Jump to content

Carait La Treapta A 2!


alex_zuz
 Share

Postare recomandată

Dragi colegi de forum dupa ce am rezolvat majoritatea bubitelor "tanculetului meu" a mai aparut una ca de nu se poate sa stau si eu linistit :-(( De ceva zile mai precis de vreo saptamana cand plec de acasa (sau de oriunde dupa ce se raceste masina) cand bag in a 2 a caraie dar doar la rece(cutie manuala 6 trepte)...asta doar o data maxim de doua ori la o pornire la rece...cand se incalzeste merge ca unsa.Mentionez ca si la rece si la cald schimb la fel,eu calc ambreajul pana la fund la toate treptele...in rest nu am nici o problema cu cutia mea de viteze...si imi este teama ca nu vreau sa bulesc vre-un sincron.Care credeti voi ca poate fi problema???Cu respect ALEX.

Modificat de alex_zuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderi de ulei din cutie...o sa verific...pe unde s-ar presupune ca ar putea apare aceste pierderi???Pe la garnitura dintre cutie si motor sau...???

p.s.:daca nu am pierderi de ulei care ar mai putea fi cauzele acestui carait la rece doar in a 2-a???

Cu respect ALEX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe langa levier , sper ca m-am exprimat bine , locul unde intra bucata de metal care schimba efectiv pinioanele , are un semering pe acolo de obicei se pierde ulei ..dupa ce masina inainteaza in varstra ...(km ) ..

daca nu e de al ulei ... abreiajul , timoneria ..ar trebuii verificate ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promtitudine si pentru idei.Ca sa o luam prin eliminare...ambreajul a fost verifcat in momentul in care am achizitionat masina...acum 4-5luni iar verdictul era ca este foarte bun...cat vine vorba despre scurgeri de ulei,presupun ca de aveam scurgeri s-ar fi putut observa pe cutie urmele lichidului prelins(am fost ieri la un amic sa verfic de scurgeri cutia si nici urma de vreo scursura)...asta daca nu am scapat vre-un coltisor dar noi am verificat tot ce se poate vedea de sub masina si nimic...cat despre ultima ta sugestie...si cea de care ma temeam si eu timoneria...asta cum se poate verifica de noi sau trebuie un specialist(unde tre sa ma uit mai precis???).Inca o data iti multumesc si daca ma sunt colegi forumisti cu sugesti sau cu patanii asemanatoare si rezolvarii astetp orice sugestie.Cu respect ALEX.

p.s.:daca exista alte locuri mai dificil de observat scurgerile da-mi idea sa ma uit desi cred ca lichidul ar fi observabil fiind atras de gravitatie.Eu unul consider ca daca exista lipsa de lichid si implicit scurgeri destul de semnificative din cutie ar trebuis sa intampin greutati si caraituri la toate treptele nu numai la cea de a 2-a...parerea mea...hac...hac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Revin cu "noutati".Dupa ce am schimbat intr-un final lichidul din cutie cu Mobil 1 75W90 GL4 am pus pana a dat pe afara(pe busonul cutiei nu era nici urma de pilitura...iar uleiul vechi arata chiar bine se vedea un pic inchis dar mai putea fi folosit) nu sa schimbat nimic in bine sa zic asa...adica acum mi se intamapla chiar mai urat imi scoate treapta a 2 din viteza uneori,iar la a 3 se simte o mica agatare pe accelerare lenta,pe frana de motor intrand exact.Care credeti sa fie buba?Mecanicul care se ocupa de masina mea mi-a spus ca tre sa verificam timoneria intrucat sincroanele nu par sa fie afectate din moment ce nu este nici cea mai mica urma de pilitura pe busonul de golire al cutiei.Voi ce parera aveti?

Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma confrunt cu aceeasi problema si numai la rece. Daca schimb rapid din treapta 1 in treapta 2 exista 70% sanse sa caraie. Daca schimb cu intarziere nu apare problema sau daca trec rapid din treapta 1 pe liber si apoi in treapta 2 este in regula. Uleiul a fost verificat, timoneria a fost verificata si a fost schimbat si kitul de ambreiaj. La mine se pare ca este uzura la sicronul de la treapta 2 si cred ca un inceput si la treapta a 3 a. In cazul meu cica asta e boala lor si in plus are si ceva anisori. In situatia ta tind sa cred ce a zis mecanicul tau. Vezi ce rezolvi dupa verificarea timoneriei. Mult noroc. :(

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine intra putin fortat, cu motorul rece, in treapta I-a la plecare dupa loc.

Am schimbat uleiul din cutie, folosind un ulei cu aceeasi norma recomandata de producator ( parerea mea ca trebuie

mare atentie la calitatea uleiului!).

Dupa aprox. 5-6 mii km. pot sa spun ca a aparut o ameliorare iar dupa ceva timp si km. pot sa spun ca este OK.

:offtopic: Raman la convingerea mea ca " Peste 50% din uleiurile auto comercializate in RO sunt S M E N U I T E! "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

M-am procopsit si eu cu un carait din treapta 2 in a 3 si dintre a 4 in a 5-a. audi a4 2.5 tdi 2004 quattro motor bdh.

Problema e ca mi-a aparut acest carait cand plecam in Austria si nu m-am mai intors inapoi, am mai facut vreo 2500 de km.

Nu stiu exact unde ar trebui sa ma duc si ce sa verific undeva pe Valea Prahovei

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-a aparut si mie, la schimbare 1-2 si 2-3 .... pare sa fie ceva cu treapta a II-a. S-a intamplat dupa o greseala stupida insa, am dat dintr-a 5-a intr-a 2-a la peste 3500 rpm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avind in vedere ca zgomotul apare numai la o treapta de viteze, e clar ca a inceput sa se duca perechea de sincroane a treptei respective, si un ulei prost sau uzat accentueaza defectul, un ulei bun si nou il diminueaza, dar nici-unul nu inlatura cauza. Asa ca stringeti bani cit mai repede si duceti masina la un mecanic bun sa desfaca cutia. Sincroanele sint dintr-un bronz aliat, asa ca uzura in timp nu prea da span pe care sa-l vezi cu ochiul liber in ulei. Pasul urmator in procesul de uzura este perechea de pinioane a treptei respective ( si de-acum apare si spanul sau Doamne fereste sparturi care la rindul lor distrug alte pinioane... este varianta cea mai rea, dar credeti-ma este foarte plauzibila)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Raportez si eu o problema asemanatoare la al meu B6 AWX, deci cu cutie in 5 trepte. La rece, schimbarea in treapta a doua se face destul de greu, trebuie sa o "gadil" un pic ca sa intre. Din fericire, nu imi caraie insa banuind ceva suspect, la ultima revizie am vrut sa schimb complet uleiul din cutie (stiu ca multi spun ca nu e nevoie, dar am facut aceeasi operatiune la golf-ul dinainte si am observat o imbunatatire clara a comportamentului cutiei). Cu ocazia asta, mecanicul a gasit urme fine de pilitura ceea ce, mi-a spus el, inseamna un singur lucru. Sincron II si posibil si pinion. Mi-a facut un calcul estimativ cu remedierea problemei, si mi-a iesit in jur de 20mil cu piese originale, demontat cutie, desfacut schimbat pinion, etc. Asa ca am renuntat la a schimba tot uleiul deocamdata, doar l-am completat, si urmeaza sa-i observ in continuare comportamentul si daca sesisez vreo degradare, sa ma pregatesc de reparatie. Voi ce credeti, e bine sa merg asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Parere personala : Cutiile nu au nimic, atata timp cat nu raman fara ulei timp indelungat, problema este la placa de presiune. Arcul (soarele) s-a decalit si nu lucreaza cum trebuie si nu rupe cutia de motor. Dupa inlocuire, totul revine la "normal"! :icon_thumright:

