Jump to content

Presiune In Instalatia De Antigel


TEO TEODOR
 Share

Postare recomandată

da tot timpul caldura un pic mai putina cind stau pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema cu presiunea in vas si nu stiu care ar fi problema. Face presiune in vas si nu mai baga caldura  iar daca desfac capacul la vas si da aerul afara imediat incepe sa bage caldura dar dupa ceva timp aceiasi chestie. Ar putea fi garnitura de chiulasa? desi am pus-o noua acum cateva luni cand a fost si motorul facut dar de atunci sa intamplat sa o fierb odata din pricina termostatului care a fost pus tot nou dar deschidea la 100 si ceva de grade desi era de 87 sau 90. Daca tot nu i-am dat de cap am facut o gaura in capacul la vas si asa merg cu ea de ceva timp. Si inca ceva...face presiune foarte mare, de a ajuns sa imi sparga radiatorul de caldura asta cand am dus motorul in turatii mai mari intr-o depasire. Ma gandesc ca ar baga compresia in sistemul de racire...daca mai aveti ceva pareri sau daca ati mai patit asa ceva spuneti-mi si mie care ar fi rezolvarea! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa dai din nou chiulasa jos, ca de acolo e problema. La vasul de expansiune este o supapa care ar trebui sa deschida la o presiune prea mare in instalatie, asa cu gaura pe care ai facuto iti fierbe apa in motor fiind presiunea in instalatie egala cu presiunea atmosferica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci problema ar fi garnitura de chiulasa cum am banuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Aceasi problema o am si eu la masina presiune prea mare pe circuit am
schimbat pompa de apa ..la fel facea presiune am schimbat termostatu tot
aceasi problema intr`un final am scos termostatu la fel imi facea
presiune ...M-am gandit ca ultima problema poate fi garnitura de
chiulasa ca atunci cand trecea de 90 grade imi facea presiune mare in
circuit....Am schimbat si senzorul de temperatura cu unul care deschide
termocupla la mai putine grade mai exact 85 grade aceasi problema imi
facea presiune ....Am rezolvat problema in felul urmator : am eliminat
surubul de la aerisitor de pe radiator i-sm pus un furtun flexibil ((de
acela ce se foloseste la bateria de la ghiuveta)) iar in capatul lui un
aerisitor automat de ala care se foloseste la calorifere asa imi elimina
mereu presiunea din circuit ...Masina functioneaza perfect deocamdata
aproximativ 6 luni au trecut de la inprovizatia mea si nu o trebuit sa`i
schimb garnitura de _chiulasa_ smile3.gif)) pareri ceva?! :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_mihai

Problema ta poate fi din busonul de la vasul pt antigel,acest buson are in el o supapa care la fel elimina presiunea si surplusul de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna!..am tot urmarit postarii voastre dar totusi nu am inteles mare lucru..as dorii daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu ceva raspunsuri..Detin un vw bora din 2001 1.9 TDI ..problema pe care o am este ca dupa ce merg cu ea timp de cateva ore am presinea ridicata in vasul de expansine am verificat chear si a doua zii dupa ce am mers cu ea cu motorul rece iar cand am desfacut capacul de la vasul de expansine inca era presine iar furtunele raman tari pana deschid capacul de la vasul de expansiune ..as dorii raspunsuri cat mai concrete!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand sa postezi in aria g4 bora, diferentele de constructie ale motoarelor sunt destul de mari. totusi poti inepe cu verificarea capacului vasului de expansiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut , am un vento 1.9td aaz , in toamna i-am schimbat garnitura de chiulasa si am rectificat chiulasa  pt ca din nush ce motive sa ovalizat chiulasa ! Toate bune pana acum , a inceput sa curga putina apa pe la pompa de apa , am schimbat-o ( capacul ) , daca tot am dat si distributia jos , am schimbat si cureaua , filtre , ulei tot ! Cand porneste invarte de vreo 4 ori si pana nu apas acceleratia nu porneste + ca e foarte zgomotos motorul la rece ! Acum a inceput sa curga putina apa cu pe la flansa de plastic care intra in lateral pe chiulasa , am desfacut capacul de la de vasul de exapansiune cu motorul pornit si a inceput sa dea pe afara toata apasa ( ca un gheizer) am oprit motorul am complet  , apoi am pornit motorul cu capacul scos , a inceput sa vina cate o bula 2 si sa se ridice nivelul din borcan pana a inceput iar sa dea pe afara !

