Jump to content

Probleme Passat 2000 Benzina 1.8


Elethan
 Share

Postare recomandată

Salutare prieteni! primul meu post pe acest forum - de care am aflat recent datorita unui prieten - nu este tocmai unul fericit.Sunt posesorul unui Passat din 2000, motor 1.8 4motion pe benzina, cu in jur de 83.000km la bord.Masina a fost de noua a mea, nu a suferit nici un fel de accident, si nu mi-a facut probleme mai niciodata.Am cautat indelung inainte de a posta si am gasit cateva probleme similare insa nici una cu motorizarea pe care o am (este destul de rara combinatia 1.8 benzina cu 4motion)

De curand insa am probleme serioase mai ales la pornire.Daca este calda pot sa-mi iau gandul de la o pornire normala.Astfel cand dau de cheie totul pare ok, turatia creste trece de relanti si apoi se pot intampla doua lucruri (total aleator): fie turatia cade brusc pana la 0 si motorul se opreste, fie turatia cade pana la vreo 700 unde se "chinuie" s-o tina la relanti, proces acompaniat de tremuratul puternic al intregii masini.Singura solutie ca sa pot porni este sa apas acceleratia si s-o tin turata cateva secunde.In rest masina se comporta destul de normal, insa cu randament scazut.Parca consumul este mai ridicat, puterea este scazuta, dar se pare ca numai la turatii mici.Mai apare si problema franei care este BETON atunci cand masina tremura (era sa si fac un accident din cauza asta cand am plecat dintr-o benzinarie), iar vara pot sa-mi iau gandul de la aer conditionat (in regim de oras, unde trebuie sa opresc la stopuri, pentru ca nu sunt probleme atunci cand masina ruleaza).

Cred ca am fost in vreo 3-4 service-uri diferite, inclusiv la midocar si nimeni nu stie ce sa-i faca.Am schimbat debitmetrul, dar nu a fost asta.Au testat injectoarele, pompa de benzina (care este in parametrii normali).Au testat evacuarea, si cate si mai cate i-au facut.Mai nou dupa ce am fost mai insistent, au verificat si pompa de servo si au mai bagat-o pe calculator de cateva ori, sa fie siguri de eroare.In final cei de la midocar parca, mi-au zis ca ei cred ca este de vina "clapeta de acceleratie".Nu sunt familiar cu aceasta piesa, dar mi s-a spus ca este una extrem de rara (avand in vedere motorizarea curenta) si destul de scumpa.De asemenea nu mi s-a dat nici un fel de garantie ca problema mea va fi remediata daca schimb aceasta piesa - cu alte cuvinte, poate fi si altceva.Mentionez de asemenea ca motorul are un zgomot spart si chinuit iar pedala de acceleratie se actioneaza cu intarziere ca de altfel si urcarea in turatie.Toate simptomele sunt absolut aleatoare, sunt zile in care masina functioneaza ok.

Daca cunoasteti problema, sau daca aveti macar vreo idee va rog sa ma ajutati.Mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptomele descrise initial par a face legatura cu clapeta de acceleratie.

In prima faza, nu m-as arunca la schimbarea ei ci doar la curatare (sunt convins ca, dupa 83k km, e jeg din plin in ea) si apoi adaptarea cu VAG-Com. Cele 2 operatiuni n-ar trebui sa coste si sa dureze mult si, impreuna cu o scanare completa cu VAG-COM, reprezinta cel mai bun pas de pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de raspuns.Ai idee ce rol are clapeta de acceleratie? Cred ca baietii care s-au ocupat de masina au facut deja asta, fiind totusi mai multe echipe care s-au uitat la ea... Oricum o mai bag o data in service si-i voi ruga sa o curete si sa mai faca inca o scanare.

Modificat de Elethan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt, ajusteaza volumul de aer necesar amestecului optim de aer-combustibil, in functie de cat calci tu pedala de acceleratie.

Daca vrei sa afli mai multe, poti citi aici sau poti cauta pe Google dupa "Throttle Body".

