Jump to content

Baterie Descarcata


psrake
 Share

Postare recomandată

Salut !

Sunt nou pe forum Seat, dar neaspunzandu-mi nimeni pe forumul Skodei, incerc aici, masinile fiind asemanatoare.

Am si eu de curand probleme cu pornirea. Azi n-a vrut decat dupa 5-6 incarcari. Masina are 2 ani si o folosesc zilnic. In mers nu-mi face nici o problema. Sa fie de la baterie? Nu am nici alarma pe ea, si nu porneste din prima chiar daca e motorul cald. A fost cineva in service pentru asa ceva? Pana la urma porneste, dar o data-i ca niciodata si ma trezesc ca raman in camp cu ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cornel.B

    8

  • vatt

    8

  • Cristian

    7

  • Al Bundy

    5

Ma roade aceasta problema cu pornirea dupa mai multe "chei". In consecinta am masurat tens la bornele bateriei si are 12,48 V. In manualul de service spune ca trebuie sa aiba minim 12.5. Insa ce pare edificator e ca "ochiul magic" de la baterie nu e verde ci incolor, iar cartea spune ca trebuie sa fie verde. Ciudat e ca uitindu-ma si acum ceva timp, (cand masina pornea bine) tot incolor era "ochiul". Am incercat sa identific bateria (marca, amperaj, serie, data...) insa nu are nicio eticheta pe laterale, poate in partea superioara, unde este capacul cu sig. Dar asta o sa verific maine, m-a prins intunericul. Am o presimtire: ca baietii din service Skoda Autec mi-au schimbat bateria cand am avut-o pe la revizii....

Oricum, sper ca bateria sa fie de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De la ultimul post s-a intamplat un lucru extraordinar:un om deosebit care a lucrat la un important dealer Seat face parte din echipa firmei mele.

Am aflat o gramada de chestii noi despre baterie si sistemul electric al masinii.Asa cum spunea si colegul xxnelu ,alternatorul este cel care duce greul si impreuna cu el sistemul care gestioneaza incarcarea.

Asa ca, tinand cont de cele aflate si de recomandarea lui, imi voi monta si un condensator la alimentarea amplificatorului.

Chiar daca acesta nu a fost activ pe vremea rece,bateria a fost sleita dinainte,fiindca alternatorul a muncit sa dea curent in amplificator.Mai apare si faptul ca sistemul care gestioneaza incarcarea face lucrul asta la capacitate maxima de la 1.500 de ture in sus treaba e clara.

A fost nevoie de un consum (vezi pozitii aprinse) pe loc ca bateria sa se descarce de tot.

In aceste conditii eu m-am lamurit si renunt la a mai face vreo sesizare catre importator fiindca, asa cum spunea si noul meu coleg bateria de 44Ah este calibrata sa raspunda necesitatilor motorului de 1.4,doar trebuie tinut cont de niste conditii de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cum a fost pina la urma cu bateria ai rezolvat ?bateria a fost de vina?Spunemi trebuie sa fie verde acolo ochiul magic ?la mine este exact ca si la tine cum ai zis incolor dar la mine se manifesta ca daca nu o porneam mai mult timp pornea la a doua cheie.Iar daca o porneam in fiecare zii pornea la prima dar mai greoi, iarna tot la a doua cheie.Bateria este de 44 de amperi Varta dar am masurat si tensiunea la bornele ei si am avut 12,43 nu stiu probabil o fii si de la pompa de benzina ca se duce in jos benzina si nu trage bine cand vreau sa ponesc,pentru ca la a doua cheie o ia imediat, sau daca circul cu ea si merg si opresc undeva cateva minute si vreau sa plec din nou o ia la prima cheie cand e calda.Acum avand in vedere data la care a fost postat acest mesaj imi cer scuze dara daca raspunzi o sa fie si asa ok.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin si eu pt a-i linistii pe cei ce cred ca o baterie de capacitate mare le rezolva problemele. NU, nu rezolva nimic, bateria este folosita la pornire, de catre demaror, dupa care totul este preluat de alternator. Motoarele pe benzina nu au nevoie de puteri exagerate. 45Ah este suficient pt o pornire usoara in orice conditii. In afara de cele 2 Seat-uri 1.2 si 1.4 mai detin inca o masina cu motor de 2.500 cmc , pe benzina : constructorul a echipat si recomanda utilizarea unei baterii de 45Ah!!!....La 2500 cmc (pariu ca multi v-ati fi pus baterii de 300 Ah :Driver: ) si o gramada de electronica se pare ca este suficient. MAi conteaza si cum este proiectata instalatia electrica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu am pe masina subwoofer, amplificator si condensator....si dupa 1 ora de ascultat muzica nu sa mai aprins nimic in bord.......cea mai buna solutie e bateria de 75. Uitativa si voi la masinile care participa la concursuri de audio cate baterii au in masina, si stau si cu motorul pornit. Ideea este ca o baterie de amperaj mai mare nu poate dauna cu nimic masinii noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia de aici nu are legatura cu statii sau alte accesorii consumatoare de curent. Daca tot iti dotezi masina cu astfel de accesorii, decat o baterie cu capacitate mai mare, mai bine schimbi alternatorul cu unul care sa poata "debita" un curent mai mare.

