Jump to content

Pornire Iarna


adilau
 Share

Postare recomandată

Pai...este asa cum am spus mai sus; perioada afterglow, inceteaza dupa 90s sau cand turatia motorului trece de 2500rpm... DAR, pentru ca exista si un dar ;) , vad ca acest lucru este valabil la masini gen Octavia1. La Octavia2, nu am gasit nimic legat de turatie, in schimb, perioada afterglow poate dura pana la 3 min. sau, o temperatura a lichidului de racire de 20*C. Mai mult, tensiunea de alimentare a bujiilor este controlata/adaptata de catre unitatea de comanda a bujiilor - deoarece acestea se racesc odata ce motorul a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • A4UDI

    15

  • RRS

    7

  • alxrro

    6

  • Alex-F1

    5

Top Posters In This Topic

Eu stiu ca bujiile la Diesel functioneaza doar inainte de a porni motorul ,cat sa incalzeasca camera de ardere Dupa ce motorul a pornit ele nu mai functioneaza . Cel putin mie asa mi se pare normal , nu vad rostul functionarii lor atata timp cat are loc 'explozia' in camere de ardere de unde rezulta aerul cald + gaze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acum din manualul de intretinere si acolo este un pasaj , la pag.97, care spune ca motorul nu trebuie incalzit in ..citez : 'asteptare. Porniti imediat!" Fara alte explicatii din pacate. Asa ca nu stiu cum sa o iau, caci chiar voiam alarma cu pornire , o sa zic ca am ramas cu 1000 de ron in buzunare :Driver: :icon_thumright: Safe

Salut.

Sa va spun parerea mea.

Daca tin bine minte si va rog si pe voi sa verificati()in cazul in care cineva poate pana diseara cand ajung acasa), pasajul despre care vorbeste Radu are o 'iconita' care eu stiu ca semnifica 'protejarea naturii'-ceva de genul; Este vorba de floricica aia...Deci pasajul nu se refera ca ar fi daunator motorului, ci are legatura doar cu poluarea . Nu sunt specialist in motoare Diesel, dar nu cred ca poate dauna. Iar mie dupa (5-8 minute de mers la ralanti) incepe sa-mi bage caldura, si asa cum mai spunea cineva, dispare zgomotul ala de tractor. Io zic ca semnul ala e cheia...daca ar fi fost sa dauneze motorului, luati exemplul 'lampa pentru presiunea/nivelul uleiului' nu se stinge sau sta aprinsa-text de forma 'orpiti autovehiculul, opriti motorul, nu mergeti mai departe' . Asta imi suna a avertizare, mesajul de la mersul de la ralanti pare dupa parerea mea o indicatie-si spun din nou are legatura cu protejarea mediului inconjurator. Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni !

daca ai un flex in mina cum tai cu el un fier?

Pornesti din intrerupator, il lasi sa ajunga la turatia normala apoi il folosesti.IDEM si la motorul diesel...

Vrei sa stii exact cind uleiul a ajuns prin toate lagarele motorului, scoate busonul de sus de la ulei si asculta tachetii cum fac la rece si apoi cind ajung uleiu la ei.In citeva minute se schimba sunetul, depinde de calitatea si tipul de ulei folosit.Exemplu la 5W 40 full sintetic este de un minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comparatia cu flexul mi se pare total aiurea!

daca e sa mergem pe ea, turatia flexului nu o poti varia, dar a motorului da, din acceleratie. deci putem zice ca nu pleci de pe loc fara sa accelerezi. in fine, pierdem vremea cu flexu asta...

dupa ce am vazut diferite pareri, eu zic cam asa... nu asteptam ca sa se incalzeasca moroul, ca ar dura f. mult. dar trebuie sa asteptam putin sa se faca ungerea, sa se fluidizeze putin uleiul si apoi se poate pleca. daca cineva vrea neaparat sa stea cu motorul pornit 5-10 minute, pana curata zapada, etc, nu cred ca sunt probleme... ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut urmatorul experiment pe un Golf 2 iarna la -5 (21.12.2007)si 22.12.2007):

-s-a pornit motorul si a fost lasat pe relanti pina a declansat ventilatorul de la radiatorul de apa pentru racire.Dupa 20 de minute in sfirsit a pornit ventilatorul.

-a doua zi s-a pornit motorul si a plecat la drum in sarcina (dupa un minut de functioanare pe loc), in 7 minute a declansat ventilatorul (era montat un bec in paralel la bord).

