Jump to content

Consumator ascuns ?


florin_gti
 Share

Postare recomandată

da dupa ce am incarcat bateria functiona si inchiderea si farurile totul , cand puneam contactul inainte de pornire se aprideau toti martorii de la bord si se stingeau regulat in functie de fiecare in parte mai putin pornirea asta nu vrea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • florin_gti

    10

  • xxnelu

    5

  • Marian

    5

  • hremus

    4

Top Posters In This Topic

in safarsit problema mea s-a remediat, dupa cum am spus am asteptat sa vina prietenul de la midocar sa fac o scanare, asta s-a intamplat ieri, in primul rand omul a venit pregatit cu o baterie varta de 70ah , a montat-o pe masina fara clesti direct la borne a bagat cheia in contact si la sfert de cheie masina a pornit fara nici un fel de problema, am lasat motorul sa se incalzeasca un pic dupa care am pus bateria mea pe masina si am facut cam 10-15 km cu masina, dupa care am revenit la garaj am oprit masina si am pornit cu bateria mea fara nici un fel de problema, pana aici totul bine si frumos acum urmeaza dilema cu descarcatul bateriei ,ce lucru a facut sa se intample asta, a bagat omul laptopul a scanat si ninici un fel de problema totul ok, cu laptopul conectat a inceput sa miste de fire si alte alea dupa care mi-a spus care a fost cauza : nustiu daca si la masinile voastre sopurile de frana se aprind la apasare fara sa fie cheia in contact , la mine asta s-a intamplat senzorul de la pedala de frana a ramas apasat iar pana dimineta a descarcat toata bateria si cred ca are dreptate pentru ca in dimineata cand am pornit sau cand am vrut sa pornesc sa plec la servici toata masina iera uda cum am venit din cursa mai putin locurile unde se aprind stopurile de frana inclusv cel de pe luneta.

In acesta dimineta am pornit cu bateria mea fara nici un fel de problema.

Multumesc ca am scapat asa ieftin dupa atatea ingrijorari , ma gandeam la ceva mult mai grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK...s-a aflat ce anume ti-a descarcat bateria dar, care era cauza de nu iti pornea?! :) Era doar bateria descarcata - chiar si dupa ce ai incarcat-o?! Contacte imeprfecte? Ce anume?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca numai bateria a fost descarcata de ce nu a pornit si cand ai pus prima data baterie( de Logan si apoi de tractor).Imi pare rau, dar cred ca problema ta nu s-a rezolvat complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand pornesti, electromotorul papa destul de mult curent, plus ca o parte din curentul de la bateria incarcata se duce in ce descarcata. De acee cand dai curent trebuie sa turezi un pic motorul. Poate acel Logan nu a facut asa, sau poate chiar o mai fi avand vreo problema. Oricum asta se va vedea in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum a explicat si hremus , la fel am primit si eu explicatia , cand vrei sa pornesti la clesti de la o alta masina si bateria ta este descarcata complet mai bine o dai jos si pornesti doar cu clestele pentru ca la pornire o mare parte din tensiune se duca in bateria descarcata, iar la motoarele diesel nici nu se mai pune problema ele papa si mai mult curent la pornire, mi-a explicat ca daca dadeam jos bateria mea descarcata nici nu se punea problema sa nu pornesca , si inca un obstacol care ma impiedicat sa pornesc a fost acela ca firele clestilor desi au fost groase au fost si lungi cam 2,5 m , sunt confectionate mai mult ptr camioane au fost mostenire de la un camionagiu.Daca le pui cap la cap se leaga, si iata ca si la ora actuala pornesc fara nici o problema.urmeza sa verific mereu acest lucru si va tin la curent , sper ca pot fi de folos si pentru unii care patesc lucruri de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spre deosebire de motoarele pe benzina,care au scanteia pentru a aprinde amestecul carburant ,cele diesel au nevoie de o anumita turatie a motorului, pentru a crea compresia amestecului din capul pistonului sa poata lua foc. sa nu uitam ca un motor diesel care nu mai are compresie nu mai porneste la automat. cu speranta ca s-au risipit nedumeririle cu privire la pornirea la rece a motoarelor va urez un an cat mai bun si impliniri profesionale cat mai mari :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristyna - nu are nicio legatura compresia cu turatia.

hremus - cand iei curent pt. pornire, poate cel care-ti da curent s-o tureze cat vrea...totul depinde de curentul absorbit/consumat la pornire, adica, puterea necesara care, poate varia intre 800 si 3000W, functie de multi factori.

