Jump to content

Caut posesor de motor 1.2 12v 55cp, 1.2 12v 64cp, 1.4 8v 68cp


voinea
 Share

Postare recomandată

Daca se reprogrameaza ECU si ma duc in service, la reprezentanta, exista posibilitatea ca la un test cu VagCom-ul sa apara erori sau sa nu mai citeasca

bine VagCom-ul din cauza noii configurari?

Modificat de DRAPAR
Nu mai scrie posturile pe mai multe randuri !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • voinea

    32

  • bebeko

    19

  • B-40-YTD

    12

  • 120 L

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu se potriveste cu titlul topicului (dar cate din posturile de mai sus se potrivesc?)

Pentru motorul de 1.4 75cp, cod BKY, pe un seat ibiza ce se obtine? Am observat ca nu se zice nimic despre motorul asta nici pe tcmturbo.ro nici pe forum aici. Nici nu stiu, are electronica SIEMENS?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma corectati daca gresesc, dar dupa calculele mele reiese :

M=FxD unde M=Momentul (Nm); F=Forta (N); D=Distanta(m) -> D=F/M

v=D/t unde v=viteza(m/s si de aici km/h); D=Distanta; t=timpul(s) -> v=F/M/t -> v=M/Fxt

La rampare creste M -> pastrand acelasi t creste v sau mai pe romaneste : Se ajunge la o viteza x (sa presupunem 100km/h) intr-un timp mai scurt.

De asemenea, P=M*rpm1/rpm0, unde P=puterea(CP); rpm1=rotatia motorului la un anumit moment; rpm0=rotatia unde avem cuplu maxim

La rampare, rpm0 scade -> La rpm1 avem o putere in CP mai mare.

AVANTAJE :

- depasiri mai usoare

- consum redus la mers normal si uzura redusa a motorului (motorul lucreaza mai bine la turatii mai mici)

- posibil rpm mai mic la viteze mai mari (trebuie vazut)

- :D In cazul meu motor de 1.2 12 V (cu distributia pe lant cu intindre hidraulica si taxe mici) echivalent la cuplu si posibil la consum cu 1.9 SDI (deci cu un Diesel) si la putere cu un 1.4 16V de 75 CP (diferenta de vreo 5 CP fata de un Otto mai mare); cresterea performantelor motorului cuplat la o cutie de viteze calculata pentru un motor mai slabut. -> masina mai sportiva decat una cu o cutie calculata pentru noile performante :D

- :D uzura mai mica a motorului la mers normal :lol:

Modificat de B-40-YTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea este SH cum pot sa i-mi dau seama daca pe ea a fost facut un tuning? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea este SH cum pot sa i-mi dau seama daca pe ea a fost facut un tuning? :(

O verifici pe stand la AUTOVIT sau la cineva care are aparatura pentru masurat putereea si cuplul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea este SH cum pot sa i-mi dau seama daca pe ea a fost facut un tuning? :P

Sunt destul de rare Fabiutele chip-uite, mai ales cele pe benzina. Deci, ... mici sanse :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma corectati daca gresesc, dar dupa calculele mele reiese :

M=FxD unde M=Momentul (Nm); F=Forta (N); D=Distanta(m) -> D=F/M

v=D/t unde v=viteza(m/s si de aici km/h); D=Distanta; t=timpul(s) -> v=F/M/t -> v=M/Fxt

La rampare creste M -> pastrand acelasi t creste v sau mai pe romaneste : Se ajunge la o viteza x (sa presupunem 100km/h) intr-un timp mai scurt.

De asemenea, P=M*rpm1/rpm0, unde P=puterea(CP); rpm1=rotatia motorului la un anumit moment; rpm0=rotatia unde avem cuplu maxim

La rampare, rpm0 scade -> La rpm1 avem o putere in CP mai mare.

