Jump to content

Pompa de injectie - probleme


kador
 Share

Postare recomandată

Am si eu o problema care mi-a scos peri albi.

Am un audi A6 2,5 Tdi, 2001, motor AKN. La diagnoza am erorile:

00550 - Start of injection regulation

08-10 - Control Limit Surpased - Intermitent

00550 - Start of injection regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

In mers, in reprize merge normal. Daca merg o perioada cu viteza constanta (2000 rpm), in momentul in care accelerez, nu se intampla nimic timp de circa 15-20 secunde, dupa care incepe sa se accelereze normal.

Am incercat sa-i reglez avansul, care in TDI Graph imi zice ca este prea mare. Dar stupoare.... nu se intampla nimic in TDI Graph. Ramane la fel. Am micsorat avansul pana a inceput sa rontaie motorul. Am avansat-o, pana nu mai mergea rotund motorul.... nimic deosebit in TDI Graph. Imi zice ca este mult avansata.

Se poate sa fie pompa decalata cu un dinte?

Acum o saptamana am schimbat distributia si am gasit vreo 5 dinti de curea din cea de la pompa (nu de la cea cu care mergea masina, din alta mai veche probabil). Distributia am pus-o exact cum a fost inainte. De pornit, porneste imediat, si la cald si la rece.

Aveti idee ce poate fi. Eu suspectez pompa de injectie, mai precis, regulatorul de avans, dar macar sa stiu sigur, sa o duc la Radacini pe tester sa o repare.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva si porneste greu dimineata? Si cand porneste scoate fum alb? Hmmm, poate fi si pusa la punct incorect, dar inainte de a reface calarea (care-i destul de grea pentru ca e dificil de ajuns in spate la axele cu came) iti recomand sa ii schimbi filtrul de motorina.

Poate ti se pare stupida legatura dar sa iti povestesc niste aspecte: am gasit defect asemanator (de neputinta de a corecta electronic avansul la injectie) la 2 pompe de 1,9 SDi (ASY). Le-am rezolvat pe amandoua schimband filtrele de motorina (una avea 45.000km alta 60.000 si niciuna nu avusese filtrul de motorina schimbat). Din cauza ca erau colmatate filtrele, in pompa nu mai ajungea suficienta motorina (neavand pompa electrica in rezervor).

Eu zic ca nu strica sa incerci inainte cu un filtru nou de motorina.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema care mi-a scos peri albi.

Am un audi A6 2,5 Tdi, 2001, motor AKN. La diagnoza am erorile:

00550 - Start of injection regulation

08-10 - Control Limit Surpased - Intermitent

00550 - Start of injection regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

In mers, in reprize merge normal. Daca merg o perioada cu viteza constanta (2000 rpm), in momentul in care accelerez, nu se intampla nimic timp de circa 15-20 secunde, dupa care incepe sa se accelereze normal.

Am incercat sa-i reglez avansul, care in TDI Graph imi zice ca este prea mare. Dar stupoare.... nu se intampla nimic in TDI Graph. Ramane la fel. Am micsorat avansul pana a inceput sa rontaie motorul. Am avansat-o, pana nu mai mergea rotund motorul.... nimic deosebit in TDI Graph. Imi zice ca este mult avansata.

Se poate sa fie pompa decalata cu un dinte?

Acum o saptamana am schimbat distributia si am gasit vreo 5 dinti de curea din cea de la pompa (nu de la cea cu care mergea masina, din alta mai veche probabil). Distributia am pus-o exact cum a fost inainte. De pornit, porneste imediat, si la cald si la rece.

Aveti idee ce poate fi. Eu suspectez pompa de injectie, mai precis, regulatorul de avans, dar macar sa stiu sigur, sa o duc la Radacini pe tester sa o repare.

Va multumesc.