Curentul absorbit de bateria descarcata, este cu muuuult mai mic decat cel necesar pornirii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxnelu este adevarat ca ce se absoarbe de bateria descarcata e mult mai mic , dar uneori conteaza. De asemenea si cristyna are dreptate. Exista legatura intre turatie si compresie. Conform legilor fizicii, variatia turatiei (de la 0 la o anumita turatie) e direct proportionala cu acceleratia, deci cu diferenta dintre forta electromotorului si forta rezistenta(motor) Cum la diesel compresia e de 20:1 fata de 13,5:1(daca nu ma insel) ca la benzina, forta rezistenta este mai mare la diesel. Deci este novoie de mai multa forta din partea electromotorului. Cum toate electromotoarele dezvolta cam aceeasi forta, la diesel turatia creste mai lent, deci este novoie de mai mult timp de det la cheie ca sa poata porni motorul. Curentul absorbit la pornirea electromotorului este ff mare si scade cu cresterea turatiei electromotorului. Cum la diesel turatia creste mai lent ca la benzina(timp mai mare), e clar ca papa mai mult curent.

@ cristyna Totate motoarele au nevoie de o anumita turatie pentru a porni, cum ai spus si tu. O anumta turatie inseamna un anumit interval de timp pentru fiecare timp. Avand in vedere ca detonarea dureaza un anumit timp(in functie de amestec, cantitatea de carburant),iar detonarile pe pistoane trebuie sa fie consecutive (fara pauze), uneori chiar suprapuse(la accelerare), se impune o anumita turatie. Daca nu exista aceasta turatie se intrerupe lantul detonarilor si duce la oprirea motorului, sau nepornirea lui.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forta pe care trebuie sa o invinga electromotorul in timpul pornirii -excluzand eventuale anomalii/probleme- este constanta. Compresia este aceeasi si nu variaza cu turatia. Aaa.. ca ai un electromotr cu probleme sau, o baterie care nu poate furniza curentul necesar electromotorului pentru a putea invarti motorul, asta este altceva.

Oare ce s-ar intampla cu compresia la turatii mari - daca ar fi vreo legatura intre cele doua? Unde ar ajunge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Deci este novoie de mai multa forta din partea electromotorului. Cum toate electromotoarele dezvolta cam aceeasi forta,

Electomotoarele de diese sunt mai puternice de cat cele de benzinar. Si eu cred ca problema inca nu a fost rezolvata, e ceva pe traseul baterie-cabluri-electromotor-masa care nu a fost rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mai trecut inca o zi , si masina porneste iarasi fara probleme, dar la insistentele si ideile voastre am intrebat iarasi meseriasul si ca tema de lucru si cercetare mi-a dat sa desfac toate cablurile de forta de la baterie electromotor si masa masinii sa le frec contactele cu smirghel sa le curat cu alcool si sa le montez la loc, vpi ce ziceti merita sa fac si asta atata timp cat masina pana acum a pornit normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

cred ca am si eu un consumator ascuns vreun scurt ceva.daca nu plec cu masina 2-3 zile abia porneste.ce am observat:

-mi se aprinde abs si esp in bord pt o fractiune de secunda cand pornesc.daca merg opresc si pornesc nu mai face.daca stau mai multe ore cand pornesc se aprind din nou lucrul asta il cam face de vreo 2 luni.

-in mai mi-am pus muzica pe masina cand a dat baiatul de a montat-o f tare palpaiau o idee farurile.eu nu am mai incercat senzatia si nici nu prea am ascultat muzica si cand am facut-o,de cele mai multe ori cu subu oprit,si cu motoru pornit.

-tot prin mai mi-am pus alarma.cel care a montat-o a zis ca-mi face si geamurile sa se ridice cand inchid dar nu a reusit(ledul din portiera nu mi se aprinsese niciodata si a zis ca de aia nu poate).la o saptamana dau intr-o bordura-miracol se aprinde ledul,ma avertizeaza sonor cand uit luminile aprinse ceea ce nu facuse pana acum.sun baiatul leaga firele si se ridica geamurile cand activez alarma.

