Jump to content

Pornire Iarna


adilau
 Share

Postare recomandată

Pana la serviciu am aprox. 10km de mers din care cam 1km drum extrem de rau(gropi,baltoace noroi etc).Pe portiunea asta rea de drum "musai tre" sa ma duc in ralanti,fffputin calc pedala de acceleratie.Ce ziceti,imi distrug motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • A4UDI

    15

  • RRS

    7

  • alxrro

    6

  • xxnelu

    5

Top Posters In This Topic

???????? despre ce vb :D)) vezi ca nu e bine sa cinduci sub influenta alcolului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e in viteza 1, nu. Oricum cand scade sub turatia de relanti, mai ajut-o un pic cu ambreiajul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scade turatia sub cea de relanti, indiferent de treapta de viteza. Cand ECU sesizeaza lucrul acesta, comanda injectie suplimentara de carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

???????? despre ce vb :)) vezi ca nu e bine sa cinduci sub influenta alcolului

Nu prea am inteles ce ai vrut sa-mi zici!!!

Explica-mi te rog :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e in viteza 1, nu. Oricum cand scade sub turatia de relanti, mai ajut-o un pic cu ambreiajul...

Si daca era in treapta a 2-a ce se intampla? De ce in 1 e ok si in 2 nu?... si de ce il sfatuiesti sa "patineze" ambreiajul...? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In treapta a 2-a nu pot sa merg eu pentru ca sunt prea mari gropile si imi distrug toata masina.

Ce nu sunt eu convins este daca motorului ii place sa mearga asa sau nu!?

Mai astept pareri.

Modificat de adilau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adilau : Te rog pe viitor sa alegi titluri mai sugestive. De exemplu ai fi putut alege (am modificat eu) titlul :

Ralanti prelungit. Dauneaza motorului?

nu e normal ca utilizatorii sa fie nevoiti sa deschida topicul pentru a putea intelege despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e putin O.T.,dar consider ca are legatura cu subiectul...

Din cate stiu eu,la relanti,axul turbinei nu are ungere suficienta.De aceea,ma gandesc ca un relanti prelungit,ar putea sa nu fie chiar benefic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cei 10 km pana la serviciu, doar 1 km e drum rau? Du-te fara frica. Cum crezi ca e traficul in Bucuresti, cand stai la semafoare (daca nu e blocata intersectia) de te plictisesti si mergi cate 1-2 metri? O sa spuneti ca acolo nu e numai ralanti. Dar nu cred ca daca drumul e asa de rau cum a spus nu lucreaza putin si din ambreiaj.

Mi-as face mai multe probleme pentru baia de ulei sau bucseraie decat pentru ralantiul asta prelungit. Parerea mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forceturbo..lucrez putin si din ambreiaj,ca evident nu am ce face dar suspensia mie mi se pare ca in conditiile in care merg eu lucreaza(isi face treaba cum stie ea mai bine) ..iar daca gropiile nu le iei cu viteza si nu te duci ca nebunul peste ele, nu cred ca ar avea mare efect asupra bucsaraielor si asupra baii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cite stiam mersul asta cu bagatul in viteza si lasatul ecu-ului sa injecteze cit e suficient sa nu se opreasca motorul, neajutindu-l din acceleratie -caci despre asta inteleg ca este vorba- ar dauna printr-o ungere insuficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca era in treapta a 2-a ce se intampla? De ce in 1 e ok si in 2 nu?... si de ce il sfatuiesti sa "patineze" ambreiajul...? :D

In viteza 1 raportul de demultiplicare e maxim si motorul functioneaza "light", aproape ca si cum ar functiona fara sa fie in viteza.

Daca turatia scade sub turatia de relanti, e bine sa folosesti ambreiajul deoarece e mai economic decat sa lasi ECU-ul sa injecteze combustibil pentru a compensa, combustibil care oricum se pierde deoarece tu ai nevoie de viteza mai mica decat cea data de turatia de relanti.

Intr-adevar, la relanti ungerea este mai deficitara, deoarece ungerea este direct dependenta de turatie si nu de sarcina. Dar nici atat de deficitara nu este incat sa dauneze turbinei, deoarece este la turatia ei minima si perna de ulei creata de presiunea de ulei de 0.7-1 bar e suficienta ca ea sa functioneze corect pentru turatia minima.

In concluzie, functionarea in regim constant (ca cel de ralanti, cand nu este in viteza), fara sarcini variabile, nu dauneaza din punct de vedere al ungerii. Problema este cand la turatii mici ii variezi mult sarcina, deoarece presiunea de compresie (apreciabil marita din cauza combustibilului mult injectat), prin intermediul bielei se transmite la cuzineti, si deoarece perna de ulei este "firava", rupe perna de ulei si ajunge sa loveasca direct in arbore, ca niste "ciocane". Nu ati observat cateodata, cand sunteti la turatii mici, spre relanti, si apasati ferm pe acceleratie, se aud un fel de bubuituri infundate ritmice? E zgomotul bielelor care se izbesc in arbore prin cuzineti, deoarece presiunea de compresie e prea mare ca perna de ulei sa reziste.

