Jump to content

Turometru


CryWolf
 Share

Postare recomandată

Am un G2 TD motor SB. Vreau sa ii pun turometru in locul ceasului. Cam ce trebuie sa fac pt chestia asta? Ce turometru se potriveste si unde / cum vine legat? merci anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alte ceasuri in primul rand.Verificata instalatia electrica daca are segmentul pt turometru.Si nu in ultimul rand vazut daca alternatorul are iesirea de turometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca turometrul se prinde la alternator? Ce tip de turometru ar merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie bineinteles turometru de diesel (astea au zona rosie de pe la 4000 rpm, cele de benzina au zona rosie din cate stiu incepand de pe la 6000 rpm), iti trebuie ca alternatorul sa aiba iesirea pentru turometru pentru ca de de la alternator isi ia impulsurile turometrul si un fir sa ajunga de la alternator la ceasul turometru. Destul de simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Alternatorul pentru diesel cu turometru in bord are un pin notat cu W. De acolo isi ia semnal turometrul.

Pentru legare vezi ce-ti ofera electrica, daca ai cablajul cu conectorul pentru turometru si daca ai cumva firul pentru alternator

lasat atirnind pe undeva prin zona. Altfel trebuie sa tragi tu firul ala de la alternator pentru semnal plus alimentarea.

Turometrul pentru diesel stiu ca e de un singur tip, cel pe care l-a zis elenic2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am io pe masina .. l-am montat ulterior .. nu am firul pe instalatie .. am pinul de semnal pe alternator .. e frumos da' nu imi merge :) .. apropos .. rosu incepe la 4500 :P

post-19986-1199368225_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu merge, pot fi doua cauze:

- nu ai semnal pe pin - am patit chestia asta si-a trebuit sa desfac alternatorul. Am gasit unul din fire (nu mai tin minte exact de la ce era) dezlipit. Relipindu-l a mers perfect. O schema electrica interna a alternatorului ar lamuri ce si cum trebuie sa fie pe-acolo.

- daca semnalul de la alternator e ok, atunci buba e la turometru. L-ai vazut vreodata mergind ? Pe cupla lui de conectare sunt trei contacte: una e semnalul, una +12V si a treia e masa. De conectat se conecteaza printr-o cupla panglica din cablajul bordului. Ordinea firelor nu o mai stiu - tot ce zic aici e din ce-mi aduc aminte. Daca scrie pe turometru semnificatia pinilor sau daca ai o schema care sa prinda si asta, problema ar fi rezolvata. Adica eu ma gindesc sa nu fi legat gresit ceasul (daca n-ai avut cupla aia in electrica bordului e foarte posibil).

Ca sa mergeti la sigur se pare ca o schema electrica ar fi de baza. Daca faceti rost atentie la ce versiune va uitati !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Dupa ani si ani...zicea o melodie de la COmpact :icon_thumright: m-am decis in final sa pun bordul cu turometru sus pe masina, pt ca sta de ceva luni in portbagaj. M-am lovit de o problema simpla pt unii si complicata pt mine (novice in eelctrica si electronica de orice natura). SEMNIFICATIA PINLOR. De la cine am lat bordul nu am luat si mufa care vine in partea turometrului si ca urmare nu stiu pe ce pin vine semnal turometru, pe ce pin vine alimentarea si eventual masa daca trebuie si asa ceva.

Daca stie cineva pe ce pini ce fire se leaga, ar fi perfect, schema eelctrica poate e mai greu de gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceasurile cu turometru difera functie de anul fabricatiei sau modelului de masina? Intreb pt ca la mine in spate am doua mufe, una in dreptul vitezometrului si una in dreptul turometrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DECI : pe mufa neagra de PINUL din mijloc se leaga semnalul de la alternator ?

Si nu mai vine legate alte fire la mufa respectiva?