Modificat de teko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

eu am carait dar dupa ce accelerez mai tare ce creti ca ar fi

lipsa de ulei ?

vreau sa precizez ca zgomotul a aparut dupa un accident unde sa pierdut ceva ulei cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

Si mie imi face la fel cand schimb din viteza 1 in a 2: cand e cutia si motorul rece schimbarea se face normal (fara sa caraie),dupa ce se merge un anumit numar de km si se incalzeste cutia la o repriza mica nu agata cutia si nici nu caraie,la o repriza mare atunci cand se schimba a 2-a caraie inevitabil.Daca se face dublu ambreiaj intre a viteza 1 si a 2 intra ca si unsa.Se mai intampla uneori sa imi caraie cand intru dintr-a 3 intr-a 2.Restul vitezelor se schimba normal cu o mica agatare.Nu cred ca lichidul de frana care e folosit si la pompa de ambreiaj sa isi piarda proprietatile asa de repede. ( Skoda Octavia II , 2006 , 1.9 TDI , 70.000 km )

Anumiti mecanici imi sugereaza sa schimb uleiul din cutia de viteze,dar dupa parerea mea uleiul ajuta foarte putin la sinconizarea vitezelor.

Oare poate sa fie garniturile de la pompa ambreiaj sau cilindrul receptor de la ambreiaj?sau sincronizatorul vitezei a 2?

Nemtii sa faca asa prost cutia de viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincronizatorul vitezei a 2-a este cel pe care trebuie aratat cu degetul. Si nu este o problema de proiectare ci de proasta utilizare. Uleiul nu se prea schimba in cutie numai daca ai umblat prin ea, insa daca ai bani pentru un schimb ai sa vezi deferenta. Schimbatul vitezelor ca la drag racing iti omora sincronul cat zici popa. Lipsa cantitatii necesare de ulei duce nu doar la distrugerea sincroanelor ci si la uzura prematura a rulmentilor si a pinioanelor (si ne mai miram ca avem fel si fel de zgomote in rulare...) La dublu ambreiaj ceea ce faceti este extinderea timpului de schimbare, adica axul secundar va avea timp sa reduca viteza de rotatie si sincronul va putea sa opreasca (se face prin frecare - contact direct intre sincron-bronz si pinion-otel) roata dintata cu care urmeaza a se cupla axul principal. Incercati schimbatul fara dublu ambreiaj insa cu trecerea levierului de schimbare a vitezelor in 2 timpi. Acordati cate 1 secunda pentru fiecare etapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@golfmkv: A fost un lot de octavii 2006-2007 cu ulei necorespunzator la cutie. Caraitul dispare dupa schimbul de ulei al cutiei, care va trebui facut la 2-3 ani pt ca-i ulei mineral.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am schimbat uleiul din cutie si acum nu-mi mai caraie.

Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai spus ca iti caraie numai la cald. (cand ai postat in iulie) Acum pe frigul asta normal ca nu-ti caraie. Asteapta vara. Sa stiti ca prin 1950 masinile nici nu aveau sincroane la CV si schimbai cu dublu ambreiaj fara caraieli. Uleiul la CV nu este mineral, este sintetic si nu se schimba la 2-3 ani ci numai cand sunt probleme sau niciodata. Eu am peste 190.000 Km, 10 ani si nu a fost schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am avut un Golf 2 din '91 si n-am avut nici o problema la cutia de viteze in cei 660.000 km cat a fost pe mana mea.(1.6 diesel aspirat).

De cand am schimbat uleiul la Octavia nu a mai carait deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca n-a venit caldura, ai rabdare ca ala apare cand sunt 40 de grade afara si incepi sa tragi de schimbator cu 2 maini!

Cei mai mult gresesc ca merg cu timoneria sarita de la punct fara sa-si dea seama sau schimba ca berbecii: in loc sa deseneze unghiuri drepte cu schimbatorul de viteze, mesteca la el in cerc la fel ca in mamaliga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!