Daca, dupa curatarea si ajustarea clapetei, tot ai probleme, cauta posibile furtune sparte, crapate. E foarte probabil sa fie si acestea de vina, data fiind vechimea masinii. Iti spun asta pentru ca si eu am avut probleme cu un tub de la recircularea gazelor - a murit de batranete. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heh, mersi de sfaturi.Am schimbat un astfel de furtun crapat (de fapt rupt pe jumate) acum vreo luni dar n-a rezolvat problema.Am incercat sa plec acum seara, n-a mai pornit deloc :wub: am coborat sa incerc de 2 ori... prima oara nu pornea electromotoru si am zis ca am ramas fara baterie.A doua oara am coborat cu ajutor dar acum suna de parca nu trage benzina.Ceea ce poate sa insemne 3 lucruri: chiar n-am benzina (desi mi-e greu sa cred), am apa in benzina (traiasca Romanica si benzina de calitate) si a inghetat sau s-a stricat pompa.Deci probleme multiple in orice caz, par sa cedeze toate o data cu varsta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai apare si problema franei care este BETON atunci cand masina tremura (era sa si fac un accident din cauza asta cand am plecat dintr-o benzinarie), iar vara pot sa-mi iau

parca spuneai ca se intareste si pedala de frana?

poate ai mai multe defecte cumulate si de aia e greu de diagnosticat

la treaba cu frana recomand inspectia vizuala la servofrana si pune mana si vezi daca nu are joc furtunasul de la servo

si apropo daca o accelerezi nu cumva ai din nou frana?

daca e asa pierzi presiune pe furtunasul acela si implicit si puterea e mica

solutii: 1 inlocuit servofrana

2 intepenit cu poxipol(ca la mine)-mai duce vreo 40k km

despre pornire nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revenind cu detalii, tot n-am aflat ce are.Servofrana este in stare perfecta, asta a fost primul lucru la care s-au uitat.M-au intrebat daca cumva am avut partea cu bateria inundata (si am avut-o mai demult din cauza unor frunze).

E foarte posibil sa fie mai multe defecte cumulate, insa varsta isi spune cuvantul... De cand e frig afara, merge mai bine.Sunt curios insa cum o sa faca atunci cand vine primara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as schimba-o insa costa destul de mult, si in plus mi s-a explicat ca nu mi se da absolut nici o garantie ca odata ce-am schimbat respectiva piesa, problema va fi remediata.Ei spun doar ca "poate".O sa incerc sa o curat sa vad ce iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti da defecte pe potentiometrele de la clapeta poti sa o cureti de tot ca nu mai ai ce face....

incearca cu o clapeta de la alt passat macar sa ii faci o proba .... ca sa te convingi ca de acolo e....nu stiu daca am retinut eu bine dar parca ai spus ca ai schimbat debitmetrul de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, debitmetrul l-am schimbat, dar n-a rezolvat problema.Le-am sugerat baietilor de la service sa incercam cu o clapeta de la alt passat insa mi-au raspuns sec ca este un model de motor foarte rar pe la noi si nu au una care sa se potriveasca.Nu stiu daca e adevarat sau nu insa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna ziua

sper ca nu a mai fost discutata aceasta problema, am mai gasit niste topic-uri asemanatoare dar nu am gasit ce ma interesa.

am un passat b5 1.8 T, din 99

am plecat cu masina acu 2 zile, intr o dimineata, fara probleme.

la ora 1 cand am luat o de la scoala, am simtit ca masina tremura la relanti, destul de puternic.

intre 1000 si 2000 de turatii, tremura foarte tare si cam da in nas, daca incerci sa i dai talpa. daca trece de 2500 de turatii, nu se mai simte asa de tare. am dus`o ieri la service, si nu prea stiau ce are. au verificat bujiile, cilindrii...nu prea am inteles ce ziceau. nu i au depistat nimic...

urmeaza sa o duc iar luni, au spus k poate sa fie ceva de la partea electrica.

mentionez ca masina nici nu se mai infinge ca inainte...

am ridicat capota, si motorul vibreaza, ca unul diesel...

pareri, sfaturi ?

PS: dimineata cand este frig, nu se mai aprinde nici martorul de la apa, cand e temperatura scazuta.

dar becul nu este ars, pt ca atunci cand pun contactul se aprinde dar se stinge dupa 3 4 secunde, cum e normal

Modificat de d.ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba bujiile si daca mai continua schimba fisele. Probabil ca s-a ars vreo bujie si merge in mai putin de 4 pistoane...Sunt bujii care nu iti dau o scanteie suficienta in ralenti iar in turatie cu aceeasi scanteie sa mearga bine. Sunt si alte cauze mai grave dar eu zic sa nu ne gandim la ce e mai rau(vreun injector, vreo supapa arsa :) )...Auzi zgomote ciudate in filtrul de aer?? Atunci cand pica vreo supapa iti scapa compresia in filtrul de aer, in admisie, sau in evacuare, depinde care din supape e dusa. In cazul supapei de evacuare iti dai seama dupa ce schimbi fisa si bujia, punand unele care sigur sunt bune (o afuma imediat). Da-ne mai multe detalii, cu tot ce observi, pornire usoara-grea, presiune in borcanul cu apa mare-mica, zgomote etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Eu as schimba-o insa costa destul de mult, si in plus mi s-a explicat ca nu mi se da absolut nici o garantie ca odata ce-am schimbat respectiva piesa, problema va fi remediata.Ei spun doar ca "poate".O sa incerc sa o curat sa vad ce iese.

