Jump to content

O Intrebare


andolis49
 Share

Postare recomandată

Astazi am dat jos bujia. Am masurat-o si dadea aproximativ bine.Adica 2-3 ohmi.Cand am alimentat-o direct la baterie a facut o scanteie de toata frumusetea ceea ce mi-a intarit convingerea: scurt circuit.N-as fi crezut dar asa e. Important este ca s-a rezolvat cu bine.Acum mai am o intrebare :este normal sa mai stea alimentate bujiile inca 2-3 minute dupa pornire ( la rece desigur)? L a mine asa se intampla. Ceea ce sper eu e sa stea la un curent de o intensitate mica ,ceea ce ma indoiesc.

Vezi, totusi, scanteia apare si cand sunt bujiile bune, atunci cand le alimentezi pentru ca papa mult curent. O modalitate mai putin ortodoxa de a verifica bujiile incandescente e sa desfaci pamblica de pe ele si apoi cu un fir de la plus atingi fiecare bujie. Daca face scanteie, flama, inseamna ca mai poate. Metoda se poate folosi atunci cand ai semne ca una e dusa si vrei sa afli care fara sa le desfaci pe toate. recomandabil este, daca te necajesc, sa le schimbi pe toate, pentru ca chiar daca da vreo scanteie la atingere cu plus sa nu se aprinda cum trebuie....Bafta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andolis49

    20

  • Asterix

    5

  • Robert19

    5

  • G T O

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut la toata lumea.Si eu am un golf 2 1.6 D si de ceva timp are pb dimineata la pornire.Am tot facut eu zeci de incercari prin eliminare si am ajuns la concluzia ca bujiile(puntea aceea comuna ) primeste doar 6V nu 12V cat ar fi normal.Contact imperfect nu prea are pt ca am masurat si aia.Poate fi acel releu despre care vb?si daca da...unde se afla?Salut si astept raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spun scanteie nu ma refer la o scanteie de mica intensitate. Face scanteie ca atunci cand vrei sa faci punte intre+ si - cu un simplu fir. Pe direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc eu sa te ajut...daca nu ai decat 6v vezi daca bateria mai are curent ori releul e dus. Scoate firul de plus de la pamblica si mosoara sa vezi valoarea. Daca nu are macar 12 v e dus releul. La tablou este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,e clar ca este releul pt ca am masurat acel fir de + separat si tot 6V are.Bateria e buna.Multumesc mult pt sfat o sa incerc cu alt releu.De fapt o sa cumpar altu'.Ai idee cat costa?salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spun scanteie nu ma refer la o scanteie de mica intensitate. Face scanteie ca atunci cand vrei sa faci punte intre+ si - cu un simplu fir. Pe direct.
Daca face flama ca la artificii e clar...Zvarle-o :)
Nu,e clar ca este releul pt ca am masurat acel fir de + separat si tot 6V are.Bateria e buna.Multumesc mult pt sfat o sa incerc cu alt releu.De fapt o sa cumpar altu'.Ai idee cat costa?salut
Eu am gasit la 40 ron SH. Nou n-am habar! Dar incerca cu unul de imprumut..ca sa fii sigur. Sa nu fie o bujie in scurt ca la colegul forumist. Ai masurat curentul pe fir, fara sa fie legat la bujii??

PS: nu am vazut ca deja ai masurat...scuze!

Modificat de iulian andor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...de la releu cred ca e pt ca azi am pus un cablu de curent intre baterie si puntea aia de la bujii,am tinut putin si cand i-am dat la automat a luat-o la sfert.Acum intrebare: care este releul de la bujii in poza care am atasat-o?23-u este?Multumesc anticipat.Salut

post-10408-1201080288_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un releu nou e intre 60 -80 de lei depinde de producator, dar roaga pala care il vinde sa poti face proba pe masina sau dute cu releul defect in mina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motor jp.. si dimineata sta becul aprins aprox 8-9 sec, iar dupa ce se stinge porneste la sfert (absolut nici o problema nu am avut nici pe temperaturi mult mai scazute -10 -12'C, si n-a stat niciodata aprins peste 10sec).

...inca ceva... DUPA pornire, cand e f frig, (evident cu socul inca tras), are turatie destul de mica aprox 8-900rpm(?!?). Cand motorul e cald, cu socul tras, am aprox 1200rpm! nu stiu daac e normal sau nu..voi stiti ceva despre asta ?

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti mai ia din turatie alternatorul, motorul e rece, deci e normal nu te impacienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza eliminarii releului de actionare a bujiilor incandescente trebuie sa tin un buton apasat pe ntru a incalzi motorina. Dupa experienta voastra care este timpul maxim de care pot abuza fara sa ard bujiile? Spor la toti!

eu mi-am schimbat recent toate cele 4 bujii si a zis mecanicul sa o las la rece 20 secunde si apoi sa ii dau cheie...mai nou o las doar 15 si porneste mai usor....cand trece de 15 secunde se aude un zgomot,un poc scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru lamuriri privind bujiile incandescente, gasiti mai jos un extras din manualul de service Bosch. (este pt. Golf 1, dar cred ca e la fel si pt. MK2)

post-14485-1202222346_thumb.png

post-14485-1202222361_thumb.png

post-14485-1202222372_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de bujii incandescente... De verificat stiu cam cum tre' verificate, dar va intreb si eu.. cum se desfac alea doo din spatele pompei de injectie ?! banuiesc ca nu trebuie data pompa jos. trebuie desfacute conductele de motorina? sau se poate da cotita cumva?

