Jump to content

Pornire Iarna


adilau
 Share

Postare recomandată

A4UDI, citeste postul nr.23 acolo ai prima precizare... apoi 29..

Explicatii tehnice... e clar ca trebuie sa se rupa filmul uleiului si sa ajunga cam peste tot in motor, si acelasi ulei sa unga si turbina nitel...cam atat vei gasi, si cam asa fac toti, la pornirea la rece, chiar si la cea la cald se sta cateva secunde, si chiar si la oprire, se opresc toti consumatorii si mai lasi 30 de secunde.

Nu stiu ce altfel de info mai cauti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • A4UDI

    15

  • RRS

    7

  • alxrro

    6

  • Alex-F1

    5

Top Posters In This Topic

si atunci de ce, daca e bine sa stai 1 minut, nu poti sa stai si 30 minute?

cateva secunde astept si eu, dar tot nu inteleg de ce, daca e motorul rece, e daunator sa stai mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pentru injectoare e mai bine sa lasi motorul sa mearga cam 5 minute la relanti datorita faptului ca motorina se ingroasa putin la rece Din punct de vedere al ungerii nu stiu ce sa zic ? stiu ca la vechile diesel-uri era recomandat sa lasi motorul sa mearga vreo 5 min la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si eu sunt curios daca e bine sa lasi motorul pornit la relanti un timp nedefinit. Eu as cam vrea sa ii pun si o alarma cu pornire motor si ma gandeam ca daca ar fi daunator pentru motor, cred ca specificau ei ceva in manualele alarmelor.Nu vad ce rau ar putea sa ii faca daca o lasi sa mearga la relanti fara acceleratie sa se unga bine turbina, pistoanele si incepi sa mergi cu ea cand uleiul e deja caldut. Si odata cu asta ai si o temperatura net superioara celei de afara. :) Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... incepi sa mergi cu ea cand uleiul e deja caldut.

Pai, teoretic, tocmai aici ar fi problema, ca motoarele diesel, cel putin cele mai noi, se incalzesc in sarcina, nu stand pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: daca ramanem blocati in camp, desi motorul e pornit, temperatului lui totusi scade = inghetam de frig? dauneaza motorului?

Eu am tinut-o azi vreo 5 min la relanti cat sa se incazeasca putin scaunele, sa se dezmorteasca motorul si temperatura interioara + dezghetat luneta/parbriz. Cred ca "nu e recomandat sa tinem dieselul la relanti, la pornirea la rece" pentru simplu motiv ca NU se incalzeste decat in sarcina. Nu am cunostinte tehnice, doar spun ce cred. Tinut putin la relanti, se face cat de cat ungerea dar nu se incalzeste. Prefer sa-l tin la relanti cateva minute, din motivele enumerate mai sus, incluzand faptul ca dispare zgomotul de tractor.

Am impresia ca unele sfaturi de genul asta mai sunt si nascociri ale unor "mari" mecanici auto care se dau importanti.

Modificat de blueyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu fim prapastiosi... Fiecare mai lasa motorul sa mearga pe loc 2-3 minute. Abia dupa aceea plecam.

In manualul masinii se recomanda sa nu se incalzeasca motorul stand pe loc. Motoarele diesel se incalzesc mai greu decat cele pe benzina, iar, daca nu sunt in sarcina, se incalzesc si mai greu. Deci prin punerea motorului in sarcina se scurteaza timpul de functionare a acestuia sub temperatura normala de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun ...am inteles. Nu e bine pentru ca se incalzeste greu si nu ....e bine. Dar in cazul in care ii montez alarma cu pornire , aia pot sa o setez sa mearga motorul 10 min, sa zicem. Ce sa fac, conform cu cele enumerate mai sus, nu ii mai pun alarma cu modul de pornire nu ? :Driver: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun ...am inteles. Nu e bine pentru ca se incalzeste greu si nu ....e bine. Dar in cazul in care ii montez alarma cu pornire , aia pot sa o setez sa mearga motorul 10 min, sa zicem. Ce sa fac, conform cu cele enumerate mai sus, nu ii mai pun alarma cu modul de pornire nu ? :D Safe

