Jump to content

Masina Merge Infranat


Predator
 Share

Postare recomandată

Problema sta in felul urmator:

Atunci cand plec cu masina, indiferent de perioada zilei, sau daca a mai fost pornita inainte, dupa cateva pedale de frana, incepe sa mearga infranat. Se simte bine la plecarea de pe loc, la schimbarea vitezelor. Am testat si se vede foarte bine cand las masina sa mearga scoasa din viteza si in cateva zeci de metri se opreste singura ca si cum as frana eu.

Alt lucru ce l'am observat in timpul acestui comportament este ca pedala de frana devine mai sensibila. O atingi putin si masina se franeza puternic. Nu am sesizat sa'si schimbe pozitia, sa ramana apasata sau sa se intareasca.

Totul revine la normal dupa o oprire si repornire a motorului! Am remarcat asta incercand sa imping masina. Dar comportamentul revine dupa alte cateva franari usoare.

Este doar a 3-a zi de cand se comporta asa.

La franari puternice masina ruleaza drept, nu trage intr'o parte. Geometria rotilor a fost facuta acum un an, iar rotile sant echilibrate.

Placutele de frana (la toate 4 rotile) sant schimbate in urma cu 3000km, discurile sant deodata cu masina (2002, 115000km) dar neovalizate sau cu uzura accentuata. Lichidul de frana nu stiu daca a fost schimbat vreodata, dar cel putin de cand am eu masina (15000km), sigur nu a fost schimbat.

In timpul mersului infranat nu se aude nimic huruind.

La franari puternice, ABS-ul imi pare ca isi face treaba.

Martori in bord - nimic.

Scanare cu VAG-u' nu am apucat sa fac. Si inafara de erori raportate, ce sa verific?

Masina in cauza este cea din semnatura.

Pareri? Solutii?

Un inceput al mortii pompei de servo?

Nu cred ca se pune problema infiltrarii de mizerii la pistonasele etrierelor, din moment ce se rezolva (temporar) cu oprire si pornirea motorului.

Am ales sa deschid alt topic, pe o arie corespunzatoare masinii mele, pentru a nu "polua" pe cele deja existente pe ariile Passat B5 si A4 / S4 / RS4. Problemele sant asemanatoare.

Multumesc!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA inceput cand am citit titlul tindeam sa cred ca ai o problema la cablul de la frana de mana care in anotimpul asta se mai intampla sa inghete si atunci apar probleme dar tu spui ca problema dispare dupa ce opresti si pornesti motorul, cred ca ai o problema la pompa servo. Fa- i o scanare dar trebuie vazut daca iti blocheaza toate rotile sau e vorba doar de una dintre ele. In mod normal daca era doar una blocata atunci ar fi trebuit ca masina sa traga la drum drept deci e vorba de toate sau doar 2 dintre ele fata sau spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treptat, masina se infraneaza tot mai puternic...

Azi s'a intarit si pedala, dar nu si'a schimbat pozitia.

Am observat si un f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea, cand a cedat pompa servo, primul lucru: i-am facut diagnoza. Surpriza a fost ca nu am avut nici o eroare! Dar pedala a ramas in final tare si nu si-a mai revenit nici dupa repornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facut scanare. Rezultatul? Nici o erroare...

Incercam o vizita la un mecanic dibaci, poate putem afla in ce stare e pompa de servo-frana :rolleyes:

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am cam uitat de acest topic deschis acum mai bine de 1 si jumatate....

In consecinta, il resuscitez si revin cu rezolvarea problemei.

In primul rand, o sa fac o corectie: la cateva zile dupa descoperirea problemei, am observat ca defapt pedala de frana isi schimba pozitia initiala. Si anume, dupa apasare, aceasta ramanea ~20mm apasata. La aceasta apasare, stopurile de frana nu se aprindeau inca. Si nici cursa moarta nu e. Se crea o oarecare presiune in circuitul de franare. Daca bagam picioru sub ea si o ridicam usor, totul revenea la normal !

Toti mecanici pe la care am fost, au zis e tulumba de la servo, sau pierd vacuum pe undeva... Nici unul nu a dat un diagnostic sigur. Nu eram dispus sa cumpar o piesa de cateva sute de lei bune si sa nu fie aia de vina...

Asa ca am inceput sa elimin potentialele cauze:

-> Am schimbat linchidul de frana. [Cel vechi nu a fost schimbat de cand masina si avea concentratie mare de apa in el];

-> Am desfacut pompa de frana din servo: nici urma de mizerie la tija, arcul din servo - absolut in regula;

-> Verificat pompa de vacuum: ok si asta [-1 bar];

-> Verificat furtun din pompa de vacuum: nu era spart, si statea bine pe stutz;

-> Verificat toate furtunastele si coliere din circuitul de vacuum: nici o problema descoperita.

Dupa alte cateva luni in care, am inceput a ma obisnui sa ridic pedala de frana cu piciorul, a aparut o noua problema: uneori apasarea brusca a pedalei de frana era insotita de un parait de plastic. Dupa alte cateva pedale, se aprindea in bord martoru de la ESP. Luminile de frana inca functionau.

La scanarea cu vagcom a aparut urmatoarea eroare:

-> 01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)

008 - Implausible Signal - Intermittent

Becuri arse nu am avut, deci, verdict clar: switch-ul pentru luminile de frana!

Codul piese de pe masina (switch-ul mov din poza): 1J0 945 511 D

Codul dat de ETKA: 1J0 945 511 E

Incercand revenirea pedalei fara switch montat, am observat ca totul este normal. Pedala nu mai ramanea deloc apasata!

2 zile am cautat piesa respectiva la reprezentanta VW si magazine de piese auto, dar am primit ca inlocuitor toate variantele de switch-uri ('A', 'B' si 'C') si inca una care avea alt cod, semana cu cea data jos de pe masina, dar nu potrivea mufa.

Am descoperit urmatoarea chestiune: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=144456

Astfel, adevaratul inlocuitor este piesa cu Part No 1C0 945 511A RDW !!! (switch-ul verde din poza)

switchesoldandnew.th.jpg

Diferentele (care ma interesau pe mine) fata de cel vechi sant urmatoarele:

- tija nu se roteste;

- cursa tijei este mai mare;

- arcul tijei este mult mai moale. !

Noul switch este mult mai usor de montat si nu tre sa ai atata grija sa nu'l strici.

Se monteaza cu pedala de frana neapasata.

Cu noul switch, pedala de frana nu mai ramanea apasata!

Switch-u asta ar putea fi motiv de rechemare... :(

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!