Jump to content

Caut posesor de motor 1.2 12v 55cp, 1.2 12v 64cp, 1.4 8v 68cp


voinea
 Share

Postare recomandată

Poate cea de Octavia RS varianta pe benzina (sau, ma rog..de la orice alta varianta de 1.8T, 2.0T)? Ma gandesc ca oricum la un 1.8T, 2.0T tobele sunt mai sport decat ceea ce avem noi pe 1.2 sau 1.4. Am vazut ceva pe la Pilot dar toate sunt zgomotoase. Eu plecasem pe o varianta de-asta mai de fabrica in ideea ca alea sunt silentioase. Ca daca vroiam zgomot..sunt "n"variante de tobe finale :))

In alta ordine de idei, dupa resoftare masina si-a imbunatatit mersul, insa am observat un lucru: dupa resoftare a capatat o mica oscilatie la relanty, un mic tremurat; indicatorul turometrului oscileaza usor ceea ce nu facea inainte deloc. E normala treaba asta?

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • voinea

    32

  • bebeko

    19

  • B-40-YTD

    12

  • 120 L

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Revin cu alte impresii: dimineata masina porneste mai usor, este mai putin zgomotos motorul la rece, mersul la relanty este mai rotund (chiar si cu acea mica oscilatie de care spuneam mai sus, desi daca stau sa ma gandesc la 1.4MPI-ul pe care l-am avut inainte oscilatia asta era "by default" inca de la 0 km ). Per ansamblu este o interventie benefica si o lucrare facuta atent.

Am stat mult si am citit pe net informatii legate de chip tuning inainte sa ma hotarasc sa-l fac insa pana la urma am facut pasul si va spun ca merita investitia. Merita doar pt cei care exploateaza masinilea astea corect si decent. Pt cei care se gandesc ca dupa o chipuire a nunui HTP se pot duce apoi "sa rupa tot" pe a liniute la gr. A1, mai bine sa-si pastreze banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut si eu resoftarea la TCM. Respira altfel motorasul.

Salut. Ma bucur ca esti multumit dupa "operatie". Ceva date despre cuplu si putere poti spune? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am spus legat de cuplu: a scazut turatia de cuplu maxim. Acum masina trage foarte bine de pe la 2500 rpm...cam la fel cum tragea inainte la 3000. Senzatia este una de mai multa putere sub pedala si ma astept si la o scadere a consumului deoarece acum am putere mai mare la turatie mai mica. Legat de viteza: urca mai usor si are turatie mai joasa decat inainte la aceeasi viteza. Nu am apucat sa vad daca s-a modificat in vreun fel viteza maxima dar nu cred ca se va modifica. 6-7 cai in plus nu cred ca vor face mare diferenta aici. Pana acum viteza maxima pe care am atins-o cu ea a fost de 180km/h (asta indicata pe bordul ei) iar la viteza asta turatia era foarte aproape limita la care urma sa inceapa rosu undeva pe la 5950 rpm. Nu va inchipuiti ca merg constant cu asa viteza; am incercat si eu de vreo 2 ori sa vad pana unde urca :vinemosul: Sunt curios acum dupa resoftare ce turatie va avea la viteza maxima (ma astept undeva pe la 5800 rpm), dar cum vara a trecut..nu stiu cand mai ajung pe autostrada :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

intelept ai grait trei posturi mai sus. O optimizare buna a softului inseamna sa-ti mearga mai bine motorul si sa nu-l uzezi deloc mai repede. Nu contest faptul ca se poate strica un motor cu un soft bun in ECU sau cu un original acolo. Dar daca exploatezi cu cap masina ai parte doar de bucurii . Am vazut oameni ce se hazardeaza sa aleaga tunerul X in fata tunerului Z pentru ca la X sunt 3 CP in plus. Chiptuning nu inseamna hai sa scoatem tot untul din motor ci hai sa optimizam pentru un mers mai bun in baza a ceea ce stim (btw in perioada sarbatorilor eu ma ocup cu studiul motorului V6 MPI cu management BOSCH si tot ce pot sa-i fac spre a merge cat mai bine + bonus V8 Mercedes Otto).

legat de cuplu la 2500rpm fata de 3000rpm : asta e si ideea , sa cobori turatia de la care acesta este maxim => un mers mai economic pentru un sofer normal. Tunatul 1.2HTP e "usor" pentru ca si LOGAN are electronica Siemens si am invatat ce trebuie de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus foarte bine Dragos: "optimizarea softului original" Pt ca de fapt despre asta e vorba cand se tuneaza un HTP. Daca la un motor turbo, o chipuire inseamna mult mai mult, pt un nonturbo inseamna doar o optimizare care are ca rezultat un mers mai elegant al motorului. La un HTP 12V dupa o resoftare trage bine si la mers economic (adica pana in 3000rpm atunci cand foloseste doar 6 din cele 12 valve), cam la fel cum tragea inainte doar dupa 3000rpm cand folosea deja toate cele 12 valve. De aici vine scaderea consumului, protejarea motorului, etc.

