Pompele cu probleme sunt MADE IN FRANCE .La reprezentanta se montezaza acum Pierburg pret 1150 ron .Atentie daca schibati pompa sau doar motorasul verificati daca aveti incalzire aux pe masina Webasto , pompa asta are trei conducte nu doua si pentru incalzire .Asta porneste doar la temp foarte mici , mi-a incalzit apa la relantiu in 5 min la 80 gr. Alea simple sunt de la 800-1000 ron .Parca si pe mine m-a lasat pompa dupa un schimb de filtru chiar la reprezentanta , nu mai tin minte exact dar stiu ca s-a intamplat dupa ce am fost la ei si ma gandeam ca poate mi-au pus alta in loc , au facut un test rutier ce a durat vreo 45 min , ma intrebam de ce nu se mai intorc , pentru niste zgomote la puntea spate.S-ar putea sa aiba de-a face cu filtrul de motorina .Poate sistemul de alimentare este diferit de cel de la audi si furnizorul de pompe era altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) Pompele cu probleme sunt MADE IN FRANCE. La reprezentanta se montezaza acum Pierburg pret 1150 ron. (...)

Pana acum 2 saptamani credeam si eu ca si tine (si ca si majoritatea de pe aceasta arie) ca pompele cu probleme sunt cele facute in Franta si ca din cauza asta pica...

Ei, asta pana cand am desfacut pompa mea Luni, 13.12.2010 impreuna cu colegul cristi-bv sa schimbam motorasul intern (adica acel cilindru' de aluminiu capsulat)

Si nu mica ne-a fost mirarea sa costatam urmatoarele:

post-28301-0-93476400-1292455077_thumb.j post-28301-0-55645000-1292455082_thumb.j

Deci, pompa mea, schimbata in ianuarie 2007 pe garantie, este facuta tot de Pierburg, pt VW-AUDI si fabricata in Germania ?! Si tot a crapat ?! :blink:

Asa ca mai bine ar fi ca de-acum incolo sa nu mai dam vina pe "carcasa" exterioara (care da, este facuta in Franta de ABE) in caz ca ni se strica pompa pt ca nu`i CORECT!

Miezul, "inima", conteaza si aia se strica...

Si partea proasta este ca miezu' este tot nemtesc :(

Si fac pariu ca si la primele pompe, tot aceiasi poveste este! :somnmare:

Pentru colegii care intentioneaza sa schimbe numai motorasul, va sfatuiesc sa eliminati din pompa si acel brat suplimentar cu sita in capat. Cauza pentru care se arde motorasul este tocmai acest brat, facut sa traga de pe fundul rezervorului. Noile pompe vin fara acesta (vorbesc din proprie experienta dupa ce am achizitionat o pompa noua - tot made in France. In urma discutiilor cu cineva de la reprezentanta mi-a spus ca noile pompe vin fara acest brat).

Nu prea e indicat Mihai, pt ca acel brat are si rolu' dea mai aduna motorina de la mijlocul rezervorului nu neaparat de pe fund.

Practic eliminand bratu' respectiv cam fortezi motorasul sa faca el toata operatiune de "tragere" in caz ca esti un tip de sofer care baga de 50 RON motorina si merge pana se aprinde becu', dupa iar pui de 50 RON si tot asa...

Dupa ce m-am convins ca miezul pompelor este tot nemtesc, tot facut de Pierburg (aka Automotive), cred ca cauza pt defectarea periilor interne ale capsulei de aluminiu este cu totu' alta.

Revenind un pic la tema schimbari, colegul simplu_dj a facut bine ca a pus pozele cu motorasul in sine si codurile lui, iar in sprijinul lui pun si eu una cu instructiunile de schimbare gasite in cutia mea:

post-28301-0-65274500-1292456848_thumb.j

Procedura in sine nu este foarte complicata, dar va trebuie pe langa 1 surubelnita si un patent, sa aveti la indemana un feon industrial pt a incalzi un furtun (vezi fig. 6 din instructiunile de mai sus) sa poate fii scos cand se face schimbu' de motorase.

Dupa schimbarea pompei am refacut testu' de debit cu un furtun si un bidon pus pe tur (test facut in prima instanta de catre colegul cristi-bv cand am constat ca pompa mea e anemica).