Temperatura apei sta undeva la  90 si cateodata se ridicata 97 98 cred !

Daca aveti cate sfaturi , as fi recunascator !

 

 

Toate cele bune , si un Paste Fericit alaturi de cei dragi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" + ca e foarte zgomotos motorul la rece" ... FOARTE POSIBIL SA NU FIE PUSA LA PUNCT.

Dimineața dacă ii dai bușonul jos tot asa are tendința sa iți dea apa jos ? Daca da, atunci ai probleme tot cu garnitura/chiulasa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal sa ai presiune in sistem, apa este fiarta, urmareste bulele la rece, cand pornesti motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare... as cam avea si eu o problema... Deci incepul ar fi ca mi s-a spart corpul la termostat, m-am gandit ca ar fi fost vechi si fiind din plastic forte probabil sa cedeze, l-am shimbat am bagat antigel plus apa distilata, am lasat sa se aeriseasca(pana cand a inceput sa bage caldura) apoi am incercat sa desfc busonul de vas de expansiune si a  inceput sa borboroseasca si sa dea antigel pe supraplin., apoi am fost cu masina la sevice a verifit termostatul daca deschibe daca face circuitul pompa de apa,  si toate bune, invatunduma ca nu trebuie desfacut busonul in mers fiind ceva  normal sa umfle  antigel afara. acum am verificat si nu baga apa in ulei, nici ulei in apa, apoi am pus un barometru sa verific presiunea din  inst. de racire, el indicandu-mi 1,5 bar. acum intrebarea mea ar fi ce presiune trebuie sa fie in instalatie si  care credeti ca ar fi cauza. va rog ajutati-ma ca nu prea vreau sa schimb garnitura de chiulasa cu riscul de a nu fi ea vinovata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema mea e ceva asemanatoarea!!! un Passat 3b motor motor 1.9tdi 96kw instalatia de racire face presiune!!!dar idea care e:daca desfac furtunasul de la vasul de expansiune ar trebui sa iese apa dar la mn apa iese doar da cobor  k 2 cm furtunul sub nivel deci nu face circuitul bn!!dar daca desfsc furtul de langa tubul de metal (acelasi tub doar k acum il desfac de la "T"-ul tubului de reciclu care iese din motor si pleaca din nou spre radiator) ciclu apei este normal.....problema e k desi  face presiune si ciclul apei nu e cum ar trebui, oricat  I-as da in banana apa nu se ridik mai mult de 90 (distributia are k 3000km de cand am schimbato deci e noua in cazul k ar fi pompa de apa)) voi ce parere aveti ?chiulasa??  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine a fost garnitura  de chiulasa fisurata, si imi facea umpic presiune,(1,5 bar)  si mentiones ca  baga coldura, apa nu crestea mai mult de 90 grade, nu borborosa in borcan apa, doar crestea  nivelul apei cand desfaceam busonul la vasul de expansiune cu vreo 3,- 4 cm, si am riscat sa de sfac motorul, dar aceea a fost cauza. a fost putin fisurata garnitura la cilindu 1 facand legatura cu apa decat. acum nu  stiu la tine care ar fi cauza, dar iale prin eliminare,.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
PorumbelLaurentiu

salut, am avut si io ceva probleme cu antigelul, urca si cobora nivelul foarte mult si in plus aveam presiune mare in vasul de expansiune. Problema a aprut imediat dupa ce am curatat clapeta de accelerati si EGR-ul.

Cand le-am montat la loc am pierdut un surub de conducta EGR si ne avand alt surub am mers cu ea asa. tragea aer fals pe acolo si imi tura motorul neregulat, apa era la 90 grade C, dar cand deschideam capacul de la vasul de expansiune imi arunca antigel afara, ca si cum ar fierbe.

Toti imi ziceau ca e garnitura de chiulasa, am refuzat sa cred ca este arsa, stiind ca apa nu a depasit 90, imi baga caldura in calorifer, nu fierbea in timpul mersului.

Sfat: inainte sa desfaci garnitura de chiulasa, verificati atent toate pistele. La mine tragea aer fals, si s-a rezolvat cu un surub. Sper ca si la voi sa fie ceva minor.