Experimentul s-a facut din intimplare pentru ca s-a verificat la masina daca merge sistemul de racire in prima zi iar a doua zi au ramas firele trase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai A4UDI, da io vad ca pe tine te mananca tare problema asta! :P Deci, sa concluzionam: ca in majoritatea situatiilor din viata, io zic ca si aici adevarul e undeva la mijloc, adica nici sa pornim in secunda urmatoare dupa ce-am dat cheie (sfatul asta e unul pur comercial, ca sa ti se uzeze mai repede motorul si sa revii cat mai repede sa iei alta masina de la ei), dar nici sa stam sa mai tragem un pui de somn in masina.....la mine timpul de stat pe loc dupa pornire creste direct proportional cu temperatura de afara, adica daca la 0 grade stau la relanti ~ 3 min, la -10 grade stau ~ 5-6 min si tot asa! Iar vara, cand dimineata temperatura e de + 25 de grade, plec dupa ~ 30 sec! Practic daca stati bine cu auzul si cu "nasul" (flerul), se simte din masina cand motorul e apt de pornit la drum! Deci, fiindca si io am avut doar masini diesel, m-a preocupat si pe mine problema asta si am tot intrebat pe ai mai mari maistori pe care i-am intalnit, iar concluzia e una si clara: la temperaturi mici (sub + 4 grade), plecarea de pe loc instantaneu dupa pornirea motorului dauneaza grav sanatatii motorului (uzura mare)....si pe partea cealalta, daca motorul sta la relanti minute in sir, nu-i dauneaza cu nimic, absolut cu nimic....poti sa-l lasi si o saptamana mergand si tot nu e daunator, chiar daca afara sunt -30 de grade, el e cald, ii place, totul e ok!!! Un mic truc ar mai fi urmatorul: dupa pornire, cand acul ce indica temperatura apei incepe sa se miste din pozitia lui de repaus, se poate pleca linistit, deoarece antigelul deja are peste 40 de grade....si aici se poate verifica proportionalitatea timp de asteptare/temperatura ambianta de care spuneam io: daca sunt 0 grade acul incepe sa se ridice mai repede decat la -10 grade....logic de altfel, nu? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca motorul se incalzeste mai repede dupa plecarea de pe loc cred ca e clar pt. toata lumea.

problema ar fi daca dauneaza sau nu statul pe loc dupa pornirea motorului. adica, sa zicem, pornesti motorul si dupa vre-un minut apare un vecin cu chef de vorba. ce faci? opresti motorul si stai cu el de vorba, sau lasi motorul mergand inca 10-15 minute? :icon_thumright: (sa mai si zambim)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai consatene.... :icon_thumright: ....tu nu pricepi ca NU DAUNEAZA statul pe loc cu motorul pornit???? :P Ai ramas blocat pe chestia asta sau ce-i cu tine? :P N-are cu ce sa dauneze! Si chiar sa stii ca mie mi s-a intamplat de multe ori faza cu statul de vorba cu vecinu si n-am oprit motorul! Nici cand mai astept pe cineva (5-10-15-20 min.) io nu opresc motorul iarna, ca vreau sa stau la caldura :( Vara-toamna hai ca-l mai opresc, dar cand temperatura de afara scade sub +5 grade, gata, functioneza non-stop :P

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai putin, ca eu ma refer strict la situatia cand motorul e rece, de exemplu dimineata inainte de a pleca la drum.

eu nu sustin ca dauneaza, vreau doar sa aflu cat mai multe pareri si explicatii sa zicem tehnice. :)

poate o explicatie ar fi ca motorul se incalzeste mai greu la ralanti si astfel va functiona mai mult timp sub temperatura optima. adica daca il pornesti si stai 30 minute apoi pleci, se incalzeste mai greu decat daca stai doar 2 minute si apoi pleci=> in primul caz motorul va funtiona mai mult timp sub temperatura oprima, fapt ce ar putea sa-i dauneze.

aruncati o privire si aici:

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

sursa: http://www.turatii.ro/index.php?func=artic...amp;articol=471

dupa cum vezi, nici aici nu se spune DE CE dauneaza. ei bine, eu asta as vrea sa inteleg.

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
problema ar fi daca dauneaza sau nu statul pe loc dupa pornirea motorului.

Eu dimineata cind merg la servici de foarte multe ori trebuie sa stau in trafic cu motorul rece. Ghici ce fac, il opresc sau nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu ai inteles la ce situatie ma refer? cand deja incepi sa te deplasezi cu masina, chiar daca doar cativa metrii apoi stai, iar inaintezi, iar stai, incalzirea se face mai repede decat daca pornesti motorul si nu misti masina din loc.

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai baieti, lasati-o asa...conduceti masina si nu o mai cautati de bube...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum vezi, nici aici nu se spune DE CE dauneaza. ei bine, eu asta as vrea sa inteleg.

Cand motorul e rece arderile nu se produc perfect. In plus, la TD, nu ai nici boost care sa mai ajute aprinderea prin presiunea mai mare. Nici injectia nu se pulverizeaza asa de bine cu motorina rece si vascoasa, etc...

Arderea imperfecta duce la reziduri de ardere care se depun si pe peretii cilindrului, si pe conducta si valva de EGR, pe turbina, si sunt deseori uleioase sau acide. Primele (din cilindru) le spala uleiul, si asa se incarca cu mizerie, imbatraneste mai repede; ultimele nu se prea curata, fiind lipicioase, si se tot acumuleaza pana ajung sa creeze probleme.