Testul arata cam asa:

- scos furtunul de tur de pe pompa

- montat un furtun chirurgical

- atasat un bidon la celalalt capat

- pus contact (prima data)

- pornit motorul (prima data)

- oprit motorul dupa 10 sec.

- pus contact (a doua oara)

- pornit motorul (a doua oara)

- oprit din nou motorul dupa 10 sec.

Rezultatul schimbari motorasului se poate vedea in "debitul scos" si l-am evidentiat prin niste poze:

post-28301-0-20443000-1292457052_thumb.j post-28301-0-29361000-1292457062_thumb.j

Bidonul mare (stanga imaginii) este cantiatea de motorina scoasa dupa schimbarea motorasului, iar in bidonul mic (dreapta imaginii) este cantiatea de motorina scoasa prin acelasi test de vechiul motoras, anemic/lesinat.

Diferentele de debit sunt mari as zice eu.

Multumesc inca odata cristi-bv pt ajutor si pt informatii.

:Driver: safe

P.S.: Scuzati postul kilometric :vaidecapulmeu:

P.P.S.: Apropo, zilele urmatoare impreuna cu colegul cristi-bv, vom face un tutorial cu poze mai clare cu pasi de schimbare a motorasului.

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

hello everybody in the casa mare :)

azi mi-a cazut si mie pompa de motorina la 36.000 km .. si vreau sa multumesc colegilor : razvan_spd , pronet si riddler ... i-am contactat pentru sfaturi si vreau sa zic ca sunt niste baieti de nota 10 + !!

am sa postez si eu poze si detalii despre cum se schimba partea electrica la pompa de motorina , astept pana luni sa cumpar partea cu pricina sa o inlocuiesc si sa montez pompa pe masina .

Craciun Fericit si Sarbatori fericite la toata lumea .

Multumesc baieti inca o data !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hello azi am cumparat si montat partea electrica a pompei , aceasta a fost achizitionata de la colegii de la volksparts cu 500 ron care au fost foarte promti am sunat si intr-o 1h era pompa la magazin .

Multumesc colegilor pentru ajutor , drive safe :Driver: si cat mai putine evenimente neplacute !

Sarbatori fericite tuturor si La multi ani !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut!

Sunt si eu proaspat nefericit din cauza pompei. Am desfacut-o si singura problema este ca inelele colectoare de pe rotor se tocesc de tot fiind dintr-un gafit sau cam asa ceva, deci nu se mai pot remedia. Daca incepe sa va de-a rateuri pompa de motorina cel mai bine este sa o schimbati si nu neaparat toata pompa cu plutitor si senzor. Cineva spunea ca se poate doar curata dar daca este devina rotorul pompei nu aveti ce sa-i faceti. Periile colectoare sut aproape intacte dat fiind ca celalalt material din care sunt facute inelele colectoare de pe rotor sunt de mai proasta calitate cauza din care se ele se tocesc primele. Mi se pare pur comerciala treaba asta.

Nu influenteaza cu nimic furtunasul cu sita respectiva la tocirea inelelor colectoare.

Am gasit mai multe variante dar atentie la luna de fabriactie a masinii cand comandati doar motorasul electric.

Multa bafta

Modificat de silvinnio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit mai multe variante dar atentie la luna de fabriactie a masinii cand comandati doar motorasul electric.

Multa bafta

Salut,

De ce???Ce legatura are luna???

Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o chestie cum ca piesele ce sunt pe piata, adica doar pompa de motorina (motorasul), se potrivesc doar pe masinile de fabricatie dupa luna a 8-2006 si dupa seria sasiului. In rest pt masinile sub luna a 8-a 2006 se potrivesc doar variantele complete (cu senzor, plutitor, furtunase). Multe firme la care am sunat nu au stiut sa-mi zica daca se potriveste si la masina mea fabricatie feb-2006. Este bine sa luati si seria de pe poma de genul 7.50021.00 nu doar ce scrie pe corpul de plastic al ansamblului de genul 3C0919050. Totusi cei de la "ingaraj" mi-au zis ca ce au ei se potriveste perfect la mine. Voi vedea maine cand primesc coletul. Si este doar 500 RON fata de cel putin 1000 varianta completa.

