Jump to content

Motoras Pas Cu Pas


gribelu
 Share

Postare recomandată

Mi-a crapat anul trecut pe vremea asta.. acum iar..

Al meu e cu mufa in 6 pini, data trecuta am gasit unul ieftin in 4 pini si mecanicul a transplantat electromotorul intre ele. Vreau sa vad daca tot electromotorul e de vina.. presupun ca trebuie sa-l leg direct la 12v pentru asta dar nu stiu ce pini sa folosesc. M-as duce iar la mecanic dar e scump tare omul si in altii n-am incredere.

Sau.. poate are cineva unul cu 6 pini in stare buna sh sa-mi vanda? Chiar n-am acum bani de unul nou si m-am saturat sa tin acceleratia pana se incalzeste motorul, adica vreo 20 de minute. Altfel moare.. :/

La dezmembrari in Iasi nici nu mai caut pentru ca n-am gasit niciodata in 6 pini si ma indoiesc va voi gasi vreodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

nu poti pune "pe direct" un motor pas cu pas!

cel pas cu pas are mai multe infasurari alimentare separat prin impusuri. un motor normal are o singura infasurare si este alimentat in curent ontinuu sau in curent alternativ.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm.. atunci cum fac sa-l testez daca mai misca? :icon_thumright:

As vrea sa incerc sa-l repar de asta intreb.. ca oricum merg cu mufa scoasa acum. Daca-i pun mufa o ia razna uneori in sensul ca desi motorul e cald si tine relantiul, daca incerc sa calc pedala de acceleratie usor ezita si apoi moare motorul.. merge doar daca apas violent pedala, dar nu pot circula in Rambo mode. Colac peste pupaza a inceput sa faca probleme cu bendixul deci nu ma bucur prea tare cand moare motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru a verifica un motor pas cu pas alimentandu-l direct, trebuie gasit punctul comun al infasurarilor, pe care se aseaza + (sau -) iar pe rand se pune calaltaa polaritate pe restul firelor, notorul ar trebui sa se invarta cate un sfert de tura, depinde cate infasurari are. am atasat un desen sa intelegi mai bine. in cazul motorului cu 4 fire, are 3 bobine fiecare invartind rotorul cate 120grade.

nu poti comanda un motor cu 4 fire montandu-l in locul celui cu 6. ca sa il comanzi pe cel cu 4 fire trebuie sa ai un circuit de comanda, cred ca se gasesc la magazinele specializate, gen Dioda, Conex electronic, Adelaida. numai ca nu stiu ce alte comenzi ma primeste acel circuit. este posibil sa fie corelata miscarea motorului cu vre-un senzor de prin motor....

sper sa intelegi.

multumesc!

post-15932-1197627128_thumb.jpg

Modificat de dem3ntor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde ai mai scos-o si pe asta cu, curentul alternativ? Motorasele alea cu 4 pini is de pe 1.8 pe 1.6 is cu 6 pini. Nu poti pune cu 4 ca ii cu tot si cu tot alt circuit. Daca ai Autodata uita-te acolo pe schemele electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am Autodata..

Si ca sa clarific, nu am spus ca s-ar putea pune in 4 pini pe modelul meu. Am spus ca mi s-a mai stricat odata si atunci i-am dat mecanicului un motoras SH in 4 pini din care a a scos piese pentru a-l repara pe al meu care e in 6.. el a spus ca a inlocuit electromotorul din interior. Oricum.. a mers perfect.. pana saptamana trecuta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul nostru ManiacuV6 m-a rezolvat. Nu stiu sigur ce a avut.. o fi fost murdar.. El l-a desfacut, deci poate ne spune el ce i-a facut :D

Motorul pas cu pas are in interior urmatoarele: Electromotor, cilindric, ca la masinutele chinezesti.. care angreneaza un cilindru filetat (spiralat asa..) care la randul lui angreneaza o roata dintata.. aceasta roteste 'surubul' care actioneaza cocosul. Pe langa astea are un circuit mic, cam de 1cm2, care nu stiu ce face..

La electromotor ajung doar 2 fire de la cei 6 pini ai mufei.. pinii 1 si 6. Deci asa se pune pe direct. La modelul cu 4 pini nu stiu care sunt cei de alimentare...

Semnat: om fericit cu motor care porneste la rece :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce pregatisem o poza pentru tine :)

Am cautat imaginea asta de cand mi-ai lasat mesaj pe mess

post-6155-1197734801_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand se numeste "stabilizator de relanti " (cineva ar fi bine sa modifice titlul) . Motor pas cu pas gasesti la masinile facute de GM si derivatele.

In interiorul motorasului se gaseste un senzor hall iar pe axul motorasului se gaseste un magnet ce se invarte odata cu axul cilindrului . Apoi un potentiometru care are rolul de a da pozitia rotii melcate calculatorului de injectie .

Problema era ca cel ce a desfacut inainte nu a tensionat lamelele motorului si deci motorasul nu mai primea curent .

