Jump to content

O Intrebare


andolis49
 Share

Postare recomandată

Din cauza eliminarii releului de actionare a bujiilor incandescente trebuie sa tin un buton apasat pe ntru a incalzi motorina. Dupa experienta voastra care este timpul maxim de care pot abuza fara sa ard bujiile? Spor la toti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andolis49

    20

  • Asterix

    5

  • Robert19

    5

  • cristianionut

    4

Eu zic ca intre 20-30 secunde la motor rece.La cald si mai putin.dar sa mai vedem si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa am gandit si eu... :wub: Daca e bine nu stiu.Oricum dupa 20 secunde incepe sa iasa fum din butonu de actionare a bujiilor :) Mai astept un raspuns de la voi! Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa am gandit si eu... :wub: Daca e bine nu stiu.Oricum dupa 20 secunde incepe sa iasa fum din butonu de actionare a bujiilor :) Mai astept un raspuns de la voi! Spor!

...hau...la 20s le poti arde.....7-8sec !..am sa ma uit pe grafic,e in functie de temp motorului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de bujii incandescente... De verificat stiu cam cum tre' verificate, dar va intreb si eu.. cum se desfac alea doo din spatele pompei de injectie ?! banuiesc ca nu trebuie data pompa jos. trebuie desfacute conductele de motorina? sau se poate da cotita cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de bujii incandescente... De verificat stiu cam cum tre' verificate, dar va intreb si eu.. cum se desfac alea doo din spatele pompei de injectie ?! banuiesc ca nu trebuie data pompa jos. trebuie desfacute conductele de motorina? sau se poate da cotita cumva?

Depinde de indemanare...eu am schimbat bujii si fara sa dau jos conductele de motorina,dar e chin.e mai usor daca le dai jos.Ptr vrerificare nu e nevoie sa desfaci nimic,daca ai un aparat de masura prin induc....pui bucla pe firul de alimentare rampa bujii,pui contactul,si te uiti cat consuma...apr 20A pe bujie..in total apr 80A...daca ai intre 70-80 A, nu se schimba nici o bujie,sunt Ok....daca ai 50-60A ai una arsa ..si tot asa...in cazul asta, trebuie sa desfaci pamblica de legatura intre bujii si le masori separat....eu iti recomand sa le schimbi pe toate 4,chiar daca ai doar una arsa!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe timp rece (temperaturi cu minus) am observat ca la mine stau cam 13 secunde, deci eu zic sa nu abuzezi prea mult de ele. 20 de secunde mi-se pare mult sincer. Ai grija. Ciao.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartea spune maxim 11 secunde, in functie de temperatura. La motor cald, becul de la bujii nu se aprinde deloc la o masina normala, deci nu se tine deloc.

Apropo de bujii incandescente... De verificat stiu cam cum tre' verificate, dar va intreb si eu.. cum se desfac alea doo din spatele pompei de injectie ?! banuiesc ca nu trebuie data pompa jos. trebuie desfacute conductele de motorina? sau se poate da cotita cumva?
multi se sperie de chestia asta , insa e foarte simplu. Se desfac toate conductele de motorina de la injectoare , iar dupa schimbarea bujiilor se monteaza la loc conductele (a se avea grija la filetele conductelor si injectoarelor sa nu se puna stramb). Apoi se da la automat, pompa se aeriseste singura, iar masina porneste fara probleme. Modificat de elenic2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca la mine nu mai e releu in toti bobii lui si imi tine bujiile mult prea mult, cred ca mi-a si ars din ele. O sa le pun si eu pe buton, si sa le tin in functie de cat de frig e afara, max 10 s.

Apropo pt Andor, vezi ca butonu trebuie sa comande un releu tzapan care sa dea curentul la bujii. Daca iti vine curentul de la baterie direct in buton si dupaia in bujii e nasol, poate sa ia foc firu' sau butonu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de comanda al bujiilor costa circa 60 de lei.L-am schimbat anul trecut.Ideea este ca daca ai doar contact trebuie unul care sa reziste la un amperaj mare nu orice contact.

Timpul de incalzire al bujiilor depine de tipul de bujie , normala sau rapida. Dar la golf 2 dureaza circa 10 secunde, iar la temperaturi sub 0 grade pun contactul de doua ori, adica dublez timpul si masina o ia perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mesterit azi la bujii. trebuie sa ai talente de jinecolog sa scoti bujiile fara sa dai jos conductele, e migala multa si cu ele date jos.