Bafata si va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice motor la 90 grade cand deschizi busonul de la vasul de expansune exista presiune si iese o parte din lichid afara. Si in carte scrie ca trebuie lasat motorul sa se raceasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,,,stie cineva cam ce presiune (cu aproximatie) ar trebui sa fie in circitul de racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut! Am o situatie si nu imi dau seama cum sa o rezolv: acum cateva zile am schimbat radiatorul de apa ca era fisurat si pirdeam lichid. Dupa ce l-am schimbat a inceput sa imi picure putin pe la oringul care face legatura dintre corpul de la termostat si cotul de plastic din dreapta acestuia. Partea interesanta si la care nu am raspuns este ca daca desfac capacul la vasul de expansiune, inceteaza sa mai picure ceea ce ma duce cu gandul ca se creeaza o oarecare presiune pe instalatie (nu mare ca nu se simte la furtune si evacueaza pe unde e locul cel mai vulnerabil). Mentionez ca prin 2014 am observat ca dupa ce am fost la un service, ca aia mi-au bagat in instalatie ceva, de lichidul s-a transformat in maro inchis si a inceput sa faca spuma la vasul de expansiune, dar am curatat si am zis ca am rezolvat situatia. Se poate sa se fi creat un dop pe la pompa de apa si de acolo sa existe presiunea aia? Daca incerc sa schimb vasul de expansiune ca a ramas murdat, chiar daca l-am spalat, rezolv ceva? As fi recunoscator daca m-ati ajuta cat mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sistemul de racire exista presiune odata cu cresterea temperaturii. De ce crezi ca nu fierbe 'apa' cand temperatura ajunge aproape de 100 grade? Bine, asta pe langa antigel care mareste punctul de fiebere a apei.

Daca nu ai presiune pe furtune(furtune tari) atunci este ok, trebuie doar sa schimbi garnitura de la termostat.

 

P.s. In capacul vasului de expansiune este o supapa. Poti sa verifici cu alt capac daca iti mai curge pe la cotul termostatului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E o varianta sa incerc sa schimb capacul de la termostat. Spune-mi te rog ce legatura are garnitura de la termostat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie imbatranit cauciucul si sa nu mai etanseze corespunzator, iar locul cel mai putin rezistent din tot circuitul(cand se incalzeste motorul)  este acea garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. O seara buna! Revin cu rezolvarea cand o s-o gasesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut baieti, am o problema la golf 3 1.8 90 cp din '93, fara aer conditionat...pierdeam antigel pe la flansa de apa din stanga motorului...am schimbat flansa respectiva, garnitura era terminata, dupa schimbare nu mai pierde apa pe nicaieri doar ca fierbe apa in vasul de expansiune si dadea pe afara, se desplasase garnitura de la capacul vasului si nu mai face presiune, am pis garnitura inapoi, acum nu mai iese apa pe la vas cand fierbe dar tot fierbe...ventilatorul am observat ca porneste greu, pe la 100 de grade, inainte sa schimb flansa aceea si cand pierdea apa totul functiona foarte bine...acum ajunge pe la 110 grade...baga caldura in masina, furtunul de jos de la termostat se incalzeste cand imi arata 90 de grade...aveti alta idee? Sa se fi dus termocupla si de aceea pleaca ventilatorul mai tarziu acum decat atunci cand pleca la 90 si mergea bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca spui ca electroventilatorul porneste pe la 110 grade, cred eu ca termostatul nu mai deschide la 90 grade si deschide mai tarziu pe la 110 cand antigelul incepe sa fiarba in motor. Abia atunci lichidul fierbinte din motor este eliberat de termostat sa plece catre radiator, iar termocupla care cred ca lucreaza, isi face treaba dar tarziu, abia atunci cand vine lichidul fierbinte din motor in radiator. Verifica/inlocuieste termostatul. Nu costa mult. Il gasesti intre 30 si 50 lei. Dar poate fi si termocupla. Sa decalibrat si nu mai comanda ventilatorul la temperatura optima. Nici asta nu este scumpa. Eu merg pe aceste doua variante. Sa nu ne gandim la a treia varianta care ar fi garnitura de chiulasa care ar fi suferit in urma supraincalzirii motorului. Nu este exclusa.

Numai bine.

Modificat de dinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostat, termocupla da trebuie sa verific, iar azi spre seara s-a intamplat o chestie noua, mergeam spre casa, apa era la 110, a inceput sa piue si sa se aprinda in bord martorul de ulei dupa care temperatura apei a scazut la 80 iar apoi s-a stabilizat la 90...multumesc mult pt rabdare si pt raspuns #dinamita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!