Jump to content

Cum Se Rodeaza O Masina Noua? (leon Cupra 2007)


jelly
 Share

Postare recomandată

care este nr de km care trebuie sa-i mergi sub o anumita turatie?....sunt tot felul de povesti. stie cineva ceva sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1500km este de regula distanta de rodare a motorului iar turatia sa nu treaca de 3000 pana motorul nu este cald,asta e o regula chiar si atunci cand motorul are deja,sa zicem 100000 km.Pt. ceva sigur si oficial trebuie sa citesti cartea de bord a masinii.

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai greu sa nu treci cu cupra de 3000rpm... dai si tu un maxim de 3500-4000rpm dar nu o brusca

ceva sigur nu cred ca o sa gasesti, doar povesti... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. mai e o treaba care ma macina tot din povesti vis a vis de racirea motorului...dupa ce ai mers cu masina, sau bine zis dupa ce ai mers mai sport...trebuie lasata 3-4....5min cu motorul pornit dupa ce te ai oprit sa se raceasca turbo?...iertati mi nestiintza dar sunt un pic a-tehnic si tocmai de aia intreb. probabil raspunsul e iar prin manual...?

2. te ajuta ceasurile suplimentare pe care le poti monta...presiunea in turbo..etc? sau e treaba de design, sa fii cul cu ceasuri pe laterala, sau au o relevantza in...sa zic exploatarea mai buna, sau corecta a motorului?

Driver: va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Da, e bine sa nu opresti motorul imediat daca ai fortat masina un pic (i-ai dat ceva mai tare, etc). Daca ai mers in ultima bucata de drum lejer cu opriri la semafoare, etc. poti opri si motorul direct. 3-4 min e mult, ajunge si 1 min.

2. Ceasurile ajuta, nu sunt doar de design (bine, unii le pun de aspect dar asta e alta poveste). Infomatia legata de presiunea in turbo e folositoare ca sa stii cum sa folosesti la maxim turbina si sa beneficiezi de putere (vezi cand este "incarcata" si ai cuplu/puterea mare), ca sa nu existe riscul sa-i dai "blana" cand ea nu e incarcata si sa ai lag. De asemenea, la benzina mai este folositor ceasul pentru EGT (Exhaust Gas Temperature). Iti da temperatura gazelor pe evacuare...daca e prea mare, poti topi destule nu numai evacuarea. In general, ceasurile sunt montate pe masini modificate pentru a urmari acesti parametrii si a folosi optim surplusul de putere obtinut prin respectivele modificari, in plus eviti aparitia unor defectiuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

...cate am de invaztat...merci baietzi de sfaturi.

chiar masina personala e in general un hobby? :P...sau poate deveni ushor...i guess.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste manualul, in mod sigur e mai bine sa faci asta decat sa intrebi pe forum un lucru care s-a mai discutat de sute de ori.

Extras din regulament, pe care se pare ca tu nu l-ai citit:

1. Forumul vwforum.ro este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii rom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care se simt nedreptatiti de deciziile mele sau de modul meu de a modera sunt liberi si chiar ii rog sa scrie pe topicul Reclamatii la adresa moderatorilor.

Sper ca odata cu postul asta sa se fi incheiat cu off-topicul pe acest forum. Am ascuns toate posturile care nu au legatura cu subiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reusit sa ma abtin cu Cupra mea in a-i da peste 3000 de ture in primii 1500km(cu mici exceptii scurte), mai ales penreu faptul ca dealerul de unde am luat masina mi-a spus ca motoarele VAG, mai ales cind sunt noi au tendinta sa consume ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele VAG, mai ales cind sunt noi au tendinta sa consume ulei.

Chestia cu consumul de ulei e mentionata si in manualul de utilizare. Intr-al meu scrie ca e normal sa consume cam 1l la 1000 km :icon_thumright: Personal, mi s-a parut exagerat si m-a cam si speriat ce zicea in manual. Asa ca am rodat-o ca la carte si de cand o am (martie 2005) nu a consumat strop de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde mult de motor. La mine 1,4 rodata 90% ca la carte in 10.000 km nu pare sa fi consumat. La tata la passat 2.0 diesel dupa 6000 km s-a si aprins becul avertizare nivel ulei. Ori e pt ca e diesel ori stilul de condus? Cu toate ca ar fi trebuit sa fie invers pentru ca la mine a fost forja dupa rodaj si la el a fost calma masina tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele aspirate pe benzina de la VW nu prea consuma ulei, pentru ca nu sunt supuse unor turatii foarte mari. La diesel e cu totul alta problema, fiind vorba de motoare turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu fie supuse unor turatii mari? La mine la 140 am 4000 rpm si cat umblu pe autostrada vede numai 140-150

Deci stau in plansa 4-5000 de rpm. Nu e o turatie mare pentru un aspirat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, vezi motoarele de la mazda, honda si alte japoneze, care vad frecvent 6000-7000 rpm. 4000 rpm pentru un motor pe benzina aspirat e exact turatia la care incepe sa furnizeze cuplul maxim, ca sa nu mai vorbim de puterea maxima, care e furnizata incepand cu 5500 rpm.

Ca sa va faceti o idee, astea sunt datele tehnice ale motorului de 1,8 i-VTEC de pe Honda Civic Type S:

Cilindree (cc) 1799

Putere maxima (CP / rpm) 140 / 6300

Moment maxim (Nm / rpm) 174 / 4300

La Leon Cupra e cu totul alta poveste, pentru ca acolo cuplul maxim e furnizat mult mai jos, tocmai din cauza turbinei:

Putere maxima (CP / kW / rpm) 240 / 177 / 5700 - 6300

Cuplu maxim (Nm/rpm) 300 / 2200 - 5500

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa faci ce zice in manual adica sa nu exagerezi in primii 1500 de km cu turatie mare pe perioade lungi de timp. Bine, asta nu inseamna ca la 1501 km trebuie sa-i dai blana la 6000 de ture :). Eu am tinut-o ca la carte, nu papa nici ulei si consumul a scazut mult fata de ce era la inceput. Daca vreau scot si intre 7 si 8%, dar cum nu vreau ... Succes si bafta la rodat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!