Jump to content

Problema banala si totusi nerezolvata :((


NDS
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea!!!

Am si eu o problema care deja ma enerveaza la culme....am fost cu masina de 3 ori la test (1 data la reprezentanta skoda si de 2 ori la un service autorizat) si 1 data mi s-a spus ca e problema senzorul de temperatura si apoi sonda temperatura, care banuiesc ca e acelasi lucru dar in termeni diferiti...

Cateodata dimineata cand porneam motorul mi se aprindea beculetul de la temperatura si beep de 3 ori....in ultima perioada tot timpu cand porneam motorul mi se intampla aceeasi faza...

Am schimbat sonda de temperatura, ( corespunzatoare motorului AZF ) dar dupa aprox 30-40 min din nou mi s-a apins beculetul de avertizare. Dieferenta este ca imi indica nivelul de temperatura al motorului acum, ceea ce nu mi s-a intamplat cand aveam cealalta sonda. Nu stiu ce sa mai fac cu beculetul ala sa nu mai tot sune atata....nivelul antigelului e ok, intre MIN si MAX, altceva nu stiu ce ar putea fi....dupa cate am citit in manual problemele ar putea fi 2 : temperatura agentului de racire poate sa fie prea mare sau nivelul agentului de racire este prea scazut.

Daca aveti idee despre ce ar putea fi va rog ajutati-ma ca nu mai rezist :) !!!

SARBATORI FERICITE TUTUROR!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu este vorba de o eroare a sondei din vasul de expansiune, trebuia sa schimbi vasul (aprox. 50 ron). Din cate stiu, la temperaturi scazute, da eroare pentru ca nu mai fac contact cum trebuie lamelele din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista lamele care sa faca contact una cu alta in vasul de expansiune. circuitul se inchide prin lichid. Daca nivelul lichidului e bun, atunci trebuie curatata mufa care intra in vas, se scoate si se curata cu spray pentru contacte, atat mufa mama cat si cea tata de pe vas. Daca eroarea persista, problema e undeva in cabluri. Poti scoate mufa si cu o sarma sa unesti cei 2 pini din mufa mama, eroarea tb sa dispara in 30 sec nu instantaneu. Daca eroarea nu dispare tb apelat la un electrician deoarece defectul e din cablaj.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, am facut cum ai zis tu si intr-adevar nu mi s-a mai aprins beculetul. Am dat cu spray de contacte pe mufele de la borcan si nimic, si atunci am unit cu o sarma mufa mama. Dar, asa nu o sa-mi mai arate cand nivelul antigelului scade nu? Problema e de fapt vasul de expansiune? Daca l-as schimba atunci nu mi-ar indica la bord beculetul nu?

Merci mult pentru informatii!

Modificat de DRAPAR
Nu se da QUOTE la un post anterior !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa masori continuitatea celor 2 sarme care intra in vas. Un tator al aparatului de masura pe un pin din mufa din afara vasului si celalalt tator pe tija din vas. La fel si cu cealalta tija, dar nu cred ca e intrerupta vreuna. Mai poti face altceva: cu mufa mama la locul ei pui in scurt cu ceva metalic tijele dar in interiorul vasului de expansiune si vezi daca dispare martorul din bord (tb sa astepti vreo 30 sec).

Ai dreptate, nu va mai indica nivel scazut in vas.

Ai dat cu spray si in mufa mama? Incearca o curatare mai buna cu ceva metalic, varf de cutit a pinilor din mufa mama si a celor din mufa tata, arata oxidati pinii?

OT: Si completeaza si tu de unde esti, poate te va ajuta cineva si la fata locului nu numai prin forum. Toti noii inscrisi fac aceasta greseala sa nu completeze locatia si cer disperati ajutor. Cum sa fie ajutati daca noi nu stim de unde e? End OT.

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa masori continuitatea celor 2 sarme care intra in vas. Un tator al aparatului de masura pe un pin din mufa din afara vasului si celalalt tator pe tija din vas. La fel si cu cealalta tija, dar nu cred ca e intrerupta vreuna. Mai poti face altceva: cu mufa mama la locul ei pui in scurt cu ceva metalic tijele dar in interiorul vasului de expansiune si vezi daca dispare martorul din bord (tb sa astepti vreo 30 sec).

Ai dreptate, nu va mai indica nivel scazut in vas.

Ai dat cu spray si in mufa mama? Incearca o curatare mai buna cu ceva metalic, varf de cutit a pinilor din mufa mama si a celor din mufa tata, arata oxidati pinii?

OT: Si completeaza si tu de unde esti, poate te va ajuta cineva si la fata locului nu numai prin forum. Toti noii inscrisi fac aceasta greseala sa nu completeze locatia si cer disperati ajutor. Cum sa fie ajutati daca noi nu stim de unde e? End OT.