Eu unul, sincer, nu i-as pune o astfel de alarma. Daca ar fi pe benzina, poate ar fi o solutie, dar la diesel exista riscul ca, in timp, sa regreti. Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul, sincer, nu i-as pune o astfel de alarma. Daca ar fi pe benzina, poate ar fi o solutie, dar la diesel exista riscul ca, in timp, sa regreti. Parerea mea!

afirmatii de genul celei de mai sus nu prea ajuta!(alxrro, nu am nimic cu tine, scuza-ma ca te-am citat ca exemplu)

eu (si probabil si altii) vreau sa stiu DE CE? de ce pt. diesel e daunator sa lasam motorul pornit cateva minute inainte de a pleca de pe loc? ma refer la situatiile cand motorul e rece, sa zicem dimineata.

ce stiu eu, e ca uleiul nu urca destul de mult ca sa asigure o ungere corespunzatoare. altii spun ca, din contra, trebuie sa se rupa filmul de ulei si acesta sa patrunda peste tot ca sa se asigure ungerea, deci parere opusa. care e realitatea? din cauza asta am zis si mai sus ca ar fi de folos niste explicatii tehnice daca se poate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce considerati voi motoare de generatie noua? majoritatea aveti in profil masini din 2002, 2003 etc, care nu sunt motoare de generatie noua(adica ultima!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

afirmatii de genul celei de mai sus nu prea ajuta!

Pai, de ceva vreme se tot explica pe topicul acesta de ce. In plus, asa cum spunea si @DArtagnan, mai exista si acest topic pe aceeasi tema. In urma acestor multiple discutii am facut eu afirmatia de mai devreme. Citind toate mesajele de pana acum mie acesta mi s-a parut raspunsul corect la intrebarea ta referitoare la alarma respectiva. Daca nu esti multumit astept alti colegi cu explicatii mai amanuntite, eu atat am putut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa ne luam dupa toate legendele gen " nu e bine aia, nu e bine cealalta", ar trebui sa ne punem motoarele in vitrina pe post de bibelou. Parca nu-mi vine sa cred ca sunt atat de sensibiloase. Inteleg ca electronica multa = multe posibile probleme dar parca mi-e dor de vremurile cand ii dadeam o cheie sa-i "rup uleiul", o ambalam putin la relanti (sa nu moara) si ma durea la basca daca-i puneam uleiul X sau Y. Intr-adevar, un motor trebuie ingrijit conform specificatiilor producatorului dar parca prea le tinem in puf. Miroase a povestea drobului de sare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogdyS

nu a zis nimeni ca ne referim la ultima generatie de motoare.

@alxrro

nici pe acest topic si nici pe celalalt nu am gasit vreo explicatie de ce bine sau nu e bine sa lasam cateva minute sa mearga motorul la ralanti inainte de pornirea la drum. iti dai seama ca daca cineva ar fi explicat ce se intampla, discutiile nu ar mai fi avut nici un rost. dar cat timp nimeni nu explica de ce, ci vor fi doar mesaje de genul "nu e bine, ba e bine, nu e recomandat, etc" nu cred ca ne vom lamuri cum sta treaba exact. pt ca unii spun ca trebuie asteptat ca sa se unga bine motorul, altii zic ca dimpotriva, ungerea nu se realizeaza corespunzator...

si vezi ca nu sunt eu cel cu alarma, pe mine ma intereseaza doar chestiunea pornirii la rece :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acum din manualul de intretinere si acolo este un pasaj , la pag.97, care spune ca motorul nu trebuie incalzit in ..citez : 'asteptare. Porniti imediat!" Fara alte explicatii din pacate. Asa ca nu stiu cum sa o iau, caci chiar voiam alarma cu pornire , o sa zic ca am ramas cu 1000 de ron in buzunare :D :D Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, iata cateva afirmatii:

* trebuie sa se rupa filmul uleiului si sa ajunga cam peste tot in motor, si acelasi ulei sa unga si turbina nitel...