Este benefica o baterie mai mare in cazul in care folosesti statia cu motorul oprit, altfel nu te ajuta mai cu nimic.

Pentru cei care merg la concursuri (asa cum ai precizat), intr-adevar, este nevoie de baterii mari sau multe...banuiesc ca nu stau cu motoarele pornite :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Vorbim aici de o IBIZA IV - 2003, 1,4 motor, 75 cp.

Am si o "mica" problema:

Aseara am patit ceva urat. Am mers toata ziua cu masina, impecabil. Am oprit pentru 2 ore si cand am vrut sa plec iar, am repornito, si fiind volanul blocat am miscat de el (pt deblocare) si s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca. Totul este mort, ca si cum nu as avea baterie pe masina. Tot ce e electric nu funcioneaza (gemuri, casetofon, lumini, inchidere, etc), nu funcioneaza absolut nimic, am reusit sa o inchid mecanic. Sa fie de la baterie, m-ar mira pentru ca nu a stationat decat 2 ore.

De mentionat ca datorita faptului ca s-a defectat macaraua geamului electric la una din usi, am dat jos motorasul si de cateva zile merg fara acel motoras, iar legatura electrica este lasata in voie in portiera.

De dimineata am coborat sa verific daca are aceleasi simptome, iar de data asta s-a comportat altfel:

Am deschis masina din cheie (electric) - a mers dar in usi (in dreptul boxelor) se auzeau niste zgomote, ca si cum cineva dadea cu pumnul in usa. Am urcat, am pus contactul pe prima treapta si am oprit alimentarea casetofonului, iar zgomotele din usa s-au oprit. Se pare ca zgomotele alea erau un fel de basi care se auzeau in boxe.

Apoi cu contactul pus pe prima treapta, se aprind lumini, merg geamuri, casetofon, etc, dar cand dau sa pornesc motorul moare totul electric. :D

A si inca ceva, pe bord am gasit totul resetat, cesul si kilometrajul secundar.

Multumesc

Modificat de raz777van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai facut un scurt circuit, ai izolat firele de la macara din usa? Daca nu, ai foarte mari sanse sa fi ars cateva sigurante, in cel mai bun caz. Verifica si bateria, e foarte posibil sa fie descarcata, la pornire are nevoie de un curent de intensitate mare, pe care bateria e posibil sa nu-l mai furnizeze, chiar daca are destul curent ca sa aprinda farurile, sa ridice sau coboare geamurile, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai facut un scurt circuit, ai izolat firele de la macara din usa? Daca nu, ai foarte mari sanse sa fi ars cateva sigurante, in cel mai bun caz. Verifica si bateria, e foarte posibil sa fie descarcata, la pornire are nevoie de un curent de intensitate mare, pe care bateria e posibil sa nu-l mai furnizeze, chiar daca are destul curent ca sa aprinda farurile, sa ridice sau coboare geamurile, etc.

se pare ca acel contact de la macara este bine izolat, si nu de acolo ar fi problema. Ma gandesc la doua variante:

1. Firul de la borna bateriei sa fie intrerupt

2. Un scurt in electromotor (carbunii dusi, sau altceva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu, o voi verifica in seara asta. In mod normal nu trebuia sa se aprinda un beculetz in bord in momentul in care dadea semne de oboseala bateria?

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iarna trecuta n-am avut nici un beculet aprins, insa in diminetile friguroase, cand noaptea erau sub -20 grade Celsius, am avut exact aceeasi problema ca tine. Abia am reusit sa pornesc masina, dupa ce de 2 sau 3 ori imi facea la fel, se stingeau toate becurile de pe bord, se resetau ceasul si contorul de kilometraj si se auzea un carait din zona demarorului pentru ca nu avea destul curent. De asta iti spun, ia-o intai cu ce e mai simplu, verificarea bateriei. Daca bateria e buna poti sa incepi cu verificarea sigurantelor, contactelor, etc.