Salutare!

Merci mult de sfaturi. Cred ca pana la urma cea mai sigura solutie e sa schimb vasul de expansiune , taica-meu vrea sa-si vanda masina e un Seat Cordoba si am observat ca are vas ca si al meu, oricum al lui nu e conectat la nici o mufa desi are mufa tata. Merci inca o data pentru sfaturi.

An nou fericit!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Buna tuturor. Am avut si eu aceeasi problema, adica, cand se lasa putin frigul si doar cand porneam masina cu motorul rece, ma avertiza sonor si se aprindea martorul de nivel lichid racire (palpaia dupa aceea pana cand reporneam motorul). Problema este clar de la vasul de expansiune, initial am curatat si eu ce am putut pe acolo si nu a mai facut o vreme dar nu a tinut. In final am scos mufa de la vas (am observat ca erau putin uzi pinii) si am facut un scurt cu o sarma in conector. De atunci liniste. Voi schimba vasul cand voi avea cascaval. Scuze ca raspund asa tarziu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu e nevoie de schimbat vasul. Trebuie curatate cele 2 tije din vas de depunerile (mazga) de pe ele cu un cutit sau altceva. Aceasta rezolva problema garantat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut asta si a doua zi facea la fel. Contactele alea pareau umezite, am impresia ca ajungea ceva lichid acolo. Am scos mufa si i-am facut un scurt si acum nu mai piuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut.

Si eu intampin aceeasi problema.

M-am gandit ca e intrerupt cablul undeva sau sunt contacte imperfecte.

Am suntat cu o sarma contactele din mufa si ... gata!

Stiu ca trebuie curatate contactele din vasul de expansiune dar nu prea am cum sa ajung la ele.

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Cred ca si eu am problema asta. Cand e foarte frig si pornesc motorul, se aprinde martorul de racire si palpaie pana repornesc motorul. Din ce citesc aici, inteleg ca trebuie curatate niste mufe. Imi puteti spune cat de complicata este operatiunea (eu nu prea stiu sa tin o surubelnita in mana) si puteti pune si niste poze?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu surubelnita racaie cele 2 tije din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Cu surubelnita racaie cele 2 tije din vas.

Cum ajungi la cele 2 tije ca eu nu imi dau seama? m-am tot uitat da nu imi dau seama. Care ati facut operatiunea asta nu imi puteti spune si mie

10X

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu la Fabia nu prea merge treaba cu curatatul tijelor din vas pentru ca acestea nu se vad si peretii vasului sunt dublii. Si eu am incercat sa ii curat dar nu i-am gasit nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toti cei care au probleme cu senzorul de nivel antigel : uitati-va atent in vasul de expansiune, nu cumva sunt urme de ulei? Motoarele astea 1.4 MPI cu axa came in bloc (de origine skoda si cu tehnologie invechita de 30-40 de ani) au prostul obicei sa arda garnitura de chiulasa cam des. Daca patrunde ulei in lichidul de racire, obligatoriu trebuie inlocuit vasul de expansiune (pentru a nu avea parte de aceste neplaceri...) .Cunosc mai multe cazuri de acest gen care nu au fost solutionate decat prin inlocuire de garnitura chiulasa si vas exp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general arderea chiulasei la motoarele astea se soldeaza cu consumul de antigel din instalatie si nicidecum de patrundere ulei in vas. Marog, personal numai cazul asta l-am intalnit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general arderea chiulasei la motoarele astea se soldeaza cu consumul de antigel din instalatie si nicidecum de patrundere ulei in vas. Marog, personal numai cazul asta l-am intalnit.

Salutare tuturor! In urma temperaturilor scazute din zilele trecute am intampinat urmatoarele probleme:

1.Luni dimineata am pornit masina si dupa 15 min s-a ridicat indicatorul din bord la max, am oprit motorul si am scos capacul de la vasul de expansiune apa fierbea au iesit aburi l-am inchis la loc. Am pornit motorul si indicatorul mergea normal la 90 de grade.Am completat dupa amiaza cu antigel si am mers 35 km (fac naveta Radauti Suceava)

2.Marti dimineata pana la Suceava a mers bine insa odata ajuns in oras apa iarasi fierbea in vas,indicatorul s-a ridicat la max apoi dupa 3 min a coborat la min,sub vas pe caroserie era multa umezeala in bord se aprinsese un bec rosu(senzorul de temp.cred) completez cu antigel care era scazut pana pe fundul vasului sa pot ajunge in Radauti.Seara tatal meu imi scoate termostatul a zis ca e blocat imi completeaza antigel,iar becul de temp sa stins, verifica pana la cate grade rezista lichidul de racire(era cam diluat mergea pana la -20 gr) si imi pune un carton in fata radiatorului.