Avansul la motoarele de 2,5 de la Audi nu se fac cu TDI Graph, uite aci cum trebuie facut:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=27433&hl=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ: Nu porneste greu dimineata si nici nu scoate fum. Filtrul de motorina a fost schimbat, se vede si pe el ca e ca nou. De ajuns in spatele axului cu came nu inteleg de ce, motorul nu este PD.

mr_x4you: Am verificat si asa. Ca sa ajung la TDI Timing, tot prin acelasi ecran trec. In rubrica e 3-a apare timp de 5-6 secunde 14-15 BTDC, si o secunda 0 ATDC, indiferent de pozitia avansului static al pompei. De altfel TDI Timing foloseste aceiasi parametri ca si "Basic setings", doar ca ii pune pe un grafic. Pe grafic se vede la fel 5-6 secunde FOARTE sus si o secunda pe zero, care oricum este peste curba normala de avans. :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt din ce in ce mai sigur ca e pompa de injectie (regulatorul de avans). Imi puteti recomanda un service serios care poate repara pompe de injectie. Am inteles ca cei de la Radacini au un banc de probe performant si ca tin o pompa in jur de 12 ore la probe, in toate regimurile....

As vrea sa-i schimb si corpul pompei ca stiu ca se uzeaza in timp, mai ales cu motorina noastra... Masina are 150.000 km, si mai sti o masina tot A6 care pe la 200.000 Km a schimbat corpul pompei din cauza uzurii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt din ce in ce mai sigur ca e pompa de injectie (regulatorul de avans). Imi puteti recomanda un service serios care poate repara pompe de injectie. Am inteles ca cei de la Radacini au un banc de probe performant si ca tin o pompa in jur de 12 ore la probe, in toate regimurile....

As vrea sa-i schimb si corpul pompei ca stiu ca se uzeaza in timp, mai ales cu motorina noastra... Masina are 150.000 km, si mai sti o masina tot A6 care pe la 200.000 Km a schimbat corpul pompei din cauza uzurii.

BOSCH langa penitenciarul RAHOVA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la defectul pe care l-ai scris este aproape sigur reglajul avansului la pompa de injectie, care se citeste cu TDI-graful doar ca in basic setings grupul 004 de unde se selecteaza tipul motorului din dreapta jos a imaginii si se vede daca linia avansului se incadreaza intre cele doua linii...in caz ca nu citeste bine linia avansului este de la injectorul cu fir de pe chiulasa din stg.[vazut din fata], cel din mijloc, ca nu reuseasca sa faca corectia pentru vag....si avansul se face mecanic de la fulia axului cu came de pe dreapta.bafta :icon_thumright: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ paul_g: daca avansul e pus la punct(la 2.5 se ruleaza grupul 004 in basic settings,vezi ca exista pe forum un topic detaliat despre reglarea avansului la 2.5 tdi),problema e in pompa de injectie...nu prea cred sa o poti repara...regulatorul pt startul injectiei e un ax canelat la un capat care se plimba intr-un lagar(ambele sint din otel cimentat)...de cele mai multe ori lagarul sau axul capata uzuri mecanice(umar de uzura) din diferite motive ceea ce duce la cursa limitata sau chiar blocare temporara sau definitiva...in timp(10-20 kkm) situatia se agraveaza,consumul creste(chiar cu 2-3 litri),apar poticneli la apasarea brusca a acceleratiei(se gindeste inainte sa traga),va incepe sa fumege(la RAR nici vorba sa-ti iasa fumul) sau vei ajunge chiar sa nu o poti porni decit cu chei foarte lungi...asta e realitatea,nu vreau sa te sperii...daca nu stai bine cu banii,cauta-ti o pompa sh de la un motor cu km putini...la un motor de 1.9 e intre 200-500 euro(functie de cit de nesimtit e cel de la dezmembrari)...la 2.5 nu stiu...daca stai bine cu banii...iti iei pompa noua...sau vinzi masina(pina nu se mai agraveaza)....ar mai putea fi aer in sistemul de alimentare sau solenoidul care comanda timingul(fuel injection timing solenoid)...verifica si cablajul care duce la pompa...sa n-ai ceva fir intrerupt...sa ne spui ce ai rezolvat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus de luni masina la Radacini in chitila. Am vb acolo cu cineva foarte de treaba si astept raspunsul. Trebuia sa le vina nu stiu ce componenta pentru bancul de centricubare. Dupa ce o montau imi puneau pompa pe banc. Au pus si ei masina pe tester si mi-au confirmat presupunerea: pompa de injectie, mai exact regulatorul de avans... Sa vedem ce gasesc in ea... Va anunt ce si cum am rezolvat. Am incerc at sa-i reglez avansul inainte sa postez topicul, (in grupul 4, am selectat motorul AKN.. bla, bla, bla... am citit intai topicurile existente...) dar indiferent de pozitia avansului (am redus avansul pana a inceput sa rontzaie motorul) tot prea avansata era in TDI timing. Priviti log-ul. Nu stiam de ce sta avansul si pe 0, si pe 7-8, si pe 15, indiferent de pozitia avansului static. M-am gandit ca nu e injectorul din mijloc, ca nu-mi da nici o eroare de "needle lift sensor"..., nu? Am avansat-o odata pana aproape a inceput sa rontzaie iar motorul de prea avansat... S-a ameliorat problema, dar acum pornea greu motorul, si oricum, nu mergea rotund.