-cand pornesc caraie bendixul,mai des a facut asta-vara 5-6 ori l a10 porniri acum 1-2 ori la 10 porniri.

-cand deschid portbagajul se intrerupe pt o fractiune de secunda becul de acolo la cateva secunde dupa ce deschid,asta cred ca de fiecare data.

nu am mai ascultat muzica de vreo 2 sapt si am facut drumuri lungi(am zis ca s-o fi dus bateria)-porneste dar se aprind abs si esp cum am spus mai sus pt o fractiune de sec.daca plec imediat nu mai se aprind(in timpul mersului nu mi se aprinde niciun martor).

bateria e varta de 56 luata acum un an si o luna.astazi am fost acolo de unde am luat-o si au masurat baietii 14.4-mi-au zis ca nu poate fi bateria-si ca posibil sa am scurt la alarma sau electromotor.voi ce ziceti?recomadati-mi un electrician din mh sau dj ca nu vreau sa-mi ia foc masina.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

invarte motorul de cateva ori cu turatie mica fara sa aiba turatie de start cam asa se exprima el hhh, har har har ceva de genul asta. un diesel nu porneste cu asa start.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ovexdoc

faza cu becul din portbagaj cred ca e normala.La fel se intampla si la mine,si la un passat din 2000 al unchiului meu(si nu numai in portbagaj,ci si in habitaclu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. ovexdoc, veză că acel carait la pornire de la bendix pe care

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Treaba cu luminile care palpaie este preludiul agoniei pentru modulul de comfort.Asa a inceput si la mine sa dea cate un flash si in portbagaj si in habitaclu si s-a terminat cu un concert de relee (la modulul de comfort) si adevarate lampi stroboscopice la luminile din interior.Problemele nu s-au oprit aici ci au continuat cu geamuri care nu mai coborau\urcau sau portbagaj care ramanea incuiat plus o pornire ff grea(parca bateria era de seama bunicii) parca dadea sa moara.

Am inlocuit modulul de comfort(multumiri colegului Draganuta) si toate au revenit la normal inclusiv pornirea la ora 7 dimineata cand toate sunt inghetate.Inca nu pot sa imi dau seama ce consumatori apareau dar de cand am schimbat modulul de comfort electromotorul este mult mai vioi adica invarte normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

uglyjamal-citisem postul acela si o sa vad unde ma duc cu electromotoru,mie imi porneste dar mai greu daca o las cateva zile,bateria are tensiunea scazuta si nu stiu de ce,aia e problema.am observat ca bendixul caraie dupa ce merg cu masina si se incarca bateria si nici abs si esp nu se mai aprind atunci in bord la pornire.multumesc!

radural-mie mi-au palpait de la muzica nu mi s-a mai intamplat de atunci dar nici nu am mai incercat cu muzica in blana sa vad daca mai palpaie nu cred sa aiba legatura cu modulul confort.multumesc!

i-am facut scanare.mi-a dat eroare la oglinda dreapta nu imi merge incalzirea si la ledul din portiera cel care nu a mers pana sa-i pun alarma.in rest ok.bateria am masurat-o 14.3 cu motoru pornit.am desfacut borna pozitiv masurat consumul cu totul oprit 0,04 parca indica.deci cred ca bateria e dusa.o sa ma duc cu ea din nou la garantie sa vad ce rezolv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forta pe care trebuie sa o invinga electromotorul in timpul pornirii -excluzand eventuale anomalii/probleme- este constanta. Compresia este aceeasi si nu variaza cu turatia.

Turatia depinde de compresie si nu invers. Comparatia era facut intre un diesel si un benzinar. Concluzia este ca la un benzinar turatia creste mai repede de la 0 la turatia de start din cauza compresiei mai mici.

turatia = ct * Integrala (Cuplumotor - Cuplurezistent )*dt

adica

dturatia/dt = ct1* (Cuplumotor - Cuplurezistent)

deci variatia turatiei depinde de diferenta dintre cele 2 cupluri. In cazul pornirii cuplu rezistent este cum ai spus constant. Cuplu motor e dat de electromotor.

La electromotor consumul electric in momentul cand acesta primeste curent este ffff mare. El scade pe masura ce turatia creste. Deci cu cat creste turatia mai greu cu atat consumul este mai mare. Deci un diesel papa mai mult curent decat un benzinar.