AVANTAJE :

- depasiri mai usoare

- consum redus la mers normal si uzura redusa a motorului (motorul lucreaza mai bine la turatii mai mici)

- posibil rpm mai mic la viteze mai mari (trebuie vazut)

- :lol: In cazul meu motor de 1.2 12 V (cu distributia pe lant cu intindre hidraulica si taxe mici) echivalent la cuplu si posibil la consum cu 1.9 SDI (deci cu un Diesel) si la putere cu un 1.4 16V de 75 CP (diferenta de vreo 5 CP fata de un Otto mai mare); cresterea performantelor motorului cuplat la o cutie de viteze calculata pentru un motor mai slabut. -> masina mai sportiva decat una cu o cutie calculata pentru noile performante :P

- :cheers: uzura mai mica a motorului la mers normal :cheers:

Intrebare: Ce crezi ca se poate schimba in cartograma motorului ( remapare ) astfel incit sa creasca M la rpm ( x,y ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare strict pentru voinea:

Probabil ca esti in tema cu problema motoarelor 1,2 (2 si 4 valve) cu mersul anormal de dimineata de la rece din cauza programului de preincalzire catalizator pentru reducerea noxelor. Ce implica aceasta resoftare pe care o faci? Se poate scapa din softul ECM-ului si de acest program preincalzire catalizator? Pentru ca a creat multe neplaceri userilor de 1,2HTP.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

fia>testerul pe masina si se vede. Altfel deschide capota si vezi ECU in partea stanga langa motor (partea soferului).

De cand am pus topicul asta doar un om a venit. Ma asteptam la preturile astea (care sincer cum a zis si Bogdan WRC) sunt foarte bune sa apara mai multi.. tot LOGAN benzina tunez (ex: LOGAN Benzina

Pareri de dupa: - primele impresii:

- super - nu-mi dau seama daca se putea mai bine, mai ales ca nu am iesit si afara cu ea, dar sunt multumit de schimbare - prima data mi s-a

parut ca a devenit prea libera, descatusata - era "ceva mai greu" de stapanit - dar cea mai vizibila schimbare imi pare a fi ca lungimea vitezei a treia este cu mult mai mare.......pe la 3000 de ture te simti cum era 'mai inainte' la aproximativ 2400 - e super si cred ca de aici poate veni si reducerea consumului mai ales ca de la 12.1 - 12.2 in oras, acum, dupa resetare, nu trec de 10 si am parcurs aceleasi zone la aceleasi ore - sper sa o tina tot asa si in urmatoarele zile

- o alta schimbare este faptul ca are 'zvac' - chiar daca e destul de grea )

BLiTZ> ca sa fac asta trebuie sa caut un DAMOS (sau sa scriu unui prieten grec ce stie prea multe despre ECUuri siemens)... Am nevoie de masina de test , o citim si pe urma vad (+ mai multe info de la tine) . Clar se poate face... la frantuzesti cu DPF (FAP la ei) am reusit sa identific mape ce se leaga de acesta si pot sa-l mai pacalesc in functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat din Voinea : "Din 1.2HTP ma astept sa scoatem 6CP la puterea maxima, un cuplu maxim cu 11-12Nm mai mare si un cuplu mediu mult mai bun (si mai de jos in rpm ... adica sa traga mai devreme masina)..."

Banuiesc ca datele nu au fost date din burta. Eu am mers pe acesta ipoteza. Evident partea cu 6CP nu e interesanta, mai ales ca ajung la 70 CP la o turatie pe care nu o voi atinge niciodata... Partea a doua, cuplul motor, este de fapt cea mai importanta. Diagrama motorului depinde foarte tare de factorii din ECU. Deci, cu alte cuvinte se va modifica diagrama prin modificarea procesului de ardere interna. Eu cred, ca, in fapt, singura cretere reala este cea a momentului, de 11-12Nm si de aici cresterea in CP.

