Jump to content

Skoda Fabia 2 - Primii pasi


zatarra
 Share

Postare recomandată

Ms pt urari, poate ca as fi ales un motor mai mare sau nush altceva dar trebuia sa ma incadrez intr-un anumit buget (pe care oricum l-am depasit cu mult), iar asta a fost singura varianta care sa ma satisfaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am cumparat de curand o Skoda Fabia 1,2 HTP 70cp si sunt interesat de ceva sfaturi pentru rodaj si exploatare de inceput. Mentionez faptul ca anterior am condus o Skoda Octavia 1,9 TDI 90cp (motorul ALH). Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput citeste manualul de utilizare (cu multa atentie), apoi ia la frunzarit forumul vwforum.ro la sectiunea fabia 2, apoi mergi la masina si vezi ce si cum ... Apoi adreseaza intrebari pe forum la ceea ce nu stii sau ti-a starnit curiozitatea!

Bafta multa !

Eu nu am facut ca tine, am luat-o in sens invers.(nu recomand)

Modificat de florinutzu2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Foarte slabuta activitatea in sectiunea Fabia 2...Totusi sunt 89 de persoane care au votat ca detinand o Skoda Fabia 2 insa pareri despre ea sunt extraordinar de putine din punctul meu de vedere iar in acest topic si mai putine...Pana la urma cum este acest model?Sa inteleg ca este super reusit deoarece de-alungul a 4 ani de la aparitia modelului nu prea s-a scris nimic in comparatie cu ceilalti...

Cei care sunt in "primii pasi" cu acest model, mai ales Fabia 2 FL ce pot spune despre ea?Sau chiar restul,ce parere si-au format?

M-ar interesa in special si o parere legat de motorul de 1.4 86cp deoarece vad ca sunt 14 persoane care il detin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionescu.ioan

Vad ca nimeni nu ti-a raspuns la intrebarea ta desi intr-adevar sunt multi posesori de fabia 2.

Am sa incerc eu sa-ti spun cate ceva din experienta personala avuta cu aceasta masina (1.2 HTP 70 CP):

- am achizitionat masina ptr sotia mea in septembrie 2007 , dotarea elegange la vremea respectiva.

- in primii 2 ani nu s-a mers prea mult cu ea facand schimburile de ulei la 1 an si respectiv 3500km apoi la 7200 in al doilea an

Abia in anul 3 am inceput sa mergem mai mult cu ea si am remarcat urmatoarele:

- consum ENORM in oras in Bucuresti. Pe computer vedeam si 17% in timpul verii cu AC-ul pornit si in trafic bara la bara. In realitate, consumul la pompa se situa intre 10,5%-13%. Oricum este enorm! Chiar in 2009 daca retin bine am facut un update de soft la AVIA consumul scazand doar cu vreo 0.5%. Cei de la AVIA au recunoscut ca la acest motor este o problema cu softul si de aceea consuma mult

- Franele varza! Pe 1.2 HTP de 60cp si 70 cp pe spate franele sunt pe saboti. Mie personal franarea imi dadea un sentiment de frica. Ba mai mult (s-a discutat pe forumuri,...nu stiu daca neaparat pe asta de aici) despre o problema intalnita si de mine: la o atingere usoara a pedalei de frana nu se intampla mai nimic, adica nu prea poti sa franezi incet ca la orice masina...ci trebuie sa apesi mai tare pedala rezultand o franare mai brusca. Se pare ca asa este construita pompa de frana.La mine masina s-a comportat asa din prima zi!

- Suportul lateral al scaunelor este inexistent. La o curba mai periculoasa luata cu viteza mai mare te arunca in stanga/dreapta de zici ca esti in LOGAN.

- La viteze de peste 150km/h urletul motorului este ingrozitor intrucat turatia este undeva la 5000 rpm. Nici cu muzica la maxim nu poti acoperii zgomotul motorului.

- Lipsa ESP-ului (pe Elegance venea doar cu ASR in standard) se simte. Am patit de cateva ori pe ploaie , curbe + gropi sa fuga de spate. E drept ca masina e si usoara si in portbagaj nu aveam nimic...Poate chestia asta se intampla si la alte masini , poate si cu ESP dar mie personal la Passat nu am simtit niciodata sa fuga de spate indiferent de conjunctura curba / groapa / ploaie / viteza.

- Rezorvor cam mic (45 litri). La durmuri lungi esti nevoit sa alimentezi fff des. Abia in 2010 am descoperit (tot cu ajutorul colegilor forumisti) ca daca apesi tamburusul de la rezervor cand alimentezi mai intra aproape 7 litri in plus. Eu am reusit sa bag 52 de l in conditiile in care motorul mi s-a oprit fix cu 5 m inainte de benzinarie.

Ptr cine nu cunoaste aceasta alimentare NU ESTE RECOMANDATA pe timp de canicula intrucat din cauza vaporilor benzina este aruncata afara. Mie imi picura pe cauciucuri.

Acu si cateva "plusuri"

- interior rezistent la zgarieturi, tapiterie de ff buna calitate. EU am avut interior Ivory Bej. Dupa 4 ani arata ca NOU. E drept ca am avut si noi grija de el...da totusi a si fost de buna calitate.

- Mp3-playerul cu 8 diuzoare face toti banii

- In oras (fara AC) este destul de sprintena as zice chiar ca are mici agilitati sportive

- Consum la drum intins (respectiv vreo 2600 de km in 2 zile) cu banchetele culcate si cu haine/pc/ si alte acareturi pana in tavan, 2 persoane + un catel am reusit sa scot un 8.2% in coditiile in care pe Germania am avut media orara de 114 km /h , deci am mers in majoritatea timpului cu peste 150-160km/h. Binenteles ca AC-ul a fost oprit.

- Intretinerea (schimbul de ulei + filtre) ffff ieftina. E drept ca eu luat filtrele de la un amic care lucreaza la BOsch Romania (de ex filtrul de ulei il luam cu 1.75 euro LOL).

- In 4 ani nici o problema tehnica! Pe de alta parte masina avea acu 1 luna 25700 de km (dupa 4 ani).

Cam atat...ca deja am scris o poveste cam mare si nu vreau sa te/va plictisesc.

Oricum, masina am vandut-o ptr ca nu mai aveam nevoie de ea...noi avand aici in FR un MINI (varza masina desi costa 28500 de coco), si in curand o sa primim un AUDI A3 nou.

Eu personal regret ca nu am ales Fabia cu motorul de 1,4 sau diesel sau ca nu ne-am luat Suzuki Swift (care costa cam la fel in 2007 doar ca avea mult mai multe optiuni in standard)

PS: va rog sa nu sariti pe mine. Cele scrise mai sus sunt opiniile mele personale.

Modificat de Sorin Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

N-ai mai revenit sa ne impartasesti parerile legate de F2 1.2 TSI....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!