In sarcina moderata si arderile se produc mai curat (presiunea in cilindru marita de boost), si timpul cat motorul merge rece e mult mai scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na vezi ca tot un consatean de-al nostru ti-a explicat ce asteptai tu??? Acuma esti linistit??? :) In rest.....sa urmam sfatul colegului DArtagnan!!! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din practica, am constatat ca e bine sa stea 2-3-5 min pornit cu ventilatia pe tr.1 spre geam (cit curat zapada/ bruma/ mizerii/etc. de pe geamuri/faruri/stopuri apoi plecat usurel la drum; dupa 10 15 minute trec pe tr. 2 sau 3 si vara isi face aparitia la interior.

Nu pot spune acelasi lucru despre statul pe loc pt ca am experimentat o singura data asta: plecat conform celor de mai sus pe distanta de 500-600m unde am asteptat pe cineva cca. 10 minute cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na vezi ca tot un consatean de-al nostru ti-a explicat ce asteptai tu??? Acuma esti linistit??? :D In rest.....sa urmam sfatul colegului DArtagnan!!! :D

e in regula, oricum m-am lamurit pt ca intre timp am primit o explicatie si mai completa din partea altcuiva pe alt forum :scratch:

deci mai mult de 1 min. nu are rost si nu e bine sa asteptam, asta e concluzia mea. pe langa motivele colegului(ardere incompleta, funingine, etc) sunt intr-adevar si motive de ungere precara mai ales la turbina. pt mine e clar. mai departe ramane la latitudinea fiecaruia sa faca cum vrea, sa astepte cat vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor diesel nu are cum sa toarca "rotund" dupa 10 secunde...cel putin asa e la mine, abia dupa ce se incalzeste bine, si apas foarte fin pe acceleratie, dispare zgomotul "urat" de motor rece si se aude "rotund"...refuz sa cred ca la tine dupa 10 secunde se aude "rotund"...poate te dai tu rotund :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cat timp "toarce rotund"? eu cred ca nu o sa toarca rotund nici dupa 5 minute, ca nu se incalzeste destul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa stii exact cind uleiul a ajuns prin toate lagarele motorului, scoate busonul de sus de la ulei si asculta tachetii cum fac la rece si apoi cind ajung uleiu la ei.In citeva minute se schimba sunetul, depinde de calitatea si tipul de ulei folosit.Exemplu la 5W 40 full sintetic este de un minut.

Sunetul se schimba din alte cauze (cand vorbim de ordinul minutelor), si nu pentru ca abia atunci ar ajunge uleiul, citez:"prin toate lagarele motorului".

Daca uleiul ar avea nevoie de cateva minute pentru a asigura ungerea motorului.... :vaidecapulmeu: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cu parerea lui,din experienta lui...pe mine ma intereseaza parerea unui inginer sau mecanic foarte bun care sa aibe studii in domeniu!Si sa argumenteze clar de ce e asa sau altfel,sunt destui pe acest forum...ii rog sa poseteze;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na acuma altu care iara nu-i lamurit si asteapta explicatii :icon_thumright: ...si tot consatean de-al meu.... :beerchug: Ce v-o apucat acuma bre de vreti sa despartiti firul de par in XXX??? Shut up and drive! :P Buna remarca cu sunetul "rotund"....si io atunci misc masina de pe loc, cand apare acel sunet "rotund" al motorului, adica dupa cateva minute (3-7 min., in functie de temperatura de afara)! Si se mai vede si pe turometru cand incepe sa se incalzeasca motorul: imediat dupa pornire socul automat tine relanti-ul pe la 1000 rpm sau chiar putin peste, pt. ca apoi sa scada incet incet pana la valoarea normala de ~ 830 rpm! Se simte putin (trebuie sa fii f. atent) si pe vibratia masinii momentul cand socul isi termina treaba si iese din actiune, lasand relanti-ul la valoarea normala a unui motor incalzit....la mine asta se intampla cam dupa ~ 13 min. de la pornire....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cu parerea lui,din experienta lui...pe mine ma intereseaza parerea unui inginer sau mecanic foarte bun care sa aibe studii in domeniu!Si sa argumenteze clar de ce e asa sau altfel,sunt destui pe acest forum...ii rog sa poseteze;)

Pai...suna-i si roaga-i sa post-eze :P Pana una alta, care este rostul post-ului tau?! :beerchug: Ai citit tot ce s-a scris in acest topic? Nu cred. Unele lucruri mentionate pe-aici, sunt din carti (doc. tehnice) si nu doar pareri. Daca te intereseaza doar parerile INGINERILOR si MECANICILOR, cred ca ai gresit adresa...adica, in loc de VWFORUM, incearca UN SERVICE. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine sta la 1000 rpm f. putin, cred ca sub 1 min. dupa care coboara la aprox.900rpm sau putin sub(cred ca asta e turatia de ralanti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Turatia de ralanti este de 903 sau 830 in functie de motor . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!