Jump to content

Ambreiaj Sport


Bestie
 Share

Postare recomandată

Am observat ca alternativele pentru un ambreiaj mai sanatos sunt sachs performance si spec. Mie a inceput sa-mi faca ambreiajul figuri si nu prea stiu ce sa aleg dintre cele 2. Eu umblu destul de mult cu masina, m-ar interesa sa fie cat mai putin violent la cuplare, sa fie usor de folosit in oras. La masina am montate injectoare marite + resoftare (pe la 160 cp am acum) , si ma gandesc si la schimbarea turbinei + intercooler, deci pana undeva la max 200cp. Ce imi recomandati sa aleg? In ambele cazuri trebuie schimbata si volant, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor citesc ..si ma termin de ras!erau pe aici ceva oameni de la care aveam pretentii...in fine!DACA discul de ambreiaj nu mai are arcuri iar placa de presiune are soarele f dur ESTE NORMAL sa se intample fenomenul acela de trepidatie!!!!ideea este ca pui ambreiaj sport cand ai si de ce...nu sa fi in ton cu moda! cand ai ambreiaj sport se modifica lucrurile destul de semnificativ!este f important sa alegi exact ce-ti trebuie!pt plecari, pt condus in oras, pt circuit, etc!personal, de cand am schimbat tot, nu pot pleca mai jos de 2500 rpm fara trepidatie!dar pe plecari si schimbari de viteza, mai ales daca se schimba si anumite tampoane :), este ALTA VIATA!!zici ca e un arc masina!!

cam atat!sper sa nu va fi agitat prea mult! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

race med9, nu stiu la ce post faci referire dar in cazul lui Bogdan WRC discul de la Stage 2 are arcuri. Stage 4 si 5 sunt cele agresive fara arcuri. Noi am cautat o varianta de compromis, nu ceva extrem ! Bogdan, la mine cutia s-a dat jos si mai mult ca sigur si la tine va fi la fel ! Tampoanele de la motor se schimba numai daca sunt foarte uzate. Ale mele la 45.000km erau foarte ok !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu oricum vreau sa iau si tampoanele alea.

racemed,oricum pun ambreiaj, fie ce-o fi, pt ca trebuie, pt ca am gasit mai ieftin decat stock stage 2, si pt ca vreau sa nu am prob dupa soft si ce o sa mai fac.

tu pana la urma ai pus ambreiaj sau cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza cate trepte are ambreiajul.Al meu are 3 mi se pare nu mai tzin minte exact...oricum se simt putine trepidatii spre deloc (volant mea nu e chiar cea mai usoara 10kg) si da la schimbari dar mi s-a zis asta de la inceput eu am stage2+.Stage 2 simplu ,cel putin la spec e asemanator cu cel de fabrica la feeling asa am inteles dar tzine mai mult cuplu.Trepidatiile sunt de la volant daca nu e bine calibrata,ca se decalibreaza ea in timp asta e partea a doua.

@zoli_bsp ce vrei tu nu se poate,sau se poate dar schimbi ambreiajele ca pe shosete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu se poate, dar ma gandeam ca din doua rele una e mai putin rea. Trebuie sa fie o diferenta intre sachs si spec. volant e recomandat sa o schimb in ambele cazuri (spec sau sachs)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da neaparat tre schimabata si volant.La 450 nm nu ii poti cere la o volant sa reziste care a fost conceputa pentru 230 nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Storm, la treaba mai de sus m-ai panicat si pe mine putin. Eu tocmai mi-am pus Sachs Performance si am trepidatiile. Mai sus daca nu ma insel mi-ai spus ca in timp se vor mai reduce ca intesitate, dar acum vad ca spui ca este din vina volantei. Pana la mine in cazul meu ai idee la ce ar trebui sa ma astept? Ori se vor reduce, ori trebuie sa ma duc sa imi dea volant jos si sa mi-o puna iar?