* Cind motorul este rece sunt aprinse bujiile incandescente atita timp cit turatia este sub 2500rmp. Daca depasesti 2500rmp se aude un "click" in bord si ... bye, bye incalzire elelectrica :-). Daca schimbi in jur de 2400-2500rpm ajuti motorul sa ajunga rapid la temperatura de regim.

* - La pornire, stai pe ralanti cca 1 minut (din motive de ungere turbina ).

- Pina se incalzeste motorul, nu forta la mai mult de aprox. 2500rot/min

- Dupa incalzire, schimba treptele undeva catre 3000 rot/min, incercind sa tii turatia intre 1500 si 3000 rot/min. Daca turatia "cade" prea jos, nu forta accelerarea pina ce turatia nu ajunge undeva catre 1800 - 2000 rot/min.

- La oprire, stai iarasi pe ralanti citeva zeci de secunde inainte de a opri motorul

* Aparent s-a mai discutat pe vwforum si raspunsul ar fi ca e bine, se incalzeste si se fluidizeaza uleiul si asigura o ungere mai buna a turbinei. Nu ai observat ca pana se incalzeste motorul (fapt sesizat pe temperatura lichidului de racire) turbina are o alta tonalitate (mai joasa) decat cand e cald? Eu zic nu chiar 5-8 min, eu il tin cam pana cand consumul instantaneu la ralanti scade pana la 0.9-1.1 l/h (se aude un releu in bord - oprire bujii incandescente? - si motorul parca se invioreaza). Parerea mea...

* Iarna ii dai la cheie, apoi pornesti dupa max 30 de sec. Mare parte din zgomotul infernal este cauzat de avans. Bujiile merg in after-glow destul de mult timp, daca schimbi sub 2500rpm.

Sper sa fie cat de cat utile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles alxrro. Multumesc mult pentru info :somnmare: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da alxrro, numai ca toate aceste afirmatii se cam contrazic...

Pai, iata cateva afirmatii:

* trebuie sa se rupa filmul uleiului si sa ajunga cam peste tot in motor, si acelasi ulei sa unga si turbina nitel...

asta inseamna ca dupa pornirea motorului trebuie sa asteptam sa se faca ungerea. daca asta se intampla stand pe loc, atunci de ce ar fi daunator sa stau mai multe minute?

* Cind motorul este rece sunt aprinse bujiile incandescente atita timp cit turatia este sub 2500rmp. Daca depasesti 2500rmp se aude un "click" in bord si ... bye, bye incalzire elelectrica :-). Daca schimbi in jur de 2400-2500rpm ajuti motorul sa ajunga rapid la temperatura de regim.

e regula generala? la mine nu se intampla asa ceva...

* - La pornire, stai pe ralanti cca 1 minut (din motive de ungere turbina ).

daca stau mai mult, de ce nu e bine? "din motive de ungere turbina" ce inseamna? sa stau sa se unga, sau sa nu stau mai mult ca nu se unge bine stand?

- Pina se incalzeste motorul, nu forta la mai mult de aprox. 2500rot/min

- Dupa incalzire, schimba treptele undeva catre 3000 rot/min, incercind sa tii turatia intre 1500 si 3000 rot/min. Daca turatia "cade" prea jos, nu forta accelerarea pina ce turatia nu ajunge undeva catre 1800 - 2000 rot/min.

