Jump to content

temperatura normala de functionare


w3bbuilder
 Share

Postare recomandată

Salutare! Am avut niste discutii cu kador si sunt destul de curios.

Care e temperatura normala de functionare cu motorul cald la Audi ca cel din semnatura mea?

Eu stiam ca la toate masinile VWAG (sau cel putin la cele de dupa 2000) temperatura normala de functionare la cald este 90 grade. Kador m'a contrazis spunandu'mi ca aceasta depinde de felul termostatului. Sunt perfect de acord...dar nu sunt toate la fel..pentru ca masina sa functioneze in parametrii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90 (de fapt cicleaza intre aprox. 85 si aprox. 95, daca nu ma insel). Desigur ca termostatele difera, avand in vedere inertia termica a sistemului (care poate fi mai mare sau mai mica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ma duc la un magazin de piese auto...si cer termostat pentru masina mea, imi pune pe masa n termostate?(si nu diferentiate de firma producatoare ci diferentiate in functie de temperatura la care deschid) Sa'mi aleg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta intrebare: termostatul se decalibreaza in timp???

De exemplu sa deschida mai devreme sau mai tarziu ...sau sa nu inchida ermetic circuitul??? Asta dupa 2-3-4 ani de folosinta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@webbuilder: termostatul se cumpara dupa codul de motor (sau, ma rog, identificand motorul), nu dupa temperatura de deschidere.

@kador: absolut, da, poate ramane blocat deschis, se intampla chiar frecvent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am acelasi tip de masina si la mine temperatura sta la 90 grade, cu exceptia, acum iarna, cand nu e in sarcina, cand scade putin sub 90.

Din cate stiu, se decalibreaza in timp, dar nu are o "constanta" a decalibrarii, depinde mult si de noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, temperatura apei din sistemul de racire este undeva in jur de 90 grade C cum a zis si S_C.

Acum, in functie de fiecare motor (mai precis tip de motor si de multi alti factori), se monteaza un termostat. Termostatul se cumpara numai cu seria motorului (de la anumite magazine) pentru ca difera temperatura de deschidere. Aceasta poate fi de la 75 la 88 grade C, in functie de tipul motorului. La cele pe benzina este ceva mai mica (30-33% fata de motorina 40-55%), dat fiind faptul ca ele au un randament mai mic decat la motorina si energia termica obtinuta prin arderea carburantului se disipeaza mai mult prin pereti si apoi prin lichidul de racire.

La motorina, lichidul de racire se va incalzi mai greu, deci trebuie termostat cu deschidere la temp mai ridicata (de obicei 85-88 grade).

Atentie, pentru un tip de motor, de ex 1,9TDI-90CP pot exista 5-6 tipuri de termostate. Nu intru in amanunte acum, dar temp de deschidere difera in primul rand dupa tipul de injectie, tipul de injectare, tipul de pompa de injectie, diferiti consumatori, tipul de caroserie (la break este temp de 86-88 fata de hatchback/berlina - 85-86, pt ca se tine cont si de sistemul de climatizare) s.a.m.d.

Deci nu luati orice tip de termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, acum daca indicatorul de temperatura de pe bord sta la fix 90C sa nu credeti ca acea indicatie este reala. In realitate, la toate motoarele temperatura oscileaza, datorita interventiilor termostatului si termocuplei (inchis/deschis, cuplat/decuplat), iar indicatia "falsa" de fix 90C este pusa acolo pentru a da "peace of mind" soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.......iar indicatia "falsa" de fix 90C este pusa acolo pentru a da "peace of mind" soferului.

Mai mult decat corect! Daca am sti exact tot ce se intampla cu masina, ar trebui sa umblam cu Rudotelu' (sau alt "energizant" :scratch:) tot timpul in torpedo :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura motorului meu iarna e de 85 de grade, iar vara e intre 85-90 depinde de cat de tare o calc :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura trebuie sa fie pe bord 90 grade. Asta conteaza. Despre caderea acului sub 90 nu stiu ce sa zic dar oscilatia acului peste se poate datora unor fortari ale masinii(daca "te dai" in exces) sau arderii garniturii de la chiulasa.

OT: La Peugeot 206 HDI, daca te dai de vreo 2-3 ori, temperatura apei pe bord creste la 100 grade(sa multumim nemtilor ca la noi nu e asa: ori intra din timp ventilatorul ori ne fraiereste computerul de bord :scratch:) iar recent, la un 307-le unui prieten apa nu mai urca peste 80 de grade. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: La Peugeot 206 HDI, daca te dai de vreo 2-3 ori, temperatura apei pe bord creste la 100 grade(sa multumim nemtilor ca la noi nu e asa: ori intra din timp ventilatorul ori ne fraiereste computerul de bord :scratch:) iar recent, la un 307-le unui prieten apa nu mai urca peste 80 de grade. :D

- ne fraiereste

- prietenul are termostatul blocat deschis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Sa inteleg, ca la vara(desi acum im arata zic io 87 grade), imi va arata 90?

si am mai observat ceva: daca mergi incet, 20-40, temperatura nu se ridica chiar daca mergi asa 20 kilometrii (perioada asta -2, -5 grade). Se ridica pe la 60 si ceva..si ramane pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg, ca la vara(desi acum im arata zic io 87 grade), imi va arata 90?

