Jump to content

Costuri intretinere Passat Vs. Bora


RaduNo1
 Share

Postare recomandată

anul acesta imi voi cumpara si eu o masina. voi avea de ales intre vw bora si vw passat.

mar interesa cam care sunt costurile de intretinere la un vw passat, mai exact: cam cat costa un kit de distributie, cam cat costa manopera schimbat distributie, cat costa filtrele etc etc.ma refer la passaturile de dupa 2001, motor 1,9 TDI 101 sau 131 de cai. multumesc anticipat.

la asta ma refer :lol:

post-16054-1199635641_thumb.jpg

Modificat de RaduNo1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costurile de intretinere sant aceleasi si la Bora si la Passat, in afara de directie, unde Passatul e mult mai scump de intretinut, avand o droaie de brate. Un kit de distributie e undeva pe la 900 roni (curea, role, pompa de apa) + manopera, filtrul de motorina e pe la 25-30 de lei + manopera, uleiul + filtrul e intre 150 - 350 ron (in functie de marca uleiului) + manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

serios? bora si passat pe la acelasi pret de intretinere? sincer, nu ma asteptam, dar ma bucur sa aud asta. pe mine ma speria cineva ca passatul e mult mai scump de intretinut decat bora. hmmm....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi e acelasi motor, de ce nu te asteptai?

Distributia schimbata, cu tot ce implica asta (ulei, filtre, antigel, manopera) te ridica la 1600 lei.

Cum a zis si cosmin, diferenta e la suspensie, si cred ca la toate consumabilele. Probabil la passat vei avea un consum mai mare cu ~1l/100 km fata de bora. Nu trebuie sa fie reper "distributia", ca asta se schimba odata la 3-4 ani (60.000-90.000 km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia Passat. E un pic mai mare, dar e mai confortabil. Bora e un Golf IV cu portbagaj (ceea ce nu e deloc rau, ca Golful e o masina super), dar Passatul e un fel de A6.

La intretinere e cam la fel, diferenta e mica, si e data mai ales de bratele suspensiei fata la Passat, care insa mie nu mi se par asa de slabe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu bratele alea de la suspensie.. credeti ca o sa imi creeze probleme? presupun ca nu se rup din 10mii in 10mii de km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te speria de brate la Passat. Masina a fost facuta sa reziste, nu sa stea tot in service. Intr-adevar, sunt mai scumpe pentru ca sunt multilink, dar sunt si mai silentioase. Cat rezista depinde si de drumurile pe care mergi, si de stilul de conducere. Oricum, daca iei originale nu pica in 10k.

Si sfatul meu e sa cauti un Passat de 131CP. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea nasonala la passatul dupa 2001 este ca are 8 brate in loc de 4 cum era pana atunci! Oricum daca trebuie schimbate si pui originale (e drept sunt mai scumpe) o sa te tina mult si bine! La mine schimbul de ulei (+toate filtrele) este cam 500 ron cu tot cu manopera! Un brat original este intre 300 si 600 ron, in functie de dimensiune.

In locul tau as alege Passat fara sa stau pe ganduri.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea nasonala la passatul dupa 2001 este ca are 8 brate in loc de 4 cum era pana atunci...

Vroiai sa spui Passatul de dupa '97 :Driver: Adica incepand cu Passatul B5.

Scuze de quote :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, ma referea doar la o singura roata! Ale nostra au de 2 ori mai putine decat modelele urmatoare :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E stiu ca Si B5 si B5.5 au exact la fel directia, eventual ceva mici diferente de dimensiuni. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am uitat la un prieten cu b5,5 si are mai multe ca mine! Poate nu toate? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt toate la fel, patru brate, fiecare cu bucsa si pivotul lui pe fiecare roata si la B5 si la B5.5. La astea se adauga directia si bara stabilizatoare si intre brate amortizorul si arcul, apoi planetara, adica o gramada de piese.

La B6 e un singur brat (de fapt o bascula).

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

of, of.. 8 brate * 600 ron = 4800 de ron.... scump doamna scump :)

multumesc tuturor pt raspunsuri, oricum o sa am timp destul sa ma mai gandesc.

