Jump to content

Zgomot Decelerare In Filtru Aer.


marianu
 Share

Postare recomandată

am observat ca daca accelerez motorul in gol in jur de 3000 rpm,cind motorul scade in turatie se aud niste intreruperi in filtru de aer,niste fisiituri destul de puternice .v-ati mai intilnit cu problema de-asta,sau avetii idee ce ar putea fi?

Modificat de marianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te speriu, dar se poate sa ai ceva supape de admisie care nu inchid cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda si io am banuit asa ceva,ciudat insa ca si la relantiu si in sarcina merge rotund motorul.daca ar fi ceva de genu asta ,ar insemna demontarea chiuloasei nu?ca altfel nu ai cum sa cureti scaunul la supape.sau alta solutie ie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect este chiulasa :D

Eu zic sa nu te grabesti cu demontarea chiulasei, poti face ceva mai simplu si mai putin costisitor ca sa vezi daca ai probleme cu supapele, ia-i compresia. Este foarte simplu si astfel vei afla daca problema este da acolo sau nu.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva tot ie undeva cred ca la pistonu 4,ca am un injector la 2.99,cred ca si de aia s-a marit injectia acolo,prea se nimereste si sunetul acela si injectorul blocat.dar v-am spus merge bine si nu intrerupe deloc.o sa incerc o compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

incerc sa redeschid subiectul discutiei data fiind problema la sharanul meu: de curand am schimbat garnitura de chiulasa, facut plan la chiulasa,facut scaune supape, garnitura noua, strans bine si dat cheie, totul a decurs normal, a pornit relativ usor dar am observat ca la decelerari indiferent ca e in gol sau in mers se aude un fasait intrerupt in carcasa filtrului de aer. ce ar putea fi? jocul la axul turbinei l-am verificat este ok,paletii se invart usor, totusi tind sa cred ca s-ar bloca geometria , ce spuneti? mentionez ca nici masina nu prea trage.orice parere este binevenita, o seara buna. am uitat sa mentionez motorul este 19 tdi tip auy, 116cp.

Modificat de felix1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da intradevar acesta este zgomotul, dar intre timp am gasit si problema. era de la turbina, era dereglata cursa de la actuator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La mine se aude la furtunul de la intercooler care intra in motor..de acolo e :) l-am vulcanizat , ca aveam nev urgenta de masina si acum vad ca se aude..poate fi si turbina , ce a zis mai sus colegul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

si eu am acest zgomot.sunt tare curios daca cineva a rezolvat aceasta problema. al meu mecanic zicea ca e normal ceva cu supra presiune in turbina, nu mai stiu exact cum a zis dar nu-l cred. si eu m-am uitat am verificat tot pe langa turbina si toate par sa fie in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Acelasi zgomot de decelerare am intalnit astazi la un prieten cu un audi A6 2.0TDI 140CP. Dupa ce am pus testerul pe ea am descoperit urmatoarea eroare:

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BLB.clb
Control Module Part Number: 03G 906 016 HS    HW: 03G 906 016 HS
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG  8754
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 00000 785 00200
                      VCID: 7BFFE9353AFE411
1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 189683 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.11.11
                    Time: 11:22:52

             Freeze Frame:
                    RPM: 3402 /min
                    Speed: 78.0 km/h
                    Load: 43.5 %
                    Voltage: 13.91 V
                    Bin. Bits: 00101000

 

Am facut un output pe N75 pana a terminat ciclul deoarece i s-a taiat si pedala de cateva ori. De la ce sa provina acel zgomot?

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fenomenul se numeste "surge" si apare cand se blocheaza geometria variabila de la turbina. De aici si eroarea de overboost.

Sent from my HTC One mini using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand apare surge, e destul de periculos.... apar pulsuri de presiune intre intrarea si iesitea compresorului, la o frecventa de rezonanta a materialului din care este facut acesta, pulsuri care pot rupe palele compresorului.

 

un log ne-ar arata daca vb de geometrie blocata sau murdara.

 

altfel - sunetul poate sa provina si de la alte componente cu probleme - tacheti uzati, supape care nu mai inchid perfect, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era problema de supape care nu inchid se auzea permanent, in special in relanti, iar colegul specifica faptul ca se aud pe decelerare.

Sent from my HTC One mini using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sper ca v-a veni ziua cand o sa acceptati ca fenomenul surge se intampla cand turbo este sub presiune , care este mai mare decat trebuie, deci in accelerare si nicidecum in decelerare.

 

Daca acest fenomen apare numai in decelerare si in general cand temperatura scade, atunci tin sa va spun ca aveti un turbo reglat corect !!

 

Acest fenomen apare la rece deoarece membrana vacuum din actuator pierde din elasticitate la rece, de aceea lungimea tijei  actuatorului se regleza ( ma refer la valoarea Cycle Duty) in asa fel ca la WOT valoarea cycle Duty sa nu depaseasca in primele 3-5 sec  aprox 85%, la EDC 15, si  aprox 35% la EDC 16,  de aceea se lasa o rezerva de 10%  pentru a nu intra in Limp Mode pe timpul iernii.