Nu, iti va arata <90. Intre 90 si 100 iti va arata constant 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la mine ajunge greu la 90 de grade si daca dau drumul la caldura scade pe la 80 grade si cred ca si la mine e dus termostatul.nu sta la 90 decat daca merg incontinuu si viteza la ventilatorul de incalzire pe a doua treapta maxim a treia iar daca stau la semafor si merge caldura acul scade pana pe la 70-80 grade.Deci ce credeti e dus termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ajunge la 90 si daca am oprit masina si las motorul pornit uneori scade pina la 60 si nu creste pina nu plec din nou. Dar asta nu se intimpla tot timpul. Alteori se intimpla si in mers, ajunge la 90 si brusc scade la 60 si trece un timp bun pina urca din nou...dar niciodata peste 90. Oare problem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi 80 1,8 benzina, 1990, constant la 90 de grade. Iarna, cand afara sunt sub 0 grade si circul peste 100 km/h, ajunge la ~87 grade. Vara, la frecus prin oras, termocupla porneste la 100 grade. (este vorba de fosta mea masina).

VW Sharan 2,0 benzina, 1998: aici am o problema. In oras apa sta la ~90 de grade, DAR in afara nu urca mai mult de 60-65 grade. Comp. de bord indica temperatura uleiului 80-85 oC, deci banuiesc ca arata bine indicatorul de apa. Vara, in oras, temperatura uleiului urca frecvent peste 100oC, abia atunci porneste termocupla (de cateva ori am avut temp la ulei 106 oC).

Banuiesc ca nu e termostatul potrivit pt motorul meu (ADY), si din aceasta cauza deschide prea repede si apa nu urca peste 60 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce-ar fi sa-l verificam? Eu cred ca nu-ti inchide bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzucul: termostat deschis (foarte probabil)

@leo: senzor de temperatura dus (cred, bazandu-ma pe scaderea brusca de temp. 100 -> 60 care nu cred ca se explica doar prin deschiderea termostatului)

De curiozitate, de unde stiti voi de acel 87C masurat atat de precis? De ce 87 si 90?

@sharan: stai putin ca e ceva bizar - tu ai temperatura uleiului pe computerul de bord? daca da, din cate stiu eu uleiul se incalzeste mult mai mult decat apa (adica aprox. 200C si nicidecum 60..100C cum spui tu), deci daca urca la doar cat spui tu atunci estem problem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund eu in locul lui Sharan :) ...

Intr-adevar CB ii afiseaza temperatura uleiului. Ma gandesc insa, daca apa este mai rece, nu scade si temperatura uleiului? Daca imi amintesc bine, mai mult de 120-130 de grade la ulei nu i-a aratat pe CB si antigelul avea, para, 84-90. Gresesc, Sharan?

Ne putem lamuri cu o scanare. Presimt ca voi bea o bere... :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

to s_C :-) :

Temperatura uleiului nu trebuie sa depaseasca 130grdC pentru perioade mai lungi de timp.

Numai la masinile puternic tunate la motor se ajunge la aceasta valoare, in conditiile in care se forjeaza puternic pe timp de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost fara intentie si fara vreo aluzie la perioada WW2 :colors:

S-a corectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu a trecut temperatura uleiului de 110 grade, si la aceasta temperatuta apa era aproape de 100 oC (asta cum am calculat eu "gradatiile" pe indicatorul temp. apei)

De regula, chiar si vara, temperatura uleiului este sub 100 grade. Cum am observat eu, diferenta de temperatura dintre ulei si apa este de ~10 oC. Uleiul la 200 de grade s-ar dilata foarte mult, cred ca ar arunca uleiul afara pe-undeva. In aceasta perioada a anului, la temperaturi sub 0 grade si circulat peste 100 km/h, uleiul este undeva pe la 80 oC, cand ma duc mai incet 10-15 minute (coloana, radar, vb la telefon, etc) creste pana la 83-85 oC.

Cand am fost la ITP, tipul de-acolo a bagat ceva senzor in locul jojei, si astepta sa se incalzeasca motorul. L-am intrebat la un moment dat cate grade are uleiul, s-a uitat pe "scula" si a zis ca 70, m-am uitat pe bord, si aveam 71, deci indica exact.

Valentine, ne putem intalni intr-o zi cand ai vreme pt o scanare eleganta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!