Eu nu am 4motion, insa am motor benzina 1.8 125 HP cod motor ADR, cutie automatica.

Vreau sa spun ca am luat masina acum 5 ani si primul lucru pe care a trebuit sa il schimb a fost tocmai THROOTLE VALVE..care in traducere ar cam fii acea clapeta de acceleratie despre care este vorba.

Nu stiu daca este o "buba" a acestui motor sau nu...si nici nu facea asa cum descrii tu, eu doar simteam ciudat la schimbul dintre treapta 1 si a 2-a...(cutie hidramata).

Am patzit de curand sa pornesc motorul la rece..dar nu foarte rece...si sa se simta foarte ciudat..de parca ar fi mers in 3 cilindrii...daca o turam crestea in turatii dar tot asa, cu zdruncinaturi.

Am pornit-o a doua zi dimineata si totul a mers ok.

Vreau sa mentionez ca nu am avut niciodata probleme cu pornirea la cald..sau foarte cald..sau extrem de cald...50 gr sau mai bine...!!!!!

Insa nu pleaca din prima la pornirea la rece..sau foarte rece..cel mai foarte rece a fost la 2 gr C..hihihih

In fine, s-ar putea sa fie aia problema, clapeta de acceleratie.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Problema era ca la mine la rece mergea mult mai bine - adica parametrii normali.

Pana la urma, am dus-o la un alt service unde un baiat mi-a zis ca el crede ca de vine ar fi sonda lambda.Pe care am schimbat-o instant (fiind vorba de o piesa nu foarte scumpa) si asta pare sa fi rezolvat problema.Acum merge foarte bine, si nici cu caldura recenta nu a facut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna, am un Passat 1.8 20v 125 CP an 2000, 105.250 Km, de putin timp am o problema care ma scoate din minti, dimineata c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Problema este foarte simpla chiar daca ai fost la 10 service-uri in Romania. trebuie schimbat senzorul de temperatura la motor, in Italia il numesc captator de temperatura(imi cer scuze dar nu stiu in termeni tehnici cum il numesc in Romania) daca imi dai datele de la masina o sa-ti dau codul lui original, dupa ce schimbi captatorul de temperatura v-a trebui curatata clapeta de aer si dupa aceea v-a trebui pozitionata cu pc vag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa inlocuiti senzorul g62 pt temperatura motor, si eu am simptome asemanatoare la a mea si o sa schimb cat de curand senzorul...... merita incercat inainte sa va hazardati la clapete de accelerati si alte chestii scumpe, eu am gasit senzor la 25lei, la reprezentanta cel mai scump e 100lei, merita incercat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

1.8 ADR 4MOTION

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit

am sters eroarea aseara si masina a luat-o razna,ma rog,face amestecul exagerat de bogat si se ineaca in acceleratie.azi de dimineata m-a sunat prietenul meu si mi-a spus ca nu ii mai porneste masina.

masina nu a fost pornita de 2 ani si a venit cu ea din italia saptamana trecuta (masina accelera intrerupt).avea eroare si pe debitmetru dar cred ca principala problema e lambda.merge ca la logan,sa ii scot mufa si sa o pornesc fara?sau ecu nu ma lasa daca nu o vede?

si G62 nu mi s-a parut OK,in bord aveam ~85 grade iar pe VCDS aveam ~38 grade

vreo alta solutie in afara de inlocuire lambda???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare baieti..am un passat din 2000 1.8 20V benzina +GLP si nu mai vrea sa porneasca....in urma cu vreo 2 zile pornea dar mergea f  rau1 min 2 dar pe urma era ok....acum nu mai vrea deloc sa porneasca...in cel mai fericit caz mai porneste cand are chef,dar nu sta..si pe urma moarta ramane...uda bujiele intr-o veselie.......sfaturi sugesti cv va rog..

Modificat de dani 84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Scoate mufa la senzorul de temperatura si o sa porneasca. Si daca porneste inlocuieste senzorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!