PAUL-RAL poza pusa de tine nu seama cu ce e in realitate. Ce ai pus tu cred ca au masinile Drive by wire deci cele fara cablu de acceleratie . :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Denumirea din manual este "unitatea de comanda a clapetei de acceleratie". Imaginea este pentru Simos si Motronic.

Cuprinde

- contactul de relanti

- potentiometrul clapetei de acceleratie

- regulatorul clapetei

- resortul de urgenta

- potentiometrul regulatorului clapetei de acceleratie

O sa editez poza de mai sus cu cele de mai sus.

Era bine sa fi facut o fotografie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa iau aparatul dar apoi m-am gandit ca voi sta in frig/ninsoare cateva ore si nu-mi place sa-l chinui in conditii de-astea.. sorry :lol:

Ideea e ca la Mono-Motronic motorasul nu contine potentiometrul, ala e in alta parte pe corpul 'carburatorului'.. celelalte scrise de tine habar n-am ce sunt :)

Edit:

O imagine din manual care arata motorasul (1) si potentiometrul (12)

post-2866-1197738620_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda.. asta e putin mai complicat decat cel de pe motorul meu. Sau poate nu e f complicat, dar eu n-am treaba cu electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

observ ca corpul clapetei de acceleratie monopunct seamana ff bine cu cel de la Dacia pe injectie ( Bosch ) :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danny78: yup e acelasi sistem Bosch Mono-Motronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul pas cu pas functioneaza la tensiunea de 12v,se poate proba,dar el aparent poate sa functioneze dar totusi sa fie defect,inauntrul lui in capsula de plastic mai are niste senzori care pot sa fie defecti,asa am patit eu la golful meu,motorasul mergea dar nu-mi regla corect turatia,am luat altul nou bosch,si m-a costat in jur de 280ron,asa ca nu te mai chinui sa-l probezi,ia altul nou sau second

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

paul_ral, pozele care le-ai pus tu sunt cu clapeta de acceleratie a motorului de 1.6 100 cai cu injrctie electronica multipunct. Initiatorul topicului are motorul de 1.6 75 cai cu injectie monopunct.

Injectorul monopunct are pe el regulatorul clapetei de acceleratie BOSCH care are rolul de a tine turatia inclusiv la rece. Poti "sunta" acel regulator electronic insa la temperaturi joase relanti-ul va sta la cca 500-600 RPM iar cand se incalzeste la 1000 RPM.

PAna la rezolvarea problemei, pt a nu te chinuii, verifica daca racordul dintre galeria de evacuare si filtrul de aer este ok. Acel racord este esential pe timp de iarna introducand in motor aer cald.

BAFTA!

Modificat de Sorin Golf 3 cabrio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru contributiile la thread care oricum vor fi utile pe viitor. Chiar va rog sa continuati pentru ca motorasele astea pica destul de des si ar fi interesante diverse metode de a le repara/testa

Dar am impresia ca lumea nu prea a observat ca problema e rezolvata. Detalii mai sus.. E a 2-a oara cand scap de achizitionarea unui motoras nou :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cine are si la ce pret regulator relanti ca in poza lui paul_ral?

Sper sa se vada

Se poate schiomba doar motorasul la ansamblul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme multe cu motorasul ala. Prima data acum jumatate de an, imi tinea relatiul la 500 si nu pornea cu motorul rece decat accelerata. Dupa ce l-am desfacut de nenumarate ori in incercarea mea de a-l reconditiona, intr-un final a inceput sa mearga, pana acum 1 saptamana cand iar a inceput sa faca figuri numai ca nu prea am mai avut ce face, oricum mergeam cu el asa.

Astazi veneam de la Piatra Neamt la Bucuresti si am vazut o curte de dezmembrari pe E85 inainte de Buzau. Am zis sa intru sa vad macar daca are. Surpriza, motoras pas cu pas, bosch, 80 de RON vroia pe el, asta dupa ce in jumatate de an cel mai ieftin pe care l-am gasit second si neumblat in el a fost de 250 RON iar unul nou 450 RON. Nu am mai stat pe ganduri si l-am cumparat imediat, dupa 10 minute l-am montat (fac asta si cu ochii inchisi de cate ori l-am scos si l-am pus inapoi) si a mers imecabil. Nici nu am cuvinte sa imi exprim diferenta de comportare a masinii cu motorasul nou. Motorasul acela face mult mai multe decat credeam eu.

Oricum omuletzul mai avea motorase,nu era singurul,deci daca vrea careva, acolo poate gasi, si la un pret rezonabil.. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

Vreau sa aflu si eu ce reprezinta mufele din imagine...

Din cate stiu,cea cu verde e de la potentimetru clapeta?zic bine?

Mufa rosie si cea albastra de la ce sunt?

Ps: potentiometru clapeta=throttle positon acuator ???? (daca asta am eroare pe VAG,cum se poate remedia?se schimba ceva,se curata ceva?cum se face?)

1544.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mufa rosie este de la injector si senzorul de aer din corpul clapetei, iar cea albastra de la motorasul de relanti

p.s. ce este acea mufa alba de langa cea colorata in verde( mufa de langa corpul clapetei) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!