La benzina, pe langa acest aspect al ungerii, e o problema chiar la functionarea in regim constant. Aici, chiar daca nu e problema din punct de vedere al ungerii, la regim constant de relanti, bujiile nu ajung la temperatura de regim ca sa poata sa se (auto)arda depozitele de calamina/funingine de pe ele. Si uite asa, dupa un relanti prelungit, sau chiar functionari prelungite la turatii joase, ajung sa se calamineze. La diesel nu prea apare aceasta problema.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu are nimic, dimpotriva ii face bine!! La unele benzinare se inrosea turbina efectiv si era imperios necesar sa lasi motorul la relanti cateva minute pentru a se raci turbina dupa o exploateare mai agresiva...La altele chiar daca opreai motorul, era o pompa electrica de ulei care "misca" uleiul in lagarele turbinei pentru a nu se cala! Vine ulei putin, dar si incalzirea turbinei este mica, deci totul e ok pentru ca racirea prin corpul turbinei este suficienta.

La fel si cu ungerea la ralanti, in momentul in care pornesti motorul dupa o stationare indelungata, tachetii bat cateva secunde, pana se umplu cu ulei. La fel si biela, etc se manjeste cu ulei...Apoi totul e ok. NU este nevoie de presiune mare la ulei la ralanti. Exista ungere suficienta. Ambreiajul daca il patinezi putin la acea viteza chiar nu pateste mare lucru pentru ca nu se degaja caldura mare, diferenta de turatie pe volant fiind mica.

Problema e ca in 10km de mers la ralanti, nu stiu cat de cald reuseste sa fie motorul...Se naclaiesc toate cu fum acolo..:D

Subsemnatul a mers 50 km in viteza a 5-a si motorul la relanti. No problem.

Daca acceleratia nu e apasata => zero boost, exploziile sunt muuuuuult mai slabe si eforturile la fel. Deci e SUPER safe sa mergi asa. NU pateste chiar nimic motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la serviciu am aprox. 10km de mers din care cam 1km drum extrem de rau(gropi,baltoace noroi etc).Pe portiunea asta rea de drum "musai tre" sa ma duc in ralanti,fffputin calc pedala de acceleratie.Ce ziceti,imi distrug motorul?

Fratilor, citi cu atentie ! Omul are 10 Km pana la serviciu. Din astia 10, DOAR 1 KM este drum rau, pe care trebuie sa mearga asa incet. Eu zic ca nu are nici o problema si ca nu va pati nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu va pati nimic masina .....doar bucsaraia ...si astea..dar ROMANIA nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

imi cer scuze daca mai exista vre-un topic pe tema asta, dar eu nu l-am gasit.

din auzite, pt. motoarele TDI relativ noi, nu ar fi sanatos sa se astepte cateva minute incalzirea motorului la pornire, dupa o perioada mai lunga de stationare. cica ar fi vorba de o ungere necorespunzatoare la ralanti, o ungere buna facandu-se doar in sarcina. la dieselul de 20 de ani a lui tata asteptam cateva minute dupa pornirea motorului, apoi plecam de pe loc. la astea noi cica nu e sanatos. e bine ca dupa cateva secunde sa se porneasca la drum.

care e de fapt realitatea? cum e mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stiu la fel, ca nu e bine sa astepti la relanti. Poate 10-15 secunde nu-i nici o problema, dar nu cateva minute. E asa cum ai spus, diesel-urile se incalzesc in sarcina, nu stand pe loc, si, in plus, lubrifierea este defectuoasa la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu la motoarele moderne, adica cele cu injectie electronica, indiferent daca sunt diesel sau banzina, nu se recomanda incalzirea motorului dintr-un simplu motiv: economia de carburant. Nu cred ca lubrifierea ar fi insuficienta la relanti, mai ales la rece cand uleiul face super-presiune.

Modificat de cda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci, dar cred ca esti de-acord ca e mai greu sa gasesti o anumita informatie intr-un topic de 25 pagini, mai ales daca titlul spune ca se refera la altceva decat ceea ce cauti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru turbina si motor e bine sa stai macar 1 minut, sa se unga bine... apoi sa nu conduci prea turat etc., si alte info frumos descrise in pag.1 si 2 ale topicului indicat mai sus :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RIon, in topicul respectiv se vorbeste in deosebi despre cum se conduce un TDI, turatiile la care se schimba vitezele si consecinte ale diferitelor stiluri de condus, chestiuni pe care cred eu ca le cunosc. E posibil ca pe undeva sa fie strecurata si informatia referitoare la pornire si daca e bine sau nu sa asteptam cateva minute inainte de plecare, dar pt. asta ar trebui sa ma pun sa citesc cele 25 pagini. Cred ca nu am gresit deschizand acest topic.

Astept in continuare o explicatie tehnica daca se poate, de la cineva care stie, referitor la acest subiect.

Multumesc.

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu las dupa pornirea motorului cca2min. (mai ales ca aici temperatura ajunge si la -20 gr frecvent,la polul frigului :rolleyes: ) sa se invarte putin apa si sa faca si ungerea turbinei,am primit aceasta recomandare si de la un inginer la reprezentanta Vw in Ungaria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!