Jump to content

Pornire Iarna


adilau
 Share

Postare recomandată

Dragos_Borcanea

Ar mai fi o chestie care nu e legata de motor ci de catalizator. Orice masina in special diesel polueaza cel mai mult la pornirea la rece cand catalizatorul nu se afla la temperatura normala de functionare. Pana nu ajunge la temperatura aia nu prea isi face treaba cum trebuie. Cum la mers in gol motorul nu produce prea mult caldura ca la functionarea in sarcina catalizatorul se incinge mai putin. Probabil ca deasta cei de la WV au spus ca trebuie plecat 'imediat'. Daca e sa o iei asa orice motor nu are ungere buna la pronirea la rece. Prea multa farmacie nu prea ai cum sa faci. Cu cat ai mai multa grija parca atunci se intampla exact ce iti era frica. Eu il tin acum iarca pana cam 4-5 min pana incepe sa creasca temp la clima. O sa intreb maine pe un prof de la facultate sa vedem el ce zice. Revin cu informati! Interesant topic

Modificat de Dragos_Borcanea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • A4UDI

    15

  • RRS

    7

  • alxrro

    6

  • Alex-F1

    5

Top Posters In This Topic

catalizatorul se incinge mai putin. Probabil ca deasta cei de la WV au spus ca trebuie plecat 'imediat'.

Cam asta spun si cei din Austria, ca plecatul imediat de pe loc e legata STRICT de probleme ecologice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia de ralanti este de 903 sau 830 in functie de motor . :beerchug:

903 e la non-PD, asa'i ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am PD si, intr-adevar, la relanti turatia sta pe la 830, asa ca s-ar putea sa ai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
903 e la non-PD, asa'i ?

Nu !

Nu este o regula !

Eu am PD 101 cp si turatia este 903 .

Am vazut PD 110 cp si turatia era 830 , asa ca ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala de 110 cp era probabil nonPD ;)

intrebam pentru ca, la a meu ASV turatia de relanti cetita cu vagcom este 903 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa modifici din vag comu relantiul......deci nu este relevant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa modifici din vag comu relantiul......deci nu este relevant

salutare la toata lumea!cum poate fii modificat relantiul cu vag comu?ma intereseaza si pe mine deoarece la mine relantiul sta cam la 760 si cred ca e cam mic.referitor la problema cu asteptatul sa se incalzeasca motorul pot sa va zic ca in austria marea majoritate pornesc imediat cu masina fara sa astepte nici macar 30 secunde.in austria asa este mentalitatea lor,ei curata zapada si geamurile masini cu motorul oprit apoi se urca in masina si pornesc.e chestie de poluare si ei o respecta foarte mult.si pot sa zic ca am vazut multe mmasini aici cu km peste 300.000 si mergeau perfect si la sigur nu a asteptat nimeni sa le incalzeasca dimineata,deci nu cred ca e foarte important incalzirea masinii inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Ala de 110 cp era probabil nonPD :)

Sorry ! Era vorba de 115 cp .

La ora la care am postat ...probabil ca inca mai aveam ceva somn la bord . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea. Eu dimineata stau cu motorul pornit cam 3-4 minute si apoi plec la drum....asa cum spunea si SANDUMBOGDAN motorul scoate un zgomot ciudat in prima secunda dar apoi isi revine..... Cele 3-4 minute constau in curatirea geamurilor si alte verificari de dimineata! Nu sunt specialist in mecanica dar parerea mea este ca e foarte bine sa stai 2-3 minute cu motorul pornit dimineata macar sa se faca "ungerea". PAREREA MEA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum poate fii modificat relantiul cu vag comu?

Citeste topicul asta, postul #13. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult forceturbo!stii cumva si codul de logare pt un motor AKE,2.5 tdi 180 cai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca acest topic este pe TDI forum, dar m-ar interesa subiectul acesta pt benzinare. E bine sa astept sa se incalzeasca sau nu?

De exemplu eu cand pornesc masina, pana se incalzeste se aude un tacanit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar credeti ca motorul are nevoie de cateva minute pentru a ajunge la o ungere optima? Pompa de ulei nu se dezamorseaza niciodata, lucreaza de la primele rotatii ale motorului. Cu cat se incalzeste mai repede, cu atat motorul ajunge sa lucreze mai repede in parametrii optimi. Deci, eu cred ca daca se lasa masina cateva minute la relanti inainte de plecare, nu se obtine niciun avantaj. P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, vad ca intrebarile legate de "cat de daunator este pentru motor functionarea in regim static" la rece dar si la caldsunt puse si iarna : eu va spun din experienta de 4 ani de cand am golf 4 (ALH si mai nou AXR) ca nu am avut probleme cu tacanituri prin bord ,cu bujii, sau alte prostii.

Va intreb cum faceti voi iarna? dati zapade de pe masina , racaiti gheata de pe parbriz, dupa care porniti motorul stai 30 secunde sa se unga motorul si demarati cu ochii pe turometru sa nu cumva sa depasiti 2500RPM? ha? vai viata mea ce neghiobii puteti sa spuneti !

de ce nu veniti si spuneti aici adevarul curat? in functie de cum te grabesti (situatie) poti sa pleci imediat (daca poti merge iarna cu zapada pe parbriz, brava tie !) fara sa ai probleme ! ok?