"un cuplu maxim cu 11-12Nm mai mare si un cuplu mediu mult mai bun (si mai de jos in rpm)" -> posibil ca acel cuplu sa se atinga ceva mai jos decat 3000 rpm. (cum e acum), dar in mod sigur vei avea cuplul de 112Nm mai jos. Deci, masina va trage la turatii mai mici asa cum trage acum la 3000". :icon_thumright:

Ce ar trebui sa ne intereseze in fapt pe noi este cuplul. Cuplul este acel "ceva" ce ne ajuta in depasiri, dealuri, masina incarcata, etc.

D-aia e HTP-ul mai elastic decat alte motoare mici, pentru ca, la aceeasi turatie cu altele, are un cuplu mai bun.

Acum cateva date tehnice :

1.9 SDI - 64CP@4000 ; 125Nm@1600-2800rpm

1.2 HTP 8 V - 55CP@5200 ; 108Nm@3000rpm

1.2 HTP 12 V - 64CP@5200 ; 112Nm@3000rpm

1.4 MPI - 70/75/80@5400; 132Nm@3800rpm

1.2 HTP Dupa rampare :

8 V : 61CP@5200; 120Nm@3000 (sau mai jos)

12V : 70CP@5200; 124Nm@3000 (sau mai jos)

Concluzii :

La 1.2 12V putere=1.4MPI(mai jos in rpm); cuplu=1.9SDI(aproximativ sau chiar la pragul de sus al intervalului motorului Diesel)

Dupa cum am spus si mai sus, ramparea lui Voinea ne poate chiar proteja motoarele (lucreaza mai bine la rpm mai mic), dar in nici un caz nu cred ca poate face rau, intrucat parametrii imbunatatiti nu cred ca vor depasi parametrii la care poate lucra motorul. La un tuning mai dur se poate da motorul peste cap (se uzeaza mult mai repede).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

sunt oameni care fac ciptuning si merg normal (si asta o faceau si inainte de cip) sau care fac cip si viseaza ca au un ferrari si il tin motorul sus in ture => uzuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele puternice nu sunt ca sa "te calc pe cap mancati-as" ci ca sa ai rezerve la depasiri, sarcina, etc. Oricum nu cred ca motorasul de 1.2 tine la peste 80 CP. Doar n-o fi de 1.6... E un motor doar de consum redus si "cuplu"->"torque", seamana oarecum cu un diesel (SDI de 1.9) pe benzina ca sa zic asa... Pe mine ma intereseaza oferta lui Voinea pentru cele afirmate de mine mai sus... Cine vrea sa alerge pe sosea in OARECARE SIGURANTA si FARA UZURA ACCENTUATA sa-si ia masini de viteza (BMW si altele)...

Modificat de B-40-YTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....Dupa cum am spus si mai sus, ramparea lui Voinea ne poate chiar proteja motoarele (lucreaza mai bine la rpm mai mic)....

Atentie mare la afirmatii. Hai, partea cu puterea am inteles-o, dar e neinteresanta oricum. Partea de cuplu am inteles-o, dar este nesemnificativa. 12Nm nu stiu daca fac mai bine diferenta, probabil sunt aceleasi diferente ca si intre un carburant bun si unul prost la un motor de cilindree mica (unde se simte cel mai bine).

Din deductiile tale insa ma sperie partea cu protejatul motoarelor. Adica cum protejezi motorul? Sub 3000rpm oricum nu ai cuplu maxim.

Si mai este un aspect foarte important: mai degraba turele date cu cap protejeaza motorul, nu cuplul maxim la turatii joase la un motor necalculat pentru asa ceva. De ce? Pentru ca la ture mai multe se optimizeaza si coeficientul de umplere a cilindrului cu aer, turbionarea aerului in cilindru este mai mare, de unde rezulta un amestec carburant mult mai omogen etc etc. Ture mici inseamna arderi incomplete, depuneri de substante rezultate in urma arderilor incomplete, riscul mare de detonatii (la bezinare) insotit de cresteri accentuate ale temperaturilor doar pe anumite zone de material, si multe altele. Deci afirmatia cu protectia motorului pentru uzura prin ture mai mici putin este absolut nejustificata.

