Jump to content

Astept Fabia 2


Baltimore
 Share

Postare recomandată

Salut si bine v-am gasit! Am descoperit de mult timp acest forum insa de abia acum m-am hotarat sa ma inscriu. Cum spuneam, astept o Skoda pe la inceputul lui ianuarie, asa ca apelez la cunostiintele si priceperea altor colegi pentru cateva nelamuriri cale le am.

Stiu ca multi va iubiti masinile, le alintati, am vazut si thread-urile la "masina mea", insa in Romania e imposibil sa iti iubesti masina, parerea mea. Inseamna ca iti place sa suferi. Decat sa ai vreo bijuterie in garaj pe care sa o scoti doar Duminica.

Eu momentam ma limitez sa fac slalom printre gropi, sa evit pietonii cretini si sa ajung cat mai repede la destinatie, adica sa ma bag ca oricum nimeni nu imi da prioritate sau nu ma lasa sa trec. Si ca sa evit anxietatea si cresterea presiunii arteriale, in Romania sunt nesimtit in trafic. Nu am nici un fel de remuscari, pe bune.

Deci as dori sa aflu:

-Care e viteza maxima (tin sa mentionez ca putin imi pasa cat consuma, ma intereseaza mai mult sa stiu daca e cat de cat stabila si daca nu ii zboara rotile)

-Cum franeaza? (a mea are ABS dar nu ESP)

-E confortabila la drum lung?

-Cum se comporta in depasiri?

-Cum se poarta baietii la Service-ul Skoda in Bucuresti? Ce service autorizat recomandati?

-Unde pot gasi creion pentru zgarieturi?

-Unde gasesc stergatoare din acelea cu lama lata? Sunt mai bune?

Si 2 intrebari nerelationate:

-Ce GPS e recomandat pentru Romania? Sunt hartile la fel, sunt bune, proaste?

-Daca o chipuioesc pierd garantia? Daca da, la service sau cine o verifica primesc spaga?

De asemenea tin sa mentionez ca nu intentionez sa ii fac nici un fel de tuning, o sa vina cu jante de tabla, care se pot indrepta ieftin si repede. Eventual singururele accesori vor fi un sistem audio la vreo 10-12 milioane cu tot cu boxe si un umeras sa imi pun haina.

Va multumesc pentru raspunsuri!

Modificat de Baltimore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo pentru alegerea facuta si bine ai venit!

1. viteza maxima: e deja un topic pentru viteza, eu unul i-am dat 175 (are 200 in bord) dar am inteles ca s-a ajuns si la 190.

2. frana e destul de sensibila, ABS intra destul de repede.

3. depinde de individ - mie imi place

4. in depasiri? nu ai zis ce motorizare o sa aiba deci nu te putem ajuta ;)

5. cam nasol - e deja un topic si poti afla mai multe

6. nu iti recomand; nu numai eu :)

7. pai la orice dealer skoda presupun.

acum am vazut motorizarea la profil. 70 CP? nu te astepta la minuni, e putin "puturoasa" dar depinde de depasiri.

PS: umerasul intra la tuning? :blink:

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

Motorizarea e 1.4TDi 70 Cp, (am scris in profile). Motorul tau aparent e mai mic iar greutatea cred ca difera si ea. Oricum e bine daca ajunge pe la 180, numai sa ai unde sa ii dai si mai ales sa poti frana la nevoie.

Da, nu e o racheta, dar asta e, numai sa nu imi moara in drum. Da umerasul intra in tuning, o sa pun si poze... :blink:

Modificat de Baltimore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Astept in continuare masina. De cateva zile conduc o Octavia 1 90Cp TDi de care sunt super incantat si de care m-am indragostit repede. Ma gandesc doar sa nu mi se para mult mai nasoala Fabia2, fiind clasa mai mica si avand un motor mai mic.

In legatura cu intrebarea cu GPS-ul, pana la urma am optat pentru un Mio C720. Merge bine si il recomand mai departe.

Modificat de Baltimore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine v-am gasit! Am descoperit de mult timp acest forum insa de abia acum m-am hotarat sa ma inscriu. Cum spuneam, astept o Skoda pe la inceputul lui ianuarie, asa ca apelez la cunostiintele si priceperea altor colegi pentru cateva nelamuriri cale le am.

Stiu ca multi va iubiti masinile, le alintati, am vazut si thread-urile la "masina mea", insa in Romania e imposibil sa iti iubesti masina, parerea mea. Inseamna ca iti place sa suferi. Decat sa ai vreo bijuterie in garaj pe care sa o scoti doar Duminica.

Eu momentam ma limitez sa fac slalom printre gropi, sa evit pietonii cretini si sa ajung cat mai repede la destinatie, adica sa ma bag ca oricum nimeni nu imi da prioritate sau nu ma lasa sa trec. Si ca sa evit anxietatea si cresterea presiunii arteriale, in Romania sunt nesimtit in trafic. Nu am nici un fel de remuscari, pe bune.