 

Cel mai corect se vede diferenta de presiune intre vara si iarna la cei ce au manometru ptr presiunea turbo, mai mult sunt multi ce spun ca iarna parca motorul e mai sprinten ca vara, si e asa..intercoolerul raceste mai bine deci intra aer mai mult in cilintri, membrana rigida  schimba putin  reglajul actuatorului si toate una peste alta se ajunge la presiune mai mare in turbo...si poate merge chiar pana la Limp Mode dupa ce motorul a mers impecabil toata vara.

 

O alta modalitate ar fi sa comparati  un log facut vara cu un log facut iarna  unde se vede clar diferenta la Cycle Duty .

 

Deci in alta ordine de idei  motoarele sunt OK daca acest fenomen apare numai iarna.

 

Daca fenomenul apare si iarna si vara atunci ajuta lungirea tijei cu o jumatate de tura ori o tura.

 

O alta varianta ar fi sa fiti atenti daca zgomotul se mai aude dupa ce motorul este bine incalzit , in asa fel ca si actuatorul sa fie cald , deci poate ceva mai mult de repede o tura in jurul blocului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca are fault frequency 3 la eroarea de overboost n-are nici o treaba, nu? dupa parerea ta n-are nimic, e reglata corect ....... :tuktuk:

e clar faptul ca are o problema la geometria variabila sau la actuator  ....... dar in fine ..... s-o lase asa ..... ca e normal ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o mare problema este cum sunt explicate defectiunile aici  pe forum.

 

O alta mare problema este cum sunt interpretate raspunsurile pe forum.

 

Dar daca tu  strumf11  atat ai inteles din explicatia mea .....atunci nu cred ca are rost sa ma mai obosesc sa incerc sa iti clarific ceva ..... deoarece in ultimele 3 randuri  este explicatia destul de clar ce este de facut dar trebuie sa ai rabdare sa citesti pana la capat.

 

o alta posibilitate ptr tine ar fi sa studiezi putin comportamentul materialelor la temperaturi scazute.....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna seara. Reînvii un pic acest topic pentru că am o săptămână de când mă cam foiesc noaptea. Nu-mi dă pace maşina... un A4 b6 1.9 tdi 131 cp motor afv sau avf, ceva de gen. Beleaua e că se aude un suflu in filtrul de aer pe decelerare. De câteva zile se aude un fâsâit si pe accelerare cam între 1800 - 2400 rpm.

https://youtu.be/NHyRuqe8ip8- zgomot fara capacul la filtru aer. de asemeni cam trepideaza motorul

https://youtu.be/beT9zbxPvNE- zgomotul in filtrul de aer la relanti. Nu aveam pe moment cine sa-mi accelereze masina

https://youtu.be/d_fFpvqxLRA- telefonul era chiar pe filteul de aer. Aici se observă mai bine zgomotul

https://youtu.be/bWjWvoQZj2o- am gasit pe cineva sa-mi filmeze şi era scis furtunul de la turbosuflantă

Menționez că turbina e curățată, miez schimbat şi nu are decât foarte foarte puțin joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand...clipurile sunt private...

Dupa care reglajul actuatorului a fost facut corect?

Daca miezul a fost schimbat...de ce mai are joc? nu a fost nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axul came este uzat?

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scapat de falfaitul acesta dupa ce am reglat turbina...

 

 

LE. daca zgomotul a inceput dupa ce ai umblat a turbina...in zona aia ar trebui sa cercetezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, nu am obs ca sunt private. Le-am făcut publice. Nu stiu daca a fost făcut reglaj la actuator... a umblat un mecanic acolo; am văzut ca ridica si coboară ok, am tras cu mâna de el şi mişcă bine... nu are hopuri. Miezul a fost nou, am înțeles că e normal să aibe foarte puţin joc. Axul cu came are un pic de uzură. Reglajul actuatorului se face doar pe stand? Zgomotul a apărut cam la 50km după ce am schimbat distribuția şi uleiul. Nu a fost deodată aşa evident... s-a agravat în timp.

Mulţumesc mult pentru sugestii!

Modificat de mdfkmw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, asta nu e de la axul cu came, e turbina. Ai catalizatorul scos?

pe basic settings ai verificat daca e bine calibrat actuatorul? e un topic cum se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Aseară am avut timp un pic să gâdil maşina. Din nefericire locul este foarte strâmt de umblat să reglez actuatorul. Am ataşat o schiţă poate reuşiţi să mă ajutaţi să mă descâlcesc. Am încercat să desfac piuliţa P1 dar pare să fie ţeapănă... mi-e frică să nu se rupă ceva pe acolo. Dacă aş reuşi să o desfac într-un final, ar trebui sa lungesc tija cu ajutorul piuliţei P2? Eu am Autocom, cred că o să mă descurc cu el... nu am găsit cum se salvează logurile...

1449994943168.jpg

Modificat de mdfkmw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!