Mentionez ca placa de presiune si discul de ambreiaj sunt Sachs Performance iar volant am cumparat-o noua. Aceasta din urma era de la un ambreiaj normal de ALH de 228 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am crezut ca ai schimbat si volant?Oh well nu stiu ce sa zic in cazul asta :D .E posibil ca pana se aseaza volant sa faca asa..dar daca ai mers cateva sute de km atunci alta o fi problema nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cam 550 km cu noul ambreiaj. volant a fost schimbata si ea. I-am cerut lui Volskman "volant sport" care sa se potriveasca cu ambreiajul ala si mi-a zis ca nu exista "sport". Exista normala sau usurata, dar in cazul meu ca am diesel nu se recomanda cea usurata. Drept urmare am acum o volant noua, dar care provine de la un kit de ambreiaj stock de ALH... Pana la urma ar trebui sa-mi fac probleme sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic,cel mai bine era volant sport imposibil sa nu faca sachs volante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cam 550 km cu noul ambreiaj. volant a fost schimbata si ea. I-am cerut lui Volskman "volant sport" care sa se potriveasca cu ambreiajul ala si mi-a zis ca nu exista "sport". Exista normala sau usurata, dar in cazul meu ca am diesel nu se recomanda cea usurata. Drept urmare am acum o volant noua, dar care provine de la un kit de ambreiaj stock de ALH... Pana la urma ar trebui sa-mi fac probleme sau nu?

bestie, exact aceeasi treaba o am si eu. diferenta e ca am rulat deja mai multe mii de km cu kitul de ambreiaj sport. volant insa a inceput sa dea semne nu prea bune. si din cate informatii am cules mai mult ca sigur ca va trebui sa o schimb. asa ca ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john33exe tu ce volant ai? Cea stock? Ai schimbat-o si tu cand ai trecut pe ambreiaj sport? Sau ai ramas cu cea care era pe masina? De la primii kilometrii pana acum cand spui ca ai deja cateva mii, s-au mai atenuat trepidatiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trepidatii au fost la inceput, chiar m-am mirat si eu pentru ca nu imi explicam de ce. mecanicul meu a spus ca e normal si dupa cateva sute de km vor disparea. asa a fost, asa ca din punctul asta de vedere nu e nici o problema.

volant actuala am montat-o odata cu ambreiajul si este stock. insa de ceva timp se aud niste zgomote la turatii mici si in momentul cand se apasa ambreiajul. nu e de speriat, sunt abia perceptibile, dar eu, mergand zilnic cu masina, le-am sesizat imediat. la fel a sesizat si mecanicul. de aceea ma gandesc sa o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva trepidatii oricum sunt fata de stock. La mine cu Sachs performance trepidatiile sunt putin mai accentuate decat stock, desi volant este cea bimasica de fabrica inca. Cand voi pune kitul complet de la Spec ma astept la ceva si mai multetrepidatii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari, recent am schimbat soft-ul la masina din semnatura, as vrea daca se poate sa-mi dati un sfat pt achizitionarea unui kit de ambreiaj sport si tot ce cuprinde acesta pentru a merge in parametrii cat de cat normali cu masina, fara a patina ambreiajul. Mentionez ca masina are 99.500km reali, am un soft pe undeva pe la vreo 165-170 cp, in momentul de fata abreiajul actual patineaza numai daca nu stii sa pleci cu el, dar as vrea sa fac aceasta modificare pentru a fi cu constiinta impacata ca nu fortez nimic la masina, asadar astept sfaturile voastre si eventual o persoana de contact care ma poate ajuta in aceasta privinta. Multumesc anticipat !

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt destule variante pentru ce vrei tu.

kituri complete cu tot cu volant sau fara. oricum ia in calcul o cheltuiala de aproape 1000 euro.

ai p.m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar 99k km si patineaza ambreiajul la 165cp? Esti sigur? Exista nenumarate masini cu motor AVF si soft aici pe forum si fara probleme la ambreiaj, fara sa mai zic de cazuri gen zgb care sarisera de 200cp cu ambreiajul stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un exemplu care sustine ce spune Alex_vvx este masina lui Kelu de aici de pe forum, care are 131 CP pe un Passat si dupa soft ii patina ambreiajul si a trebuit sa revina la softul initial. In schimb masina tatalui sau, cu acelasi motor, a fost resoftata si merge fara nici o problema dupa cum spune Kelu... Deci exista exemple si exemple...

Pot spune ca mie, dupa 800 km cu ambreiaj sport Sachs Performance mi-a patinat de doua ori .. sau cel putin asa mi-a lasat impresia. Vreau sa cred ca mi s-a parut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci patineaza numai cand ii dau talpa sub 2000 de RPM, precizez ca nu am mai condus pana acum masina cu chip si poate si din cauza asta, il patinam eu si nu-mi dadeam seama, deja e a 3-a zi in care am chip si nu mai am senzatia cum ca patineaza ambreiajul, poate eram eu la inceput si nu stiam sa il exploatez corect.. oricum sa fiu eu cu sufletu'npacat o sa schimb tot kit-ul :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci patineaza numai cand ii dau talpa sub 2000 de RPM

pai asta nu numai ca nu e sanatos pentru ambreiaj, dar nu e deloc sanatos pentru turbina. da-mi voie sa iti zic sa eviti asa ceva. intra turbina in SURGE (cauta termenul, ca vei gasi destule informatii despre asta).

iti dai seama ce boost va baga turbina ?

e normal dupa multe accelerari de genu asta sa patineze ambreajul si sa ai probleme cu turbina! :)

nu numai la masinile cu cip e valabila asta, ci la orice masina cu turbo.