Concluzia mea este ca trebuie sa iti construiesti alta argumentare B40YTD; nu cred ca cea pe care ai pornit, care priveste uzurile, este si cea corecta.

Putem sa mai largim putin discutia si in aria motoarelor diesel actuale. Aceleasi lucruri sunt valabile si la aceste motoare si este o falsa idee ca daca ai cuplu maxim de la 1800rpm ai tot. Asa au gandit probabil multi utilizatori de TDI care au zis ca protejeaza motorul mergand la 1800-2000rpm si-au sfarsit prin a infunda catalizatoarele cu funingine, prin a prapadi bunatate de turbosuflante la care s-au intepenit voletii din cauza funinginii rezultate din arderi incomplete la turatii joase etc etc

Atentie, a nu se intelege din postul meu ca am ceva impotriva tuningului. Sunt adeptul lui in conditiile in care resursele motorului sunt folosite cand si cum trebuie. Asa cum spunea si voinea mai devreme!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asteptam o explicatie mai detaliata tehnic in ce priveste modificarea de cartograma dar...se lasa asteptata.

In cazul acesta incerc sa elucidez ceva:

1 Randamentul motorului nu se poate modifica din soft ( sau se modifica nesemnificativ in conditii de exploatare in siguranta )

2.Se pot modifica in principal 2 componente: aerul si cantitatea de combustibil injectat. ( partial se modifica si aprinderea )

3 Pentru a obtine un cuplu M > decit cel actual, necesita o cantitate mai mare de combustibil adica un timp de injectie marit la o curba specifica.

Intrebare: ce se intimpla in acest caz cu raportul aer-benzina care ideal e de 14,7/1 la temperatura normala de lucru a motorului ?

Raspuns: merge spre 12/1 deci amestec bogat la temp normala de lucru.

Intrebare: cum influenteaza acest regim de lucru constant fiabilitatea,noxele emise si mai ales catalizatorul ?

4.Pe linga supraalimentarea cu benzina se poate face ( parerea mea ) cu o eficienta sporita si pastrarea unui raport optim de aer/benzina, suparaalimentare cu aer prin intermediul unui tip de compresor silentios actionat electric de o interfata separata. Au existat asemenea incercari pina acum in tunat ?

In combinatie cu refacerea cartogramei motorului se poate ajunge la performante mult imbunatatite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele puternice nu sunt ca sa "te calc pe cap mancati-as" ci ca sa ai rezerve la depasiri, sarcina, etc. Oricum nu cred ca motorasul de 1.2 tine la peste 80 CP. Doar n-o fi de 1.6...

Exista motoras de 1.2l si 80 CP, dar ... la Opel Corsa :vaidecapulmeu:

P.S. am mai pus intrebarea asta, dar nimeni nu mi-a raspuns pana acum :diferenta de CP dintre motorul de 1.2l de pe Fabia 1 si Fabia 2, este doar din soft ( cuplul ramanand acelasi ) ???

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...diferenta de CP dintre motorul de 1.2l de pe Fabia 1 si Fabia 2, este doar din soft ( cuplul ramanand acelasi ) ??? ...

Se pare ca este doar dintr-o noua versiune de software. Din ce am studiat (doar asa din curiozitate, n-am intrat in detalii), partea mecanica a ramas aceeasi. Nu prea aveau ce sa imbunatateasca la el, asa cum n-au imbunatatit nici cand au trecut de la AZQ la BME, par example. Marog, au mai imbunatatit ei diverse insa nu la motorul efectiv.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista motoras de 1.2l si 80 CP, dar ... la Opel Corsa :vaidecapulmeu:

P.S. am mai pus intrebarea asta, dar nimeni nu mi-a raspuns pana acum :diferenta de CP dintre motorul de 1.2l de pe Fabia 1 si Fabia 2, este doar din soft ( cuplul ramanand acelasi ) ???