Oricum, s-ar putea sa fie ceva si electronic... la calculatorul de pe pompa de injectie, dar bine ca nu este cu imobilizator, sa nu-l recunoasca calculatorul principal...(mai trebuia sa dau vreo suta si ceva de euro si la porsche, sa-l imperecheze pe cel nou.

Dar mai bine sa am rabdare sa vedem ce zic cei de acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ta nu e nici electrica ,nici electronica...e uzura mecanica...azi am intilnit acest defect(din nou) la un b4 cu motor 1z..."needle lift sensor" poti sa-l masori cu un ohm-metru de precizie(nu e pe injectorul din mijloc,ci pe cel dinspre spatele masinii,pe chiulasa din stinga cum stai cu fata la masina)...tre sa aiba intrte 90-120 ohmi...nu tre sa-l demontezi,ii scoti doar mufa...nu prea cred sa fie defect...bafta!

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) :blink: :blink: :) GATAAAAA... Mi-am luat masina..... Mergeeeee..... , bine inteles, dupa ceva peripetii, ca doar traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul....

Am fost ieri sa iau masina de la Radacini Diesel, pe la sfarsitul programului. Mecanicii imi arata corpul pompei si pistonasul de avans vechi, uzate. BUUUN. Iau masina si plec. Prin Bucuresti... circulatie... nu prea am avut cum sa-mi dau seama cum merge. Ies din oras, dau sa accelerez si PAUZA. Nu se accelera mai mult de 3000rpm. :blink: Mi-a cazut fata... eram disperat, nu mancasem nimic toata ziua... In sfarsit, am ajuns acasa, pun Vag-com... o gramada de erori.... Fac un log si vad ca n-am presiune in turbina de loc. :blink: Ridic capota la motor, dau capacul jos, ma uit pe la furtune. Eram sigur ca e de la furtunele de vacuum. Cand ma uit la electroventilele de langa filtrul de motorina... bine'nteles ca un furtunel de 2 cm cu cot era iesit dintr-un stut de plastic de 1 cm... Il pun la loc si dau o tura.... CA NOUA..... Deci, parerea mea e ca baietii s-au gandit ca au dat de fraier si daca nu le da nimic la plecare... il lasa asa, ca vine el inapoi. Pai daca vroiau ceva, nu era mai usor sa ceara, ca oricum le-am lasat ceva in masina, dar nu au vrut sa ia...

