Jump to content

Nu Intra In Viteza


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Hello,

Am un prieten care nu este membru aici (asa ca scriu eu in locul lui) si are urmatoarea problema:

Mergea normal pe drum si la un moment dat a vrut sa schimbe treapta (din 2 in 3 sau din 4 in 3, nu mai stiu exact), insa masina se comporta ca si cum ar fi tinut ambreiajul calcat - nu cupla treapta. Din momentul acela, nu mai poate selecta nicio treapta... sau mai exact, nu se intampla nimic cand lasa ambreiajul. Din cate am inteles, la plecarea din loc fara a accelera (doar din ambreiaj), cand ia piciorul de pe ambreiaj, se observa doar o MICA scadere a turatiei (de genul 30-50 rpm), dupa care turatia revine la cea de relanti.

Eu suspectez o problema la ambreiaj, dar as vrea sa va cer si voua parerea.

Masina este un Audi A4 quattro B6, 1.9 TDI de 130 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poate schimba vitezele cu motorul oprit, e clar ambreiajul. Daca nu, poate fi si de la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare: am mai aflat ca dimineata, cand a plecat, a mers prin zapada pana la nivelul farurilor, impingand-o foarte incet.

Mi-e sa nu fie afectat ceva mai grav, gen diferential central etc... este foarte greu de "diagnosticat" o astfel de problema prin telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa am patit eu acum cativa ani, cand am schimbat treapta s-a comportat ca si cum a ramas ambreiajul calcat. In orice viteza bagam nu se intampla nimic. A fost problema din ambreiaj, cutia n-a avut nimic.

De obicei cand crapa ceva in cutie iese urat si se aud zgomote nasoale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codres_ali

Poti sa detaliezi un pic, te rog? Ce componenta a ambreiajului a fost de vina... discul, rulmentul, placa de presiune, pistonasul... ?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Alex , si eu as merge mai repede pe ambreiaj ( placa , rulment , disc ) decat pe diferential sau altceva de genul asta .

In cazul in care s-ar produce vreo defectiune la diferential , in primul rand ar face zgomot si apoi ar trebui sa ramana cuplat fie fata , fie spatele . Nu ? :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care s-ar produce vreo defectiune la diferential , in primul rand ar face zgomot si apoi ar trebui sa ramana cuplat fie fata , fie spatele . Nu ? :censur:

Nu stiu. Din cate imi amintesc, diff-ul central la quattro este un LSD cu visco-cuplaj si nu stiu exact cum fac astea cand crapa. Oricum, nici eu nu pun ca prim suspect diferentialul, ci ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost busit discul de ambreiaj. Am mai auzit si alte cazuri cand s-a forfecat discul de ambreiaj si facea tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Ciudat totusi... sa crape asa dintr-o data, in mers, fara a fi in cine stie ce sarcina.

Va multumesc pentru raspunsuri.

LE: Am mai vorbit cu el acum ca sa ii comunic cele spuse de voi, si zicea ca PARCA aude ceva "din spate", dar nu era foarte sigur. Mi-e si frica sa spun, dar s-ar putea totusi sa fie si de la un diferential (central sau spate)... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Finalul povestii: era o planetara fata dusa din cauza ca avea burduful spart de ceva timp. E bine de retinut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si puntea spate nu tragea? De ce mai e Quatro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@al bundy

Pentru ca masina are 3 diferentiale, dintre care cel central pare cam open (cele de pe punti sigur sunt open), transferand in cazul nostru cuplul pe puntea fata, care l-a transmis la randul ei la roata a carei planetara se invartea in gol. Un pic aiurea, totusi.

Apropos. Acum imi amintesc ca am vazut mai demult un filmulet care la vremea aceea m-a mirat foarte tare. Era vorba despre un A8 quattro cu puntea spate pe un dyno, iar fata pe jos. Rotile spate se invarteau in gol, masina stand pe loc.Ducand ideea la extrem, probabil ca daca ai o roata pe gheata si 3 pe asfalt, ai sta pe loc?

Investigate we must, hmm... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de ciudata chestia. Am patit la aro cand mi s-a forfecat planetara spate si am fost nevoit sa o scot de tot din grup, dar am mers linistit cu fata. In cazul asta raportul cred ca era 50% fata 50% spate, independent una de cealalta.

Mi se pare destul de aiurea sa transmita toata puterea la o roata, cea cu aderenta minima.