Am gasit 2 din ele arse, si totusi masina pornea pe ger.... Le-am schimbat pe toate si am pus Febi.

releu ala imi tinea cam 30 de secunde curent in bujii, le prajea ca pe floricele. L-am dat jos si am adaptat instalatia pentru un releu de bujii de Ford. Asta nu are intrare de la sonda de temperatura si imi tine fix 8 secunde curent. Cred ca e acceptabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va pricepeti se revolva!! :wacko: Am inteles cu timpii de incalzire... poate imi fac timp sa montez releul. Nu-i asa simplu cum pare... am ceva modificari la instalatia electrica. Intre timp am schimbat butonul. Era prajit si nu mai dadea curent la bujii. Ati avut dreptate cu arsul... noroc ca bujiile nu s-au prajit. Acum nu tin mai mult de 10 secunde... eventual daca e mai rece dublez contactul dupa sfatul vostru si o ia. Binenteles ca buba era in alta parte de nu reuseam sa pornesc. Dar am rezolvat. Multam de sfaturi si un an bun tuturor!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acel releu este defect, numai functioneaza deloc sau da timpi eronati de incalzire respectiv nu incalzeste bujiile atunci cand ar trebui?

Modificat de Micutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timpul maximal pentru timp geros e intre 10 si 15sec. Nu trebuie depasite cele 15sec.

Poanta e ca dupa ce pornesti motorul circuitul mai sta activ cam 10sec. Cel putin asa-i la mine (mecul mi-a zis ca-i ok).

Am reusit si eu sa scot bujiile din spatele pompei adaptind prelungitor la cheie si punind sub ceva sa nu cada piulitza (asta dupa ce-am pierdut una).

La repunere am fixat piulitza in cheie cu mastic plus ceva in spatele cheii sa nu fie impinsa inapoi...E esential sa prinda putin pe filet.

Pina la urma zic si eu ca e chestie de indeminare si rabdare. E bine sa ai citeva piulitze rezerva in caz ca dai ...rateuri (sunt sanse mari sa scapi

vreuna in spate si sa n-o mai gasesti indiferent cit zgiltai masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ieri am patit o chestie tare nasoala . Cand am pornit mi-a luat foc un fir de la o bujie pana in calculator.M-am chinuit sa-l scot din manunchiul de fire pana acolo ,am pus la loc altul ,fara sa fac vreo masuratoare crezand ca s-a atins in vreun fel mufa de la bujie la masa si povestea s-a repetat. Mentionez ca problema a aparut dupa ce de vreo doua zile am remarcat ca bujiile imi mai stau conectate inca vreo 2 min dupa pornire.Astazi m-am uitat si am vazut ca una din sondele alabastre de temperatura lichid ere moarta . Apoi a venit partea beton care as fi jurat ca nu se poate intampla: o bujie este in scurt. Nici arsa nici devalorizata.Scurt,scurt.Nu am avut timp sa o dau jos pentru ca e si o pozitie tare ciudata, dar mi-e frica sa nu se fi topit si sa curga in cilindru. Sper sa pot sa o desfac tinand cont ca am schimbat-o ultima data acum o luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca n-a fost mai rau!! Cauta pe cineva care sa te ajute evntual un mecanic care cunoaste... Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia e ca nu ma duc la mecanic din 2 motive : la Vaslui nu este nici unul care sa fie cat de cat de incredere(adica nu se pricep), iar eu sunt autodidact. Pana nu sunt convins ca ma depaseste nu calc la mecanic. si asta sigur nu din motive financiare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai scurt la bujiile incadescente la golf ai deasupra la pompa de la frina (un pic stinga) o siguranta care are ca unic scop tocmai protectia instalatiei electrice de suprasarcina.

Eu cind am luat masina evident ca nu mai aveam siguranta si gata gata sa ard instalatia electrica.Am ars doar releul de la bujii si un pic tabloul electric unde se afla releul.

Sper ca ai pus tot fir gros de alimenare a bujiilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In profil nu are golf dar ii de-al meu :) Daca mai are si Golf ... :screwy: La Golful meu nu mai am cutiuta cu siguranta pt bujii... nu trebuie sa am nasul infundat in caz de ceva fum :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am dat jos bujia. Am masurat-o si dadea aproximativ bine.Adica 2-3 ohmi.Cand am alimentat-o direct la baterie a facut o scanteie de toata frumusetea ceea ce mi-a intarit convingerea: scurt circuit.N-as fi crezut dar asa e. Important este ca s-a rezolvat cu bine.Acum mai am o intrebare :este normal sa mai stea alimentate bujiile inca 2-3 minute dupa pornire ( la rece desigur)? L a mine asa se intampla. Ceea ce sper eu e sa stea la un curent de o intensitate mica ,ceea ce ma indoiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal bujiile la mine nu le las mai mult de 13 secunde, asta cand e frig. La tine trebuie v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile pot sta alimentate pana la 3 min daca e foarte frig afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gresesc sa ma corectati... :evil: Sunt diferite motoare, relee si binenteles bujii... Totusi 3 minute nu cred ca stau acum cand e caldut afara. poate la -10, 20 grade C ca e nevoie :)

Modificat de iulian andor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!