Oricum, bine ca s-a rezolvat. Asta e boala pompelor de injectie de pe motoarele 2,5 - pica pe la 150-200.000 KM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce au facut...au schimbat ceva? cat a costat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAAAA, au schimbat corpul pompei de injectie si pistonasul de la avans. M-a costat 1500 lei. Din cata am sapat eu, cam toate pompele la motoarele de 2500 pica (se uzeaza) pe la 150-200.000Km. Asta e... Obrazul subtire cu cheltuiala se tine... La a doua schimbare de distributie repari si pompa de injectie... Acum, cel putin, merge brici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 mil ???? cat costa o pompa noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu la fostu a6 am avut problema la fel. din pacate eu nu am gasit unde sa o duc sa o repar, am dat comanda din italia, dintr-un parc auto..am luat alta pompa second de acolo, am dat pe ea 500 de euro, dupa 2 luni s-a bulit si aia. intr-un final a reparat-o cineva in tm, dar...dupa alte 6 luni s-a dus, si am vandut masina asa :mop:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
si eu la fostu a6 am avut problema la fel. din pacate eu nu am gasit unde sa o duc sa o repar, am dat comanda din italia, dintr-un parc auto..am luat alta pompa second de acolo, am dat pe ea 500 de euro, dupa 2 luni s-a bulit si aia. intr-un final a reparat-o cineva in tm, dar...dupa alte 6 luni s-a dus, si am vandut masina asa :D
am ajuns tarziu pe aici!problemA TA se rezolva cu o simpla curatare a sistemului de injectie!am patit-o si eu iarna trecuta!asta e!macar ,daca citesc si altii sa stie:din cauza motorinei ff proaste se blocheaza pistonasul de avans si iti face ceea ce ai vazut!atunci am rezolvat-o ,dar acum aSTEPT POMPA DE LA BOSCH!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
dragos bebeselea

am vazut ce scrie pareri si pareri nimic sigur parerea unui specialist in pompe de injectie marca BOSCH pe unde curge motorina

nu cred ca se poate remedia problema fara sa mergi la un pompangiu daca esti din timisoara iti recomand eu unu, si daca ai umblat la membrana ai facut rau iti las un nr si suna-ma daca nu ai rezolvato

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Bebeselea este un tip de nota 10 si ii sustin parerea. A lucrat la a mea pompa (foarte similara cu aceasta desi nu identica) si stie ce spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Saptamana trecuta in timp ce ma indreptam spre Timisoara, dupa ce am bagat motorina de la OMV de la Maica Domnului mi s-a aprins martorul care semnalizeaza probleme la motor. Deoarece trebuia sa ajung neaparat la TM am mers cu ea asa fara sa-mi faca absolut nicio problema, ba chiar as putea spune ca merge mai bine.Astazi am fost la Avia pentru a vedea de ce s-a aprins martorul.Dupa ce a pus testerul mecanicul pe masina, s-a constatat ca pompa de injectie a masinii ar fi defecta si ca nu mai lucreaza in parametri optimi.Pe tester aparea ca masina ar avea avansul oscilant(undeva in jur de 105) iar mecanicul mi-a recomandat sa nu mai circul cu masina deoarece exista riscul de a produce si alte stricaciuni pompei.Avand in vedere faptul ca din cate am inteles eu exista posibilitatea schimbarii calculatorului pompei sau a altei piese(al carui nume nu-l mai retin),intrebarea mea este urmatoarea:

-Cam care ar fi posibilele defecte care pot aparea la pompa si totodata cam care ar fi costurile reparatiei?

-Posibile cauze de defectare a pompei?

-Ce alte probleme mai pot aparea?

-Unde s-ar putea repara pompa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bine refa avansul si verifica suruburile de la fulia care antrneaza pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km ai? Mi se pare extrem de ciudat sa-ti pice pompa atat de repede. Mai bine verifici ceea ce ti-a zis cipos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 90000 cu masina.L-am intrebat pe mecanic daca poate sa-mi micsoreze avansul si mi-a spus ca el poate face asta doar ca el se va marii din nou.Daca mi-ati recomanda un service unde as putea face o alta verificare ar fi perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!