3.Azi am ajuns la Suceava, dar indicatorul de temp. din bord nu s-a ridicat deloc.Caldura in masina slabut tare ca la o dacie,iar lichidul de racire era scazut vreo 2 degete. As vrea sa stiu de ce se pierde atata lichid de racire, si de ce nu mai merge indicatorul din bord ce masuri trebuie sa iau sa o fac sa mearga normal. Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand cumpara un termostat NOU si pune-l la loc. Atunci vei avea si caldura.

Cand fierbe apa (antigelul) e foarte normal sa ai pierderi.

Daca persista, trebuie verificat multe, pompa apa, garnitura chiulasa, furtune, toate imbinarile unde pot aparea pierderi.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O observatie foarte importanta:

Daca fierbe motorul NU demonta capacul vasului de expansiune si nu opri motorul. Pe langa riscurile de accident (apa fierbinte improscata) exista riscuri mari de deteriorare motor si chiulasa.

Instalatia de racire lucreaza sub presiune. Faptul ca a dat pe-afara vasul inseamna ca presiunea in instalatie a depasit 1.6 bar si suprapresiunea a iesit prin supapa busonului de vas (capacul de vas expansiune are pe el o supapa de suprapresiune). Daca desurubezi, aduci presiunea in instalatie la 1bar, iar la presiunea asta apa se evapora mult mai repede si este aruncata pur si simplu din motor prin vaporizare=>motorul ramane fierbinte.

In rest, termostat nou, cum zicea si jagoman :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Timp de aproape 6 luni mi se arpindea si mie in bord martorul rosu de la antigel si bineinteles cele 3 beep-uri de rigoare. In aceste luni am gasit defectul (dupa lungi lecturi pe forumuri) si l-am remediat La mine metoda pe care o voi prezenta a functionat. Insa nu garantez ca merge la oricine.

Acum am aproape o luna si nu a mai reaparut problema (sper sa nu mai apara).

Am descoperit ca de vina era vasul de expansiune al antigelului. Cum mi-am dat seama: am suntat cu o sarma contactele din mufa. Deci tijele din vas nu-si mai faceau treaba. Cei care au vase de expansiune pot incerca sa scrijeleasca tijele cu o surubelnita si poate se rezolva problema.

Insa la cei care au vase de expansiune cu pereti dubli (asa cum am si eu) nu pot ajunge la tije.

Ca sa le pot curata am demontat vasul de expansiune. Pentru cei care nu au desfacut niciodata vasul (la mine a fost pentru prima data) se pot inspira din linkul urmator:

http://myquickfix.co.uk/index.php/2009/07/...nk-replacement/

Nu este identic ca la fabia mea (motor azf), dar e foarte apropiat.(se desface usor)

Dupa ce am scos vasul, am bagat in el detartrant nufarul si am inceput sa agit destul de bine pana m-am plictisit - vreo ora - doua - ca sa fiu sigur ca se curata. Mazga care s-a depus pe tije (se vede si pe peretii vasului urme uscate de mazga) se duce destul de greu. Am insitat insa cu detartrantul in zona tijelor. Din pacate nu se vede daca se curata bine tijele, insa se vede pe peretii vasului. La final am clatit cu apa din abundenta, iar ca ultima operatie am clatit si cu apa distilata. Am lasat vasul la uscat o noapte si l-am montat a doua zi. Si de atunci nu mai apare nici o eroare.

Sper sa va fie de folos. Bafta si spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

interesanta idee. m-am gandit si eu lasa ceva dar nu stiam ce solutie sa folosesc...

va trebui sa o rezolv.

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-am curatat de 2 ori .si nu a durat mai mult de 5 minute.puneti 50 grame de benzina in vas,agitatil bine pana la disparitia depunerilor de pe pereti dupa care spalatil cu apa calda si dero.va garantez ca nu dureaza mai mult de 5 minute.si eu am avut pb cu aprinderea martorului si nu mai am probleme.benzina puteti achizitiona scotind furtunul din rampa si bagat in sticla. pozitionati cheia pe ultima treapta,pompa se va amorsa si va aduce circa 50 grame benzina in sticla.spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Am curatat si eu vasul cu Nitro-Diluant (10 lei de la un magazin de sanitare) apoi am turnat cam 0,5L in vasul montat pe masina si completat cu antigel si apa si dupa aprox 70 km mi-a curatat toata instalatia/circuitul de racire. Este foarte important ca si acesta sa fie curatat, altfel vasul se va murdari in continuare. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!