Jump to content

Pompa de injectie - probleme


kador
 Share

Postare recomandată

Ieri dimineata pornesc la serviciu cu a mea masina (vw golf4 alh din 2000), ajung parchez frumos. seara la plecare pornesc sa viu spre casa merg vreo 3 km si opresc masina in fata unui magazin. Nu am intarziat mai mult de 5 minute, ma urc in masina sa plec, dau la cheie sa pornesc, am ramas socat, nu a mai vrut sa porneasca nicicum. Mai bine de-o jumatate de ora am invirtit la electromotor, pana la urma am duso trasa pana acasa.

Am scanat cu vcds si am gasit urmatoarele erori:

16706 - Senzor turatie motor -G28- nu este semnal
P0322 - 35-10 - - intermitent
18009 - Releu clema 30 -J317- semnal neplauzibil
P1601 - 35-00 -

Am verificat filtru, conducte, releu 109, alte relee pe acolo, toate sunt bune. Cand dau la electromotor si ma uit la conducta transparenta de tur dintre filtru si pompa se vede clar ca nu trage motorina.La o incercare de pornire din 20 motorul da sa porneasca, se vede pe conducta cum trage motorina, dar se opreste imediat ca si cand o electrovalva ceva ar opri imediat motorina. Nedumerirea mea este: poate provoca nefunctionarea lui G28 imposibilitatea pornirii motorului? ce altceva as putea sa mai verific

Modificat de stelcuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica intai cu furtunul scos daca baga pompa motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E model fara pompa de alimentare separata electrica sau mecanica (pompa de injectie isi trage singura motorina)

Modificat de stelcuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu merge G28, motorul nu porneste. in timp ce dai la cheie, urmaresti pe canalul 01 sa 02 pe ENGINE, daca inregistreaza turatie.

SSp spune ca la ALH injectorul cu senzor poate sa substituie semnalul de la G28, dar nu spune daca si porneste motorul fara G28. La alte motoare nu functioneaza fara G28

fa o proba cu furtunele intr-o  sticla.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facut si proba asta. G28 tacane cind pun contactu. Ai idee cum aflu codul pt G28 pt masina mea? in ETKA nu-mi apare.

Modificat de stelcuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi da, ia uite ce scrie pe aici

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16706/P0322/000802

Cel mai probabil din cauza lui G28,  n109 (fuel shut off valve) nu primeşte comandă de la ECU să dea drumul la motorină şi din cauza asta nici nu trage motorina din rezervor.

Andrei nu mai reţin exact, dar parcă este invers, adică semnalul de la senzorul de pe injector poate fi substituit cu cel de la G28.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat acum nu inregistreaza turatie pe canalul 01 sau 02 la ENGINE. Acum ma uit ce si cum cu N109

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite în manual zice aşa

16706 P0322       
Engine speed sender -G28- No signal

Cauze:

  • Defective engine speed sender -G28-
  • Wiring open or short circuit

 

Manifestări:

  • Engine stalls
  • Glow period warning lamp flashes
  • Rev. counter no display

 Aşa că verifică prima dată firele la mufă şi continuitatea până la mufa ECU să nu cumperi senzorul degeaba

 

La N109 poţi să dai output test şi trebuie să se audă un click.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Substitute function

If engine speed sender G28 is defective, the system activates an emergency running program for which needle lift sender G80 supplies a substitute engine speed signal.

In emergency running mode, commencement of fuel injection is controlled in an open loop only (as opposed to a closed control loop), injection quantity is reduced and the charge pressure control is switched off. If the substitute engine speed signal also fails, the engine is turned off.

 

Daca nu inregistreaza turatie, intai de acolo trebuie pornit cu verificarile

 

Stelcuta, G@8 este senzorul de turatie de la volant, nu are treaba cu N109 , supapa de pe pompad e injectie, asa cum a  spus si Lupo

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am înţeles acum :icon_thumleft:.

Cred că rămăsesem în cap cu afirmaţia asta din manual pe care nu prea am înţeles-o:

"The needle lift sender signal is used to determine the commencement of injection. In the event of failure, commencement of injection is controlled (depending on speed and load). During normal operation, commencement of injection is regulated (according to speed, load and temperature)."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se face output test la N109

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul este 038907319 (îl găseşti la 09-Electrical systems, grupul 06, imaginea 906-00)până în 1999 şi 038907319F după 2000 (aşa cred, nu ştiu să interpretez exact chestia aia cu până la... de la....)

 

Intri cu vagcom-ul pe Engine şi acolo apeşi pe butonul Output test, apare o fereastră unde selectezi la ce anume trebuie să dai

https://www.youtube.com/watch?v=YwMYljBUDQc

uite aici manualul demo la care te poţi juca puţin fără să cobori la maşină

http://www.ross-tech.com/vcds/tour/main_screen.html

 

Lămureşte întâi treaba cu G28.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facut output test la N109. Nu mi-am dat seama de nimic, nu sa intamplat nimic la N109. Oricum am comandat G28 marca Facet (pe original dureaza foarte mult) si vedem maine cum evolueaza lucrurile (daca evolueaza). Multumesc mult, va doresc o seara buna.

Modificat de stelcuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu trebuia să se întâmple nimic deosebit, doar să se audă un click (N109 este un electromagnet care închide/deschide motorina).

Nu ştiu cum este Facet dar o variantă ok calitativ ar fi Hella (şi preţul pe măsură, probabil cel puţin dublu).

Cred că înainte de a comanda trebuia măcar să te uiţi la mufă şi să măsori cu un ohmetru continuitatea senzorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, si al meu alh are o problema asemanstoare doar ca nu al meu porneste foarte greu la rece si la cald nu porneste deloc! Pana acum am verificat avans, cantitate injectie, clapeta shut off, nu se dezamorseaza, batetia e ok, electromotorul invarte bine. Ma bate gandul la pompa de injectie. Multumesc anticipat!

Precizez ca in rest masina merge foarte bine trage, nu da fum, doar pompa de injectie are un sunet mai metalic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Verifica daca e pusa la punct distributia. daca nici asa nu vrea, verifica la un service bosch injectoarele si pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia e pusa la punct, o sa merg sa verific injectia la un service autorizat. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut dreptate     andrei_221    Senzor turatie motor -G28 cand este defect, nu mai poti porni masina. Electrovalva N109 nu mai primeste semnal, in consecinta pompa de injectie nu-si mai poate trage motorina. Greu de crezut dar asa sta treaba. Dupa ce l-am schimbat a pornit imediat, i-am verificat avansul, nu sa intamplat nimic cu distributia. Multumesc tuturor pentru ajutor.

Modificat de stelcuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, mi-am schimbat pompa de injectie, acum masina porneste perfect si la rece si la cald. Cea veche era atat de "varza" incat abea pornea la rece! Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva pretul unui cap hidraulic pentru o pompa de injectie de alh?

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare tuturor pun o intrebare din lipsa de experienta care este returul care iese din pompa de injectie si care este turul.multumesc la toti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

retujul jos,turul sus la PD.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turul este in partea stanga a pompei de injectie (partea de langa distributie) iar returul este in partea opusa (partea dreapta), furtunul este conectat la o conducta metalica din pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel transparent e turul, ala mai aproape de trager, de fata masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!