PS: chiar daca ar fi vreo problema cu alternatorul, asta nu are nici o legatura cu pornirea masinii, ci din cauza asta bateria s-a descarcat.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu se aude niciun "carait" absolut nimic. Incec azi sa o pornesc cu alta baterie, si eventual sa masor vechea baterie. Adevarul este ca masina este din 2003. Eu o am din 2008 si n-am schimbat bateria. Nu stiu cand a schimbato vechiul propietar asa ca este foarte plauzibil sa se fi dus. Avem in plan sa o schimb in iarna asta. Sper sa fie doar bateria

Modificat de alteacupra
Renunta la "Quote" la mesaje anterioare, scrie direct cu "Fastreplay".
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a inceput si mie sa-mi caraie la porniri. e totusi un zgomot ciudat, de obicei asa imi pornea daca mi se oprea motorul in timp ce era bagat intr-o viteza. bateria are 5 ani, sper ca e doar ea de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acum cand inca e cald afara iti caraie, eu zic s-o schimbi cat mai curand. E posibil ca acum, daca mergi mai mult cu masina, sa se incarce, insa daca o lasi o saptamana fara sa o pornesti e foarte posibil sa nu mai porneasca deloc, iar la iarna sigur nu va mai porni. Eu deja m-am pregatit pentru schimbarea bateriei, e clar ca nu mai trece de iarna asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caraitul este cauzat, din cate stiu io, in primul rand de uzura bucsii mari de pe bendix. Face joc, nu mai tine vaselina in micile "emisfere" (nu am gasit alt termen, da' asa arata) de pe interiorul bucsii, vibreaza, si bendixul nu mai culiseaza usor in interior, se retrage greu si ramane angrenat partial in coroana de pe volant. Motorul porneste si se invarte la o turatie mai mare in timp ce bendixul se retrage si caraitul e dat de dintii care se freaca. Nu stiu, fizic, cum arata exact la benzinare, da mare lucru nu poate sa difere. Setul de bucse (3 sunt) de pe rotorul demarorului, la dizel (:icon_thumright: ) cel putin, era undeva la 50 de RON-i acu' doi ani cand am facut io operatiunea.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine zgomotul nu e din cauza bendixului, se aude mai mult un carait de releu care nu are destul curent. Stiu cum e zgomotul de bendix, aveam problema asta demult la o Dacie, trebuia sa lovesc electromotorul ca sa porneasca masina. Oricum, a facut iarna trecuta de 2 ori, de atunci nu am mai auzit zgomotul asta.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

e corect sa scot acel surub care cu o "clema" prinde bateria pt scoaterea ei din cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu doar e corect, este singura posibilitate sa scoti bateria din locasul ei. Iti trebuie o tubulara de nu mai stiu cat si prelungitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa am scos-o dar in manual scrie de 2 cleme, de 2 capace si 2 poze care nu seamana cu realitatea si abia se vad. si ma gandeam ca acea cutie are in partea de jos 6 cleme de plastic si incercai mai intai sa trag de ele dar nu se misca nimic, aveam impresia ca daca scot cutia o sa pot misca bateria intr-o parte ca sa iasa de sub acel fier :D. mi se pare cam primitiv sa scoti bateria desfacand acel jurub, aveam impresia ca-s mecanisme mai moderne, mai usoare de desfacere(cu mainile goale). multumesc pt raspunsuri, sunt impacat acum.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama, la greutatea bateriei, ca asta chiar trebuie foarte bine fixata ca sa faca fata la inertia franarilor (mi-a sarit odata la Dacie, si a facut praf vasul de expansiune si altele). De la clemele alea din lateral desfaci carcasa.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca se aude doar un click si nu invarte am avut eu probleme si era un contact imperfect de la baterie catre electromotor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A aparut problema si la mine, in sensul ca de seara pana dimineata nu mi-a mai pornit, am incarcat bateria de vreo doua ori dupa care nu am mai putut s-o incarc. Am schimbat bateria cu una Varta de 45 de A si surpriza dupa vreo 5 zile am facut un drum scurt pe la pranz si seara a invartit de cateva ori si nu mi-a mai pornit, este posibil sa ramana ceva consumatori porniti, care nu s-au decuplat ? Mentionez ca masina a stat in garaj, incuiata fara sa fie alarma pornita. Astept sugestii,

Mersi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!