Deci as dori sa aflu:

-Care e viteza maxima (tin sa mentionez ca putin imi pasa cat consuma, ma intereseaza mai mult sa stiu daca e cat de cat stabila si daca nu ii zboara rotile)

-Cum franeaza? (a mea are ABS dar nu ESP)

-E confortabila la drum lung?

-Cum se comporta in depasiri?

-Ce service autorizat recomandati?

-Unde pot gasi creion pentru zgarieturi?

-Unde gasesc stergatoare din acelea cu lama lata? Sunt mai bune?

Si 2 intrebari nerelationate:

-Ce GPS e recomandat pentru Romania? Sunt hartile la fel, sunt bune, proaste?

-Daca o chipuioesc pierd garantia? Daca da, la service sau cine o verifica primesc spaga?

De asemenea tin sa mentionez ca nu intentionez sa ii fac nici un fel de tuning, o sa vina cu jante de tabla, care se pot indrepta ieftin si repede. Eventual singururele accesori vor fi un sistem audio la vreo 10-12 milioane cu tot cu boxe si un umeras sa imi pun haina.

Va multumesc pentru raspunsuri!

Prea multe intrebari pentru un topic; in plus, la unele dintre ele(daca nu..chiar la toate) gasesti raspunsuri...ai nevoie doar de rabdare, sa cauti.

Incearca sa citesti si regulamentul. Ne va scuti pe toti de neplaceri (daca-l vei respecta :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept in continuare masina. De cateva zile conduc o Octavia 1 90Cp TDi de care sunt super incantat si de care m-am indragostit repede. Ma gandesc doar sa nu mi se para mult mai nasoala Fabia2, fiind clasa mai mica si avand un motor mai mic.

In legatura cu intrebarea cu GPS-ul, pana la urma am optat pentru un Mio C720. Merge bine si il recomand mai departe.

salut!

si eu astept tot o fabia dar de 1.9...si e grea rau asteptarea.

ce pret are GPS-ul pe care l-ai cumparat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

E uite ca a venit si masina de cateva zile.

Acum are 550 km la bord si in continuare o sa continui cu imresiile de pana acum.

-Motorul 1.4 70 CP TDI e suficient, iar in deasiri nu stia cu inima in gat. Totusi e doar suficient, nu e grozav.

-La capitolul stabilitate masina m-a surprins, sta mai bine decat ma asteptam. In curbe se comporta bine.

-Am crezut initial ca masina nu prea franzeaza, din fericire m-am inselat. Daca apesi usurel pe frana nu prea simti cand franeaza, insa daca apesi putin mai tare se opreste brusc. O comparatie ca cea a lui Clarkson cu SLR-ul, nu prea isi are sensul dar asa e :rolleyes:

t1538133_fata.jpg

-Masina dupa cum vedeti in poze e aproape cheala, insa are elementele minime de siguranta si confort, adica 4 airbag-uri, ABS, climatic, geamuri electrice, volan reglabil pe inaltime si scaun reglabil pe inaltime (unele cred ca vin stock)

-Bordul e plasticos si dur. Murdaria se ia greu, trebuie sa freci bine

-Scaunul nu e foarte confortabil, ma cam doare spatele, inca nu am gasit o pozitie in care sa stau comod

-Tapiteria interioara e gri/albastru. Albastrul a fost foarte prost ales, mai ales pe fetele usilor. Se pune imediat murdaria si e greu de curatat.

t1538141_int.jpg

-O impresie pozitiva e insa pozitia la volan, care e inalta. Parbrizul inclinat, pozitia inalta, si bordul masiv iti dau o impresie de siguranta, lucru mai greu intalnit la o masina de clasa mica.

-Oglinzile apropie mult, e o chestie de obisnuita, insa mi-a fost greu prima zi.

-Directia merge foarte usor, e electrohidraulica, daca nu ma insel. O pot misca cu degetul mic fara sa ma fortez prea mult. Asta e bine.

-In legatura cu consumul inca nu ma pot pronunta, primul lucru care l-am facut cand am primit masina a fost sa ma opresc la o benzinarie, unde am alimentat 30 de lei, insa tot pe rezerva a ramas "7 litri". Am mai alimentat 120 de lei, pe care i-am facut praf in 450 de km. Cred ca motorul se ingrijeste mai mult de alte lucruri decat de consum, acum in rodaj, insa cred ca o sa mai scada.

t1538149_bord.jpg

Cam atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1200 km

-Nu mi-am gasit inca pozitia pe scaun. Stau destul de prost.

-Motorul si-a mai dat drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Baltimore: Cum ti se par plasticele comparativ cu vechiul model?

E de preferat sa folosesti nickname-ul userului intrebat decat sa dai QUOTE la postul acestuia (mai ales ca era chiar postul anterior).

