Jump to content

Curea de distribuite rupta la un A4 2.5 TDI Turbo


miai
 Share

Postare recomandată

Salut la toata lumea si La Multi Ani!

Nu am mai scris de mult pe forum pt ca mi-am vandut masina si nu a mai avut ce sa ma supere :-)

De ce va scriu acum este pentru ca un prieten de al meu care tocmai si-a scos masina din service pt diverse reparatii, o ardea prin oras cand i s-a rupt cureaua de distributie. Din cate stiu eu, la un motor puternic, sar supapele si uneori chiar gauresc capota. La el nu s-a intamplat sa ii gaureasca capota.

Ce vroiam sa va intreb (nefiind foarte familiar cu arhitectura unui motor de Audi A4 TDI) este daca este necesar sa schimbe motorul.

Masina este:

Audi A4 2001

2.5 TDI Turbo, Quattro

180 CP

Tip motor: AKE

Astept de la voi orice parere, sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta depinde de ce sa stricat in motor si asta nu o sa stie clar decat dupa ce desface motorul.Uneori problema nu e chiar atat de grava dar nu se poate spune nimic pana nu se desface motorul.De exemplu am un prieten cu un ford escort 1.8d la care sa rupt cureaua si nu a trebuit sa scimbe decat ceva supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de tipul motorului, daca este cu interferenta (pistonul si supapele ocupa puncte comune in spatiu, evident la momente diferite in ciclul de ardere) sau fara. In primul caz se lasa cu supape sau biele rupte or worse. In al doilea caz nu se intampla absolut nimic, doar trebuie schimbata cureaua.

Din pacate nu stiu de care tip este acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI-urile (motoare cu compresie mare) sunt motoare cu interferenta intre cursa supapelor si a pistoanelor.

Pentru diagnoza trebuie desfacut cel putin chiulasa si verificata starea supapelor si a pistoanelor (in special proiectia acestora fata de planul blocului).

Daca exista reziduuri metalice (de la interactiunea mecanica supapa/piston) trebuie verificat si daca aceste resturi nu au ajuns in circuitul de evacuare si pot bloca turbocompresorul/catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa desfaci chiulasa unui motor ca sa vezi daca ai supape indoite sau nu; mai ales cind ar trebui sa desfaci 2 chiulase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa desfaci chiulasa unui motor ca sa vezi daca ai supape indoite sau nu; mai ales cind ar trebui sa desfaci 2 chiulase.

dar ce trebuie sa faci? o radiografie? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@romanciuc: daca faci o afirmatie, sustine-o intr-un fel.

Ce metoda propui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa desfaci chiulasa unui motor ca sa vezi daca ai supape indoite sau nu; mai ales cind ar trebui sa desfaci 2 chiulase.

Corect, dar ca sa le schimbi da.

Sansele ca o curea de distributie rupta in timpul functionarii la un TDI sa nu afecteze supapele sunt deosebit de mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... as zice chiar nule. Cand vine pistonul ala si i-o "da" lu' supapa.. biata de ea se cam rupe. Sau macar indoaie. Ai vazut vreodata cum arata o supapa pe langa un piston? Sunt diferente mari de masa.

Apoi gandeste-te ca au fost cazuri in care supapele s-au rupt, au cazut in cilindru si au frecat si peretele si a trebuit schimbat tot motorul. Cel mai ieftin caz inseamna inlocuirea unor supape.

Dar hai sa mai luminam si alte detalii. Cum s-a intamplat ruperea curelei? Ele nu sunt gandite sa se rupa in general. A fost montata de un om care stia ce face? (Nu zic ca e de la service sau nu, autorizat sau nu ca exista exceptii in toate taberele). A fost corect tensionata? A cedat din cauza curelei, a intinderii ei, sau a cedat ceva pe traseul ei (de ex. pompa de apa la 1.9TDI) s-a gripat si a frecat cureaua pana a rupt-o? E eroare de montare? Se poate cere despagubire de la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonul la punctul mort superior, supapele respective in poz inchis, cu o reductie potrivita bagam aer pe la bujie (7-8 bar) si ascultam ; daca nu auzim nimic totul e bine, daca sufla in admisie inseamna ca avem supapa de admisie care nu mai inchide ,la fel cu evacuarea, iar daca sufla puternic in carter nu prea mai avem segmenti. Si uite asa stim la ce sa ne asteptam fara sa desfacem chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

nu stiu ce inseamna " tocmai si-a scos masina din service " dar mai mult ca sigur ca omul u ar fi dat 30-40 mil pe schimbarea distributiei, ca ce? doar mergea masina nu????

masinile aduse de afara nu au km reali de unde si necesitatea schimbarii preventive a unor piese care par ca merg dar sant ,poate, la limita uzurii.

foarte multi clienti VOR SA FIE MINTITI si sa l-i se spuna ca "MAI MERGE CEL PUTIN 20-30 MII KM " asa ca nu schimba imediat ce au luat masina curele/filtre /ulei ....asa ca sa-mi fie iertata expresia .... BINE CA NU E MAI RAU ( AM VRUT SA SCRIU ALTCEVA ) .

MASINA SCUMPA INSEAMNA CHELTUIALA INCA DIN PRIMA ZI DE CAND TE URCI IN EA SI O DUCI LA SPALATORIE....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!