Modificat de RaduNo1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai asa ca nu sunt 4800 ron !!!! eu am schimbat asta vara toate bratele pe fata plus bielete de directie, si tot kitul m-a costat 1250 ron (neoriginale) iar pe producator original ar fi fost 2500 ron. deci mai e cale lunga pana la 4800 ron cat ai zis tu. oricum, bratele nu le schimbi mai repede de o data la 3 ani (valoare scoasa din burta, dar ar tb sa tina minim atata) decat daca mergi numai si numai prin gropi, cu viteze mari. succes in alegerea masinii, eu unul sunt f multumit de passat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a adus din Germania Herzog cu 168 euro (brate , suruburi , capete de bara , antirulii) si set de bielete de directie cu tot cu capete de bara MAPCO cu 30 euro setul de 2 bucati .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ma costat distributia ,schimb ulei si filtru1.200ron la dacia service

Modificat de c o s m i n
Ce quote aiurea...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci probabil ca passat va fi.. sper ca o sa am bani :) dk nu imi iau variant si tot imi iau passat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alegere foarta buna, parerea mea! Nu o sa-ti para rau!

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ma costat distributia ,schimb ulei si filtru1.200ron la dacia service

:vaidecapulmeu: Unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu, nu te uita neaparat la model ci la masina in total, ca doar ei o masina SH. Passat-ul este nitel mai mare. Dar daca gasesti o Bora buna, nu lua un Passat prost. Expresia mecanicului meu este: Bora este singurul Passat care are o suspensie care sa reziste la drumurile noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici ai dreptate deplina..

sa vedem, as vrea totusi un passat, dar mai intai trebuie sa imi calculez bugetul.

in nici un caz nu imi voi lua un passat prost in loc de o bora buna.

ms pt sfat, numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
anul acesta imi voi cumpara si eu o masina. voi avea de ales intre vw bora si vw passat.

mar interesa cam care sunt costurile de intretinere la un vw passat, mai exact: cam cat costa un kit de distributie, cam cat costa manopera schimbat distributie, cat costa filtrele etc etc.ma refer la passaturile de dupa 2001, motor 1,9 TDI 101 sau 131 de cai. multumesc anticipat.

la asta ma refer :offtopic:

Salut, uite, eu am avut de amindoua, si Bora si Passat. Scurt 1/2 .... costurile per total sint cu max 10 % mai mari. Deci merita Passatul. Ai plus de comfort, spatiu, si mai ales siguranta. Consum, taxe, intretinere motor, consumabile aprox la fel, cu o dif mica in plus fata de Bora. In concluzie PASSAT-ul ramine PASSAT. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor !

Am si eu o intrebare legata de Passat B5 sau B5.5.Sunt intr-o mare dilema si nu stiu daca acum in 2010 merita un passat din 2003-2003 1.9 TDI 131 Cp.

Mai am varianta Octaviei 1 Tour dar an mai bun.Cat de rezistente sunt Passat-urile astea si ce cheltuieli implica?

Imi place mult mai mult Vw decat Skoda, dar n-as vrea sa-l cumpar si sa inceapa sa pice turbina, bratele de directie si sa dau vreo 1000 euro asa scurt.

Mentionez ca am un stil usor sportiv, insa mor cand intru intr-o groapa fie ea cat de mica.

Daca prind un passat bun, m-ar putea tine ceva vreme ?

Astept pareri..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca urmaresti putin posturile de pe acest forum vei vedea ca cineva a postat rezultatul unor statistici legate de cea mai buna masina de achizitionat la mana a doua, iar aceste statistici au fost facute pare-mi-se in Germania, iar rezultatul a fost ca Passat-ul 5 si 5.5 au iesit cele mai bune masini second-hand din ultimii 10 ani.Posibil sa fie si ceva erori in exprimarea mea, dar daca vei cauta in aria "passat 5.5" vei constata.

Daca masina este intretinuta si nu fost pe mana la x soferi/proprietari sau nu a fost pe mana unor "hingheri" de masini, "tarnacopisti" care s-au urcat si ei la volan, vei fi foarte incantat de aceasta masina, mai ales ca modelele din 2000-2005 sunt superioare din mai multe puncte de vedere, pe care le vei gasi cintind si rasfoind acest forum, celor dupa 2005.

Daca te hotarasti sa-ti iei, fa teste parateste, ia oameni cu tine care se pricep foarte bine la masini.

Ca sfat personal atentie la caroserie sa fie fara accidente(e lege de baza la mine!!), volant si ambreiaj, turbina si hartii clare ptr distributie si ce a mai fost schimbat si cand a fost schimbat.Evita manglitorii care-ti spun ca au facut, au dres dar n-au cum sa-ti arate nimic.Eu cate masini am vandut le-am dat civilizat cu facturi, cu piesele vechi (aferente facturilor) puse exact in cutiile celor noi schimbate si crede-ma ca 2 masini, si japoneze, le-am vandut aceluiasi cumparator la interval de 3 ani intre ele.Cumpara de la oameni civilizati, nu de la toti tzpinarii de prin targ sau mai stiu eu de unde!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!