- La oprire, stai iarasi pe ralanti citeva zeci de secunde inainte de a opri motorul

* Aparent s-a mai discutat pe vwforum si raspunsul ar fi ca e bine, se incalzeste si se fluidizeaza uleiul si asigura o ungere mai buna a turbinei. Nu ai observat ca pana se incalzeste motorul (fapt sesizat pe temperatura lichidului de racire) turbina are o alta tonalitate (mai joasa) decat cand e cald? Eu zic nu chiar 5-8 min, eu il tin cam pana cand consumul instantaneu la ralanti scade pana la 0.9-1.1 l/h (se aude un releu in bord - oprire bujii incandescente? - si motorul parca se invioreaza). Parerea mea...

deci e bine sa asteptam cateva minute, sau plecam imediat?

* Iarna ii dai la cheie, apoi pornesti dupa max 30 de sec. Mare parte din zgomotul infernal este cauzat de avans. Bujiile merg in after-glow destul de mult timp, daca schimbi sub 2500rpm.

max 30 sec. sau 1-3-5 minute? nu mai inteleg nimic...

Sper sa fie cat de cat utile.

am introdus cateva comentarii, poate asa iti dai seama cat de confuze sunt informatiile.

sa asteptam sa se unga toate cele pe acolo ca asa e bine, dar in acelasi timp avem mesaje si de genul:

Am citit acum din manualul de intretinere si acolo este un pasaj , la pag.97, care spune ca motorul nu trebuie incalzit in ..citez : 'asteptare. Porniti imediat!" Fara alte explicatii din pacate.

deci pana la urma, cum e mai bine? si mai ales, DE CE?

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e daunator sa stai mai multe minute, insa nu ajuta la incalzirea motorului :lol: Desi sustinea cineva ca dupa ce stai 15 minute pe loc, urca temperatura mai repede la 90 grade decat de obicei...poti verifica. De altfel e logic, daca ma ajuta fizica e ceva legat de lucru mecanic si producere de energei calorica... :icon_thumright:

La paragraful 2, cum iti dai tu seama ca la tine nu e la fel? cam la toata lumea e la fel :D

La paragraful 3, ai raspuns la 1 :D Adica in 30 de secunde se rupe filmul, si ajunge ulei si in turbina...

Apoi legat de plecat imediat (manual) depinde de cum s-a tradus, sau de ce inseamna IMEDIAT pentru fiecare... pentru mine IMEDIAT poate insemna INSTANT, cum ai dat cheie, pentru altul - dai cheie, reglezi scaun, oglinzi, centura, pui un cd etc., ceea ce poate dura si 1 minut, sau 2 :Driver:

Concluzia: nu strica, insa motorul nu ajunge mai repede la temperatura optima la relanti :)

Pentru protectia motorului e bine sa definim momentul IMEDIAT, ca sa putem aprecia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am zis ca s-ar incalzi mai repede la ralanti. ce m-a bagat in ceata a fost faptul ca am auzit ca ar fi daunator pe motiv ca ungerea nu se realizeaza corespunzator, de aici rezultand neplaceri in timp.

chiar daca se zice ca nu se incalzeste, totusi am observat ca daca o pornesc si o las asa cateva minute si cu dezaburirea fata pornita, gheata de pe parbiz se topeste. deci daca nu e daunator, as lasa-o pornita cateva minute inaite sa plec.

la paragraful 2 credeam ca ramane si in bord martorul de bujii aprins. la asta ma refeream cand am zis ca la mine nu se intampla. azi, intorcandu-ma spre casa, parca am auzit si eu acel click, undeva in partea stanga la tabloul de sigurante... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, daca ai alarma cu pornire motor, din cate stiu, in 8 minute opreste motorul daca nu deschizi portiera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O completare la afirmatia: Bujiile merg in after-glow destul de mult timp, daca schimbi sub 2500rpm. ...destul de mlut = max. 90s, functie de temperatura lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu (LMA! by the way) ce se intampla cu bujiile daca ,,merg in gol"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce ai scris mai sus, si la ce spun co-forumistii cu tzac-pac in bord, si adio incalzire electrica..nu prea inteleg asta ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!