Aseara am prins liber pe Barbu Vacarescu si i-am dat un pic sa vad cum se comporta si in turatii inalte. Frumos...trage foarte ferm si liniar. Deci un catsig si aici. Oricum, castigul principal la HTP este castigul de cuplu la 2500 rpm..e placut sa simti cum te impinge un pic in scaun chiar si intr-un HTP (a nu se intelege "infige"...doar "impinge"..asa un pic :) )

Multumesc Dragos & Mugur pt lucrare si astept sa citesc si alte impresi pozitive de la viitorii clienti! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of,of,of, citesc ce spuneti si recunosc ca ma roade putin .... invidia.

De ce ? Pentru ca eu am ECU Simos 9.1 ... :(

Voinea, Mos Craciun nu vine si pe la noi cu un soft nou ??? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta veste nasoala am primit-o si eu cand ma tot interesam de tuning, ce castig, ce am de pierdut si am aflat ca am si eu modelul Simos si ca nu se poate face nimic inca. Prima mare retinere e faptul ca trebuie decapsulat computerul ceea ce mi se pare prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decapsulat, adica de desfacut niste suruburi.

Daca tot vrei ceva ce sa ti se para prea mult, atunci sa stii ca trebuie deslipit/citit/relipit ECU.

Asta poate sa te puna pe ganduri.

Dar si asa, tot astept un cadou de la Mos Voinea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A stiu, stiu ca esti tanar.

Am facut doar o analogie intre Mos Craciun si Mos Voinea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma ghindeam ca se poate face doar din soft prin mufa. Deja cand vine vorba de desfacut(si cateva suruburi) sau de dezlipit si relipit mi se pare prea mult pentru ceea ce obtin in schimb. La motorasul meu nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

gresit. La Simos 3xx si 7.1 se tuneaza prin reprogramare fara sa fac lipituri . Doar scot ECU de pe masina dar nu intervin (in mod obijnuit) cu statia de lipit. DA teoretic se poate face si scotand PSOPul de pe placa ECUului dar nu a fost cazul la nici un SIMOS tunat de mine pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma voi uita sa vad exact ce versiune e. Pina atunci se poate obtine acel cuplu de la o turatie mai mica? Castig ceva caluti macar sa nu mai simt asa tare ca dau drumul la aerul conditionat ? si daca e posibil cat costa o asemenea operatiune ? Parca imi surade ideea daca presupune doar demontarea computerului de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati asa bre sa ne lamurim :)

Se desface ECU adica carcasa in care este el, insa nu se desface nimic, nici o componenta de pe ECU. Carcasa aia de aluminiu e compusa din 2 parti prinse intre ele in 4 suruburi. Intre cele 2 parti, pe marginea lor mai exista niste maglavais, un fel de silicon f puternic care practic lipeste cele doua parti dupa care vin si suruburile in cele 4 colturi. Deci se desfac cele 4 suruburi apoi se desprind cele 2 parti insa acel silicon ramane la locul lui pe ambele suprafete astfel incat cand se reunesc cele 2 parti din nou, se va lipi bine merci la loc (el e pus acolo pt etansare). Si credeti-ma ca se lipste la fel de bine loc. Spun asta pt ca ECU meu a fost desfacut de 2 ori si a doua oara s-a dezlipit la fel de greu ca si prima data si s-a lipit la loc la fel de bine. In rest nu se umbla la nimic de pe placa, nu se dezlipste nici un chip nici o componenta, nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Of,of, of, Radu mamii, tu chiar nu ai citit deloc titlul topicului ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simos 9 va fi si el in viitor. Doar sa am un ECU de trimis in Germania si voi putea sa tunez si din astea... sau sa le pice lor in mana sa studieze tot ce trebuie si cum se poate va anunt (am 3-4 masini in standby ce le-am gasit si eu cu 9.1 pe ele)

Voinea cu Simos 9 ce se mai aude ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Vers 2.81 will follow in the next days, with Simos 6.2 (ready) and soon Simos 8.20 ... deci nu zice nimic de 9.1 :offtopic: Astept si eu cu interes sa mearga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

M-a inebunit simos 9 asta...........de un an de zile tot se asteapta....:))

Modificat de B51TNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nici o veste momentan :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
nici o veste momentan :(

Salut,se mai stie ceva de Simos 9 asta???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nimeni nu a "spart" accesul spre memoria din SIMOS9 momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Mai este valabila promotia de 500 lei pentru membrii vwforum? Eu am motorul de 1,4 8v 68 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
  • Administrator

Azi am tunat cu succes primul ECU SIMOS 9.1 pe FABIA 1 1.2 HTP 70CP . Rezultatul la fel de bun ca si la celelalte SIMOS 3 sau 5 . Cred ca pot spune ca suntem primi din tara ce tunam acest tip de ECU . Nu are EPROM extern totul fiind in procesor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!