Vara cand asteptati iubita ,prietena , sotia, opriti motorul sa nu se deterioreze ? si ce zice cumatra cand se urca in masina ? ca ai vrut sa o incalzesti mai repede (pe ea) :fiti seriosi si mai ganditi un pic

voi decideti cum exploatati masina - parerile sunt subiective cand vin din partea producatorului ( poluare si nimic altceva, poate sa nu va sperie si consumul cumulat)

Deci eu - iarna daca e cazul dau zapada la o parte cu peria, ma urc la volan, cheie, pornesc clima pe automat si astept 5 min. pana pot vedea bine prin parbriz (dezghetat complet) dupa care drive safe !

- vara plec cand ma grabesc la 15-30 sec dsupa ce pornesc motorul, daca nu ma grasbesc astept pana gasesc melodia preferata pe stik sau CD (1min.) dupa care, go !

eu asa procedez si nu mai ascult nici o parera despre cum ca sa vezi ca o fi ca o patii..!

nu veniti sa-mi spuneti ca nu-mi pasa de motor ca nu va cred ! dar parerea mea este ca majoritatea asa procedeaza, dar unii mai inteligenti vin cu sfaturi....

Am dreptate , daca nu astept argumente convingatoare, dar nu mai venit ca asa scrie in carte ca ...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Lasarea motorului la ralanti sa se incalzeasca nu e buna .

Se lasa vara un minut iar iarna 2 - 3 minute pornit fara accelerare .

Se pleaca cat mai usor din loc .

Se pot folosi vitezele 1 - 2 - 3 .

Turatia in mers sa nu fie sub 1500 ture si nici peste 2000 ture .

Nu se fac accelerari bruste .Nu se apasa tare pedala .Nu se dau "sprituri".

Se merge asa pana cand acul de temperatura se ridica peste cele 3 linii de la inceput .( cam 5 mm ) .(srie in manualul VW)

Dupa cele 3 liniute sau cei 5 mm se apasa mai tare , se tureaza pana la 2500 ture .

Apoi daca vreti sa tineti in mod deosebit la motor nu apasti de loc zmuncit pana cand

acul ajunge la 1/2 ( 90 grade ) .

De acolo doar ,puteti sa apasati pana la 3000 si in zvacniri extrem de scurte pana la 4 mii .

Conducere optima niciodata sub 1500 niciodata peste 3 mii ture .

Lasarea la ralanti mult timp nu e buna :

Ungerea nu e buna sub 1500 ture .

Durata de incalzire e prea mare , foarte mare.Functionarea la rece mult timp nu e buna .Jocurile dintre piese le face sa se loveasca unele de altele nu sa alunece unele peste altele .

Motorul scoate gudroane la ralanti , catalizatorul se umple , apar depuneri si pe supape/segmenti /pistoane .

Dieselul merge optim la 2 mii de ture si la 90 grade .

( vezi locomotiva diesel electrica care are turatie fixa la motor ) .

In Germania la semafor "stop the engine" pt ca polueaza f mult in gol .

Greselile cele mai mari :) la rece )

-pornirea direct de pe loc din prima secunda.

-"sprituri" la rece peste 3 mii de ture".

- turarea brusca si rularea la peste 3 mii ture la rece .

- folosirea franei de motor .

Adi VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai zis multe lucruri corecte, dar paralela cu motorul de locomotiva nu trebuia inclusa.

Motorul de locomotiva e proiectat pt. eficienta si durata de viata maxima in regim de lucru fix.

Motorul de autoturism e proiectat pt. regim flexibil in primul rand, eficienta si durata de viata fiind mult mai scazute.

Deci, sunt filozofii diametral opuse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Cam cat timp ar trebui sa raman masina la relanti pana sa plece ?!

De exemplu dimineata cand vreau sa plec cu ea la scoala e bine daca raman la relanti vreo 5-10 minute ?! sau ar trebui sa raman mai mult pentru a se incalzi motorul !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 30 de secunde dupa ce ai pornit poti sa pleci fara probeme.

Mergi mai usurel cu ea (nu o tura peste 2500 rpm )pana nu se ridica putin acul de la temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu stiam ceva de maxim 5 minute... m`am documentat mai bine... acuma nu stiu ce sa zic ... cu cat o lasi mai mult cu cat e mai bine din cate am auzit :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai auzit prea bine.

La 30 de secunde dupa ce ai pornit poti sa pleci fara probeme.

Ce spune colegul Adi vw, e corect, si bine structurat. Sub 1500 ture, ungerea nu este foarte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Depinde si de ulei-marca, de viscozitatea uleiului.Cu un ulei 5w-30 poti pleca dupa citeva secunde ca este un ulei longlife, dar cu un 10w 40 nu e la fel, mai ales daca este mineral.

Ideal este ca uleiul din motor sa treaca prin circuit de citeva ori.Cit dureaza asta ? Cit cauti un post de radio, o melodie, montat telefonul, GSP, etc.

E mai mult o chestiune de rutina.Apoi nu poti sta cu ochi pe ceas, dar micile tabieturi inainte de a pleca impreuna cu asigurarea in oglinzi pentru plecare, insumate sunt intre 1/2 si 1 minut, deci ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!