Daca ne raportam la puterea litrica HTP-ul este in jurul valorii de 50 CP/L si deci destul de slabut pentru un motor atmosferic cu 4 supape din ziua de azi.

Prin rescriere parametrii de functionare ( intre F1 SI F2 ) uzina nu a facut decit ce am scris mai sus adica supraalimentare cu combustibil la turatii mari dar atentie: CUPLUL nu se modifica.

Curba specifica de putere inca nu am gasit-o la 1,2 htp / 70 de cp dar este clar ca pina in 3000 rpm NU s-au marit timpii de injectie tocmai pentru a se mentine fiabilitatea.

Motorul are desigur posibilitatea de a "urca" mult mai sus in putere indeosebi daca e si supraalimentat cu aer.( peste 70-80 CP/L )

Nu se poate cere mai mult cuplu in conditii de "atmosferic" la 3000 rpm caci capacitatea cilindrica dicteaza in acest caz.

Daca tot facem comparatia cu opel corsa 1,2 a se vedea ca in conditiile unei capacitati cilindrice putin mai mari se obtine un cuplu putin mai mic DAR LA 4000 rpm !

Se desprind 2 concluzii:

- motorul de skodita e net superior

- constructorii ( a se observa in general la motoare noi atmosferice cuplul max e mult mai sus ) se feresc sa "introduca" cantitati mai mari de benzina la turatii mai mici tocmai pentru a se pastra fiabilitatea.

Referitor la problemele de pornire de la F1, pe F2 se pare ca nu exista din simplul motiv ca sunt dotate cu injectoare "verzi".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia 2 1.2 HTP 12 V: 70CP@5400rpm ; 112Nm@3000rpm; Deci cuplu@turatie identic Fabia1.

Stim cu totii ca aprinderea la motarele Otto e mai buna decat la Diesel tocmai din cauza scanteii. La motoarele Diesel este normala si inevitabila depunerea pe injectoare, care trebuie curatate din cand in cand. Singura problema reala a motoarelor Otto la turatii mici este ungerea, intrucat motorul a fost proiectat tinandu-se seama de anumiti parametrii de turatii. Schimbarea vitezelor la 2500rpm - 3000rpm nu duce la uzura. Cresterea cuplului si a cuplului mediu nu duce decat la o utilizare mai buna si mai placuta a motorului in acest interval.

Fiat 1.2 8 V : 60CP@5000rpm ; 102Nm@2500rpm

Fiat 1.2 16 V : 80CP@5000rpm ; 114Nm@4000rpm

SKN Tuning : (foarte posibil o uzura prematura pentru ca motorul e destul de departe ca parametrii constructivi de ce se va obtine)

Skoda Fabia 1.2 12 V 350eur 80CP 122Nm

Skoda Fabia 1.2 8 V 399eur 65CP 116Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci vezi si la Dimsport :

Skoda Fabia 1.2 12V - 250eur 72CP 127Nm.

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci vezi si la Dimsport :

Skoda Fabia 1.2 12V - 250eur 72CP 127Nm.

250 euro :offtopic: E dublu fata de Voinea si nu e mare diferenta. Doar 2CP si 3Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

250 euro :screwy: E dublu fata de Voinea si nu e mare diferenta. Doar 2CP si 3Nm.

La Voinea inca nu am vazut ce poate optine. Si intradevat la Dimsport e ceva mai scump ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ar fi benefic pentru Voinea sa tuneze pentru un prieten/cunoscut sau pentru primul client undeva la 1/2 - 1/4 din pret un motor de 1.2 HTP, pentru inceput, si dupa aceea sa ne arate si noua diagrama obtinuta sa ne convingem... ca dupa aia daca merge treaba ok o sa aiba multi clienti...

Eu inclin sa am incredere in cifrele date de el pentru ca banuiesc ca a luat cativa factori in considerare inainte de a da cifre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

:blink: Nu mai e Siemens. E Continental (de 5 luni incoace)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!