PS: degeaba il schimbi, daca daca conduci tot asa, vei avea iar in scurt timp nevoie de altul.

conteaza foooooarte mult si stilul de condus, si legat de ce zice ICE2k, stiu ca al nostru coleg zGb isi proteja masina (~200 de cai din 130 TDI) foarte mult si invatase cum sa nu forteze ambreajul peste masura, desi masina era alergata destul de des si vedea plecari puternice mereu.

dar una dintre reguli era clara: NU BLANA SUB 3000rpm !!! si nu blana cat era uleiul din motor rece (adica cam dupa 1 minut dupa ce temperatura apei ajunge la 90 grade pe indicatorul din bord. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei acum sa nu exageram, am facut asta cu talpa sub 2000 de ture de maxim 3 ori, din care probabil cel putin odata fara sa-mi dau seama, stiam faptul ca nu e sanatos pt turbina sa fac asta, am gresit si eu dupa care nu s-a mai intamplat, asta nu inseamna ca in fiecare zi eu accelerez sub 2000 de ture cu pedala la fund.. am un stil de condus destul de calm in oras cand merg linistit, respectiv treptele le schimb pe undeva pe la 1700-1900, iar cand ma "joc" la 4000-4500 (asta de cand e chip-ul). Ambreiajul am ales sa-l schimb pt ca lista de modificari o sa continue la masina mea, asa ca daca tot o sa ma apuc sa bag bani in ea macar sa o fac cu cap ;) Multumesc pt sfaturi si recomandari.. o sa tin cont de ele :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"respectiv treptele le schimb pe undeva pe la 1700-1900" frate schimba-le mai sus ca daca schimbi in turatia asta la treapta superioara pici foarte jos in turatie, de aici iti poti explica patinarea ambreiajului. vezi ca exista un topic legat de condusul corect la diesel.

Lasa consumul de 3% prin oras si urca in turatie ca de aia ti se duce si ambreiaj si tubina, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt sfaturi mirceaking, dar "frate" conduc diesel de aproximativ 6 ani, iar in tot acest timp nu mi-a crapat nici o turbina, nu am avut probleme nici cu ambreiajul si nici nu merg asa pentru consum de 3% in oras, ci pur si simplu pentru propiul confort, cat despre condus masina fara chip si condus masina cu chip este o mica diferenta pe care nu o cunosteam, deh, nu toti ne-am nascuti invatati, dar usor usor acumulam cunostinte cat traim. Cat despre partea tehnica cu "dusul ambreiajului si a turbinei" te rog cauta niste argumente mai solide decat mersul sub-turat :Driver: O seara buna si sper sa nu ma fi inteles gresit.

Suma respectelor,

Alex

Modificat de Alex_vvx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre partea tehnica cu "dusul ambreiajului si a turbinei" te rog cauta niste argumente mai solide decat mersul sub-turat :)

1. Dusul ambreiajului din cauza mersului subturat e total fals, cand dai o talpa la 1400-1500rpm sufera multe, numa' ambreiajul nu. Ambreiajul "sufera" (adica este fortat cel mai tare) atunci cand motorul dezvolta cel mai mare cuplu... respectiv la 1900-2000rpm. La 1400rpm sau la 4000rpm va asigur ca ambreiajul "sta foarte relax".

2. Cu turbina e alta poveste... aici intr-adevar mersul subturat face rau. Din doua puncte de vedere: unul este acela ca mergand subturat se aduna funingine pe admisie care in timp poate cauza probleme mari. Desigur, acest lucru se rezolva daca din cand in cand mai te duci intr-o talpa pe la 4000. Al doilea punct de vedere si care este cu adevarat important este ca atunci cand accelerezi mai ferm la turatii scazute, apare fenomenul turbo surge. Simplist pus, turbina incearca sa "bage" aer in motor dar motorul nu poate primi atata aer la acea turatie. Ca atare, una din elicele turbinei vrea sa faca ceva iar cealalta se opune, lucru ce da nastere unei tensiuni in ax ce poate duce in final la ruperea axului. Acest lucru este cu atat mai accentuat cand masina este chipuita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!