Modificat de silvinnio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Sunt tare curios ce vei primi tu pentru 500 ron...ai aici ce am primit eu pt. 470 ron :rolleyes:....

Apropo! Abia sambata trecuta mi-am facut timp sa o schimb.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit cu 490 si ceva nu mai stiu exact ca ma ajunge 512 cu tot cu cei de la curierat. Acum nu mai conteaza, desi am gasit si la 470 dar nu stiau exact daca se potriveste si la mine si nu au riscat.

Oricum, pompa ce s-a defectat la mine la 73000 Km tot pierburg este, asa ca ...

Chestia cu luna de fabricatie si sasiul masinii mi-au spus-o tot cei de la firmele de piese auto.

Bafta

... si fara evenimente

Modificat de silvinnio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand te candesti ca eu am dat 420 RON :blah:

(...)

Chestia cu luna de fabricatie si sasiul masinii mi-au spus-o tot cei de la firmele de piese auto.

(...)

Parerea mea sincera colegu'... TE-AU DUS CU ZAHARELU' :drunken:

Deci, masina mea este fabricata in luna ianuarie 2006 si eu mi-am montat 7.28303.70.0 si merge struna.

Culmea, motorasu' acesta nu depinde daca ai Webasto sau NU, fiind acelasi la ambele versiuni.

Codul care il pomenesti tu este codul care il vei gasi inscriptionat pe actualul tau motoras din rezervor care si asa a cedat.

La fel ca la VW unde un cod mai nou, inseamna o generatie mai noua, la fel e si in acest caz.

Deci cumpara linistit ce iti ofera ingraj.ro sau orice alt dealer...

P.S.: Sa mai zic ca un astfel de motoras a schimbat un amic si pe un alt tip de masina (alta marca) si tot acelasi cod a pus :icon_bounce:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pentru cei cu experienta. Am schimbat pompa de motorina de cam 1 saptamana. Am observat ca acum, cand pun contactul inainte de a porni motorul pentru 1-2 secunde se aude din zona rezervorului/pompei un zgomot ca un motoras (de ex. ca si cel care arunca apa pe parbriz). Este normal sa se auda? ca inainte de a schimba pompa nu auzeam acel zgomot.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luand-o logic, tu ce crezi avand in vedere ultimele 450 de posturi in acest topic ? :)

Da, e normal sa se auda, pt ca acum lucreaza 100% corect.

Totusi este un motoras' acolo care n-are cum sa fie silentios.

Respectivu' zgomot este "amorsarea" instalatiei - momentu' cand pompa trage motorina si-o trimite pe "furtunasu' de tur" catre filtru'

Bine nici sa nu huruie sa te scoata afara din masina nu-i bine, dar daca se aude un pic mai pronuntat, e foarte ok :icon_thumright:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, sper sa nu fiu :offtopic: insa azi la PBN mi s-a spus ca pentru motorul asta al meu (poate asta e valabil si pt alte tipuri de motoare) trebuie facuta o "actiune" impusa de VW si anume schimbarea pinioanelor de la pompa de motorina. Operatiunea este gratuita si suportata de catre service.

Suna bine, insa as vrea sa stiu si eu daca pana acum cineva a beneficiat de oferta asta si daca sunt ceva imbunatatiri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand pompa de motorina are "pinioane" ?!

(...) Cei de acolo mi-au spus ca daca vreau sa o testez trebuie sa fiu de acord cu schimbarea unor pinioane de la pompa de ulei impusa de VW (...)

Pai stai asa, ori e pompa de motorina ori de pompa de ulei ?! :huh:

La pompa de motorina (cea din rezervor) NU ai ce pinioane sa schimbi!

Se schimba doar motorasul din interior (citeste paginiile din urma si vei vedea despre cei vorba) sau tot subansamblul!

Afla te rog codu' actiunii si publica-l :icon_thumright:

Sau cel mai simplu, da un telefon la PBN, si pe baza seriei de sasiu iti va spune despre ce actiune e vorba, ce implica, ce se schimba, de ce, etc. si amd.

SUNT obligati sa-ti zica treburile astea, ca doar e masina ta nu "jucaria" lor :Driver:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!