nu trebuie data jos pompa de motorina, eu de 3 saptamani am schimbat toate bujiile, nu am mai facut-o pana acum dar nevoia te invata, de fapt tot mai invat despre masian mea, am mostenit-o de la socrul meu si a murit destul de .... fara sa ma invete cate ceva despre masina. sa revin, intai trebuie data jos puntea de la toate bujiile, este ceva mai migaslos, ca nu ai cursa suficienta la cheie sa desfaci piulitele, dar cu rabdare se poate, pe urma, tot asa cu rabdare sesfaci si bujiile, aiic la fel, aceeasi problema, cursa fff mica a cheiei, dar se poate, crede-ma ! eu le-am schimbat intr-o vineri dupa amiaza si sambata am vazut un vecin in curte (deh, stau intr-o casa mare, saseasca, asa sunt pe la reghin) care facea aceeasi chestie, vroia sa schimbe bujiile si incepuse sa desfaca suruburile de la distributie si de la pompa. Nu ma laud ca sunt marele specialist la dieseluri, dar pana la urma eu i le-am schimbat si lui. Cu rabdare se pot schimba fara sa demontezi nimik altceva, crede-ma , dureaza vreo 2 ore dar asta este. Oricum sa dai pompa jos......... lucru mare. Eu am un passat 1,6 d din 86 si motorul este acelasi ca la tine. daca intre timp le-ai schimat singur, bravo, daca nu........ poate gasesti pe cineva care sa aibe rabdare. Multa bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pinul T este firul care vine de la senzorul de temperatur

post-16060-1203277255_thumb.png

post-16060-1203277650_thumb.jpg

Modificat de iulian andor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie data jos pompa de motorina, eu de 3 saptamani am schimbat toate bujiile, nu am mai facut-o pana acum dar nevoia te invata, de fapt tot mai invat despre masian mea, am mostenit-o de la socrul meu si a murit destul de .... fara sa ma invete cate ceva despre masina. sa revin, intai trebuie data jos puntea de la toate bujiile, este ceva mai migaslos, ca nu ai cursa suficienta la cheie sa desfaci piulitele, dar cu rabdare se poate, pe urma, tot asa cu rabdare sesfaci si bujiile, aiic la fel, aceeasi problema, cursa fff mica a cheiei, dar se poate, crede-ma ! eu le-am schimbat intr-o vineri dupa amiaza si sambata am vazut un vecin in curte (deh, stau intr-o casa mare, saseasca, asa sunt pe la reghin) care facea aceeasi chestie, vroia sa schimbe bujiile si incepuse sa desfaca suruburile de la distributie si de la pompa. Nu ma laud ca sunt marele specialist la dieseluri, dar pana la urma eu i le-am schimbat si lui. Cu rabdare se pot schimba fara sa demontezi nimik altceva, crede-ma , dureaza vreo 2 ore dar asta este. Oricum sa dai pompa jos......... lucru mare. Eu am un passat 1,6 d din 86 si motorul este acelasi ca la tine. daca intre timp le-ai schimat singur, bravo, daca nu........ poate gasesti pe cineva care sa aibe rabdare. Multa bafta !

Stiu la ce te referi, pana la urma se poate, trebuie date intr-adevar doar conductele jos. Le am schimbate de anul trecut (vezi postul 12). Mi s-a parut mai migalos sa prinzi piulitzele alea la loc, mai ales in spatele pompei, am si pierdut vreo 2, noroc ca am avut de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea la schimbat bujiile... am magnetizat o surubelnita lunga care ma ajutat sa tin piulitele la strans. Tot cu surubelnita le-am pescuit pe cele cazute. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si pe mine tot magnetu' m-a ajutat. doar ca io am rezolvat cu o penseta lunga, pe care am pus o bucata de magnet ca sa tina piulitza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost la "doctorul de masini" sa schimb lichidul de frana, ca de peste 5 ani nu a fost schimbat, si mesterul a ramas surprins cum am reusit sa schimb bujiile fara sa scot nimik altceva, fara sa scot pompa, fara sa scot macar un furtun, ce sa spun, nu este greu de inlocuit bujiile, trebuie doar rabdare, vreo 10 piulite, chei potrivite, iar daca este cald afara merge si o bere (atentie, daca vreti sa mergeti cu masina imediat dupa cautati ceva fara alcool.... stiti voi), si mesterul spunea azi ca daca are de schimbat bijii la vreo masina ma cheama sa le schimb eu, ca asta e treaba de "dentist", migala si rabdare, era intr-un fel suparat ca ii cam iau painea de la gura, ca ma pierde de client, "in decembrie pe minus 12 grade tu schimbi bendixul de la electromotor, acum cateva saptamani scimbi singur bujiile, eu ce sa mai fac la masina?" , a glumit dar..... orisicat, la ce ma pricep si unde deduc ca pot singur, ma inarmez cu rabdare si chei potrivite si la treaba ! pentru ce puteti face faceti singuri, ca eu dupa ce am mai fost la mester mai gaseam cate un surub mai slabut, cate i piulita mai slaba, am mai stran cate un colier..... verificati bine cum stati la suruburi, ca uneori mesterii, din graba..... sa termine repede masina.....trec mai repede peste unele lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de suruburi: cand am schimbat planetara lunga am gasit trei suruburi din sase care erau foarte slabite. Aceeasi filozofie: la ce ma pricep ma bag ... la ce nu ma pricep ma bag ca sa invat. Rabdare sa avem si ceva timp numai pentru mesterit ca slava Domnului am multe rani de oblojit :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pinul T este firul care vine de la senzorul de temperatur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!