Oricum, cercetam, m-ati facut curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filmul l-am vazut si eu si eram foarte intrigat atunci. Cu o planetara rupta nu e la fel ca cu o roata pe gheata, aia se invarte, o sesiseaza senzorul de abs si asr-ul o franeaza, cu planetara rupta roata nu se invarte, senzorul nu sesizeaza rotatie si diferentialul transfera mai multa putere spre roata asteptand sa se invarta si ajunge sa transfere toata puterea la acea roata, cred eu, altfel nu-mi explic

ARO avea un sistem mecanic de cuplare, av patit si eu o chestie asemanatoare: cu maneta aia de reductor la locul ei si functionala nu se poate decupla spatele, La unul cu maneta rupta foloseam levier sa cuplez si fata, dar actionand tijele din reductor am cuplat fata si am decuplat spatele si masina mergea bine mersi, chiar am urcat pana la Babele cu ea asa, abia acolo am vazut ca nu mai aveam tractiune suficienta, eram cu rotile din fata in zapade si patinau si spatele nu tragea deloc. L aAudi e integrala permanenta cu cuplaje "inteligente", care chiar nu stiu cum lucreaza.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o planetara rupta nu e la fel ca cu o roata pe gheata, aia se invarte, o sesiseaza senzorul de abs si asr-ul o franeaza, cu planetara rupta roata nu se invarte, senzorul nu sesizeaza rotatie si diferentialul transfera mai multa putere spre roata asteptand sa se invarta si ajunge sa transfere toata puterea la acea roata

Mi se pare o explicatie logica. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica degeaba avem 4motion sau quattro .. daca se rupe o planetara ramanem pe loc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee,spune-i prietenului tau ca burdufele de planetara la VAG sunt calcaiul lui Ahile.De ce nu stiu,dar eu verific mereu starea lor.

Apoi din ce stiu eu diferentialele alea nu prea au moarte.Cel putin la mine de cind cu zapada asta m-am jucat ore intregi,am scos masini cu sufa,am nivelat parcarea din fata blocului si nu am avut nicio problema..nici macar miros de ambreiaj.Si nici nu are cum,datorita cuplului mare folosesti doar treapta 1 pina pe la 2500 ture si trage ca dracii.Doar decuplam ESP-ul.

Si Audi cel vechi era quattro,dar benzinar,nu am avut probleme cu el.

In cel mai rau caz se poate strica discul de ambreiaj,dar si aia daca nu stii sa mergi.

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu. Din cate imi amintesc, diff-ul central la quattro este un LSD cu visco-cuplaj

Din pacate nu e LSD. Si nici cu visco-cuplaj nu e, este pur mecanic.

In urma acestui topic m-am interesat mai mult cum functioneaza de fapt quattro... ideea e ca fiecare diferential are un raport, sa zicem 5:1. Asta inseamna ca poate transfera de 5 ori mai mult cuplu intr-o parte decat in cealalta parte. Toate bine si frumoase, pana cand se rupe o planetara :vaidecapulmeu: Pentru ca 5x0 = 0.

Luand cazul rotilor fata, daca o roata ramane pe o pata de gheata (sau suspendata), catre cealalta roata nu se va mai trimite cuplu. In acelasi mod, nici catre rotile spate nu mai ajunge nimic. Solutia este sa franam. De ce? Pentru ca acest lucru va incetini roata suspendata simuland tractiune. Astfel, diferentialul va putea sa trimita cuplu si catre cealalta roata. Daca masina este echipata cu un sistem gen ESP si acesta este activat, ESP se ocupa de franarea rotii fara tractiune si masina pleaca din loc. Pentru cazul planetarei rupte, ESP nu avea ce sa mai franeze, roata neinvartindu-se. Astfel, toata puterea era transmisa in planetara care se invartea de una singura.

De pe www.howstuffworks.com :

The Torsen differential is a purely mechanical device; it has no electronics, clutches or viscous fluids.

The Torsen (from Torque Sensing) works as an open differential when the amount of torque going to each wheel is equal. As soon as one wheel starts to lose traction, the difference in torque causes the gears in the Torsen differential to bind together. The design of the gears in the differential determines the torque bias ratio. For instance, if a particular Torsen differential is designed with a 5:1 bias ratio, it is capable of applying up to five times more torque to the wheel that has good traction.

These devices are often used in high-performance all-wheel-drive vehicles. Like the viscous coupling, they are often used to transfer power between the front and rear wheels. In this application, the Torsen is superior to the viscous coupling because it transfers torque to the stable wheels before the actual slipping occurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 15 years later...

Am schimbat motorul la audi a42004 19 tdi si nu mai intra in viteza cu motorul pornit. Cu motorul oprit intra normal.Care ar fi problema? Mulțumesc 

Modificat de talaba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!