Oare ce s-ar intampla cu compresia la turatii mari - daca ar fi vreo legatura intre cele doua? Unde ar ajunge?

din moment ce ai turatii mari inseamna ca motorul functioneaza, deci cuplul motor e dat de motorul in sine. Cuplul rezistent variaza in functie de multi factori(compresie(care e ct), cuplu rezistent din cutia de viteze,planetare, etc, Plus cuplu rezistent aparut la inaintarea masinii(cel mai semnificativ))

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am fost la un electrician.mi-a dat electromotoru jos.nu mai avea pic de vaselina era uscat,la curatat,la uns acum nu mai caraie,porneste bine.consumatorul ascuns era alarma.cine a pus-o a facut sa se ridice si geamurile cand inchideam si chestia asta tinea activat modulul confort cred,avea consum mare-un amper la cateva ore parca a zis electricianu.vad ca tot se mai aprinde abs si esp cand pornesc pe semne ca s-o fi dus si bateria.bine ca am aflat ca imi era frica sa nu ia foc,dar am dat de alte belele o sa postez in alt topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din moment ce ai turatii mari inseamna ca motorul functioneaza, deci cuplul motor e dat de motorul in sine. Cuplul rezistent variaza in functie de multi factori(compresie(care e ct), cuplu rezistent din cutia de viteze,planetare, etc, Plus cuplu rezistent aparut la inaintarea masinii(cel mai semnificativ))

Si care ar fi diferenta cu ce am spus eu? :P Eu m-am referit strict la afirmatiile : (a ta) "Exista legatura intre turatie si compresie" si (a lui cristy40) "cele diesel au nevoie de o anumita turatie a motorului, pentru a crea compresia amestecului din capul pistonului "... fara sa fac comparatie intre diesel si benzinar(rapoartele de compresie ale celor doua). Mai pe scurt, din afirmatia ta de mai sus am inteles (gresit se pare) ca te referi la variatia compresiei fc. de turatie,luand in calcul acelasi motor si in conditii normale (fara uzuri). :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o colega de serviciu care are o Bora din 2002 si care are a avut o problema asemanatoare timp de 6 luni.A incercat la toti "meseriasii din zona" si nu ii gaseau nimik la teste.in final s-a dus cu ea la Valcea , la Nurvil si acolo i-au gasit defect la kitul pt telefon,pe care l-a dat jos ca nu-i trebuia si de atunci merge perfect.si celor de la nurvil le-a luat ceva sa gaseasca problema.dar au rezolvat.tot respectul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salut guys! Am si eu o problema asemanatoare care imi testeaza deja limitele. De vreo luna de zile am probleme cu un consumator (necunoscut) care imi descarca bateria. Am fost la un electrician si a pus pe baterie un instrument de masuna si a reusit sa reproduca dupa ceva vreme problema.... Dupa ce incuiam masina UNEORI ceva ramanea in stare activa si aveam un consum de 3.5 A. Foarte mare! A masurat alte componente si a zis ca totul e ok si ca e de la modulul de confort. A scos modulul si a zis ca e stricat (inca nu sunt convins ca era stricat...) si a zis ca il va repara si va merge. Doar vreo saptamana a mers. Iar a inceput sa imi descarce bateria. Din cate am inteles modulul asta de confort e pus direct pe baterie si nu are o siguranta. Mentionez ca initial am scos si siguranta 14 si am lasat masina peste noapte asa. A doua zi ma asteptam sa porneasca fara probleme. Din pacate nu a fost asa. Chiar si cu siguranta scoasa, masina nu a vrut sa porneasca. Nu am niciun bec (interior/torpedo/portbagaj) care sa ramana aprins. Bateria e ok si ea. Chiar am incercat cu vreo 3 baterii luate de la prieteni si toate erau descarcate a doua zi. Daca a mai trecut cineva prin asa ceva, il rog sa imi dea si mie un sfat ca eu am cam ajuns la capatul rabdarii. Zi faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Trebuie monitorizat cu vcds in blocurile de masura pe can ce anume nu intra in standby.Si citeste cateva postari mai sus.Ajuta.

Modificat de spido
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vb de masina din semnatura, nu are ce sa monitorizeze pe can.

Liviu, vb de masina din semnatura, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!