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mers decat odata cu vechiul model, si asta acum multi ani. Dar ca o parere, plasticele sunt tari, urate si lucioase. Cred ca am si un greieras prin bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Masina are acum 22,500 km, dintre care jumatate urbani. Precizez ca masina a suferit un dest de anduranta destul de extrem de cand e in posesia mea, am luat multe gropi si am mers cu ea blana multe sute de kilometri.

Concluziile sunt surpinzatoare; motorul nu are nimic, ba mai mult, merge perfect (sincer nu ma asteptam). E un motor (1.4 Tdi 70CP) extraordinar. Minusurile sunt ca e in 3 cilindri si ca e cam zgomotos.

Alt minus la masina e ca in echiparea aleasa vine cu jante de tabla de 14 si 165. Nu stiu cum se comporta cu jante mai late, insa Fabia mea e foarte subviratoare. Periculos de subvitatoare chiar. (de cateva ori era sa mi-o iau in freza). Mentionez ca e si instabila, mai ales la viteze mari. Problema e in curs de remediere, peste 10 zile o sa ii pun jante mai late.

Alta problema grava e ca nu prea franeaza. Bine, franeaza ea, daca esti un om normal si mergi normal cu masina e ok, insa in situatii extreme nu prea te scoate din incurcatura. M-am obisnuit ca atunci cand franez brusc sa ma folosesc de frana de motor. Cateodata insa nu prea am timp, pentru ca sare cainele, cand sa te mai uiti in oglinda, cand sa bagi in viteza si cand sa mai franezi? Nu scriu impresii de gen "cred ca nu prea franeaza" practic din cauza ca nu franeaza (si din cauza mea), am am atins doua masini si am intrat intr-unul care la randul lui a evitat alta masina. Fabia mea nu are nimic, doar numarul e indoit si bara julita.

Plasticele din interior sunt in continuare dure (ha ha) insa la mine nu sunt greierasi. Bine sunt atunci cand sar de pe borduri si se contorsioneaza caroseria, insa nimic deranjant.

Probleme cu masina pana acum:

-Jantele le-am indreptat pe toate, insa un cauciuc e stramb, asa ca masina trage putin dreapta. I-am facut geometrie, am verificat-o la service, e din cauza cauciucului.

-S-a infundat o duza de la spalator (s-a desfundat la revizie, din cauza lichidului de spalare de la carrefour, spun baietii)

-S-a intamplat ca de cateva ori sa nu se mai ridice geamul din dreapta. Cred ca ceva electronic.

Modificat de Baltimore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In privinta eficientei franarii (sau mai degraba a ineficientei :D ) cred ca o contributie importanta o au si cauciucurile. La 165 sunt cam prea inguste pentru asa o masina, plus ca nici Sava (parca) care vin standard nu sunt nemaipomenite.

Daca-ti pui cauciucuri mai late (un 185 ar fi mult mai potrivit la masina asta) vezi si ce model de cauciuc alegi, cauta unul de c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare tuturor!

 

Resuscitez topicul asta cu un update.

 

Masina am mai tinut-o inca vreo 3 luni de la ultimul meu post.  Fabia din post era masina de serviciu si am predat-o la aproximativ 35,000 km, atunci cand am plecat de la locul de munca respectiv.

 

Tin sa mentionez ca am fost foarte multumit de ea, consuma cat o bricheta si era foarte fiabila. Avand in vedere ca era masina de serviciu si ca timpurile (dpdv economic) erau cum erau, nu am tinut de loc la ea si nu am protejat-o deloc, dar a rezistat cu stoicism tuturor incercarilor la care a fost supusa.  Recomand acest model tuturor care cauta o masina mica, fara pretentii, care sa consume putin.   

 

La scurt timp dupa am achizitionat un Seat Leon 1.6 cu 102 CP pe care l-am tinut 3.5 ani si cu care am facut 75,000 Km.  A fost si aia o masina buna, consumul era mai ridicat si ma deranja venind de la Fabia 1.4 TDI.  De fapt ma deranja de doua ori, in primul rand ca era considerabil mai gurmanda si in al doilea rand ca eram nevoit sa platesc benzina din banii mei, nefiind masina de serviciu.    Pai de ce cu Fabia nu plateam motorina? Cum am spus, vremurile, cardul nelimitat de alimentat de la serviciu, fa ce vrei cu el, cat timp bagi motorina doar in Fabia.

 

Multa vreme mi-am dorit o masina sport care intr-adevar sa traga si sa stea bine pe sosea, am fost destul de norocos si de vreun an jumatate sunt posesorul unui Megane 3 RS, care acum are 17000 km.  A fost putin mai complicat iarna trecuta in sensul ca masina a cam stat in parcare toata iarna. Tractiune fata, putere mare, cauciucuri de vara.

 

Asadar avand in vedere chinurile prin care am trecut iarna trecuta acum sunt in cautarea unui automobil de clasa mica pentru oras, am reintrat aici pentru a vedea ce se vinde pe la bursa si m-am gandit sa ofer si un final la topicul creat acum 6 ani.  Heh, ce trece timpul!

Modificat de Baltimore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!