Mentionez, am uitat sa spun de la inceput, ca nu ma nici un fel de cablaje trase pana in prezent, doar ceasurile cu turometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prietene, daca iti cautai cu google, gaseai si singur. logic ca mai vin si alte fire acolo, ca doar nu faceau o mufa pt un singur fir! in mufele alea 2, intra 14 fire, 7 in aia alba, 7 in aia neagra.

pinii sunt dispusi pe cate 2 randuri pe fiecare mufa, iar pe aia neagra, e un negru/rosu, fix pe mijloc. n-ai cum sa-l ratezi. si ai toate sansele sa il gasesti tras pana in fata la motor. daca nu il gasesti, il tragi tu de la alternator pana acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci. Am cautat cu google si nu am gasti o noapte intreaga, de aia ma postat pe forum. Acum am itneles, cablajele se fac...macar la asta sa ma pricep...

A mcerut explicatii detaliate pt ca, asa cum am mentionat, nu ma pricep la partea electrica la masini...si nici nu imi place de altfel.....dar asta e, trebuie si de asta oleak macar.

Merci mutl icna o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pisicii masii de treaba. Cand am laut bordul am vazut ca e in 2mufe, dar nu staim ca la mine bordul vechi (din cel cu ceas in loc de turometru) are doar o mufa.

Se paote face cumva transformarea sau trebuie neaparat sa caut din cel cu o mufa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Daca nu merge, pot fi doua cauze:

- nu ai semnal pe pin - am patit chestia asta si-a trebuit sa desfac alternatorul. Am gasit unul din fire (nu mai tin minte exact de la ce era) dezlipit. Relipindu-l a mers perfect. O schema electrica interna a alternatorului ar lamuri ce si cum trebuie sa fie pe-acolo.

- daca semnalul de la alternator e ok, atunci buba e la turometru. L-ai vazut vreodata mergind ? Pe cupla lui de conectare sunt trei contacte: una e semnalul, una +12V si a treia e masa. De conectat se conecteaza printr-o cupla panglica din cablajul bordului. Ordinea firelor nu o mai stiu - tot ce zic aici e din ce-mi aduc aminte. Daca scrie pe turometru semnificatia pinilor sau daca ai o schema care sa prinda si asta, problema ar fi rezolvata. Adica eu ma gindesc sa nu fi legat gresit ceasul (daca n-ai avut cupla aia in electrica bordului e foarte posibil).

Ca sa mergeti la sigur se pare ca o schema electrica ar fi de baza. Daca faceti rost atentie la ce versiune va uitati !

La mine turometrul de obicei sta nemiscat dar are momente cand misca (urca, coboara) pentru o durata scurta de timp dupa care iar moare. Banuiesc ca ar fi de la alternator si as vrea sa-l verific si poate sa-mi spuna cineva cum se verifica semnalul de la alternator (W) ?

Trebuie sa vina plus sau minus catre trebuie sa creasca proportional cu cresterea turatiei?

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Baieti am si eu o intrebare, am luat un bord cu turometru si la m pus si eu intro proba pe masina sa vad ce si cum, merge tot indicator benzina,apa led ulei baterie faza lunsa si semnalizare insa pe mijloc nu am arcu electric de la bujii si turometru este pana la 7000 cred ca e de benzina se poate lega la mine? eu am altenator cu W dar nu stiu pe care dintre cele 3 surubele de la turometru vine + masa si care e semnalu? voi aveti idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici s-a mai discutat despre ceasuri cu turometru de benzina puse pe motor diesel.

Cel mai indicat este s aiti cumperi bord de diesel, astfel ai sa ai si ledul portocaliu si ai sa fii sigur ca totul merge. Vezi sa te uiti bine ce bord ai, cu 1 mufa sau cu 2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma m mutat acolo zaytsuca vezi poate ma poti ajuta u :) o zi faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@XANu

eu am bord cu o singura mufa-sub ceas.si as vrea sa pun unul cu turometru.stii cumva daca gasesc bord cu turometru cu o singura mufa?si daca este de la ce model de masina???

nu e masina din semnatura cea despre care vorbesc.vorbesc despre un golf 91 1.6td

mersi anticipat

Modificat de Konfabulator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am eu bord cu turometru de golf 2 si cu ceas de ala digital... insa e cu doua mufe si ceasu are o pata pe el:) dar daca ti l trebuie discutam:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!